Jeps c0ne

En smøg skal ristes over en lille flamme. Jeg plejer at have flammen så høj at jeg kan placere smøgen midt inde i flammen. Når flammen næste omspænder smøgen, og samtidig er blå, synes jeg man rister bedst. Flammen er ikke så varm, og den soder heller ikke.
Med præcise ikke for hurtige bevægelser lige frem og tilbage i samme højde over lighteren, ender man hurtigt op med en godt ristet smøg...
Mange tror at den er færdigristet når man kan se røg kommer op fra den. Så puster de, og gør det igen. Du kan sagtens give den mere varme, det er der en stor del af nikotinen kommer ud.
1. gang man rister, rister man fugten ud og lidt niko. Men temperaturen er ikke så høj inde i smøgen endnu. Pust lidt, et par sek
2. gang er smøgen varmere, og den begynder at ryge meget mere. Rist i 20-25 sek. og hold gerne små pauser hvis du synes der er for meget kul på. Det er noget man finder udaf hvor meget den kan klare. Når den ryger godt og har gjort det i lang tid, puster du i den. Bemærk at der kommer en tyk stråle af nikotin ud nu. Meget tydelig i lampeskær.
3. gang er smøgen ret varm, og du behøver ikke at riste den så meget. Den begynder hurtigt at ryge, og så kan man puste igen indtil der ikke kommer mere.
Man kan blive ved med at riste et par gange mere, men hvis det er gjort godt behøves der normalt ikke mere end de to første gange. 3 for at være sikker

Så skulle den gerne være gylden, og uden sod og sort pletter/brændt papir.
Hvis der går ild i den, så knæk det væk og rist en ny. Tobak der har været indenfor en ½cm smager af SHIT
Hvis smøgen får for meget varme bliver den nærmest sort uden på, og indeni har tobakken også antaget en lettere kulsort farve, og så smager den også skidt...
Når smøgen er ristet, så lad være med at knuse den for meget. Stykkerne skal helst være af ca. ens størrelse alle sammen, men skal ikke være støv. Et godt mix med ens stykker tjald i passende størrelse (ik for små ik for store) i en god cone så har du en god joint, og en god følelse i kroppen bagefter :twisted: