Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Så døde projektet?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jespar skrev:
Så døde projektet?

Hvad mener du? Sitet ( http://hwiz.dk/hrguide/index.php/Forside ) kører da fint, så det er bare op til folk at lave lidt på sitet når de har tid.

Titel:
Kaospilot

Jeg synes det går alt for langsomt, og jeg havde gerne set at folk gad at bruge mere tid på projektet, end det er tilfældet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jespar skrev:
Jeg synes det går alt for langsomt, og jeg havde gerne set at folk gad at bruge mere tid på projektet, end det er tilfældet.

"Hvornår skal det være færdigt?"

"I GÅR, RØVHULLER!!!111" :P

Jeg synes bare folk skal bidrage i deres eget tempo. Hvis nogen begynder at kommandere rundt med andre på projektet, så bliver det bare noget med sure miner og manglende motivation.

Jeg vil helt sikkert selv bidrage en del omkring hashen, men jeg arbejder med en 2. udgave af mit eget dokument, og det er sikkert først færdigt i løbet af februar.

Der skal laves sindssygt meget på sitet om en masse stoffer, og så skal der findes form osv. på det hele. Vi skal være glade hvis vi kan lancere sitet engang efter sommer/tidlig efterår. Bare min erfaring om at tingene tager længere tid, end man lige tror :wink:

Titel:
Kaospilot

Malkavian skrev:
"Hvornår skal det være færdigt?"

"I GÅR, RØVHULLER!!!111" :P

Jeg synes bare folk skal bidrage i deres eget tempo. Hvis nogen begynder at kommandere rundt med andre på projektet, så bliver det bare noget med sure miner og manglende motivation.

Jeg vil helt sikkert selv bidrage en del omkring hashen, men jeg arbejder med en 2. udgave af mit eget dokument, og det er sikkert først færdigt i løbet af februar.

Der skal laves sindssygt meget på sitet om en masse stoffer, og så skal der findes form osv. på det hele. Vi skal være glade hvis vi kan lancere sitet engang efter sommer/tidlig efterår. Bare min erfaring om at tingene tager længere tid, end man lige tror :wink:

Du har gode intentioner og jeg kan godt se det logiske i at sådan et projekt vil tage tid. Men der er forskel på at det tager tid, og at det aldrig bliver til noget - at det bliver et dødsdømt projekt.

Gennem de sidste to år har jeg forgæves forsøgt at få folk herinde i sving med at bidrage med den viden de har, til en form for fælles database, men det har godt nok været så som så med tilknytningen. Se bare leksikonet her på forumet - det er for længst dødt igen. Folk skriver ikke noget, uden at man har pisket dem til det. Måske har det været en manglende evne fra min side, til at opridse de visioner som jeg har haft for sagen. Det må jeg jo så tage til mig.

Lige nu ser jeg aktiviteten dale på HR wiki, og derfor fandt jeg det nødvendigt igen at ruske op i folk, så de ikke glemte eksistensen af projektet, for det ville være skideærgerligt, da der allerede er en række glimrende bidrag derinde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Jespar skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at bruge noget tid på dette projekt, men vi har jo lige fået smidt i hovedet at vi ikke skal pille ved noget, hvis vi ikke 100% styr på hvad vi laver.
Så det styrer jo ligesom farten på hvad der bliver skrevet ik?
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad problemet med at oversætte lidt fra Erowid, uden at det er direkte oversættelse. Jeg kan da se at Dex har hentet information fra erowid til 2c-b sektionen. Men altså hvis det kun skal være de top notch kemi kyndige herinde der skal skrive på wikien, så er det jo ret relativt hvor lang tid det kommer til at få lavet den hr-wiki færdig... :wink:

Just my 2-cents

-Fluffy

Titel:
Kaospilot

Det er noget Dex har skrevet.

Jeg synes da folk skal tilføje så meget som de lyster, sålænge de lige har læst reglementet, og så længe de ikke skriver fejlagtige informationer. :)

Derudover må jeg indrømme at der er kommet mere beskub på informationsstrømmen. Især Lemmys bidrag er imponerende :)

Titel:
Medlem

Ja, min holdning er altså også at neddrossle kemi-delen til 2. prioritet, det andet er vigtigere! Og hvis bare teksten er godt formuleret, så gør det selvfølgelig ikke noget at den er (kraftigt) inspireret fra Erowid.
Jeg har desværre forholdsvist travlt med lektier for tiden, så får ikke skrevet så meget på wikien, men er begyndt lidt på neuro-delen.

Personligt synes jeg at det er vigtigt at vi får noget tekst på wikien, i stedet for alle de tørre data. De kan altid graves frem senere, det vigtigste er at få gang i noget Harm Reduction

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mht. neurodelen, så har Treasure skrevet en ganske udmærket indgang til det, hvorfor jeg har ladet siden står tom til ham, men jeg tror han er ca. væk pt.
Personligt er jeg lige startet på to nye fag, og stået på ski den første uge, så jeg er temmeligt meget bagud i disse dage. Men jeg har en teskt undervejs om skadesreduktion, og så gennemgange af de enkelte transmitterstoffer i næste omgang. Det kommer - ai promisss!

Edit: HardCoreWizard - kan du for øvrigt ikke prøve at kigge på mit billede i min autonom-tekst? - jeg kan ikke få det ondskab til at virke.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jespar skrev:
Det er noget Dex har skrevet.

Jeg har lavet skabelonen, molekylet, kemi-delen, etc., men lige præcis dosis-angivningerne, er der en anden der har smidt ind.

Jeg vil da også vove at påstå, at samtlige relevante oplysninger for den gennemsnitlige bruger står først, og de tekniske detajler til sidst...

Folk kan jo bare lade være med at scrolle videre, når de begynder ikke at kunne forstå teksten, ik'?

Titel:
Kaospilot

Citat:
Ja, det er derfor i skal lade være med at oversætte noget som helst, og lade os som forstår og ved hvad vi har med at gøre, skrive lortet!

No offense!

Det var dette jeg hentydede til. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nåh ja, DET har jeg skrevet! :P

Men vi er jo alle kloge på et eller andet område...

Dem der ved noget om kemi, de skriver om kemi.
Dem der ved noget om farmakologi, de skriver om farmakologi.
Dem der gider at lave FAQs til hvordan man f.eks. skal håndtere et badtrip, osv., de skriver dem.

Det er vel sådan at Wiki'en fungerer?

Edit: Wiki'en er nu blevet flyttet over til http://psychedelia.dk/wiki

Brug dette URL for fremtiden!

Titel:
Dedikeret medlem

Er der nogen, der gider oprette en Bad Combo-liste i wikien? Jeg ved ikke selv hvordan, eller om jeg overhovedet kan gøre det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
TheBo skrev:
Er der nogen, der gider oprette en Bad Combo-liste i wikien? Jeg ved ikke selv hvordan, eller om jeg overhovedet kan gøre det.

1) Opret en bruger på http://psychedelia.dk/wiki/index.php?ti ... :Userlogin
2) Knock yourself out. Hvis du søger efter en side på wiki, som ikke findes kan du vælge at oprette den.

Titel:
Dedikeret medlem

Det har jeg så gjort... Men hvordan finder folk frem til den uden at søge efter den? Den skulle jo gerne være let tilgængelig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Jeg kan ikke se hvad der skulle være galt i at hente og oversætte en masse brugbar information fra Erowid, hvis man bare formidler informationen ordentligt. Erowid forholder sig jo rimeligt objektive til ting som virking og dosering, og det meste af det de skriver er baseret på videnskabelige undersøgelser.

Er hovedformålet ikke at nå ud til unge som ikke helt er inde i engelsk, og måske ikke er ude efter lange videnskabelige beretninger, men snarere bare mangler lidt basal, let forståelig, info omkring lamhedspotentiale og farlighed?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Det har jeg så gjort... Men hvordan finder folk frem til den uden at søge efter den? Den skulle jo gerne være let tilgængelig.

Link til den, på relevante sider. Links laves med [[sidenavn]]...

Titel:
Kaospilot

TheBo skrev:
´

Jeg har lagt et link på forsiden, i den nederste menu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

EternalWheel skrev:
Er hovedformålet ikke at nå ud til unge som ikke helt er inde i engelsk, og måske ikke er ude efter lange videnskabelige beretninger, men snarere bare mangler lidt basal, let forståelig, info omkring lamhedspotentiale og farlighed?

Jo, men samtidig skal den ogsaa kunne konkurere med netstof o.a. paa saglighed og objektivitet.
Du har dog en pointe: Hvad er egentlig maalgruppen og maalsaetningen for wiki'en? Det der ville tjene dens navn bedst, ville jo netop vaere laetlaeselig information til helt unge der taenker paa lightergas og allergipiller.
Lige nu er den mere i en groeft, der hedder "videnskabeligt approach, frem for alt".
Der maa vaere en mellemvej!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Mener også snakken gik på at det letlæselige var øverts i opslagene, og så kom stoffet for nørderne nedenunder..

Ved dog ikke helt om der er blevet holdt fast ved den noget grove opbygning?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]