Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej igen igen..

Jeg var med nogle gode venner til et arrangagement i Århus den 15. April..
Stedet hedder Teatersalen og festen hed Logarythm: The Beginning, med Ocelot og Penta..

Jeg mødte et par medlemmer af Psy.dk derinde, så jeg regner med at i evt. kan hjælpe mig med at finde billeder fra festen..

Please skriv hvis i kender et sted på nettet hvor man kan finde billeder fra festen!

Ps. alle der var der.. Skriv det lige, så jeg kan se hvor mange af jer jeg mødte :wink:

Mvh. IC

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
http://www.electrobeat.dk/popup.show_pa ... &menu=pics

Og jeg fik i hvert fald hilst på dig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak :wink:

Jeg kan godt huske dig :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Indigo og jeg var der også. Fed fest! :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, der var en del psyfolk dernede. Af dem jeg lige kan huske jeg mødte dernede remser jeg lige op i lemfældig rækkefølge: Truckermuffin, Jespar, Halifaxx, Indigo Spinx, Manfromanotherplace, Zoolog, Odden, Ringo Gringo, Hamp, BorgTu, RaverDK, Bart, Pr0fane og undertegnede.
Til jer jeg har glemt, undskyld mange gange...

Festen var helt sikkert fed, ingen tvivl om det. Personligt var jeg ret begejstret for dørmændene, der blev givet håndtryk til alle gæster, de var rigtigt høflige og hjælpsomme, og ikke mindst, så var de ikke vildt bekymrede over, at man røg sig nogle joints :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Var det blæzetrippemaxxtramp ???

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg var der også. Alt i alt en rigtig fed aften og publikummet var heldigvis også mere blandet end til de sidste par store arrangementer der har været i Århus :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lyder til at have været en fed fest med en okay sjat hippier i forhold til det det plejer at være. 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gaia skrev:
Lyder til at have været en fed fest med en okay sjat hippier i forhold til det det plejer at være. 8)
Især i chillouten :P
Jeg tror kun jeg mødte en 5 stk herfra eller noget.. Men det undrer mig ikke om de fleste fra psyk holdt til inde i chillouten.. Lækkert musik af Mono Btw..

Det var første gang jeg har været til den slags,(udover moesgaard) og alligevel fucker jeg op, og napper 30-40 mg. 2C-B :? Ikke min hensigt skal jeg lige indskyde..
Men alt i alt, en rigtig fed oplevelse.. Der var sku gang i den. Men Damn hvor var der mange kæmpe-brian-typer i forhold til ude i moesgaard :oops: Men de var alle venlige, i modsætning til hvordan nogle brianer opfører sig i byen der hvor jeg kommer fra..

En positiv oplevelse.. Helt sikkert!

/IC

Titel:
Dedikeret medlem

Infected Cope skrev:
Men de var alle venlige, i modsætning til hvordan nogle brianer opfører sig i byen der hvor jeg kommer fra..

/IC

It´s not Brian talking, It´s the E talking!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Ja, ganske fed fest. Thumbs up til Logarythm :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hmm, jeg kunne rigtigt godt tænke mig, hvis de deltagene folk her fra stedet kunne komme med kritik/ros, så vi har en mulighed for at afholde en endnu federe fest næste gang. Gerne med uddybninger...

@IC: Jeg tror du fandt lige så mange psy-folk inde ved hovedscenen, det var trods alt også noget rimeligt psykedelisk musik, der blev spillet derinde.

Titel:
Medlem

noname skrev:
Hmm, jeg kunne rigtigt godt tænke mig, hvis de deltagene folk her fra stedet kunne komme med kritik/ros, så vi har en mulighed for at afholde en endnu federe fest næste gang. Gerne med uddybninger...

@IC: Jeg tror du fandt lige så mange psy-folk inde ved hovedscenen, det var trods alt også noget rimeligt psykedelisk musik, der blev spillet derinde.

Bedre lyd - Mellemtone og High var for anmassende og rev lidt for meget i ørerne - Lød lidt som et anlæg der blev presset en anelse for meget - Det ville nok hjælpe at få topkasserne højere op, så ikke så mange hoveder var i vejen. (Jeg er ikke lydmand, det er mit bedste gæt).

Mere 3d objekt baseret deco - Kunne være stringart eller andre ting.

Bedre musisk flow - Skiftet fra Jaffa til Penta var præget af et rimelig stort energi drop - Pentas første track var mere full on agtigt og virkede noget langsommere.

Kortere men mere intense livesets - 2½ time fra samme dark psy kunstner er ikke lige min kop te (specielt da jeg ikke rigtig synes ret mange af dem, inklusive Penta, har lavet mere end et par gode numre).
Der skal mere til for at gøre et set interessant for mig ihvertfald.

Mindre livesets og mere Djing - Ellers bliver det alt for ensporet - Det er de færreste livenavne der i mine øjne formår at modificere deres sets sådan at man får en rejse der kommer udenfor den samme lydsuppe.

Man kunne høre trance scenen i chillouten, det er ikke så godt - Men - Jeg ved heller ikke lige helt om der kan gøres noget ved det (bare at spærre adgange osv ville nok blive et problem mht brandsikkerhed osv; men værd at undersøge er det).

Måske lidt mindre lys, og pas på det ikke rammer øjnene. Bedre udnyttelse af balkonnen også.

Selvom det meste af Penta ikke lige var mig, og jeg egentlig mest fandt musik jeg kunne lide i Jaffas DJ set så havde jeg en god aften - Det var rigtig fede decos, og jeg er glad for at jeg fik dem at se.

Er også glad for at jeg fik overværet Logarythms første store arrangement, for mig at se er det en rigtig positiv udvikling for Århus med sådan en arrangør.

Kan ikke finde på mere kritik (jeg har gravet så dybt i posen med kritik som jeg kunne, og det er egentlig meget lidt det her, i forhold til hvad jeg kan udsætte andre arrangementer for hvis jeg gør mig umage).

7/10 fra mig af ;-)

Minus
- Lyd kvalitet (ikke niveau).
- Musisk Flow / For Ensporet (kortere livesets, 1 dj set til).
- Støj i Chillout (tror ikke den kan rettes)
- Manglende 3d Deco / Visualization

Det er hvad der skal arbejdes med for at nå op på 9/10.

Syntes det var både flottere og mere interessant end Emma.

MVH

Bart

Titel:
Moderator
Brugeravatar

@Bart: Takker! Du har hevet nogle af de punkter frem, som vi også selv har haft vendt.

Mht lydkvaliteten, så var stedet absolut ikke det bedste rent akkustisk, og det tror jeg forvrængede lydbilledet en del. Men det er ikke mig, der har forstand på det tekniske i det så den vil jeg bare lade gå videre...

Flowet i musikken kan du have ret i, ikke var alt for godt. Jaffa blev kaldt ind i sidste øjeblik, da vi først fik afbud fra Rene på dagen, endda ret sent på dagen, og han havde derfor ikke mulighed for at forberede noget. Og når det er sådan med Århushippierne, så ender det oftest i noget mørkt og tungt ;)
Jeg synes, at det er forkert at sige, at Penta ikke har lavet mere end et par interessante numre, for det kan du jo kun udtale dig om via udgivet musik. Ideen med at få et liveset er vel også, at man får noget musik at høre fra kunstneren, som ikke er udgivet, eller vil blive det, for den sags skyld. Dog vil jeg give dig ret i, at det kan blive lidt langtrukkent med så lange sets, men jeg har også oplevet masser af gange, at de 1-1½ time er ALT for lidt til, at der kan blive bygget en ordentligt stemning op. Optimalt set (or mig) så havde det været 2*2 timers live, og så sluttet af med Ocelot som DJ i en times tid.

Støjen i chillouten var udelukkende forårsaget af, som du selv er inde på, brandmyndighedernes modvilje. Det var hovedevakueringsdørene mellem hallen og mellemgangen, så de måtte absolut ikke lukkes. Dog synes jeg ikke det var så generende endda, jeg lagde i hvertfald ikke så meget mærke til hovedscenen når jeg var i chillouten.

På decosiden, så var det også meningen, at RaverDK skulle have lavet string, men en blanding af manglende stige og tid gjorde, at vi var nødt til at droppe det, men næste gang kommer der helt sikkert mere eyecandy :)

Takker for responsen, det hjælper altsammen! Vi skal jo have kvalitet til byen/landet/livet... :D

Titel:
Medlem

noname skrev:
@Bart: Takker! Du har hevet nogle af de punkter frem, som vi også selv har haft vendt.

Mht lydkvaliteten, så var stedet absolut ikke det bedste rent akkustisk, og det tror jeg forvrængede lydbilledet en del. Men det er ikke mig, der har forstand på det tekniske i det så den vil jeg bare lade gå videre...

Flowet i musikken kan du have ret i, ikke var alt for godt. Jaffa blev kaldt ind i sidste øjeblik, da vi først fik afbud fra Rene på dagen, endda ret sent på dagen, og han havde derfor ikke mulighed for at forberede noget. Og når det er sådan med Århushippierne, så ender det oftest i noget mørkt og tungt ;)
Jeg synes, at det er forkert at sige, at Penta ikke har lavet mere end et par interessante numre, for det kan du jo kun udtale dig om via udgivet musik. Ideen med at få et liveset er vel også, at man får noget musik at høre fra kunstneren, som ikke er udgivet, eller vil blive det, for den sags skyld. Dog vil jeg give dig ret i, at det kan blive lidt langtrukkent med så lange sets, men jeg har også oplevet masser af gange, at de 1-1½ time er ALT for lidt til, at der kan blive bygget en ordentligt stemning op. Optimalt set (or mig) så havde det været 2*2 timers live, og så sluttet af med Ocelot som DJ i en times tid.

Støjen i chillouten var udelukkende forårsaget af, som du selv er inde på, brandmyndighedernes modvilje. Det var hovedevakueringsdørene mellem hallen og mellemgangen, så de måtte absolut ikke lukkes. Dog synes jeg ikke det var så generende endda, jeg lagde i hvertfald ikke så meget mærke til hovedscenen når jeg var i chillouten.

På decosiden, så var det også meningen, at RaverDK skulle have lavet string, men en blanding af manglende stige og tid gjorde, at vi var nødt til at droppe det, men næste gang kommer der helt sikkert mere eyecandy :)

Takker for responsen, det hjælper altsammen! Vi skal jo have kvalitet til byen/landet/livet... :D

Mht Penta og fede numre - Altså, jeg kan generelt ikke ret godt lide Pentas musik - jeg kan generelt slet ikke lide det meste musik jeg hører.

Skal jeg finde gode dark psy tracks må jeg typisk lytte 2 CDer igennem for at finde bare 1 godt nummer - Så, du kan nok se det er ret svært at stille mig tilfreds der (jeg er vanvittigt kræsen).

Der er dog et par undtagelser, der er nogle enkelte kunstnere hvor jeg kan lide mellem 50-90% af det de laver (50% af dem er fra Århus af).

Min opfattelse var at folk var vilde med musikken - Det er altså bare mig, jeg er næsten umulig at stille tilfreds der. Det rigtige Dark Psy er ekstremt fedt oplevelsesmæssigt for mig, det forkerte har den ligeså ekstreme modsatte effekt.

Der var altså også numre jeg KUNNE lide - Bl.a. et nummer med noget Hill Billy samples i :-)

Jeg synes heller ikke det var et stort problem med at man kunne høre lidt hihats i chillen - Man hørte det heller ikke over hele chillen.

Jep - Rummet var en udfordring, og det er meget svært at gøre noget ved - Vi får det samme problem når vi skal bruge hallen i ÅFS. Lyd er ikke det nemmeste at lave.
Den var skam god nok til at jeg kunne værdsætte musikken og nyde den - Det er vel også næsten et tilfælde af "det kan altid blive bedre".

Glæder mig til næste gang i laver noget :-)

MVH

Bart

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Infected Cope skrev:
Ps. alle der var der.. Skriv det lige, så jeg kan se hvor mange af jer jeg mødte :wink:

Mvh. IC

Me too.

Jeg har ikke megen konstruktiv kritik at komme med - så du får bare den ukonstruktive, noname. Jeg håber, det går alligevel. :)

Personligt kunne jeg godt bruge en lidt større chillout. Jeg synes, der var lidt crowdet der, og jeg havde svært ved at finde mig en plads. Tilsyneladende var det ikke et stort problem for de andre. Men det er jo svært at gøre noget ved den location - som jeg faktisk synes rigtig godt om.

Lyden var nok som man kunne forvente i lokalet. Den var betydeligt bedre oppe foran - dvs. lidt over midten af rummet mod dj-pulten.

Så var der lige lyset, som jeg tit havde fornemmelsen af stod direkte ind i mit hoved.

Jeg kunne også sige mange positive ting, men der skal jo være lidt at arbejde med, hvis det overhovedet er muligt at ændre. Ellers, two thumbs up! :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Yeah, det flyder desværre ikke med voldfede locations her i byen, så vi må tage til takke med hvad vi kan få. Bla derfor chillouten var så lille, og lyden fra hovedscenen kunne høres igennem... Det ville også være fedt, hvis det lå i stueplan, hvertfald for de folk, der skal slæbe udstyr, øl og deslige op ad trapperne.

Mht lyset, så synes jeg det var væsentligt bedre adminstreret til denne fest end andre arrangementer, jeg har været til af denne størrelse, og større. Tag feks psykopatlaseren, der grillede folk til EMMA sidste år. Mage til dårligt lys skal man lede længe efter...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
samme som jeg skrev på electrobeat, men kan jo være der er et par stykker som ikke kommer der og selvfølgelig skal de da lige have min kommentar med :)

Vi ankom klokken 19:30 og gik og fik os en snak med de forskellige mennesker, super hyggelige folk de logarythm mennesker.

Stedet:

Main floor:

Super fedt sted som var meget egnet til denne slags fester, minus var dog hvide vægge som gjorde at stedet var for oplyst til min smag, da denne slags musik kræver mere mørke synes jeg.

Chill-Out:

Hyggeligt sted, med sofaer og en lille chaibod og røgelse i spandevis (tror duften har sat sig kronisk i min næse). For en gang skyld var der ordenlig lyd i chillen, hvilket sjældent ses til festerne i DK (fik et par klager af et par stykker der vist sad for tæt på bundkasserne, jeg undskylder meget, men blev jo grebet af at høre mit musik på stor lyd).

Musiken:

Main floor:

der startede en Dj jeg ikke lige kendte navnet på, men som spillede ok fed musik uden det dog rykkede mig rundt på gulvet,

Penta: Det var så super fedt endelig at høre en gang smadder uden at det var metervare fullon, slap af jeg fik mig en rutchetur rundt på gulvet der.

Ocelot: Igen super fed musik som dog ikke kunne måle sig med Penta hvis man skal spørge mig (skal man ikke da jeg fatter hat af alt over 145 bpm ) Men fed nok musik som også fik min røv revet rundt på gulvet.

Chill-Out:

Monno: Ganske fed musik som i mine øre dog var lidt for sumpet til mig, men andre vil sikkert synes noget andet.

Ambient Flesh: ja det vil jeg ikke udtale mig om, men så da ud til folk syntes det var fedt nok med noget Minimal downbeat.

Senzar: Må ærlig indrømme at her var jeg blevet så fuld at jeg faktisk ikke helt kan huske hvad han spillede, men de få øjeblikke jeg kan huske var det vist ganske fedt og kørte i psychill genren.

Jeg fik også lige hilst på clark, krell ,Jespar og profane som vist måtte ligge øre til en masse fuldemandssnak, men det så ud som om de overlevede mødet med mig

Det er ikke sidste gang jeg fester i Jylland

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
@infected cope

vil bare lige nævne jeg os' var med...

ps:
ja nu er det så blevet nævnt af andre hvad jeg havde af kritik, men alt i alt var det sku en ok fest ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hej...

Ja undskyld jeg først skriver nu - men har holdt lidt pause fra Psy.dk boardet pga. skole gang...

Men vil først lige takke de folk der mødte op og var med til at lave den stemning der var til festen.
Dejligt at så mange forskellige folk kan mødes og feste under et tag uden problemer...

Ang. lys'et:
Havde programmeret det sådan det mest kørte på loft, og ende væk (ved scenen). skal dog siges at jeg et par gange sænkede nogle Wash light lamper med UV lys ned på backdropsene pga. ønske fra deco kunsteren - Var han pænt klar på :-D

Ellers har jeg det også LANGT bedst med at det ikke flakker ned i hovedet på en...

Men vær glad for der ikke var dømt strobe helvede ;-)

Boom og håber i kommer igen næste gang Logarythm holder fest..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]