Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Mm
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Rister hvad jeg kan komme i nærheden af.

Normalt Prince Light eller de nye blå prince.

Wak

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Random skrev:
Ellers kan det anbefales at købe hele bøtter med tobak, gi det en tur i vand, tør og så har du alletiders tobak til brug med cannabis.

Hvorfor er det fedt?

Titel:
Normalt bruger jeg Corner Light 100's ellers impotere jeg Cigeretter fra tyskland der heder R1 eller sådan noget, de inholder nærmest ingen nicotin og er derfor ideelle til at riste let og rulle en lækker joint af.

gennemsnitlig inholde de 0.8 mg nicotin mindre end alm smøger og liger på en max værdi på 0,1 mg Nicotin pr cigeret.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Random skrev:
Ellers kan det anbefales at købe hele bøtter med tobak, gi det en tur i vand, tør og så har du alletiders tobak til brug med cannabis.

Hvorfor er det fedt?

Fordi... hvad er det nikotin det er? Vandopløseligt? Fedt opløseligt? Kom så girk... Du kan godt.

Ps. svaret er at nikotin er vandopløseligt, og det ikke kræver mere end et par sekunder før dit tobak er så godt som nikotin frit.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Random skrev:
R. Girk skrev:
Random skrev:

Hvorfor er det fedt?

Fordi... hvad er det nikotin det er? Vandopløseligt? Fedt opløseligt? Kom så girk... Du kan godt.

Ps. svaret er at nikotin er vandopløseligt, og det ikke kræver mere end et par sekunder før dit tobak er så godt som nikotin frit.

Det vidste jeg faktisk ikke, jamen så giver jeg da lige min bali shag en gang vand selvom jeg ikke er meget for det :>

men random, så er tobakken vel stadig blød når den tørre? ;7

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Bruger Prince "Rich Taste" eller det der er alm. Prince som jeg ryger til daglig

Men den bedste er Prince Sølv (mener jeg det er) med kun 0,2mg nikotin

Eller vandristet Prince... Det er IMO det bedste

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Random skrev:
Jeps 0.1 i blå savoy. Jeg bruger kun blå savoy som bong tobak, da jeg syntes det smager elendigt.

Jeg bruger aldrig billig smøger da der 2/3 tobak i hvad der er i en alm. smøg.

Det er i sandhed en viden, man kan gøre nytte af! ;)

Men som z0unds spørger: Er tobakken stadig blød, når den tørrer?

- Og hvad er det en dåse tobak står i nu? - Er der evt. nogle, der ved, om man kan spare lidt af de surt opsparede penge ved at købe tobakken over nettet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Bruger Prince "Rich Taste" eller det der er alm. Prince som jeg ryger til daglig

Ja det er dem jeg mente, kører stortset også altid på Prince sølv når der er en kiosk i nærheden.. kommer desværre bare tit til at ryge dem før aftenen er omme, da der skal rimelig mange til at tilfredsstille mit nikotin behov..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

z0unds skrev:
Xp3rt skrev:

Ja det er dem jeg mente, kører stortset også altid på Prince sølv når der er en kiosk i nærheden.. kommer desværre bare tit til at ryge dem før aftenen er omme, da der skal rimelig mange til at tilfredsstille mit nikotin behov..

Tjaaa, men så skal du jo bare riste ordentligt, så kan en alm. Prince blive ligeså god IMO...

Lav flamme, lang tid, og præcise bevægelser, det er opskriften på en god ristet smøg ;)

Gylden, tilpas sprød tobak af ens størrelse, uden "træstammer" og uden den skarpe lugt af nikotin + god tjald + et-lags joint = :twisted:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg foretrækker prince light.

Det der manitou hvor køber i det henne. Bare de sædvanlige butikker som handler tobak?- eller skal man til en tobaksforretning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
noname skrev:
Manitou, det er uden tilsætningsstoffer. Man kan se at røgen man puster ud af smøgen er meget mindre farvet, og der er ikke nær så meget af den som ved andre smøger. Og det ser jeg kun som en god ting...

Hvor kan man købe de smøger?

Jeg har altid bare købt corner light..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
passion skrev:
Aske^POT^ skrev:
Røde cecil er min yndling til joints.. Men som regl bliver det et eller andet lav buget lort, LA eller lignende..

Haha ja jeg køber også altid nogle billige lortesmøger (oftest blå corner eller L&M). Gider ikke købe dyre smøger hvis 2/3 af smøgerne alligevel bliver ristet :).

z0unds skrev:
"Prince Ultra light" mener jeg de hedder.. der er 0,2mg nikotin i.. det er det mindste tal jeg indtil vidre har set på en pakke smøger..

Skulle mene der er 0.1 mg nikotin i blå/lilla savoy smøger.

De danske blå savoy ja. Med 0.1 mg.

De smager dog af "lort".

Er jeg virkelig den eneste der bruger Blue Camel?
Det er forresten Camel Light, smøgen smager godt i sig selv, og den har et middel nikotin niveau på 0,7mg.

Smøger med lavt nikotin niveau smager normalt bare dårligere.

Jeg kan kun anbefale at man bruger de gode tobaksmærker:

Prince
Kings
Camel
Cecil
Marlboro

Det kan ikke betale sig at gå på kompromis med tobakken, bare fordi der er 0,1mg i cigaretten betyder det jo ikke at det vil få din joint til at smage bedre og have lavere nikotin indhold.

Man kan sagtens riste en normal smøg ned på et meget lavt nikotin indhold (f.eks. vha. sølvpapir). Desuden koster smøger med lavt nikotin indhold det samme som andre smøger, næsten alle steder (internettet ikke taget i betragtning).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Citat:
Er jeg virkelig den eneste der bruger Blue Camel?
Det er forresten Camel Light, smøgen smager godt i sig selv, og den har et middel nikotin niveau på 0,7mg.

Skulle lige til at spørge om det samme. Det var også de smøger jeg røg dengang jeg havde den ubehagelige vane!!!

Ikke desto mindre har de en utrolig behagelig og mild røg, som absolut egner sig til at rulle pragtfulde Jays!!! De kan virkelig anbefales!!

Mvh:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Nu skriver i meget om at riste perfekt, hvilket sikkert også er meget vigtigt, og jeg kan sgu heller ikke finde ud af det endnu. Kan i eventuelt tage et billede af en perfekt ristet smøg? Måske meget n00b spørgsmål, da det da ikke kan være det sværeste i verden at riste såen en cigaret. Men da det er så vigtigt, så kunne jeg godt tænke mig at se hvordan i mener den præcis skal være. anyone?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
I skal lige være opmærksom på at det nikotin niveau der står trykt på pakken har meget mere med hvor mange mikroskopiske lufthuller der er i papiret og filteret at gøre, end tobakkens reelle nikotinindhold.

Mig bekendt indeholder langt de fleste cigaretter på det danske marked nogenlunde ens tobaksblandinger, den største forskel mærkerne imellem er tilsætningsstofferne og papirtypen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
elmand skrev:
Nu skriver i meget om at riste perfekt, hvilket sikkert også er meget vigtigt, og jeg kan sgu heller ikke finde ud af det endnu. Kan i eventuelt tage et billede af en perfekt ristet smøg? Måske meget n00b spørgsmål, da det da ikke kan være det sværeste i verden at riste såen en cigaret. Men da det er så vigtigt, så kunne jeg godt tænke mig at se hvordan i mener den præcis skal være. anyone?

Det er sandt at ristning af en cigaret har stor indflydelse på jointens smag og godhed.

En perfekt ristet smøg for mig er en smøg der har en slags brunlig "coat". Altså papiret er lysebrunt, vigtigst er dog at den dufter godt, man kan dufte om cigaretten er ristet godt. Den vil have en lidt sød duft og den vil være "crunchy". Rul smøgen mellem dine fingre oppe ved øret, og hvis det "larmer" og cruncher så er den nok ristet ret godt.

Duften er dog den vigtigste. Man kan også lugte det hvis man kommer til at riste for meget, så lugter smøger en smule brændt, men mere som noget halvbrændt træ. Det har en forfærdelig lugt som du kan lugte med det samme.

Der er stor forskel på om den er "ristet for meget lugt" eller "brændt på lugt". Den brændte lugt, lugter faktisk bedre end en overristet smøg.

Man kan UTROLIG nemt komme til at riste smøgen for meget hvis man bruger sølv-papir metoden. Der skal man passe på at man ikke ødelægger tobakken.

:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeps c0ne :)

En smøg skal ristes over en lille flamme. Jeg plejer at have flammen så høj at jeg kan placere smøgen midt inde i flammen. Når flammen næste omspænder smøgen, og samtidig er blå, synes jeg man rister bedst. Flammen er ikke så varm, og den soder heller ikke.
Med præcise ikke for hurtige bevægelser lige frem og tilbage i samme højde over lighteren, ender man hurtigt op med en godt ristet smøg...

Mange tror at den er færdigristet når man kan se røg kommer op fra den. Så puster de, og gør det igen. Du kan sagtens give den mere varme, det er der en stor del af nikotinen kommer ud.

1. gang man rister, rister man fugten ud og lidt niko. Men temperaturen er ikke så høj inde i smøgen endnu. Pust lidt, et par sek

2. gang er smøgen varmere, og den begynder at ryge meget mere. Rist i 20-25 sek. og hold gerne små pauser hvis du synes der er for meget kul på. Det er noget man finder udaf hvor meget den kan klare. Når den ryger godt og har gjort det i lang tid, puster du i den. Bemærk at der kommer en tyk stråle af nikotin ud nu. Meget tydelig i lampeskær.

3. gang er smøgen ret varm, og du behøver ikke at riste den så meget. Den begynder hurtigt at ryge, og så kan man puste igen indtil der ikke kommer mere.

Man kan blive ved med at riste et par gange mere, men hvis det er gjort godt behøves der normalt ikke mere end de to første gange. 3 for at være sikker :)

Så skulle den gerne være gylden, og uden sod og sort pletter/brændt papir.

Hvis der går ild i den, så knæk det væk og rist en ny. Tobak der har været indenfor en ½cm smager af SHIT

Hvis smøgen får for meget varme bliver den nærmest sort uden på, og indeni har tobakken også antaget en lettere kulsort farve, og så smager den også skidt...

Når smøgen er ristet, så lad være med at knuse den for meget. Stykkerne skal helst være af ca. ens størrelse alle sammen, men skal ikke være støv. Et godt mix med ens stykker tjald i passende størrelse (ik for små ik for store) i en god cone så har du en god joint, og en god følelse i kroppen bagefter :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min smokin'buddy er begyndt at bruge Golden Virginia i vores potjoints, og det holder hele vejen!

Vi behøver ikke engang at riste det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Hvornår fatter folk, at det der står på pakkerne ikke passer? Der findes IKKE light-smøger. Grunden til at nogle cigaretters "varedekleration" viser færre mg. af tjære, nikotin osv., er at der er lavet en masse mirkoskopiske huller i papiret, der gør at man indtager mere luft ved hvert sug = lettere blanding af stofferne = samme mængde farlige stoffer, men mere luft.

Det kan lidt sammenlignes med at Prince smøger er at drikke ren vodka, og Prince Light er ren vodka fortyndet med juice. Man indtager samme mængde vodka, men det føles mildere når det er blandet op med juice (luft).

Udover forskellen på det de kalder American-blend, og Virginia tobak, er den eneste forskel på smag og kraftigthed forholdet mellem huller og tæthed i papiret.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Tobak består af tre forskellige typer tobak. Virginia tobak, burleytobak, og en jeg ikke kan huske havd hedder. Virginiatobakken giver aroma og sødme, men smager ikke af så meget, burleytobakken er stærk og kras, og den sidste smager ikke rigtig af noget og bruges mest som fyld. I en normal smøg er der ca 50% af fyldtobakken, og resten er en blanding mellem de to sidste typer.

Jeg var engang til en messe, hvor house of prince havde en stand. Der kunne man smage cigaretter rullet af de tre forskellige tobakstyper. Det var meget sjovt at stå og sammenligne. Ingen af dem smagte dog af rigtige cigaretter. Det er blandingen af de tre typer der er hele finten i en cigaret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]