Er det ikke ret mærkeligt at de fleste kvinders menstruationscyklus er på 28 dage, og kan man affeje den kendsgerning som ren tilfældighed?
For mig at se er det fuldstændig åbenlyst at vi mennesker bruger cyklusser til at hænge vores fysiske processer op på. Der er også visse krebsdyr (tror jeg det er) som frigiver æg og sperma i vandet på fuldmånenatten, hvilket vidner om at der er flere arter som bruger månecyklussen til at synkronisere deres sexualitet.
Det skal lige siges at jeg
har en naturvidenskabelig uddannelse, men at jeg hele vejen igennem har bibeholdt min fornemmelse for mere end blot det jeg lærte på universitetet

.
Jeg tror på den frie vilje (Halifaxxx), men tror også på at alt i universet påvirker hinanden, -det være sig lige fra planeternes konstellationer til de vejrforandringer der foregår på jorden. Jeg ser verden som et konstandt forandrende energifelt vi svømmer igennem. Vi påvirker verden og verden påvirker os.
Mht. månen har jeg oplevet dens påvirkning -ud over den virkning at jeg altså får menstruation en gang i løbet af en månecyklus

. Specielt om vinteren når månen står højere på himmelen har jeg haft deciderede månedrømme, -hvor jeg oplevede at drømme, at jeg lå og kiggede op i loftet som var væk, og istedet så jeg op i den klare himmel med fuldmånen på. Dette har været nætter hvor jeg havde svært ved at synke rigtig ned i de dybe drømmelag og vognede mange gange i løbet af en nat. Dette er også sket de gange jeg ikke har været klar over at det var blevet fuldmåne.
Det er bestemt ikke alle fuldmåner jeg oplever det på. Men når jeg gør det, er det på en ret karakteristisk måde.
Nå, det var bare mine oplevelser, og det må folk tage som de vil! For mig at se, kan jeg sagten både tro på videnskaben, -dvs det som vi har undersøgt til bunds, samt på at der er stadig findes flere spændende ting vi endnu ikke har undersøgt -eller har udviklet metoder til at undersøge endnu, som ligger og venter på at vi udforsker.
Hilsen Fanny