Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Hvad er efter din mening nemmest at styre i moderate og høje doser af:
LSD 36%  36%  [ 13 ]
Psilocybin 11%  11%  [ 4 ]
Meskalin 6%  6%  [ 2 ]
2C-B / 2C-I 47%  47%  [ 17 ]
Afgivne stemmer : 36
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Der er jo MEGEN forskel på 10-20 mg. Psilocybin og 10-20 mg LSD :shock:

Ved godt at det er lidt svært at svare på..
Det handler ikke om dosis, men om hvilket stof du i moderate og høje doser, har nemmest ved at styre?

Jeg har personlig nemmere ved at styre et moderat LSD trip, end jeg har ved at styre et moderat Psilocybin trip.
Jeg tror Meskalin er en tak sværere at styre end LSD, men Psilocybin er stadig "vildere" psykisk.
Ja og så kommer DMT som efter min mening kun kan fåes i høje doser -> Det stærkeste af de nævnte.

Hvad synes du? Du må gerne komme med en forklaring og rigtig gerne små historier :D :wink:

Mvh. Infected Soap

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg sad og tænkte på om jeg skulle stemme 2C-I/2C-B eller LSD, og det endte med LSD.

Godt nok er 2C-I/2C-B knap så dybt i sindet, men det har altså en vanvittig stærk kropskomponent, som godt kan virke uoverskueligt. Desuden kan der være kvalme forbundet med det, og nogle gange virke ret uoverskueligt i den forstand, at bodyloaden og det visuelle kan forvirre ens tankegang.

LSD derimod, i rigitige doser, er utrolig behageligt. Det er dybt, men ikke for dybt hvis man holder sig til en respektabel dosis, og kropskomponenten er fuldstændig perfekt. Kroppen er lettere at holde styr på, den er lettere at have med at gøre, og det er lettere at snakke på det (synes jeg! Jeg ved der er mange der har det omvendt). Det er en større humørbooster end 2C-I/2C-B, er også min erfaring. Kort fortalt, synes jeg LSD mere er en faktor, som øger ens koncentrationsevne... både tankemæssigt og følelsesmæssigt, modsat 2C-I/2C-B, som kaster dig ind i en anden verden, som ikke helt virker som din egen.

Jeg er også kendt for et citat herinde, hvor jeg siger at LSD er lettere at styre end cannabis. Og det står jeg stadig ved :)

Meskalin er alt, alt for voldsomt. Hvis man vil være en del af noget, kan man ligeså godt opgive det. Hvis man er opsat på at lægge sig ned og flyde med, er meskalin helt sikkert et stof der også er nemt at styre. Og ikke nok med det: Meskalin er IMO et af de bedste stoffer naturen har at byde på!

Psilocybin er... ja - måske et af de mest hidsige psykedelika. Jeg synes bestemt ikke det er let at styre, og man er fra starten af nødt til at overgive sig fuldstændig til trippet. Det er dybt, voldsomt, spirituelt og kan være en værre omgang rod og uoverskuelighed, som til sidst forløser sig selv i eufori, klarhed, overskuelighed og empati.

Det var så min lidt tågede forklaring :) Bemærk at det ikke er en facitliste, men blot mine erfaringer. Mange mennesker har det fuldstændig modsat.

Senest rettet af syreperlen 06 mar 2006 20:44, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Hvis man vil have et trip man kan styre, hvorfor sætter man sig så ikke bare ned et fredeligt sted og tænker lidt over tingene? Jeg troede netop at det at trippe handlede om at kaste sig ud i verden og "nulstille" sindet? Jeg mener, hvis man ønsker kontrol og bekræftelse af sit verdenssyn, hvorfor tager man så ikke bare en streg kokain?

Senest rettet af Dr. Phibes 06 mar 2006 20:47, rettet i alt 1 gang.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Hvis man vil have et trip man kan styre, hvorfor sætter man sig så ikke bare ned et fredeligt sted og tænker lidt over tingene? Jeg troede netop at det at trippe handlede om at kaste sig ud i verden og og nulstille sindet? Jeg mener, hvis man ønsker kontrol og bekræftelse af sit verdenssyn, hvorfor tager man så ikke bare en streg kokain?

Det lyder ikke til at du er særlig bekendt med den psykedeliske oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Hvis man vil have et trip man kan styre, hvorfor sætter man sig så ikke bare ned et fredeligt sted og tænker lidt over tingene? Jeg troede netop at det at trippe handlede om at kaste sig ud i verden og og nulstille sindet? Jeg mener, hvis man ønsker kontrol og bekræftelse af sit verdenssyn, hvorfor tager man så ikke bare en streg kokain?

Kan man ikke trippe uden at nulstille sin bevisthed? Er det ikke et trip, hvis man har nogenlunde krontol over sig selv, og godt kan fatte at tage sig lidt sammen, hvis der er noget der begynder at gå galt?

og lidt on-topic.. Har kun stiftet bekendtskab med Psilocybin, højdosis (4-5g tørrede P. Cubensis,) og synes det var et rigtig kraftigt trip, og på peaket kunne jeg ikke gøre noget som helst, andet end at lade mig flyve igennem tusinder af neontuneller, og lade dem føre mig hen hvor de ville. Lækkert, men skræmmende, for en førstegangs psykedeliker ;)

edit: Ali, elsker din avatar :)

Titel:
Lsd til folket

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Ali skrev:
Dr. Phibes skrev:

Det lyder ikke til at du er særlig bekendt med den psykedeliske oplevelse.

Jeg betragter mig selv som forholdsvis familær med den psykedeliske oplevelse, men er nu enig med Dr. Phibes alligevel. IMHO handler at trippe da netop om at give slip, lægge ego'et på hylden og lade det psykedeliske stof navigere rejsen gennem uudforsket terræn i bevidsthedens dybder. Jeg mener at forsøge at kontrollere trippet, kan og vil komplicere det unødigt, og i værste fald gøre det til en ganske ubehagelig oplevelse, hvis det munder ud i en kamp om at have overtaget, for det er voldsomme krafter man er oppe i mod ;)
Psykedelika skal behandles med ærbødighed og respekt, som de uvurderlige læremestre de er. Men i modsætning til hvad end man har haft af stupide autoriteter i andre indlærings og uddannelsessammenhænge får man IMO intet ud af at forsøge at 'sabotere undervisningen' i dette tilfælde.
Undtagelsen skulle lige være, hvis settingen er et usikkert sted, hvor der kan opstå situationer af den ene eller anden karakter, hvor det kan være nødvendigt at man er i stand til at gribe kontrollen, men sådanne steder bør man for det første ikke trippe. Hvis den mulighed er udelukket så i det mindste holde sig på lave doser, eller måske bedre ja, tage en streg kola i stedet :)

On topic: Så har jeg stemt 2C-B, da det i moderate doser ikke påvirker sindet i alvorlig grad, og er velegnet til steder hvor ovennævnte scenarie kan indtræffe.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Undskyld, Dr. Phibes. Jeg læste dit indlæg fuldstændig forkert.

Jeg opfattede det som om at du satte lighedstegn mellem sindet på kokain og psykedelika (jeg er ikke så frisk i hovedet i dag, ikke nok til nærlæsning åbenbart).

Jeg er enig med dig. Dummeflad til mig :oops:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mit svar er LSD... På moderate eller lidt højere doser er det stadig meget pjattet og til at håndtere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Hvis man vil have et trip man kan styre, hvorfor sætter man sig så ikke bare ned et fredeligt sted og tænker lidt over tingene? Jeg troede netop at det at trippe handlede om at kaste sig ud i verden og "nulstille" sindet?

ThirdEyeFlood skrev:
Jeg mener at forsøge at kontrollere trippet, kan og vil komplicere det unødigt, og i værste fald gøre det til en ganske ubehagelig oplevelse, hvis det munder ud i en kamp om at have overtaget, for det er voldsomme krafter man er oppe i mod ;)
Psykedelika skal behandles med ærbødighed og respekt, som de uvurderlige læremestre de er. Men i modsætning til hvad end man har haft af stupide autoriteter i andre indlærings og uddannelsessammenhænge får man IMO intet ud af at forsøge at 'sabotere undervisningen' i dette tilfælde.

Jeg snakker ikke om at styre trippet.. Men snakker om hvilke der er nemmest at kontrollere og ja.. virke normal på hvis det skulle være.. Altså.. det der fucker mindst med hjernen i psykologiske loops osv..

Håber i har fat i hvad jeg mener :wink:

Citat:
Jeg mener, hvis man ønsker kontrol og bekræftelse af sit verdenssyn, hvorfor tager man så ikke bare en streg kokain?

Jeg ved ikke om jeg er alene i denne tanke men kokain og amf skrænker da i hvert fald mit verdens syn. Dengang jeg lå og roddede med dem lagde jeg knap nok mærke til at det blev forår..

_=På psychedelika smadrer jeg mit ego, på uppers dyrker jeg mit ego=_

/IC

Ps. *Ali* Kan alt for godt følge dig i den med hash'en og LSD'en!

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg savner muligheden "Astrals dødskombo" i afstemningen.

Seriøst talt, så synes jeg 2C-I var ret nemt at styre, hvor svampe og LSD har været i den modsatte grøft. Generelt set synes jeg ikke man kan tale om at styre psykedeliske stoffer. Den eneste parameter man kan påvirke er, om man lader sig flyde med, eller ej.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg vaklede lidt mellem LSD og 2C-B, men eftersom jeg har mest erfaring med LSD, blev det det... men det har også taget en del år før jeg har lært at håndtere "værktøjet" ordentligt.

Psilocybin er ganske ukontrollabelt for mig i højere doser, og meskalin har jeg aldrig fået afprøvet i noget jeg vil betegne som en høj dosis.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, jeg er nok lidt omvendt af de fleste. Jeg har skrevet Psilocybin. Det er helt klart det stof jeg føler mig mest tryg ved. Jeg har en slags blind tillid til det, som gør at jeg føler mig beskyttet af det... en følelse af at være alieret med det. Derfor flyder jeg fuldstændig med det, samtidig med at jeg kan virke rationel og tale med folk som ikke tripper.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er jo fordi at du er hippie, Fanny! :x

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Har altid været lidt skeptisk omkring psilocybin, da det er disse små stykker natur der river mest op i mit sind, og tvinger mig til at kigge ind ad. Lsd gør mig rastløs og irriteret i længden, hvorimod 2c-b her i weekenden gav mig mit til dato allerbedste trip.

Jeg kom til at stemme psilocybin, men den ene gang, jeg har prøvet meskalin, var det uden sidestykke det aller lækreste psykedeliske stof, og samtidig det mest ligetil, jeg nogensinde har prøvet. (Var kun 50 gram peruvian torch)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]