Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
I lang tid har jeg drukket ½-1 flaske whisky i på hverdage. Nogle gange en hel flaske på en aften, nogle gange en halv, nogle gange slet ikke noget. Der var det utrolig svært at følge med i skolen. Lektierne kunne vente fordi man lige havde den der halve flaske, og om morgenen kunne jeg enten ikke stå op så jeg endte med at pjække, og hvis jeg fik slæbt mig i skole så havde jeg det pisse dårligt det meste af skoledagen og kunne heller ikke rigtig lave noget.

Så begyndte jeg at ryge mere hash her for et halvt år siden, og i den forløbne uge har jeg røget hash hver dag om aftenen og moret mig indtil jeg faldt i søvn. Om morgenen springer jeg op, mine lektier er lavet dagen før, i skolen er jeg forberedt og mere frisk og glad (bagskæv hehe) og jeg deltager mere aktivt i timerne.

Grunden til jeg begyndte at ryge mere hash var, at jeg ikke rigtig følte mig stiv, selv om jeg bundede en ½ flaske sprut, fordi jeg formentlig havde vænnet mig til følelsen psykisk. Med hash kan jeg ligge og tænke over ting de siger i fjernsynet i timevis og så falde i søvn og jeg stinker ikke af sprut næste morgen og tømmermændende er rent faktisk behagelige.

Mit spørgsmål er: Er hash bare bedre end alkohol i hverdagene?

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Min umiddelbare tanke/reaktion til din beretning er, om ikke det ville være bedre at undlade brugen af rusmidler i sin hverdag. Prøv at se om ikke det ville få dig til at fungere endnu bedre. :-)

Titel:
Det lyder sku som et meget usundt misbrug du har haft gang i der ad den gyldne dråbe.

Det er ikke på nogen måde anbefalses værdigt at skifte det ene tunge misbrug ud med noget andet, selv om hash er langt mindre usundt og bi virkningerne er ikke så markante som ved alkohol.

Hvis jeg var dig ville jeg søge hjælp og få styr på dine misbrug før du begyndet at skifte rusmidlerne ud, for selvom du måske her i starten kan komme op i skole efter at ha røget. Det er for mange noget der lige så stille begynder at mælde sig, man bliver mere "doven" og ugidelig tit ved at ryge meget hash/weed.

Jeg har selv et meget stort forbrug af cannabis, jeg sider her og ruller en stor weed joint og ryger den inden jeg går i skole. Men det er bestemt ikke noget jeg vil anbefale folk at gå igang med, det gør helt bestemt ikke skolen nemmere bogligt. For mig har det noget at gøre med at jeg ikke kommer i skole hvis jeg ikke ryger, der er sådan set mange ting i min dagligdag jeg ikke kunne hvis jeg ikke røg mine joints.
Så længe man klare sig godt i skolen og har selvjustits til at sparke sig selv i røven, hvis det går ned ad bakke og det gør det engang i mellem for alle. Så kan man godt have et hash/weed forbrug under uddanlese, men det er langt fra de fleste der kan det og jeg kan da sige at der i min klasse allene er flere tilfælde af "stener" teenagere der er fladet fra stille og roligt.
Hvor imod mig som nok rimelig sikkert ryger både mere og bedre end hvad de har haft vist mig de ryger, jeg ligger i toppen af klassen og med et gennemsnit over 9.5 og klare mig rimelig fornuftigt.

Men bare fordi jeg gør det, er ikke nødvendigvis ligmed at det er sundt eller forsvarligt at du gør det. Jeg vil der for anbefale dig at brøfe at finde roden til at du begyndte at drikke så meget og søge hjælp til at komme ud af det problem, så kan du jo tage hashen op eller lade den ligge, det er jo 100% kun op til dig hvad du vælger.

Jeg tror ikke det er en go ide og ville søge pro hjælp for den der ½-1 flaske sprut om dagen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig med Piercer. Det er et klart misbrug af rusmidler, du har gang i. :/

Personlig går jeg på et gymnasium, hvor jeg forsøger at færdiggøre en STX. Og det går fint med et snit, der ligner Piercers. ;) Jeg har et forbrug på omtrent 1-2 joints om ugen dog mest fordelt på weekenderne, men hvis jeg får gæster en hverdag, kan der godt dukke en joint frem. ;) - Jeg har ingen problemer med at følge med i skolen, men jeg tror sgu heller ikke, at en joint om dagen ville forbedre det. På den anden side er en joint jo bedre end en bong under uddannelse, siger jeg udfra egne erfaringer. Jeg kan godt mærke det i skolen dagen efter, jeg har røget bong, men hvis jeg drikker lidt kakao eller ryger en joint, er der ingen problemer dagen efter.

Som Piercer siger er det forskelligt fra person til person, og hvis du rent faktisk klarer dig godt i skolen vil jeg ikke ligefrem sige til dig, du skal stoppe. Men et godt råd er, at du skal lære og styre dit forbrug - det skal jo helst ikke ende i et elendigt misbrug. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg drikker og ryger i hverdagene fordi jeg ikke ved hvad jeg ellers skal lave..

Det kender I vel..?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det kender jeg faktisk ikke. Måske bør du komme mere ud blandt folk? Der er masser af daglige aktiviteter man kan foretage sig uden brug af rusmidler på hverdage.

Du bør altså ikke indtage rusmidler på baggrund af kedsommelighed i hverdagene, da det som oftest er en af de faktorer, der i mine øjne, er med til at gøre et forbrug til et misbrug.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Chanders skrev:
Jeg drikker og ryger i hverdagene fordi jeg ikke ved hvad jeg ellers skal lave..

Det kender I vel..?

Jo, det kender jeg desværre godt.
Men det er nok en af de dårligste vaner du kan have, og desuden så tror jeg ikke at din hverdag bliver sjovere fordi du ryger hverdag, vel?
Hash/pot/skunk, mister ligesom lidt sin sjove virkning hvis man indtager det hverdag, jeg kender da ihvertfald ingen hverdagsrygere inklusive mig selv, der har det "sjovt" med at ryge hverdag.
Har dog heldigvis fået droppet den vane med at sidde og ryge mig patteskæv hverdag, det holder jo heller ikke sammen med en uddannelse.

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
@ Piercer: Hvad er det for en uddannelse du er på???

Jeg er selv ved at færdiggøre min gymnasielle uddannelse (3.g), og jeg ryger hver dag...

Jeg vil godt lige fortælle lidt om min situation, for for ca. 6 måneder siden skete der noget som ikke helt er i overensstemmelse med min generelle opfattelse af hash i forbindelse med uddannelse...

Jeg har aldrig været speciel aktiv på mit gymnasie... Forstået på den måde at jeg altid har ligget lige lidt under middel... har altid haft en del fravær, men aldrig så meget så det har været kritisk...

Indtil slutningen af 2.g røg jeg sådan ca. 1-2 gange om ugen, men i forbindelse med sommerferien tog mit forbrug til, og jeg begyndte at ryge stortset hver dag, og har jeg gjort lige siden...

Sjovt nok begyndte min deltagelse i skolen at stige, og mit fravær at falde, og jeg kunne KLART mærke at det var et resultat af min intensiverede hash-rygning...
Som folk der går, eller har gået, på gym. nok ved, så er 3.g undervisningen i høj grad baseret på analyse og
"kom-ind-bag-teksten"-arbejde... I lyset af det, så kan jeg klart konkludere at jeg har fået et højere abstraktions-niveau efter intensiveringen, men jeg synes ikke dette er den mest bemærkelsesværdige effekt:
Efter 1½ måned af 3.g, var budskabet fra mine lærre ganske enkelt: TAG DIG SAMMEN!!!!
Jeg har aldrig været typen der bare lige TAGER MIG SAMMEN... næææ det kan til tider være en lansommelig proces :wink: , men i forbindelse med mit stigende forbrug fik jeg lige pludselig den mest ubeskrivelige motivation og glæde ved at møde veforberedt op til timerne, eller at skrive et fantastisk essay... Jeg ser det nærmest som en udfordring at komme op og levere en præstation overfor lærren, og det har så også resulteret i at jeg har siddet på mit værelse flere natte og røget pinde, og lavet arbejde flere uger frem i tiden...

Summa-sumarum er at JA, hvordan hveden påvirker dig i en skolemæssig sammenhæng er individuel, og på mig har den virket som motivationskilde... En stærk motivationskilde.... Den eneste påvirkning som jeg virkelig vil kategorisere som NEGATIV er at min korttidshukommelse kan svigte rimelig kraftigt, og jeg frygter dog også lidt for eksaminen... dog tror jeg at jeg er så meget hjemme i materialet at jeg nok skal klare den...

Vil slet ikke opfordre folk til at ryge i forbindelse med en uddannelse for I Guder hvor har jeg også set mange bukke under for røgen, og spilde deres gode hoveder.....

Mvh. Tue

BTW, så kan jeg nok ikke klemme mig op på de prangende gennemsnit som pheux og piercer (sku et flot gennemsnit, kan i fandme være stolte over) men er sku stadig stolt over at have hævet mit gennemsnit fra ca. 6,3 til lige omkring 8+, og som folk der har ligget og rodet med de lave karakterer godt er klar over er et svært spring, og taget i betragtning af at denne forbedring er sket på ca. 4 måneder samtidig med at mit forbrug steg kraftigt, så er jeg sku stolt :D

Weed har simpelthen givet mig en større lyst til lave mit skolearbejde, men som sagt: IKKE EN OPFORDRING, for det er individuelt!!!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Individuelt ja det er jeg også overbevidst om :P

Mit tilfælde er næsten det samme som Tues, jeg har haft røget en del år men det var først efter sommerferien 2005 at jeg er begyndt at ryge hver dag.

Jeg går ligeledes også på 3 år, HTX dog. Jeg har aldrig været en af de mennesker der gider at sige meget i timerne, men jeg har altid gjort en del ud af mit skriftelige arbejde hvilket jeg stadig gør. Jeg er aldrig bagud med lektierne modsat stort set alle andre i min klasse, dog har dette intet med mit forbrug at gøre, men det handler om den personlige indsats.

Jeg ville aldrig anbefalde andre at ryge hver dag, specielt ikke under en uddanelse da det kræver en utrolig kontrol. Man er nød til at balancere sit forbrug, hvilket ikke er nemt da man i et misbrug altid vil have en tendens til at øge sit forbrug som man tilvender sig stoffet.

I den sidste periode har jeg også røget lidt mere end sædvanligt, og dette kan tydeligt mærkes på skole gangen, man mister hurtigt sin motivation og kommer altid til at tænke: "fuck it, det skal nok gå, jeg ryger mig lige en pind eller tager mig et hoved".

Personligt er jeg dog overbevidst om at jeg ikke har nogen problemer, jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil nedsætte mit forbrug i krævende perioder, hvilket man gør per automatik da der ikke er tid til at ryge.

Jeg er helt enig med Tue det er individuelt om man er i stand til at arbejde for huen mens man har et dagligt forbrug af røgen, men det er bestemt ikke noget jeg vil anbefalde. Må dog indrømme at jeg synes det er fedt at høre den bitchede tøs i klassen der står og brokker sig over at man får en højere karakter end henden, da de udemærket ved hvad man laver i sin fritid :D

Pæne snit i andre, personligt er mit vidst nok lidt under 9.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestfyn
Chanders skrev:

Det kender I vel..?

Jeg kender det godt, men det er også her det er ved at gå virkelig galt. Har selv været i den fase og det er den mest nedbrydene fase af dem alle (udfra egene erfaringer).

Mit råd til dig er, at du begynder at lede (virkelig lede) efter nogen 'sundere' interesser (helst sport), for det sidste du vil er, at du om to-tre år sider i en lille lejlighed på bistand og kun har én interesse; at ryge og drikke.

(Vil gerne uddybe, hvis der er noget du ikke forstår for det er lidt vigtigt du gør noget ved det)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Folk er generelt ret sportsliderlige, men jeg ville bare sige, at det også holder 100% at få sig nogen udfordrende intellektuelle interesser. Jeg elsker hash, men jeg ryger forsvindende lidt af det, fordi jeg konstant har brug for at min hjerne er skarp og velfungerende. Det gælder uanset om jeg er midt i en masse skrivearbejde/-hobby eller om det bare er computerspil.

Ikke at sport er skidt, men der er andre løsninger. Det vigtigste tror jeg er, at man udfordrer sig selv - ellers bliver man sgu bare for doven, synker ned i sofaen og føler dårligt nok, at det kan betale sig at lade være med at ryge.

Så med et ord: AMBITION.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
som jeg ser din situation, er du ude i et alt for stort misbrug. søg hjælp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]