Pharm skrev:
Hvis du vil tage de stoffer du omtaler alene med henblik på at blive "fucked up", så synes jeg det er en meget dårlig ide, men hvis du har i sinde at benytte dig af MDMA som rekreativt værktøj til at overkomme evt. psykiske/sjælelige problemer bør du omend undersøge hvad det handler om, meget grundigt, inden du kaster dig ud i det.
Jeg vil nu mene at "terapeutisk værktøj" vil være et noget bedre ordvalg end "rekreativt værktøj". På den måde ordet "rekreativt" bruges idag, er det vel mest noget man gør for sjov. Ikke at det ikke kan være terapeutisk at have det sjovt, men det er sjældent hovedformålet.
PaZooZoo> Jeg er enig med de andre i tråden som generelt mener det er en dårlig idé at tage omtalte stoffer hvis du er i behandling med antidepressiver, og ikke er helt ligevægtig. "Robber"/Rohypnol/Ronal er der IMO ikke meget at hente i - med mindre man bare vil være groft fucked-up. Hvis du ikke ved det, er det meget kraftige sovepiller, som effektivt fjerner hæmninger hvis man holder sig vågen på dem. Der ud over giver de også black-out/hukommelsestab ganske effektivt hos mange. Amfetamin bør man efter min mening holde sig langt fra hvis man er i behandling for depression. "Crashet" i dagene efter, hvor man kan have det både fysisk og psykisk elendigt kan få selv en lille depression til at virke fuldstændigt håbløs. Uanset hvad, mener jeg ikke det er risikoen værd. Ecstasy / MDMA virker meget ineffektivt på de fleste som tager det sammen med en SSRI som Cipralex. Desuden er der en (omend lille) risiko for ret seriøse bivirkninger, som f.eks. serotonin syndrom.
Kedeligt, jeg ved det, men jeg håber du tager folks råd seriøst. Hvis man i forvejen bakser med psykiske problemer, er der en reél risiko for at udløse f.eks. underliggende psykotiske tilstande, specielt ved brug af stimulanser. Og det er bare ikke risikoen værd.