Hej Dextrose, det virker eklatant, at du aldrig hverken har læst i Koranen eller haft religion på fællesfagsniveau. De fleste af dine udsagn bærer præg af at stamme fra medierne eller måske fra hvad tilfældige muslimer har fortalt dig om deres religion.
Dextrose skrev:
Der står sort på hvidt i deres usle religiøse tekster, at hele verden skal være muslimsk, og at de om nødigt vil bruge vold og slagte de vantro.
Der står mange modstridende ting i koranen. I nogle af de tidlige Sura'er står der faktisk at muslimerne skal respektere de andre bogreligioner (dvs. Jødedommen og Kristendommen) og der er faktisk en forholdsvis forsonende tone, omend de ikke er glade for de kristnes ide om treenigheden. Du har tilgengæld ret i, at der findes nogle Sura'er kendt som "sværdenes vers" og de omhandler dræb på vantro.
Lidt ligesom der i det gamle testamente som jøderne tror på, står at det er "øje for øje og tand for tand." Det betyder jo ikke, at du ofte ser jøder igang med at foretage blodhævn, vel?
Hvis man kigger på historien findes der desuden eksempler på at muslimer og kristne har levet i fred og harmoni, side om side, bl.a. under Kalifatet. De kristne blev vist afkrævet en ekstra skat, men fik ellers i det store hele lov til at være i fred, og beholde deres tro. Ingen massive nedslagtninger af de "vantro" sådan som det jo ville ske, hvis din påstand fra før skulle holde.
Dextrose skrev:
Dette er også underbygget at adskellige ekstremistiske imamer og grupper.
De Radikale Islamiske grupper lægger naturligvis vægt på "Sværdenes vers" og bruger dem som fundament for deres militante linie. Udover sværdenes vers henviser en mand som Osama Bin Laden også til den amerikanske udenrigspolitik herunder den omfattende økonomiske og militære støtte der ydes til Israel. Staten Israel har i sit forsøg på ramme terrorister også dræbt en del uskyldige palæstinensere nogle af dem børn. Det betyder selvfølgelig, at hans synspunkt måske får mere støtte end hvad det ellers ville, og er altså ikke specielt religiøst funderet. Ligeledes har religiøse grupper som Hamas også dræbt uskyldige i deres selvmordsbombeangreb. Udover de store ideologiske forskelle mellem de Politiske Islamister som Quotb, der også var militant og de moderne Islamister som Osama Bin laden, så hersker der også meget uenighed mellem de militante og de ikke-militante muslimer. Det er ikke så længe siden, at der var en demonstration i et muslimsk land imod terror.
Jeg ved god, at det muligvis ikke har været din intention at generalisere, men det er altså konsekvensen, når du hele tiden bruger begreberne "de" og "dem"
Hvis man endelig skal nævne et eksempel på kristen terrorisme, så kan det da nævnes at Kristne Fundamentalister har sprunget adskillige abortklinikker i luften i USA (omkring 200 svjv) og der er også et par abort læger, der er blevet dræbt. Som du nok ved, står der er i biblen, sort på hvidt at: "Thou shall not kill!"
Det er så blevet fortolket derhen af de Fundamentalistiske kristne at det er ok at dræbe folk, der foretager aborter. Præcis hvordan de er noget frem til den slutning, er jeg ikke helt sikker på, men det er nok på samme måde, som de Militante Islamister formår at se helt bort fra de fredelige Sura'er og fokusere så stærkt på "Sværdenes Vers."
Dextrose skrev:
De vil jo ikke integreres...
De vil hellere leve isoleret i grupper, og have deres kultur importeret herop.
Gider du ikke linke til den undersøgelse, hvor der står at alle muslimer i Danmark gerne vil leve isoleret i grupper og slippe for at blive integreret.
Jeg er enig i, at integrationen langt hen af vejen er slået fejl, omend jeg kender flere velintegrerede muslimer. Derudover synes jeg det er en sjov holdning at have, at det altid er "deres" skyld, når integrationen slår fejl? Men nu vil du sikkert henvise til den store gæstfrihed og åbne arme med hvilke vi gladeligt hilste Muslimerne/Indvandrerne generelt velkomne til vort land.
Dextrose skrev:
Går integration ud på at vi skal indrette vores land efter deres normer ???
Nej, selvfølgelig ikke omend der vel er punkter, hvor man kan understøtte de normer, som ikke er på kollisionskurs med danske.
Jeg synes f.eks det er ok, at de får lov til at bygge en moske i København for egne penge, at de for egne penge får lov til at lave en muslismsk gravplads og at kvinderne får lov til at gå med slør, hvis de har lyst. Jeg synes også, det er ok at der serveres Halal-slagtet kød i Københavnske børnehaver, da det giver alle børnene en mulighed for deltage i den fælles spisning, og således ikke udelukker bestemte grupper.
I mine øjne er halal-slagtning ikke specielt slemt, men hvis man er hysterisk omkring det, så skal man ihvertfald huske på, at jøderne slagter dyrene på en lignende måde. Hvis man er imod den form for slagtning er det også ok, men bare husk på at det ikke særskilt for den muslimske tro. Og det virker ikke som noget, der forhindrer jøderne i at blive integreret i det danske samfund ihvertfald.
Her er en lille video PETA har lavet om jødisk slagtning (work warning):
[url]http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=agri_short&Player=qt&speed=_med
Dextrose skrev:
De unge indvandrere er lige så ateistiske som os danskere, men går alligevel og undskylder deres opførsel med deres "tro"
Jeg har nu aldrig hørt en kriminel indvandrer sige "hey mand, jeg slog ham ned, fordi han var en vantro hund" eller "jeg voldtog hende fordi står der i Koranen at jeg skal." Jeg har dog set åndsvage unge indvandrere med "Soldier of Allah"-kasketter eller Idol t-shirts med påtrykte billeder af Osama Bin Laden og WTC på. Men jeg ved ikke præcis hvilken form for opførsel du hentyder til? Uddyb.
Dextrose skrev:
Hvis muslimer ikke ønsker at blive afbildede med en bombe i hånden, så burde de fucking ekstremister sgu lade være med at gå og sprænge sig selv i luften!
Jeg bliver altid irriteret over det argument. Hvad du gør, er faktisk det samme som de idiotiske Islamister på gaderne, der kræver at statsministeren undskylder overfor dem, pga. noget en uafhængig avis i Danmark har trykt. Hvorfor mener du, at de moderate muslimer skal undskylde for de fundamentalistiske muslimers handlinger?
Problemet med at afbillede Muhammed med en bombe i hovedet (udover det omdiskuterede billed-forbud) er jo at Islam baserer sig så meget på Mohammed (ifølge Ali staves det sådan). Koranen er guds ord som det blev overleveret til Mohammed, og en af dem Fem Søjler i den Islamiske tro er jo hadith'erne - dvs. beretninger om profetens levevis der supplerer reglerne i koranen.
Dextrose skrev:
Forventer muslimer virkeligt, at vi i et så ateistisk land, hvor vi skamferer vores eget national-klenodie, vil tage Islam til os?
Den sætning forstår jeg simpelthen? Hentyder du til afbrændingerne af Dannebrog eller hvad?
Dextrose skrev:
Det er kun et spørgsmål om tid før denne tikkende bombe sprænger - jeg er ikke i tvivl - 3. verdenskrig
vil være pga. Islam!

Nå ja, en røvfuld idioter brænder et par danske ambassader af, og nogle bomber et amerikansk højhus og så starter 3. verdenskrig? Nigger please, så let går det næppe. Den terrortrussel vi står overfor kan på ingen måde sidestilles med tidligere tiders stormagtskrige.
Den eneste måde at en Tredje Verdenskrig kan komme ud af det her, er hvis regeringerne på begge sider opfører sig komplet åndssvagt.
Man kan selvfølgelig godt frygte hvad et land som Iran kan finde på, men det er altså ikke fordi det står i koranen, at de vantro skal nedslagtes.
Dextrose skrev:
jeg ville til hver en tid kneppe en tyrkisk eller pakistansk tøs, bare hun droppede den fjollede tro og det sørgelige tørklæde...
[/url]
Det vil sikkert glæde dig, at det ikke er alle muslimer der opfatter tørklædet som en del af deres tro. Jeg går bl.a. i klasse med en Irakisk pige, der er troende muslim, men går Vestligt klædt og ikke bærer tørklæde. Hun er sateme lækker, kan jeg lige tilføje. Hvis du ser rejseprogrammer fra Afrika (og sikkert også mange andre steder), vil du se en utroligt stor variation på hvordan kvinders hovedbeklædning eller mangel på samme tager sig ud forskellige steder i den muslimske verden.
Mvh. Psyko