Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 16:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
R.I.P TJiLLe.

Selvom jeg ikke kendte dig godt så havde jeg alligevel nogle gode samtaler med dig, du vil altid blive husket for dit gode humør og din skæve humor. Nu har du endelig fundet fred, kan være vi mødes en gang på den anden side.

Fik røget en joint for dig igår, du vil blive savnet.

Tillader mig at lave en quote:

Citat:
He who has gone, so we but cherish his memory, abides with us, more potent, nay, more present than the living man.
Antoine de Saint-Exupéry

Vi ses Peder :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg kendte heller ikke TJiLLe IRL, men har dog set og læst så mange gode ting fra hans side, helt klart et dejligt menneske. Men selvom jeg kun kender nick'et, gav det alligevel et shock i mig da jeg så tråden. Mit ellers strålende smil blegnede hurtigt, og en tom følelse kom frem i stedet

Hans nick har alligevel været en del af min hverdag de sidste par år, så følte da et stort tab da jeg læste det, man værdsætter ikke altid de ting man har ligeså meget som man burde, før man mister dem, men helt forsvundet er han jo ikke, hans indlæg er her stadigvæk, og hans viden vil blive stadigvæk være tilgængeligt og brugbart mange år endnu

R.I.P. TJiLLe...

Ryger also en joint for TJiLLe i dag

/Xp3rt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har kun mødt Peder to gange. Første gang med Liquid og anden gang til trampefest i Århus. Til festen fik jeg en virkelig god samtale med ham om DMT, lige før mit 2C-I slog ind. Han virkede glad og.. jeg kan ikke huske om det var hans hår, men han virkede som en helt speciel person.
Han sagde til mig at han godt kunne lide at tage trips på psykedelika der fik ham helt ned i mørket.
Jeg har personligt overvejet den hurtige løsning som Peder tog i tirsdags, men jeg har for mange personlige værdier jeg skal give slip på..
Jeg bebrejder aldrig dem der tager den hurtige løsning.. Det er folks egen beslutning og den skal man respektere imo..

Peder.. Vi ses i chillout'en når tiden er inde du :wink:

Varme hilsner

Titel:
Jeg kondolerer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Tjille, du betød noget helt særligt for mig. Jeg har sjældendt mødt et menneske, som jeg følte så meget sympati/empati for fra første øjeblik.

Ha' det godt

Syn|tese

Titel:
Medlem

Kendte ham ikke rigtigt, men har da set hans posts utallige gange på boardet. Sørgeligt, det må være hårdt for familie og venner/bekendte; jeg kondolerer.

Titel:
R.I.P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Peder, jeg nåede aldrig at møde dig i denne verden, forhåbentlig ses vi i den næste. Du har været et sjovt bekendtskab, og jeg ville ønske, at jeg havde lært dig bedre at kende.

Vi ses på den anden side

RIP

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: 4300 - holbæk
Håber du har fundet fred.
Evig kærlighed

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Flotte ord Ali og Odden.
Kendte ikke Tjille irl, men har nydt hans informative post her på siden.
Jeg kondolerer på vejne af familie og venner.
Håber du har fundet fred.

RIP Tjille/Peder

Mvh René

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Peder, jeg lærte dig at kende som en ganske ung knægt for efterhånden fire år siden. Jeg kan huske, at du fra første dag var særdeles fordomsfri og åben overfor mig - mere end jeg selv er overfor komplet fremmede. Jeg vil prøve at efterleve dit gode eksempel for fremtiden. Vi hyggede os rigtig meget hele ugen, og snakkede om stort og småt - jeg vil især huske dig for den tid - tak for den. Siden er vores samtaler - foruden chitchatten til diverse fester - blev udført fra skærm til skærm. Desærre mindre og mindre på det sidste. Jeg ved, du havde dine problemer, som du kæmpede med. Hvil i fred.

Med venlig hilsen
Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Utrolig sørgeligt. Kendte ikke TJiLLe personligt, men havde da nogen hyggelige samtaler med ham over IRC.

R.I.P og håber at du er kommet et bedre sted hen end du var før!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg blev meget ked af at høre det. Har kun hilst på ham kort IRL, men jeg har haft det klare indtryk at han var en sympatisk og særdeles vellidt person. Min dybfølte sympati til hans familie og venner.
Hvil i fred, Peder.

Titel:
Medlem

Tjille var en intelligent ung mand, som altid syntes at have en god forståelse for sine omgivelser og medmennesker. Jeg tror aldrig det er sket, at jeg har været dybt uenig med ham, omend jeg ofte ikke har anset de ting han har gjort som rigtige, har jeg heller ikke altid selv gjort det rette.

Her snakker jeg om ansvarligheden omkring brugen af stoffer versus det ansvar man løfter over for sig selv i denne verden.

Fra jeg først mødte Tjille tog det ikke længe førend jeg tænkte; "ham her, han holder ikke længe, enten OD´er han, eller hans liv løber helt af sporet"; af den grund holdt jeg ham på afstand. Jeg tog ham bevidst ikke ind i min vennekreds på samme måde, som jeg har gjort det med andre mennesker, simpelthen fordi jeg ikke ville skade mit eget liv.

Måske havde det været anderledes for ham, hvis jeg ikke havde gjort sådan, "hvis og hvis min røv er spids".....

Jeg snakkede ikke meget med Tjille efter nytår - Jeg havde ikke lyst, og et eller andet sted plager de tanker mig... Kunne man have gjort en forskel? Men, jeg så ikke denne udvikling, og som så mange andre, så må jeg sidde tilbage med fornemmelsen af, at jeg kunne have gjort noget, hvis jeg vidste noget mere om ham, og havde opfattet hvad der skete indeni ham.
Paradoksalt er jeg så splittet imellem skyldsfølelsen over ikke at har været der for ham, versus successoplevelsen af, at have lukket ham ude af mit liv, da jeg godt vidste hvor det bar hen for ham .

Sidst jeg så Tjille var til Logarythm festen, han virkede måske lidt fjern, men enhver der har mødt Tjille til sådan noget ville ikke undre sig videre over det.

Jeg føler mig sikker på, at havde Tjille ikke haft sit misbrug, og havde han haft en omgangskreds der ikke var så stærkt forbundet til stoffer (psychedelia.dk folk + andre), så ville det ikke være endt sådan her.
Her kan jeg så, trist nok, regne mig selv blandt dem der har fastholdt ham i det destruktive mønster der har ført ham til hans selvmord....
Fordi, jeg tror ikke en intelligent, medfølende og ærlig ung mand ellers ville vælge den løsning, hvis ikke der var noget der gjorde han ikke kunne klare livets op og nedture bedre, samt takle de skavanker hver person er nødt til at acceptere, er en del af dem selv.

Tjille var, trods alt, ikke en usikker ung teenager... men en intelligent og forstående mand. Med tid kommer råd, men han gav sig ikke nok tid i kampen, skadede sig selv og gav op... Valgte den eneste løsning han var istand til at se på det tidspunkt, døden. Den forkerte løsning.

Jeg vil aldrig tilgive ham det han har gjort, at forlade denne verden og efterlade sig dette tomrum der langsomt fyldes med negativ energi, som jeg er bange for altid vil hænge som en mørk sky over de fælles gode oplevelser vi havde sammen.

Det eneste selvmord jeg kan godtskrive er ved livstruende sygdomme, men det Tjille har gjort, er for mig næsten lige så slemt som at tage en andens liv, også selvom det var hans eget.

Måden han gjorde det på, omend effektiv, har berørt mange uskyldige mennesker.... men selv det falmer i forholdet til det faktum at han har taget sit eget liv.

Familie, Venner, Bekendte, Folk i toget - Alle folk der kommer i kontakt med det, håber alle kommer bedst muligt igennem det.

Hvis en person, af Tjille´s karakter, skal drives til hvad han gjorde, af sig selv, omgivelser og verden som sådan - Så er der noget grueligt galt i vores verden - og der er nogle af os der bør se sig godt omkring, og se om ikke de kan gøre noget ved det.

Giv hans død noget mening, og se Jer selv i spejlet en ekstra gang. Tving andre til det, det er klart, at vi er mange der skulle have gjort mere for ham..... og nu da det er for sent, ved vi, at vi havde gjort det, hvis bare vi havde opfattet situationens alvor; eller bare det at der var en situation til at begynde med.

Tjille - I din søgen efter respekten for stoffer tabte du respekten for dig selv. Jeg håber din død vil lære andre, at i respekten for sig selv, ligger respekten for alt andet. Jeg håber jeg engang vil kunne tilgive dig, så når jeg tænker tilbage på dig, så er det det de gode ting du skabte i denne verden jeg husker, og ikke den måde du forlod den på. Du havde et dybt sind, men at være dybt i sindet medfører desværre også et stort tryk; jeg ville ønske du havde fundet andre veje du kunne gå, for at få det tryk fjernet.

Nu er der kun 1 ting tilbage af Tjille der vil bestå, og det er den positive energi han dog trods alt har efterladt sig tidligere i hans liv - Det er vores ansvar, som venner og bekendte at holde den energi ved lige og give den videre til andre. For mig er det den eneste måde man lever evigt på.

Tjille var meget musikglad, han havde en god fornemmelse af det bånd der er imellem mennesket og musikken - Vi behøver det bånd, det giver vores liv mening.
Der var ting der holdte Tjille i denne her verden, og jeg er sikker på han elskede dem, jeg vil gøre mit for fortsat at værne omkring dem samt promovere dem - Fordi det tror jeg han havde ønsket.

- Bart

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Smukke ord fra alle.

Det rører mig virkelig dybt når så unge mennesker begår selvmord, selvom jeg ikke kender dem. Jeg får det dårligt når jeg tænker på, hvor elendigt han må have haft det de sidste 10 min af hans liv. Håber han må hvile i fred.

sender mine tanker til Tjilles venner, bekendte og familien.

mvh. Mette :(

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
En sørgelig dag.. Selvom jeg kun har været sammen med Peder en enkelt uge på Roskilde, kan jeg ikke lade være med at fælde en tåre. Han var sgu en personlighed. Jeg fik et indtryk af en sympatisk mand, og en god ven. Jeg vil huske den aften vi var nede at trampe i techno teltet, og af en eller anden grund blev mistænkt for at være pansere, go figure.. Men en god aften ikke desto mindre.

Tak for den uge, ville ønske jeg havde mødt dig IRL noget mere.

God rejse. Verden er fattigere uden dig.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg har kun mødt Tjille IRL en eneste gang. Resten af mit bekendtskab med ham har fundet sted på nettet. Men jeg må sige at det har været en stor fornøjelse. Han har altid været mand for et godt indlæg her på boardet, og masser af sjov på IRC,for ikke at tale om hans, ofte aparte men altid interessante, musiksmag, der kunne få en til at udbryde WTF?! og smile.

Det var chokerende da jeg igår fandt ud af at han havde taget sit eget liv, og så på en så brutal måde. Når folk gør den slags er det altid en gåde for os andre, for vi kan ikke forestille os præcis hvad det er der gør at man vælger at tage det skridt der fører til døden. Hvad det end har været der har udløst den sidste handling, så er den udført og kan ikke gøres om igen. Tjille er væk for altid, og hos os der kendte ham på en eller anden måde, enten flygtigt eller grundigt, så dukker minderne om situationer med ham op. Det fylder en med varme, men også med sørgmodighed, for det er sgu for tidligt at forlade denne verden. Men det var åbenbart hans ønske at gøre det.

Hvil i fred Tjille, der er mange der vil savne dig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kender dig ikke personligt, TJille, men har venner der kender dig. Håber du har det godt hvor du end er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg har lige hørt den sørgelige meddelelse, hvad der umiddelbart er sket med TJiLLe i dag. Jeg må sige, jeg er virkelig chokeret, efter jeg først antog det som en joke.

Hvil i fred, TJiLLe.

Titel: why?
Junior medlem

Jeg har aldrig mødt Tjille, og kommer desværre aldrig til det (ikke i dette liv ihvertfald). Sidder med følelsen af at jeg virkelig burde have mødt ham, og at jeg er gået glip af at opleve en person, som ville have givet mig meget, hvis jeg måske bare havde vist mig villig til at prøve at forstå ham og den måde han oplevede denne verden på (tager jeg fejl?).

Det første der gik igennem mig i går, da jeg pludselig så at der stod "tænd et lys for Tjille" på psy's startside, var chok og forfærdelse.
At livet for et ungt menneske skal ende på den måde, så tidligt og så smertefuldt.. er helt enkelt forkert. Den indlærte/medfødte empati vi har som mennesker (måske ikke alle mennesker), vil naturligt vise sig når vi bliver bevidst om f.eks. sådan en tragedie.

Som sagt har jeg aldrig kendt Tjille, og jeg har ikke hørt ham omtalt før nu, alle de flotte ting mange herinde har skrevet, og en ven som fortalte mig hvordan han oplevede Tjille (mindede mig om Ali's smukke ord).

Jeg kan huske da jeg for et stykke tid siden fik mit første et indtryk af Tjille, da jeg læste flere posts om dengang da nogen havde puttet lsd i hans søsters drink på et discotek. Det jeg tænkte var at han helt klart måtte være en respekteret og anerkendt person her på psy, men af en eller anden grund opfattede jeg ham også som værende et sundt, glad og klogt menneske, da jeg læste det.

Så jeg undrer mig.

Hvilke pinsler kan få et menneske til at træffe en sådan beslutning? for ikke at tale om udførelsen af det? Har aldrig selv turdet at prøve at sætte mig ind i den mørke kraft som må være årsagen til at nogle mennesker begår selvmord.. det tror jeg ikke jeg kan være i stand til.
Men jeg forstår bare ikke hvordan et menneske der tilsyneladende havde/har en stor plads i hjertet hos de folk som kendte ham, et menneske med en personlighed der udstrålede en "energi", som alle der var i nærheden ham værdsatte. Et menneske der havde så meget at byde på, men som ikke kunne finde (nok) styrke, i den glæde og nytte andre kunne få af ham???

Nogle har skrevet de godt vidste det ville ske, andre virker ikke til at være specielt overraskede over hans valg.. jer der var inde på livet af ham.. forstod i ham virkelig? er i enige i at kampen var tabt og at de problemer han havde var for store til at arbejde sig ud af?
Kan det ikke have været hans forbrug af stoffer? nogle har skrevet han hans forbrug var temmelig hæftigt. Kan man ikke forestille sig at han havde levet i dag hvis nogen havde overtalt ham til at lade sig afvænne?
Jeg spørger fordi jeg selv ved hvor stor en indflydelse narkotika har, ihvertfald på mit eget sind, og de problemer jeg jævnligt tumler med.

(Jeg spørger ikke for at høre hvad der foregik oppe i hovedet på ham, det skal jeg ikke blande mig i. Ved ikke om jeg overhovedet har nogen ret til at blande mig, da jeg jo ikke kendte ham. Hvis jeg har overskredet en grænse hos nogen ved stikke min næse for langt frem så fortæl mig det meget gerne. Og fortæl mig hvis jeg er helt forkert ang. de antagelser jeg har gjort mig om ham.)

Undrer dette kun mig eller kan andre også tage del i mine tanker?
Håber ikke jeg har spildt nogens tid med BS.

Nu må jeg hellere gå i seng, det er ved at være ret sent.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]