Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

får cipralex (mens og efter jeg kun ud fra den lukkede) og cipralex øger serotonin i hjernen, men til sagen, har aldrig rigtig prøvet stoffer (kun 1 kix som ikke virkede og noget amf jeg ikke kunne mærke noget på) og kunne godt tænke mig at prøve kix/marcipan amf og måske robber men vil der være noget sammen/mod spil ved at indtage noget af det sammen med cipralex?

Titel:
Dedikeret medlem

Generelt er det en dårlig ide at tage stoffer samtidigt med at man får medicin af psykiske årsager. Cipralex er desuden en serotonin reuptake inhibitor, og kan derved nedsætte virkningen af MDMA. Se eventuelt denne tråd.

Om der er nogen uheldige virkninger ved kombination med de andre stoffer ved jeg ikke, men jeg tror det ville være en rigtig god ide hvis du lige så tiden lidt an. Som det før er blevet sagt i disse tilfælde: der er jo en grund til at du får den medicin.

Titel:
Junior medlem

får max dosis, ved godt der er en grund men er kedeligt at heletiden være edru :lol: er ved at være 1/2 år siden jeg kom ud fra den lukkede, men det jeg er intraseret i at vide om jeg kan blive lige så fucked up (vil ikke overleve at skulle det igennem igen) som jeg var da jeg blev inlagt hvis jeg tager noget kix eller andet (selv alcohol skulle ikke være en for god blandning med cipralex men har drukket i en uge nu og så sent som i går skyllede jeg pillerne ned med en 6 pak uden at det gjore noget)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
du burde holde dig fra kix/mdma når du tager anti depressiv ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis du får maksimal dose antidepressiv og er kommet ud fra den lukkede for et halvt år siden, så burde du under ingen omstændigheder begynde at tage hverken ecstasy-tabletter eller amfetamin, medmindre du er er klar over risikoen for at din psykose bryder fuldt ud igen - og er villig til at tage den!

Personligt ville jeg fraråde dig det på det kraftigste.

Og forresten er der ingen grund til at tage "robbere" medmindre du har akut brug for at sove, har problemer med nerverne eller bare generelt har lyst til at se hvor dum man kan blive uden at opfatte/huske det selv.
skidefedt!

Mvh Jonas!

Titel:
Junior medlem

tak for de gode svar :D tror bare jeg holder mig fra det så, skal sku ikke opleve det lort psyken kan gøre mod en igen (håber jeg da ikke)

underligt at psyken kan fucke en meget op på mange merelige måder :evil:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
PaZooZoo skrev:
selv alcohol skulle ikke være en for god blandning med cipralex men har drukket i en uge nu og så sent som i går skyllede jeg pillerne ned med en 6 pak

Så egentlig er du også lidt ligeglad?

Jeg vil, som de andre, også mene at det er en dårlig idé.

Titel:
Hvad har du været indlagt på den lukkede for? Hvis du har været psykotisk eller lignende, så er det en meget dårlig ide at indtage stoffer som MDMA og amfetamin, da de kan fremprovokere psykosen igen samt forværre en depressiv tilstand. Alkohol og andre depressanter som Rohypnol (Flunitrazepam) kan også forværre ens tilstand.

Hvis du vil tage de stoffer du omtaler alene med henblik på at blive "fucked up", så synes jeg det er en meget dårlig ide, men hvis du har i sinde at benytte dig af MDMA som rekreativt værktøj til at overkomme evt. psykiske/sjælelige problemer bør du omend undersøge hvad det handler om, meget grundigt, inden du kaster dig ud i det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Pharm skrev:
Hvis du vil tage de stoffer du omtaler alene med henblik på at blive "fucked up", så synes jeg det er en meget dårlig ide, men hvis du har i sinde at benytte dig af MDMA som rekreativt værktøj til at overkomme evt. psykiske/sjælelige problemer bør du omend undersøge hvad det handler om, meget grundigt, inden du kaster dig ud i det.

Jeg vil nu mene at "terapeutisk værktøj" vil være et noget bedre ordvalg end "rekreativt værktøj". På den måde ordet "rekreativt" bruges idag, er det vel mest noget man gør for sjov. Ikke at det ikke kan være terapeutisk at have det sjovt, men det er sjældent hovedformålet.
PaZooZoo> Jeg er enig med de andre i tråden som generelt mener det er en dårlig idé at tage omtalte stoffer hvis du er i behandling med antidepressiver, og ikke er helt ligevægtig. "Robber"/Rohypnol/Ronal er der IMO ikke meget at hente i - med mindre man bare vil være groft fucked-up. Hvis du ikke ved det, er det meget kraftige sovepiller, som effektivt fjerner hæmninger hvis man holder sig vågen på dem. Der ud over giver de også black-out/hukommelsestab ganske effektivt hos mange. Amfetamin bør man efter min mening holde sig langt fra hvis man er i behandling for depression. "Crashet" i dagene efter, hvor man kan have det både fysisk og psykisk elendigt kan få selv en lille depression til at virke fuldstændigt håbløs. Uanset hvad, mener jeg ikke det er risikoen værd. Ecstasy / MDMA virker meget ineffektivt på de fleste som tager det sammen med en SSRI som Cipralex. Desuden er der en (omend lille) risiko for ret seriøse bivirkninger, som f.eks. serotonin syndrom.
Kedeligt, jeg ved det, men jeg håber du tager folks råd seriøst. Hvis man i forvejen bakser med psykiske problemer, er der en reél risiko for at udløse f.eks. underliggende psykotiske tilstande, specielt ved brug af stimulanser. Og det er bare ikke risikoen værd.

Titel:
Junior medlem

mange tak for god response :D har lige ringet til ham jeg skulle have prøvet kix og amf med i aften at jeg ikke har lyst mere (må også hellere holde lidt tilbage med alcohol for en sikkerheds skyld)

ps. hvad bruger man psyken til udover at den kan få en til at få en psykose og andre nasty ting :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]