Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Dinosaur Jr. - Støjrockens konger. Forsangeren har godt nok en mystisk stemme, men hvis du kan lide Niel Young så går det nok. Tilgengæld er der de fedeste guitarsoloer i hele verden. Her finder du alt fra dybtfølte støj balader, til syrede rocksange, brutale rocknumre og tjah bare fed støjende dybtfølt klynkerock med nosser. (Jeg tror heller ikke Niel Young er gået helt tabt gennem deres hoveder). De 3 første albums er intet mindre end genniale, de andere er lidt mere straight rock, men absolut også i mesterklasse.

A perfect cirkle - Tool goes rock

Low - Hvis du er til mere afdæmpet slowtempo musik. Genialt. Virkelig smuk musik, der har bibeholdt det skæve og kantede. Deres nyeste album "The great destroyer" er dog ret rocket, men lidt mere kedelig efter min smag. Men måske den holder dig bedere vågen på arbejdet.

They Might Be Giants- Amerikansk alternativ rock, med fjollede men tænksomme tekster. (det meste er meget sing along venligt, selvom der er nogle hurtige tungeknuder imellem)

Ween- "The Mullusk". Syret rock- og det skal tages helt bogstaveligt. Alt er syret ind i mystiske efekter, men på en meget behersket og pæn måde. Fede humorristiske tekster. (ligeledes sing along venligt)

Sebadoh- Det meste er fedt, men jeg vil nok anbefale "Bakesale" til dig. Amerikansk lo-fi rock. De tidligere plader er mere støjende og skæve og de nyere er pænere og mere polerede.

Kliche - Det er altså alternativ dansk 80'er rock når det er absolut bedst. Du skal måske lige være opmærksom på at det er Lars Hug der synger.

Belle and Sebastian- poppet alternativ rock med sådan lidt singer/songwritwr tendenser. Ved sku' ikke lige hvad stilen heder.

Mudhoney- "Every good boy deserves fudge"... Normalt er det punket garage grunge.... Men denne plade er fenomenal, og de eksperimentere med orgel og mundharmonika. Der er en fed 60'er feeling over den.

Og hvis du kan lide Bonie 'prince' Billy som alderede er anbefalet, så ville det måske være en idé at tjekke andet ud af Will Oldham.... Palace Music "viva last blues" som er alternativ skævt contry rock kan varmt anbefales.

Senest rettet af Åndsamøbe 08 feb 2006 15:38, rettet i alt 6 gange.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Du bør jo helt sikkert give Tom Waits en lytter! Tag op til Halifaxx og strip ham... :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
OT, men jeg kan simpelthen ikke lade være. QOTSA, Audioslave, Dropkick Murphys, Korn og Slipknot er ikke metal! De to første er almindelig rock i den hårdere afdeling, Dropkick Murphys er punk (læs: lort) og Korn + Slipknot hører ind under den forfærdelige genre "Nümetal", som basalt set går ud på at bruge cheesy effekter, kedelige riffs og et tamt image til at sælge selvynk og navlebeskuelse til teenagere for 150,- per hit. Det eneste fra den gren af musik der nogensinde får lov at røre min afspiller er enkelte Machine Head skiver, noget af det senere Sepultura samt måske et enkelt Fear Factory album fra tid til anden.

Psyko, hvis du er til den tilbagelænede rockstil kunne du måske kigge på fx. Ben Harper eller John Martyn. Hvis det skal være i den mere dystre afdeling kan en mand som Johnny Cash klart anbefales.

Titel:
Dedikeret medlem

Lou Reed - Transformer

Fabelagtigt godt album.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Halifaxxx skrev:
OT, men jeg kan simpelthen ikke lade være. QOTSA, Audioslave, Dropkick Murphys, Korn og Slipknot er ikke metal! De to første er almindelig rock i den hårdere afdeling, Dropkick Murphys er punk (læs: lort) og Korn + Slipknot hører ind under den forfærdelige genre "Nümetal", som basalt set går ud på at bruge cheesy effekter, kedelige riffs og et tamt image til at sælge selvynk og navlebeskuelse til teenagere for 150,- per hit. Det eneste fra den gren af musik der nogensinde får lov at røre min afspiller er enkelte Machine Head skiver, noget af det senere Sepultura samt måske et enkelt Fear Factory album fra tid til anden.

Psyko, hvis du er til den tilbagelænede rockstil kunne du måske kigge på fx. Ben Harper eller John Martyn. Hvis det skal være i den mere dystre afdeling kan en mand som Johnny Cash klart anbefales.

Har jeg sagt at QOTSA,Audioslave eller Dropkick Murphy´s var metal? Nej, det tror jeg ikke, jeg er skam udemærket godt klar over at det ikke er metal.
At du så vælger at svine DM, er noget fis, bare fordi du ikke kan li det, behøver jo ikke at betyde andre ikke kan. Det er heller ikke ligefrem det der bliver spillet mest på min com, men synes det er genialt druk musik.

Psyko: Hvis du godt kan lide QOTSA, synes jeg du skulle prøve at tjekke Kyuss ud. De er lidt i den samme genre som QOTSA, bare lidt mere stoner / psychedelic præget, ved ikke hvad jeg ellers skal prøve at definere genren som.

-Fluffy

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:

Jeg vil så lige gerne rette dig. Ikke fordi at jeg er fissefornærmet, men dét du siger er jo direkte forkert.
Numetal er også metal. Omend røvdårlig metal, så er det dog metal. Det er der ingen grund til at benægte.

Fluffy McPooch skrev:
At du så vælger at svine DM, er noget fis, bare fordi du ikke kan li det, behøver jo ikke at betyde andre ikke kan.

Det er der så heller ikke nogen der har sagt. Det er jo bare hans egen mening, og jeg tvivler kraftigt på at nye lyttere af Dropkick Murphy's tænker "Hov, hvis Halifaxxx siger det er lort, så er det jo sandt. Adr."
Er finten med et debatboard ikke at man skal af med sin egen mening?

Har du lyttet til klassikere såsom Gasolin', eller The Doors?
Fin, fin rock.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
tool

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Må man foreslå King Crimson's klassike debut - 'In the Court of the Crimson King'? Den var da inspirerende for meget af alternativt/progressivt rock, igennem 70'erne helt op til idag. Tool forsangeren Maynard f.eks., har sagt at deres stil, mere eller mindre er kopieret fra nogle af KC's tungere perioder.

Mange af KC's andre skiver er geniale hver for sig, men deres debut er nok den mest tilgængelige.

Et par sange kan findes her(kræver en download monitør for at kunne gemme til disk): http://www.progarchives.com/Progressive ... and_id=191

Senest rettet af Laus 08 feb 2006 19:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

EternalWheel skrev:
Må man foreslå King Crimson's klassike debut - 'In the Court of the Crimson King'? Den var da inspirerende for meget af alternativt/progressivt rock, igennem 70'erne helt op til idag. Tool forsangeren Maynard f.eks., har mange gange sagt at deres stil, mere eller mindre er kopieret fra nogle af KC's tungere perioder.

Mange af KC's andre skiver er geniale hver for sig, men deres debut er nok den mest tilgængelige.

Et par sange kan findes her(kræver en download monitør for at kunne gemme til disk): http://www.progarchives.com/Progressive ... and_id=191

OMG OMG OMG OMFG!!!!

HARDCORE WIZARDS AVATAR!!!

Seriøst:
De ser faktisk interessante ud. Tak for introen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Rgirk* Yeahyeah, I know... Men det er ikke ordentlig metal. Og det er ikke bare min subjektive smag. Det er indiskutabelt ligesom vands kogepunkt eller lysets hastighed i vacuum. Det er bare et absolut man som menneske bliver nødt til at forholde sig til. Alt andet er komplet dårskab.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
R. Girk skrev:
Halifaxxx skrev:

Jeg vil så lige gerne rette dig. Ikke fordi at jeg er fissefornærmet, men dét du siger er jo direkte forkert.
Numetal er også metal. Omend røvdårlig metal, så er det dog metal. Det er der ingen grund til at benægte.

Fluffy McPooch skrev:
At du så vælger at svine DM, er noget fis, bare fordi du ikke kan li det, behøver jo ikke at betyde andre ikke kan.

Det er der så heller ikke nogen der har sagt. Det er jo bare hans egen mening, og jeg tvivler kraftigt på at nye lyttere af Dropkick Murphy's tænker "Hov, hvis Halifaxxx siger det er lort, så er det jo sandt. Adr."
Er finten med et debatboard ikke at man skal af med sin egen mening?

Ja det er selvfølgelig rigtigt, men han behøver jo ikke ligefrem kalde det lort - vel?

Titel:
Medlem

@Girk
Hehe ja, er rimelig fan af deres progressive periode også :) Vidste ikke helt om det ville falde i Psyko's smag, men det er ihvetfald klart at anbefale, rigtig rigtig flot musik. Personligt vil jeg anbefale de to albums "Red" og "Islands", som jeg selv synes er noget af det bedste.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
*Rgirk* Yeahyeah, I know... Men det er ikke ordentlig metal. Og det er ikke bare min subjektive smag. Det er indiskutabelt ligesom vands kogepunkt eller lysets hastighed i vacuum. Det er bare et absolut man som menneske bliver nødt til at forholde sig til. Alt andet er komplet dårskab.

Mindst lige så OT, men what the hell:

Du skal ikke være ked af at dine små sarte ører ikke kan tåle at høre rigtig rock, lille ven. Der er bare nogle af os mere udviklede mennesker der har brug for at høre noget musik som bare lyder bedre. Bare fordi dine teenage-aggressioner bruser op i dej behøver du ikke projicere det ud på os mere intelligente, ældre, smukkere, højere, bedre og i det hele taget mere fornuftige mennesker vel, min dreng?

All I hear is Bla bla bla 8) 8) 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

G00 skrev:
Halifaxxx skrev:

Mindst lige så OT, men what the hell:

Du skal ikke være ked af at dine små sarte ører ikke kan tåle at høre rigtig rock, lille ven. Der er bare nogle af os mere udviklede mennesker der har brug for at høre noget musik som bare lyder bedre. Bare fordi dine teenage-aggressioner bruser op i dej behøver du ikke projicere det ud på os mere intelligente, ældre, smukkere, højere, bedre og i det hele taget mere fornuftige mennesker vel, min dreng?

All I hear is Bla bla bla 8) 8) 8)

Og du hører så Numetal? Eller hvad? Tsk!

Forresten kan jeg da lige komme med opskriften på alle Linkin Parks numre:

1. vers: Følsom koreaner "rapper" om livets svære perioder.

Omkvæd: Den nærsynede amerikaner bryder pludseligt ud i meget følsom sang, fordi at hans følelser er så stærke.

2. vers: Følsom koreaner "rapper" videre om livets ubarmhjertige valg.

Omkvæd: Den nærsynede amerikaner bryder pludseligt ud i meget følsom sang, fordi at hans følelser er så stærke.

3. vers: Følsom koreaner "rapper" videre om livets hårde tider.
Omkæd gentages: Den nærsynede amerikaner bryder pludseligt ud i meget følsom sang, fordi at hans følelser er så stærke.

Sang fader følsomt ud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
R. Girk skrev:
Forresten kan jeg da lige komme med opskriften på alle Linkin Parks numre:

1. vers: Følsom koreaner "rapper" om livets svære perioder.

2. vers: Følsom koreaner "rapper" videre om livets ubarmhjertige valg.

3. vers: Følsom koreaner "rapper" videre om livets hårde tider.
Omkæd gentages: Den nærsynede amerikaner bryder pludseligt ud i meget følsom sang, fordi at hans følelser er så stærke.

Sang fader følsomt ud.

Jeg mindes nu at have hørt dem i det eksperimenterende hjørne, hvor de bytter om på formen, således at sangeren synger versene og rapperen rapper omkvædene. :shock:

Den er ellers fed den med ham negeren

Looking raw with your brooklin hore
I became so num

:P Hvad så end sammenhængen måtte være........

Numetal er en dåelig undskyldning for at lave kluntet pop med distortion på guitaren.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat:
Numetal er en dåelig undskyldning for at lave kluntet pop med distortion på guitaren.

NU må i da snart stoppe, der bliver da lavet masser af fed nymetal såsom nonopoint, machine head, killswitch engage osv. Disse bands vil jeg på ingen måde sætte i bås med udskud som linkin park.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hulkamaniac skrev:
NU må i da snart stoppe, der bliver da lavet masser af fed nymetal såsom nonopoint, machine head, killswitch engage osv. Disse bands vil jeg på ingen måde sætte i bås med udskud som linkin park.

Det er også en fejl at kalde dem Numetal, selvom det sikkert er den officielle genre de ligger under.
Machine Head synes jeg f.eks. er noget helt andet.

Og nej. De fortjener ikke at blive sat i bås med de dér klaphatte.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat:
Og nej. De fortjener ikke at blive sat i bås med de dér klaphatte.

TAK..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LOL, rigtig rock?? Prøv at gå ind på et hvilket som helst metalforum og postuler at Korn og Slipknot er "rigtig rock". I dare you! Eller prøv at lytte en af deres plader igennem. Den første, IOWA eller hvilken som helst anden. Sæt derefter et ordentlig stykke rockmusik (som fx. foreslåede KC) og lyt til forskellene. Det er overhovedet ikke et spørgsmål om smag. Musikken er mere fyldig, mere velsammensat, bedre produceret og teknisk set så meget mere veludført end Slipknot at man skulle tro det var løgn. Men uuuh, de har jo masker på så de MÅ jo lave god musik. Desuden er de også 9 (Hvoraf tre er percussionister!?!?) medlemmer i bandet og jo større band desto bedre musik. -Det ved enhver.

*RGirk* Dét er fandme sjovt. Håber ikke du har noget imod at jeg copy/paster den udemærkede beskrivelse over på min computer til senere brug.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
*RGirk* Dét er fandme sjovt. Håber ikke du har noget imod at jeg copy/paster den udemærkede beskrivelse over på min computer til senere brug.

Slå dig løs. Copyright er alligevel for bøsser.

... Lissom' Numetal.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]