Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
lallehat skrev:
dieselpower >> Ro på! Jeg anklager ikke dig for noget! Jeg siger blot, at tonen i denne tråd (og ikke dit indlæg) ikke er specielt saglig eller imødegående.
Og at den derfor ikke egner sig til at Line Risberg bliver inviteret ind.
Hvordan det gør mig skinhellig, det kan jeg ikke forstå :?

Oki doki :P Men mht hendes eventuelle besøg / læsning skrev jeg allerede i første post i denne tråd at jeg eventuelt ville sende hende, Hus Forbi, samt journalisten en mail. Jeg skrev det så anden gang da jeg så netop havde gjort det - netop for at minde folk om at skrive noget konstruktivt istedet for hetz.

Skinhellig... Jeg misforstod hvad du skrev. Jeg kan bare ikke klare når folk herinde tværer deres politiske korrekthed ud i hovedet på folk som siger deres ærlige mening etc. Så jeg overreagerede nok ...

8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Hun var ude på min gamle skole sidste år for at holde fordrag...

Hun har altså guffet rigtig mange piller i sig i et år tog hun E 2 gange hver weekend. og det var ikke sådan hun holdte moral preidken eller ling. hun var faktisk ok :!:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
SteeLX > Hendes hjemmeside er fyldt med fejl, hvordan kan det nogensinde blive ok?

Såvidt jeg forstår, er hun typen der rigtig spiller på offerrollen, hvilket er latterligt, da der ikke findes nogle ofre for narkoen (med visse forbehold.)

Når man indtager et narkotisk stof, så træffer man et valg. Det bør man stå ved, også selvom der undervejs opstår nogle bivirkninger, som man ikke havde regnet med.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Jeg mente at hendes fordrag var et af de bedre jeg har hørt omkring stoffer, har ikke tjekket hendes side ud.

Og hun sagde bl.a. at det kun var hendes egen skyld osv.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis hun mener at hun selv bærer det fulde ansvar, hvorfor er hun så med på "war on drugs" vognen?

Jeg overvejer lidt at gå over i The Angrydome, og skrive en lang, lang vred mail, hvor jeg i en verbal eksplossion gennemgår hendes hjemmeside ord for ord, dementerer udsagn, beder om referencer, retter på fejl, osv. Når det er gjort skal jeg nok poste den herinde, og hendes svar inklusive, hvis ellers hun svarer.

Det er sjovt som folk, der normalt ikke engang kan kende forskel på rektum og anus, pludseligt mener de er eksperter indenfor subbiologiske områder når snakken falder på stoffer, og de ukritisk gengiver hvad de har hørt i medierne.

Af alle de folk jeg hader (og det er mange), så hader jeg klart dem mest.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

You said it Phibes... You said it! :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dr. Phibes skrev:
Hvis hun mener at hun selv bærer det fulde ansvar, hvorfor er hun så med på "war on drugs" vognen?

Jeg overvejer lidt at gå over i The Angrydome, og skrive en lang, lang vred mail, hvor jeg i en verbal eksplossion gennemgår hendes hjemmeside ord for ord, dementerer udsagn, beder om referencer, retter på fejl, osv. Når det er gjort skal jeg nok poste den herinde, og hendes svar inklusive, hvis ellers hun svarer.

Det er sjovt som folk, der normalt ikke engang kan kende forskel på rektum og anus, pludseligt mener de er eksperter indenfor subbiologiske områder når snakken falder på stoffer, og de ukritisk gengiver hvad de har hørt i medierne.

Jeg tror du skal justere dit sprog til hende, hvis du forventer kommunikation. Ingen har lyst til at diskutere med vrede mennesker, og da slet ikke med nogle man ikke kender og aldrig har snakket med... og endda på nettet.

Men ellers støtter jeg idéen.

Senest rettet af syreperlen 22 feb 2006 20:25, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror du skal undlade at kommentere mit sprog, før du rent faktisk har læst mailen...

Hvis jeg ikke var i stand til at få en pointe igennem på en fornuftig måde havde jeg nok næppe fået 11 til skriftlig eksamen i hhv. dansk og engelsk A på HTX, tror du?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Jeg tror du skal undlade at kommentere mit sprog, før du rent faktisk har læst mailen...

Det lød bare lidt voldsomt med din beskrivelse - men jeg venter...

Og når du endelig skriver til hende, så få hende lige til at fatte at det hedder "der varer resten af livet" og ikke "der vare resten af livet".

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dr. Phibes skrev:
Hvis jeg ikke var i stand til at få en pointe igennem på en fornuftig måde havde jeg nok næppe fået 11 til skriftlig eksamen i hhv. dansk og engelsk A på HTX, tror du?

Woouuw...check out the big brain on Brad :lol:

ej, du ER dygtig, Jensus :!:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Haha, fuck man... Jensus for helvede, det er kraftedme kun wankere der bruger deres oooh så høje karakterer som et argument i sig selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Odden skrev:
Haha, fuck man... Jensus for helvede, det er kraftedme kun wankere der bruger deres oooh så høje karakterer som et argument i sig selv.

True dat!

Du minder mig lidt om en bekendt skole"ven"..

Titel:
Insane psychedelia user!

Gider I lige?

Læs lige mine ord for hvad de er, tak, det var ikke mig som bragte ordet intelligens ind i diskussionen her. Jeg sagde bare på en måde der var til at tage og føle på at jeg følte at Alis kritik var uberettiget, da jeg godt kan udtrykke mig og argumentere uden at være grov. Et lille sidespring er, at hvis man nærlæser mine posts vil man se at jeg meget sjældent bruger bandeord. Og folk der kender mig IRL kan skrive under på at jeg er en hyggelig følebøsse, der sjældent er vred.

Nu forholder det sig sådan at jeg ikke har skrevet lange artikler på engelsk, hvor jeg behandler obskure personer med sære teorier *host* Odden *host*, men jeg ville gerne føre bevis for at jeg altså ikke skyder uhæmmet med en verbal maskinkanon, den hårde lyd i mit tidligere post var blot en joke. I mangel på bedre tyede jeg altså til mine karakterer, som for at påpege at min sproglige intelligens fejler ikke noget og at jeg sagtens kan bearbejde noget jeg opponerer imod på en "down to earth" neutral måde. Jeg skelner på det kraftigste mellem hvem jeg skriver til, og hvis man kendte mig på andre fora ville man opleve en yderst ydmyg Jensus. Jeg føler bare lidt at man ofte taler for døve ører herinde og gør derfor ikke så meget ud af mine posts.

I stedet for at være på nakken af mig over en petitesse, så kunne I passende give mig et verbalt rygklap for det gode initiativ ;)
Ønskede jeg at blære mig havde jeg skrevet at jeg kender Rene Diff eller at jeg kan veksle 100 kroner til mønter...

Forresten Black Rhino, personen i citatet hedder Brett, wiseguy :P

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Benzopiat: Dit indlæg har intet at gøre her. Hold venligst off-topic ude af emnet.

Dr. Phibes skrev:
Gider I lige?

Læs lige mine ord for hvad de er, tak, det var ikke mig som bragte ordet intelligens ind i diskussionen her. Jeg sagde bare på en måde der var til at tage og føle på at jeg følte at Alis kritik var uberettiget, da jeg godt kan udtrykke mig og argumentere uden at være grov.

Hvis du læser dit indlæg som en udefrastående person, kan du så ikke forstå hvorfor jeg tror du har tænkt dig at svine hende til? Det var ikke en kritik, men blot en pointering af, at hvis sproget ikke blev justeret, så ville du højst sandsynligt ikke opnå kommunikation.

Jeg har ikke sagt du ikke kan formulere dig, skrive rigtigt eller justere tonen, men jeg har udelukkende kommenteret ud fra dit indlæg, hvor du forklarer hvad du har tænkt dig.

F.eks. vil du skrive en lang, lang vred mail i en verbal eksplosion, og du giver tydelig udtryk for din had og frustration over mennesker som hende. Jeg kan absolut ikke se, at jeg har taget fejl af fortolkningen af dit indlæg:

Dr. Phibes skrev:

Er jeg den eneste der opfatter det sådan?

Dr. Phibes skrev:
Og folk der kender mig IRL kan skrive under på at jeg er en hyggelig følebøsse, der sjældent er vred.

Det er du sikkert, det er i hvertfald det indtryk jeg fik af dig den ene gang jeg har mødt dig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
I stedet for at være på nakken af mig over en petitesse, så kunne I passende give mig et verbalt rygklap for det gode initiativ

Rygklap herfra :P

Citat:
Forresten Black Rhino, personen i citatet hedder Brett, wiseguy

Det er hermed noteret bag mit højre høreøre :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Ønskede jeg at blære mig havde jeg skrevet at jeg kender Rene Diff eller at jeg kan veksle 100 kroner til mønter...

:lol:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Citat:
I stedet for at være på nakken af mig over en petitesse, så kunne I passende give mig et verbalt rygklap for det gode initiativ

Klap klap! :D
Jeg synes det er helt fint at du har lyst til at gøre så meget ud af det, at du vil gennemgå hendes side og gøre hende opmærksom på hendes talløse fejl.
-Jeg synes heller ikke det gør noget at tonen er vred, for det er fuldt berettiget. Rejser man rundt og spreder løgne om et stof, fordi man ikke kan tage ansvar for sig selv og vampyrerer på folks medlidenhed, så beder man selv om at få et modspil.

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk er så bange for at nogen skal skrive lidt for vredt.. Er det fordi hendes blonde lokker og smilende øjne lokker jeres maskuline beskyttertrang frem i jer?

Hilsen Fanny

Titel: Risberg.dk :)
Dedikeret medlem

Min skole skal have besøg af Line risberg i marts.. så hvis der er nogen der har nogle spørgsmål som i vil have stillet til hende så skriv det til mig...

ser frem til en fed Diskussion

Stavefejl er gratis :evil:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nedenfor er ordret (inkl. autentisk stavesjusk m.m.) hvad jeg skrev til hende 21 februar...
(dog uden at få svar)

Hun tænker sandsynligvis: "Ja ja, det er jo bare narkoen der taler, ikke hjernen" eller "ja ja, enhver som siger sandheden bliver forfulgt af de vantro" eller noget lignende. Hun har ikke gidet svare, for hun er "on a righteous mission", og intet kan stoppe hende ...

Citat:
Hej Line

Jeg er sikker på du udfører din mission af et godt hjerte, men en hel del af de ting du proklamerer offentligt desværre noget vrøvl. Jeg skriver det ikke fordi jeg vil være bedre end dig, eller have dig ned med nakken, men fordi ukorrekt offentlig information om stoffer er direkte dårligt for den danske ungdom, da de ikke lærer at håndtere deres stofbrug og kriser bedre af at blive fyldt med oplysninger som ikke passer.

Jeg vil opfordre dig til at læse, samt evt at deltage i en igangværende debat på;

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=13188

Jeg vil også anbefale dig at læse en af bøgerne:

Pihkal af Alexander Shulgin.

Tihkal af Alexander Shulgin.

De er skrevet af Alexander Shulgin - en farmakolog / kemiker, samt hans kone Ann, psykoterapeut. Han var den første som syntetiserede ecstasy og selv prøvede det. Hans kone har arbejdet med ecstasy som et virkelig godt supplement til samtale-terapi. De to bøger kan lånes via bibliotek.dk, og de er blandt verdens bedste information om emnet.

Du har faktisk, i mine øjne, en pligt til at sikre dig at dine oplysninger er korrekte. Ydermere vil ovennævnte bøger fortælle dig en hel del om ecstasy. De reelle farer, myterne, dets oprindelig brug indenfor psykoterapi, hvorfor det blev ulovligt osv.

Rent faktisk er mange mennesker blevet hjulpet ud af post-traumatisk stress ved hjælp af samtale terapi under indflydelse af ecstasy. Ganske få sessions har gjort så markante underværker som flere års almindelig terapi ikke kunne gøre. De mennesker har ofte ikke taget ecstasy siden, men ville ALDRIG have været foruden.

Som en personlig sidenote: Mange psykiatere ved utroligt lidt om stoffer. De ved kun hvad sundhedsstyrelsen har fortalt dem, og de informationer har ofte vist sig at være helt forkerte. Jeg synes helt personligt det er synd for dig at du er af den opfattelse at ecstasy har skadet dig permanent osv, for det er ikke *nødvendigvis* 100% korrekt.

Jeg håber min mail bringer stof til eftertanke;-)

Kh ...

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg har fået et svar fra Line, og med hendes tilladelse poster jeg det her i emnet. Jeg synes det er værd at læse lidt på det afsnit jeg har markeret med kursiv. Nogle har måske anvendt en knap så imødekommende retorik, og sat følelser over fornuft?

Line skrev:
Hej Jesper og tak for din mail. Jeg vil først beklage at jeg ikke har haft tid til at svare dig tidligere, men jeg har ikke været hjemme ved computeren i mange dage.

Jeg er glad for, at du starten din mail med at skrive, at du ikke har hørt mit foredrag, og jeg har efterfølgende læst min egen hjemmeside igennem, og kan egentlig godt forstå, noget af det du skriver. Men jeg kan desværre ikke have hele mit foredrag liggende på hjemmesiden (Jeg snakker trods alt mellem 2 og 3 timer). Jeg havde for et par år siden et par professionelle til at hjælpe mig, med at vælge teksten ud - så dem stoler jeg på (de var heller ikke helt billige).

I mit foredrag ligger jeg slet ikke skjul på, at skaderne fra mit misbrug, fuldt ud var min egen skyld - jeg valgte selv at eksperimentere med stoffer jeg absolut intet viste om. Om jeg havde taget dem, selvom jeg kendte de kemiske reaktioner - det må kun guderne vide. Jeg var 19 år, ude og rejse jorden rundt, havde det sjovt med mine 'nye venner', og opdagede hurtigt, hvor stor en del af fællesskabet, jeg kunne blive, hvis jeg var med til at feste i weekenden. Men der er helt bestemt kun én, der kan tage ansvaret for mit valg - og det er mig. Det ligger jeg bestemt ikke skjul på, i mit foredrag. Mit valg, mine konsekevenser.

Men mine mange bivirkningen skyldtes jo ikke kun stofferne. Den medicin, som jeg skal tage resten af livet, har lige så store bivirkningen. Specielt de første 4 år, af min behandling. Jeg turde ikke fortælle min gamle, søde, kloge psykiater, at jeg havde taget stoffer, så rent medicinsk var han helt over i en anden boldgade - min fejl, fordi jeg troede det ville gavne mig, at holde kæft. Jeg var nemlig bange for, at han ikke ville behandle mig, hvis han kendte sandheden.

Om jeg havde minimeret mit forbrug, hvis jeg viste noget mere omkring ecstasy, det er også svært at sige. Men jeg tog E i et år, fordelt på 3 måneder i weekenden - så det blev til ca. 12 gange ecstasy, for jeg blev så dårligt, at jeg måtte stoppe min jordomrejse og tage hjem til Danmark.

Jeg er også meget glad for, at du skriver, at din mail ikke er et personangreb, men mere som en opfordring til debat og et mere nuanceret blik på hele stofdebatten/oplysningen herhjemme. For da jeg åbnede min mail, var du ikke den eneste der havde skrevet til mig - men dog den mest saglige. Jeg har fået rigtig mange ubehagelige mails, fra folk på forummet psychedelia.dk, hvor jeg også blev opfordret til, at deltage i debatten/tråden. Jeg læste tråden igennem, med den hensigt, at deltage, men når det første jeg læser er, at jeg bliver sammenlignet med tegnerne fra Jyllandsposten, der tegnede Muhammedtegningerne, og derefter modtager mails med indhold som blandt andet 'Klamme Lebbe', 'Samfundets Fjende' og 'Købt af journalister, politiet og regeringen', så håber jeg, at du syntes, det er i orden, hvis jeg ikke deltager. Det vil udvikle sig til en frygtelig omgang mudderkastning, og det tror jeg vi alle syntes, livet er for kort til. (I al fald min gravhund Elvis, for den tid jeg bruger foran computeren, går jo fra hans tid (-: )

Jeg har været så heldig, at i mange af mine tidligere foredrag, har jeg mødt mange, der har den samme mening som dig, og det giver ofte anledning til debat. Jeg ligger ikke skjul på i mit foredrag, at de gange jeg tog E, var fede, fede oplevelser. Men de efterfølgende mange års sygdom, dem fortæller jeg også om. For selvfølgelig er der mange, der har taget stoffer og aldrig er blevet syge af dem, men det er så individuelt - psyke, omgivelser, sygdomshistorie, mængden af stoffer, sammenblanding der af osv. osv. (Det ved du lige som meget om, som jeg gør). Rigtig mange faktorer spiller ind - og derfor syntes jeg, at det er vigtigt, at man oplyser og informerer omkring stofferne, så unge mennesker selv kan tage en beslutning. Hvordan man skal informere og oplyse - det er vi lidt uenige om, men modstridende interesser og ytringsfriheden, holder vores samfund dejligt dynamisk.

Mit foredrag handler jo heldigvis ikke kun om mig - det ville være kedeligt. Men min historie er den røde tråd, og så har jeg 'viklet' en masse info omkring. Meget af det fra Sundhedsstyrelse, undersøgelser, Gallup, Henrik Rindom - jeg ved godt (det er der i alt fald et par stykker fra forummet, der har skrevet til mig), at der er nogen der ser disse oplysningen som falske, sminkede, urelevante og løgne - det er endnu en debat. Men jeg snakker blandt andet også om mine rejsekammerater fra dengang. Jeg fortæller også deres historie. De er også selv skyld i, at det gik så galt, de vidste heller ikke særligt meget om stoffer, men tog valget alligevel - men vi var 8 der tomlede jorden rundt sammen, 4 af os skal tage medicin resten af livet, én har begået selvmord grundet mange års depressioner og psykoser.

Jeg håber min mail, har givet dig bare et lille indblik i, at jeg forsøger at nuancere mit foredrag - give information, faktisk på en humoristisk måde, for ellers kunne jeg nok ikke få mine tilhører til at sidde stille i 2 timer.

Rigtig god søndag, og jeg håber virkelig, at du forstår mit valg omkring ikke at deltager i debatten på forummet - jeg stikker skam ikke halen mellem benene, og selvfølgelig ville det være hensigtsmæssigt, at deltage, men jeg tror, at det mere kommer til at handle om grimme ord og mudderkastning end den reelle debat.

Jeg håber jeg fik givet dig svar på feedback.

Kærlig hilsen Line.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]