Jeg sad og tænkte på om jeg skulle stemme 2C-I/2C-B eller LSD, og det endte med LSD.
Godt nok er 2C-I/2C-B knap så dybt i sindet, men det har altså en vanvittig stærk kropskomponent, som godt kan virke uoverskueligt. Desuden kan der være kvalme forbundet med det, og nogle gange virke ret uoverskueligt i den forstand, at bodyloaden og det visuelle kan forvirre ens tankegang.
LSD derimod, i rigitige doser, er utrolig behageligt. Det er dybt, men ikke for dybt hvis man holder sig til en respektabel dosis, og kropskomponenten er fuldstændig perfekt. Kroppen er lettere at holde styr på, den er lettere at have med at gøre, og det er lettere at snakke på det (synes jeg! Jeg ved der er mange der har det omvendt). Det er en større humørbooster end 2C-I/2C-B, er også min erfaring. Kort fortalt, synes jeg LSD mere er en faktor, som øger ens koncentrationsevne... både tankemæssigt og følelsesmæssigt, modsat 2C-I/2C-B, som kaster dig ind i en anden verden, som ikke helt virker som din egen.
Jeg er også kendt for et citat herinde, hvor jeg siger at LSD er lettere at styre end cannabis. Og det står jeg stadig ved

Meskalin er alt, alt for voldsomt. Hvis man vil være en del af noget, kan man ligeså godt opgive det. Hvis man er opsat på at lægge sig ned og flyde med, er meskalin helt sikkert et stof der også er nemt at styre. Og ikke nok med det: Meskalin er IMO et af de bedste stoffer naturen har at byde på!
Psilocybin er... ja - måske et af de mest hidsige psykedelika. Jeg synes bestemt ikke det er let at styre, og man er fra starten af nødt til at overgive sig fuldstændig til trippet. Det er dybt, voldsomt, spirituelt og kan være en værre omgang rod og uoverskuelighed, som til sidst forløser sig selv i eufori, klarhed, overskuelighed og empati.
Det var så min lidt tågede forklaring

Bemærk at det ikke er en facitliste, men blot mine erfaringer. Mange mennesker har det fuldstændig modsat.