buddha skrev:
Der er ikke nogen tvivl om, at Tjille/Peder har fået fred nu. Men det gør ikke hans handling mere acceptabel. Selvmord kan aldrig blive acceptabelt. Det er, for at sige det mildt, pisse-hamrende egocentrisk kun at tænke på sig selv på denne måde. Ja, nogle mennesker har det ulideligt. Ja, vi kan måske et eller andet sted, på en eller anden mærkelig måde, godt forestille os deres situation. Men de smerter en person har, der fører til vedkommendes selvmord, kan ALDRIG opveje den smerte, de påfører andre.
Så du mener at hvis man har det så gennemgående dårligt at man ikke ser nogen som helst grund til at forblive i denne verden/på dette plan, så skal man alligevel leve et liv som man selv ikke føler giver nogen form for tilfredsstillelse fordi at ens egen smerte ikke kan sammenlignes med de andres?
Det var dog jantelov så det batter.
Personligt kan jeg ikke se nogen grund til at rode mere rundt i dette, sket er sket og der er absolut ingen grund til at bebrejde TJiLLe for hvad han har gjort.
Alle dem der mødte Peder, på nettet eller IRL, har ham inde i sig, nu går det ud på at huske ham for hvem han var og hvad han har givet os.
buddha skrev:
jeg skriver hverken dette for at provokere eller støde nogen i deres sorg. Jeg skriver fordi man uvilkårligt påtager sig en ulidelig skyldfølelse for en anden persons handling. Derfor synes jeg, det er vigtigt at fortælle, at lige så naturligt det er, at føle sorg over den man har mistet, lige så naturligt er det, at hade vedkommende for hans/hendes handling.
bedste hilsner
steffen
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal påtage os skyldfølelse for hvad der er sket, jeg er ret sikker på at ingen herinde kan bebrejdes for hvad Peder gjorde.
Sorg kan de af os der føler behov for det dog sagtens bruge, sorgen læger ligesom tiden også ens sår, men had kan jeg ikke se hvordan jeg eller nogen andre kunne bruge konstruktivt til at komme videre - ret mig endelig jeg taler kun for mig selv.
Mvh Jonas!