Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvordan virker Ketamin? - og hvordan er det at besøge K-hole?
Jeg har hørt utallige mennesker om hvor nice Ketamin er, og hvor underligt det er, men hvad sker der så lige, siden det er så mystisk?
Jeg kan ikke finde info om Ketamin, så jeg startede denne tråd så folk kan smide et par linier om de mest bemærkelsesværdige ting ved trippet.

/IC

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
der er rapporter hvor det indgår og der er info på erowid http://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine.shtml
med trip rapporter også og masser af info generelt :)

Titel:
Tidligere holdmedlem

De første 6-7 gange jeg prøvede ketamin var det i små doser(40-60) mg, og jeg syntes at det var et sjovt "lalle" stof, ligesom alkohol og dzp.

Men en aften besluttede mig og en ven at sniffe 90 mg, da jeg havde sniffet den bane, sagde jeg med det samme "Ok, det her bliver vildt"

Det var første gang jeg mærkede ketamins sande karakter, vi havnede et mystisk sted mentalt i en bizar og kold absurd drømme verden, og vi blev nødt til bare at ligge os ned og flyde med musikken.

Ketamin er helt sikkert et af de stoffer der er sværest at forklare med ord, det er som en variant af psychedeliske stoffer, men man havner i en helt anden verden.

Hvis du har prøvet dxm, har det også en del fællestræk med det.

Første(og eneste) gang jeg havnede i k-hole var da mig og to venner tog 100 mg IM,det var helt ekstremt.

Jeg forlod min krop og oplevede mit liv og mine følelser igennem en andens perspektiv, det var meget underligt.

På et tidspunkt følte jeg at jeg sad med hele universet i mine hænder, og var faktisk overbevist om at jeg var gud( jeg er normalt et meget lidt spirituelt menneske, og afskyr ord som gud, men det var præcist hvad jeg følte)

du kan læse lidt mere om det her:

http://www.stud.hum.ku.dk/tabu/aarg15/2003marts/interview_med_Joergen_Lumbye.htm

synes at det svarer ganske godt til mine oplevelser :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg får det som om at jeg kan mærke jorden dreje rundt om sin egen akse. Det føles som om tyngdekraften konstant skifter og jeg nogle gange er ved at blive revet væk fra det sted jeg ligger uden at jeg egentlig er det. Så får jeg også et indre "syn" af at jeg ligger i en lille boble i et kæmpemæssigt, mørkt univers der består af noget jeg ikke rigtig kan blive enig med mig selv om er flydende eller fast.
Nogle gange er det også som om at jeg går ud af min egen krop så jeg kan se den langt nede og siden ser hele planeten og universet for derefter på et splitsekund at rejse ind i min krop igen og siden ind i "boblen".
Når jeg rejser mig op (hvis det da er muligt) føles mit hoved som en gigantisk ballon og resten af min krop som tændstikker. Det er også UMULIGT for mig at bedømme afstande.

Det er kun en lille del af hvad jeg oplever, men resten er så ubeskriveligt at jeg ikke kan sætte ord på det.

Mvh.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Sidst jeg tog keta havnede jeg i en kirke hvor det så ud som om vi alle sad på kirke stole og sniffede keta ..Min ven som jeg osse var sammen med blev ved med at sige at han lå oven på en sand bunke midt i stuen..meget meget underlig oplevelse men fedt

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
jeg oplevere tit ketamin gør en meget lige til, dvs man siger bare det man nu tænker på og, mener men med få og enkelte sætninger( sandheds serium :) ) udover en føelse af man, er en bedøvet gud der ik kan mærke sinne arme og ben..spuky men nice :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jamen altså er det rart at være på Ketamin? Jeg har ektrem stor respekt for psykedeliske stoffer.. Men er Ketamin overhovedet psykedelisk? Altså jeg har læst en masse om ud-af-kroppen oplevelser, men ikke noget om "jeg var helt ud af den og kunne ikke styre det" -agtigt...

Flere detaljer om jeres personlige oplevelser..

Såvidt jeg kan forstå er det heste bedøvelse.. Lyder da ikke specielt sundt!?

/IC

Titel:
Dedikeret medlem

Infected Cope skrev:
Flere detaljer om jeres personlige oplevelser..

Såvidt jeg kan forstå er det heste bedøvelse.. Lyder da ikke specielt sundt!?
/IC

Det skal lige siges, at jeg endnu ikke har oplevet K-hole.

Ja, det er rart at trippe på keta. Det, som bedst beskriver oplevelsen for mig, er fornemmelsen af "Hvad var det nu lige, jeg skulle? Jeg har glemt noget!" Men det var mest første gang. Ellers er det bare meget afslappende. Når jeg bevæger mig rundt på ketamin føles det som om, jeg består af en milliard små tandhjul, som jeg kan mærke rotere ved hver bevægelse. Jeg oplever også gerne, at madrassen bevæger sig, og at jeg synker ned i den. Og når jeg prøver at formulere mig, glemmer jeg hele tiden, hvad jeg vil sige, men det virker hele tiden som om, jeg skulle sige noget meget dybt og meget vigtigt.
Det lyder måske trælst, men det er det faktisk ikke. Ellers er det også super fedt at se tegnefilm. Jeg så nogle gamle Anders And, og jeg (samt min trip-buddy) hang os hele tiden i bitte små detaljer, som vi kunne have sindssygt lange tankerækker omkring, mens vi glemte at følge med i handlingen.
Derudover bliver alting meget lyst, og det er vildt rart. Det er sådan lidt "engle-agtigt" det hele.
Men alt dette er uden k-hole...
Min trip-buddy beskrev i øvrigt oplevelsen ret præcist: som at være midt i et dejavu.

I øvrigt kan jeg slet ikke forestille mig et bad trip på keta.

Jeg tror nok, at det er ret uskadeligt for kroppen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Mine ketaminoplevelser er hverken rare eller ubehagelige. Hvis jeg endelig skal sætte et tillægsord på dem, tror jeg at "ærefrygtndgydende" kommer nærmest. Selve oplevelsen er intens, indadvendt og til tider temmelig fragmenteret. Det er min erfaring at det er mest behageligt at ligge ned under sessionen. Jeg synes at doser på 80-120mg, byder på de mest interessante mentale effekter. Ved denne dosis er min krop fuldstændig inkapabel og sanseindtryk er ikke længere noget jeg bekymrer mig om. Derved får sindet og stoffet på en måde fred til at vise mig hvad det duer til. ;) Ketamin er helt klart et af mine forestrukne psykoaktiver.

Hvad angår ketamins skadelige effekt, kan du prøve at søge på fænomenet "Olney's lesions". Svjv. er tilstanden dog aldrig konstateret i mennesker.

//Edit: Flyttet til Syntetiske

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Halifaxxx skrev:
Hvad angår ketamins skadelige effekt, kan du prøve at søge på fænomenet "Olney's lesions". Svjv. er tilstanden dog aldrig konstateret i mennesker.

Korrekt, og det viser endnu engang, at man bør stille sig skeptisk overfor resultaterne af dyreforsøg mht. "overførbarheden"

Mvh. Psyko

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg har prøvet ketamin en gang på en festival, hvor det var voldsomt behageligt - tror jeg fik 40mg, solen var stået op, og jeg var på vej ned til scenen, en ubeskrivelig fornemmelse af at være halvlam i kroppen, glad, kampklar og ganske bevidst af omgivelserne...
senere har jeg prøvet det i samme doser i min lejlighed, hvor den kropslige fornemmelse lignede TheBo´s beskrivelse - man flyder rundt, stole/senge er højst uregerlige, og man skiftesvis "rider på en bølge, og bliver overrumplet af en"....
min hidtil eneste K-hole erfaring var ganske ekstreme, jeg og en ven, lagde ud med en 30mg bane, efterfuldt af 15mg 2c-b, 1 time senere tog vi 100mg, og jeg blev kastet ind i en meget underlig verden, som et rum eller univers, fyldt med en mærkelig rød/orange plasma, hvoraf ansigter af familie og nære venner dukke op, tavse... plasmaen var underlig energirig, som mælken guderne må drikke, for at være altvidende...
Underlig oplevelse, den giver efterhånden mening, og jeg satser på at en ny skal følge..
ja, det kan være behageligt, men også kvælmende med sin bølgegang

Titel:
Medlem

ikke kun hestebedøvelse men også børnebedøvelse, (alså hvis de ikke kan tåle normalt bedøvelse) det blev også tidliger brugt til voksne, men folk klagede over mærkelige drømme :D

Et pragfuld stof som ikke er voldsomt hård for dig, hvis du ikke tager det sammen med andre ting. Men hvis du gør, så kan det være ret uoverskueligt.
Første gang skal bare være sikker på at stille dit dyre anlæg og fladskærmen ind i sove værelset, og muligvis ligge plastik over dine følsomme møbler og evt rydde bordet for halv fulde flasker.
Du kan godt regne med at tingene bliver en andelse udflydende, din motorik er bestemt ikke helt i top, men verden er dejlig men meget mærkelig. K-hole er egentelig ok når du kender stoffet, men det tager en del gange at vende sig til føelsen.

Selv prøvede jeg det første gang mens jeg var ved at flytte lejlighed, hvilket resulterede i mange huller i vægen.

Også, naturligvis lad være med at invitere drengene fra den lokale motorcykel klub mens du tager det, det ville nok blive lidt mærkeligt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
lidt offtopic måske, men det bliver ikke kun brugt til børn og heste , man brugr det også til trakfikofre, da man ofte ikke ved hvordan de vil respondere på morfin vis de ikke tideliger ehar været udsat for det, og deres åndedræt kunne jo være nedsat i forvejen. og her har ketamin jo den herlige egenskab det ikke hæmmer åndedrættet :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg er ret sikker på, at de også bruger ketamin når de afliver dyr. Da min gamle hund blev aflivet, fik den først et skud af en blå væske. Dette gjorde at den lå helt stille, men følte ingen smerte og kunne ikke bevæge kroppen. Sprøjte nummer 2 indeholdt en overdosis af et eller andet stof.
Det er helt bestemt en trøst at vide, at den første sprøjte sandsynligvist er Ketamin.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Stonez skrev:
Jeg er ret sikker på, at de også bruger ketamin når de afliver dyr. Da min gamle hund blev aflivet, fik den først et skud af en blå væske. Dette gjorde at den lå helt stille, men følte ingen smerte og kunne ikke bevæge kroppen. Sprøjte nummer 2 indeholdt en overdosis af et eller andet stof.
Det er helt bestemt en trøst at vide, at den første sprøjte sandsynligvist er Ketamin.

Jeg er ret sikker på at man ikke bruger ketamin ved aflivning af dyr. Jeg har heller aldrig hørt om blå ketamin-opløsning. Jeg kunne bedst forestille mig at den første injektion har indeholdt noget muskelafslappende i stil med curare.

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Stonez skrev:

Jeg er ret sikker på at man ikke bruger ketamin ved aflivning af dyr. Jeg har heller aldrig hørt om blå ketamin-opløsning. Jeg kunne bedst forestille mig at den første injektion har indeholdt noget muskelafslappende i stil med curare.

Det bruges vist meget til generel anæstesi af dyr.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Den blå opløsning kunne godt være pentobarbital. Det bruges svjv af dyrlæger til aflivning. Og selvmord.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]