Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zebbe skrev:
Man kunne jo selvfølgelig som du siger ryge lidt af gangen, efter som jeg har forstået kommer virkningen mere eller mindre mens du har røgen i lungerne og det gør det selvfølgelig nemt at dosere..

Jeg har røget lidt af gangen for at gå forsigtigt til værks og ikke for at få det gennembrud, som folk normalt går efter. Bare for lige at få det på plads.

Fra hvad jeg har læst har jeg indtryk af, at de allerfleste bruger 5x til 20x salvia ekstrakt, og jeg vil nærmere sige at dosering er vildt tricky. Aner ikke hvor mange jeg efterhånden har læst om, som ryger fucking langt ud fordi de får en ekstremt voldelig lungefuld salvia.

Har du læst f.eks. TheBo's triprapport her på psy? Det vil jeg ikke kalde "let at dosere", men bare "let at blive blæst". Det er ikke det samme. Når du sidder med lungen fuld af røg så risikerer du netop nemt at "optimalpunktet" bliver nået efter f.eks. 10 sekunder, men indtil det lige finder vej til hjernen sidder du 10 sekunder mere, og så.... http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=860

(Det er nok ikke nødvendigt at sige men ... dette er ikke en kritik af TheBo. Tværtimod sætter det tingene i perspektiv at en så grundig og intelligent person alligevel bliver bidt i haserne af salviaen.)

Titel:
Dedikeret medlem

Malkavian skrev:
Zebbe skrev:

Har du læst f.eks. TheBo's triprapport her på psy? Det vil jeg ikke kalde "let at dosere", men bare "let at blive blæst". Det er ikke det samme. Når du sidder med lungen fuld af røg så risikerer du netop nemt at "optimalpunktet" bliver nået efter f.eks. 10 sekunder, men indtil det lige finder vej til hjernen sidder du 10 sekunder mere, og så.... http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=860

(Det er nok ikke nødvendigt at sige men ... dette er ikke en kritik af TheBo. Tværtimod sætter det tingene i perspektiv at en så grundig og intelligent person alligevel bliver bidt i haserne af salviaen.)

Det var da pænt sagt :-) Kom dog lige til at dumme mig i den sammenhæng og fjerne rapporten for en stund, fordi jeg lavede en rettelse. Troede ikke den forsvandt (blev sendt til admin) men blot blev rettet direkte på siden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har prøvet at ryge salvia 5x ekstrakt flere gange, uden effekt.

fra 1/10 gram, til 2-3/10 gram.. nada effekt, selvom jeg har holdt røgen inde i 30+ sekunder, og suget alt røgen ind meget hurtigt (bong, med/uden vand)

Håber du må have mere held med det, end jeg har haft :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
thafreak: Har du ikke oplevet effekt af det endnu?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
sekstoi skrev:

medmindre han har røget i nat, er svaret nok nej =)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:

Jeg synes ellers jeg skrev, at jeg ikke havde fået nogen effekt? Men nej, det har jeg ikke sekstoi :)

Titel:
Dedikeret medlem

Hehe kunne jo godt ske du havde oplevet en minimal effekt. Har du prøvet med stormlighter til din bong? og husket at holde flammen på imens du suger?

For det kan da ikke passe du ikke kan få effekt af det :? måske skulle du prøve og indtage det via munden?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Thebo>> det var da ærgeligt at din rapport forsvandt. Har du ikke gemt den et sted, så du kan poste den igen? Jeg kunne godt tænke mig at læse den.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Fanny skrev:
Thebo>> det var da ærgeligt at din rapport forsvandt. Har du ikke gemt den et sted, så du kan poste den igen? Jeg kunne godt tænke mig at læse den.

Hilsen Fanny

Hvis jeg har forstået ham ret, er der bare lige en Mod der skal validere hans rettede rapport, så burde den være tilbage på sin plads.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
For det kan da ikke passe du ikke kan få effekt af det :? måske skulle du prøve og indtage det via munden?

Jeg suger normalt bong med næsen, så jeg prøver lige med munden næste gang?

Jeg formoder du mener oral indtagelse, altså spise det, men det kunne jeg ikke forestille mig ville give samme intense effekt, som rygning af ekstraktet

Titel:
Medlem

Det er formegentlig noget med rygeteknik eller mængde. Jeg har selv problemer med at få noget ud af 10x, men kan godt få en effekt ud af normale blade. Det er formegentlig teknikken den er gal med (tror der er et væsentligt spild når jeg ryger det), så det er nok bare at skifte redskab, eller prøve noget nyt.
Mht. oral indtagelse, så er det ikke muligt at optage salvinorin-A gennem mavesækken, hvorfor det kun kan optages i mundhulen ved langvarig tygning. Det er den traditionelle måde at indtage stoffet på, men det giver langtfra samme effekt (dog skulle det være godt under meditation). Jeg har prøvet en enkelt gang med tørrede blade, som jeg holdt i munden i ca. 45-60 minutter, og fik kun en minimal effekt, hvis ikke det var placebo.

Titel:
Dedikeret medlem

thafreak: hehe jo altså jeg mente i og for sig oral indtagelse, men vidste ikke helt om man kunne kalde det, det når man har bladene i mundhulen :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
sekstoi skrev:

Fjollet forslag hvis manden ikke kan få nogen effekt ved rygning. Jeg vil igen bede dig undlade at svare på spørgsmål du ikke ved noget om. Ved sublingual optagelse/optagelse via mundens andre slimhinder, lader der til at være ret markante begrænsninger for hvor høj serumkoncentration man kan opnå, i modsætning til ved rygning. De fleste, inklusive mig, opnår kun svage effekter ved tygning af salvia / -ekstrakt - selv om rygning virker fint. Salvinorin lader til at være et ret mærkeligt stof, også med hensyn til individuel dosering. Flere rapporterer at de ikke får nogen effekt ved rygning af selv stærke ekstrakter, selv om de har normal følsomhed for andre stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
thafreak: hehe jo altså jeg mente i og for sig oral indtagelse, men vidste ikke helt om man kunne kalde det, det når man har bladene i mundhulen :wink:

Altså du mener tygge det? Eller sublingualt? Whatever, jeg har ikke fået nogen effekt, og har næsten droppet tanken. Men jeg håber da på at få mulighed for at ryge det igen, og få en virkning.

// og som Prometheus siger, bland dig nu uden om hvis du ikke har noget at bidrage med, og kun skriver for at skrive. http://www.arto.dk til den slags please?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Ali skrev:
HardcoreWizard skrev:
...men efter kort tid er man helt tilbage til virkeligheden, og man opdager meget hurtigt at det man oplevede ikke var virkelighed.

Det ved jeg nu ikke helt... personligt har jeg det sådan, at jeg virkelig blev i tvivl om hvorvidt min virkelighed er virkelig. Da jeg kom tilbage fra min første oplevelse, tænkte jeg at min "ædru" tilstand ligeså godt kan være en illusion. Jeg havde meget svært ved at skelne mellem trip og virkelighed, for jeg vidste ikke om salvia blot havde præsenteret mig for en anden virkelighed, som jeg kalder for "ædru tilstand".

Det var meget kraftigt indtil jeg gik i seng, og tanken fortsatte i op til 2 uger efter oplevelsen. Jeg har også nogle venner, som har haft samme opfattelse efter trippet.

Man sidder virkelig og tænker "WTF?!!", men samtidig kan man meget let blive i tvivl om, om ens ædru tilstand er virkeligheden eller blot endnu en verden som salvia præsenterer dig for.

Uden at jeg behøver at sige det: Salvia er et af de kraftigste psykedelika i denne verden. Planten vender op og ned på ens opfattelse, og tvinger en til at tænke i alternative tankemønstre - selv i lang tid efter oplevelsen.

Helt enig...... Men jeg syntes nu at oplevelsen kan sammenstilles med når man drømmer, man vågner op nogle gange, og har stadig følelsen af drøm over sig..... Jeg har oplevet masser af ubehagelige ting, men har aligevel ikke fattet havd der er foregået før bagefter, men der føles det bare som en fantastisk oplevelse.... Det skal klart prøves i naturen til sommer.....

Men du der der skrev indlæget Zebbe, lig dig ned med lukkede øjne når du har røget det du er i stand til/føler rigtigt..... Og gå gerne ud bagefter, hvis der er noget natur i nærheden!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Bor ca. 300 meter fra en kæmpe skov med en gennemløbende Å.. Så ja, ligger tæt på skov, og en flot en af slagsen..

Når jeg har prøvet det et par gange skal jeg helt sikkert også derned og trippe, har udset mig nogle utrolig flotte steder dernede, glæder jeg mig meget til, tror det kunne blive virkelig smukt på et trip!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har prøvet at indtage 5X ekstrakt ved at ligge 0,20g under tungen, smager af et eller andet jeg smagte som barn, og jeg er ret sikker på at det ikke er salvia, ellers er jeg da gået glip af noget da jeg var lille :lol:

Der kom effekt, men svag og gennemtrængelig, endte med at jeg slugte det efter 45 min. Hold kæft hvor var det rart at få det udaf munden :)

Men meget nice tilstand, fik mediteret lidt, kan forestille mig det er rigtig godt på en lidt større dosis, at gøre det

/edit: men det er det ikke værd, ryg det i stedet :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Fanny skrev:

Hilsen Fanny

Nu er den der vist igen :-)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Første gang jeg røg det vidste jeg stort set ikke engang hvad det var for noget udover at det var lovligt og var noget psykedelisk...sad sammen med 7-8 andre på et værelse, hvor af jeg kun kendte et par stykker af dem...fik et rigtig fedt trip

anden gang jeg prøvede det havde jeg læst at det var et meget kraftigt psykedelisk stof, men tænkte ikke videre over at man skulle respektere det så meget som folk skriver herinde..denne gang fik jeg bare et mærkeligt trip jeg ikke kunne huske særlig detaljeret..kan huske hvad der skete - og det var en ubehagelig situation hvis det var virkelighed, men når jeg kom tilbage til virkeligheden har jeg slet ikke haft nogle problemer med at skelne virkelighed fra trippet eller noget andet..
ham jeg røg det med her anden gang fik dog et dårligt trip som gjorde at han ikke ville prøve det igen..han var heller ikke meget for at gøre det i første omgang, men ombestemte sig til sidst - kunne tyde på at det ens sindstemning lige inden kan ha meget at sige..

men fuck nogle mærkelige ting man oplever!..det der med at føle at man bliver skåret over tror jeg godt jeg hvad hvad i mener med...nogen der har prøvet det at det føles som om der er en usynlig væg eller noget i luften man ikke kan gå igennem, og man så ud fra dens vinkel bliver skubbet tilbage så man passer i forhold til at den skulle være fx den naturlige lodrethed...det er noget jeg har oplevet før jeg er fløjet fuldstændig ind i en anden verden - i den fase hvor man ikke rigtig kan finde ud af noget men stadig er i rummet og kan opfatte hvad der sker omkring en...weird shit! FUCK jeg gad godt gøre det igen..bliver bare ikke før laaang tid ihvertfald:(

sad lige og så et bånd vi optog med mig fra sidste gang jeg røg det...hehe...sidder og savler og svinger frem og tilbage..ligner mest af alt en dement person...og så snart jeg kommer tilbage til virkeligheden er det første jeg spørger om jeg har pisset i bukserne..var dog bare sved

anden gang jeg røg var det forresten 20x, men vi røg det på en glaspibe og det er ikke nær så godt som på bong slevom vi brugte stormligther.. første gang ved jeg ik hvor stærkt det var

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]