Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 19:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Har læst en del om at gro selv på det sidste da jeg syntes det lyder ganske spændene :D Men så har jeg lige et par ting jeg har tænkt over og håber på at i kan hjælpe med :)

Når jeg læser folks posts her på boardet lyder det som om at Indica'en er langt mest populær frem for Sativa'en, kan det passe?

Hvis ja, skyldes det så at den er noget længere om at blomstre og måske lidt mere besværlig, eller kan folk bare bedst lide den "bedøvende" effekt?

Personligt er jeg mest til det euforiske og tror derfor at Sativa'en er det der vil passe bedst til mig?

Så har jeg også læst flere steder at det skulle lugte ganske grimt.. Findes der nogle planter uden dårlig lugt? evt. med mindre udbytte da udsendet næsten betyder mere for mig end udbytte ;)

Hvis der findes planter (hvilket jeg ikke har kunnet finde) som ikke lugter, så ville det være noget af det mest hyggelige at have stående på værelset, om ikke andet så vinduskarmen :) Gør der ikke må det jo skulle plantes i mit skab og hvor vigtig er ventilation til skabet så?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Så meget lugter de heller ikke! Har en stående på mit værelse, og det er kun når jeg lugter helt henne ved planten at jeg lugter den.. No problemmo!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
BisMann skrev:
Så meget lugter de heller ikke! Har en stående på mit værelse, og det er kun når jeg lugter helt henne ved planten at jeg lugter den.. No problemmo!

Jeg tror ikke den er gået i blomst endnu min ven... :wink:
For så kan de STINKE, men på den gode måde.
Forestil dig duften af det lækreste hash lige ind i næseborene, uhmm. :P

Winta>> Jeg tror ikke du finder en plante der ikke lugter, i den vegetative fase er det dog ikke så slemt.
Men lige så snart de kommer til blomst fase, så stinker de. Specielt indenfor.
Ventilation er ret vigtig, ihvertfald hvis du bor sammen med nogen. De kan stinke et helt hus til.
Jeg kan give et eksempel; sidste år da jeg var igang med at trimme den største af mine planter.
Var min mutter ved at gå ind ad døren, og kunne allerede udenfor vores hus lugte hvad jeg havde gang i omme bagved.
Og jeg sad omme bag i vores bryggers i den anden ende af huset!

Mvh Fluffy

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
BisMann skrev:

Jeg tror ikke den er gået i blomst endnu min ven... :wink:

True that.. :) Men ellers er det jo muligt, at sætte dem udenfor imens de er i blomst og så ellers holde dem som stueplante i vinduskammen.

Titel:
Methylon Connoisseur

Jeg bor på kollegie så det med at tage dem ud er ikke så nemt :) tilgengæld kan jeg nemt få gennemtræk og derved lufte godt og grundigt ud :)

Hvis det bare lugter af hash så er det sQ os fint for mig, elsker lugten af god hash ;) Men kunne godt forestille mig at nogle af mine venner og især veninder ikke ville bryde sig der om :S

Men lugter det virkelig bare af hash?

Hvor længe er det den er i de forskellige faser? Kunne ikke lige finde noget :S

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Heftig skunk er meget mere kraftigt lugtende end en god hash, men, som fluffy også siger, så er det en god stank!! Regn ikke med at kunne sløre duften af en skunk plante, prøv i stedet med pot - det lugter knap så meget

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Uanset hvilken sort cannabis man vælger at dyrke indendørs, kommer det til at stinke. En sort som Lowryder stinker dog mindre end mange andre sorter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Winta skrev:
Når jeg læser folks posts her på boardet lyder det som om at Indica'en er langt mest populær frem for Sativa'en, kan det passe?

De indendørs skunk-typer har ofte en del indica i sig, hvilket er meget smart fordi planterne bliver lavere og mere buskede, og den kortere blomstringstid gør den vel også en kende mere økonomisk at dyrke indendørs.

Dog plejer de fleste at gå helt amok, hvis de får adgang til noget rigtig Haze - hvilket især skyldes at nogen har gidet blomstre den de 16 uger, som skal til :)

Winta skrev:
Personligt er jeg mest til det euforiske og tror derfor at Sativa'en er det der vil passe bedst til mig?

Sativa er nemmere at "fungere" på og det giver lidt mere galop-tanker, men det kan stadig være rigtig dejligt med en sofa-hygger, da selve den kropslige fornemmelse er meget lækker og smuk.

Winta skrev:
Så har jeg også læst flere steder at det skulle lugte ganske grimt.. Findes der nogle planter uden dårlig lugt? evt. med mindre udbytte da udsendet næsten betyder mere for mig end udbytte ;)

Hvis der findes planter (hvilket jeg ikke har kunnet finde) som ikke lugter, så ville det være noget af det mest hyggelige at have stående på værelset, om ikke andet så vinduskarmen :) Gør der ikke må det jo skulle plantes i mit skab og hvor vigtig er ventilation til skabet så?

Med undtagelse af nogle ganske, ganske få strains, så lugter de ikke dårligt. Jeg synes selv at skunk dufter vidunderligt.

Hvis du har brug for at dyrke stealth, så overvej at investere i et aktivt kulfilter. Selv om eksempelvis pot dufter mindre, så formåede det nu stadig at stinke en halv-lukket altan til hos mig sidste år. Og pas lidt på: hvis du har planterne til at stå inde på værelset, så bliver du immun overfor lugten (men det er andre ikke).

Titel:
Medlem

du kan evt købe sådan en her den ser ret "hyggelig" ud og det ville ikke vække ligeså meget opsigt som et aktivt kulfilter
http://www.hydroponics.dk/catalog/produ ... 0f23748101

Citat:
sidste år da jeg var igang med at trimme den største af mine planter.
Var min mutter ved at gå ind ad døren, og kunne allerede udenfor vores hus lugte hvad jeg havde gang i omme bagved.

har din mor næse for sådan noget???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Winta>> Hvis du bor på kollegie, er det en meget dårlig ide at begynde og gro indenfor. Så vent hellere til næste sæson og lav et guerilla eller have gro. Som jeg sagde, uden ordentlig ventilation/kulfilter/udsugning osv., kommer din lejlighed til at stinke!! Det kan helt sikkert også lugtes ude foran dit værelse. Altså et par planter i vindueskarmen er nok ikke så slemt, men hvis du tænker på et skab, så bliver stanken slem!
Jeg fik vist også formuleret mig lidt forkert men hensyn til "duften", jeg synes en plante i fuldt flor dufter som det reneste hash man forestille sig, bedre endda. Dog har nogen bedre/dårligere duft end andre... :wink:
Og som Shinsou også påpeger, heftig skunk dufter MEGET kraftigt selv efter tørring.
Kommer selvfølgelig an på tørrings metode, men ved langtids curring i krukker eller lignende bliver duften virkelig vild... :twisted:
Meget af det skunk man køber kommercielt, dufter slet ikke i forhold til, da det bare er blevet hurtig tørret og sendt videre til os forbrugere.

Mindes engang hvor jeg havde noget af mit eget hjemmedyrkede udeskunk med op i skolen, fordi jeg skulle ryge med en veninde efter timerne.
Jeg havde det i en zip-bag i baglommen. Jeg kommer op i klassen, sætter mig og snakker lidt med min veninde, og lige pludselig synes jeg at der kommer en dunst af skunk ind fra højre, jeg spørger veninden om hun kunne dufte noget usædvanligt lige før?
Det kunne hun ikke, 30 sek senere siger dog at der nu dufter rimelig kraftigt af skunk omkring mig... :lol:
Så jeg skynder mig hen i den anden ende af klassen og får puttet skunken ned i min taske.

Bismann>> Nu er det jo nok ikke så smart at tage sin plante i favnen og gå en tur udenfor med den - på et kollegie... :lol:
Den er jo ret genkendelig sådan en fætter. 8)

Hampdyrker>> Tror bare generelt at min mors næse er ret god. Hun var altid den man kom hen til og tjekkede om noget var for gammelt, da jeg boede hjemme. Men underligt nok kunne hun intet lugte, engang jeg sad og røg med et par kammerater på mit kollegieværelse, og jeg slukkede ikke engang jointen da jeg gik ud for at hilse på hende... :lol:

Mvh Fluffy

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Fluffy McPooch skrev:
Bismann>> Nu er det jo nok ikke så smart at tage sin plante i favnen og gå en tur udenfor med den - på et kollegie... :lol:
Den er jo ret genkendelig sådan en fætter. 8)

Men det kan lade sig gøre... Jeg har dog ikke boet på kollegie

Transporterede 14 planter i Kystbanen mod Helsingør fra hovedbanen i en flyttekasse, gik fint :)

Men det med lugten. Avav. De lugter, eller dufter, men ja man bliver immun overfor den gode duft, har 3 leb27 i min vindueskarm i blomst, men kan intet lugte når jeg er derinde, men når jeg kommer hjem fra arbejde slår duften bare lige i hovedet, lidt a la et lummert/fugtigt drivhus med duftende planter *slurp* men nogle af mine venner synes der stinker af kattepis, og nægter at tro på at jeg ikke har kat. Idioter :lol:

Titel:
Methylon Connoisseur

HVad med sådan en luyftrenser, kan den virkelig fjerne duften? :) Personligt syntes jeg hash lugter dejligt jo, men jeg har jo også gæster og de andre på kollegiet syntes måske ikke skdie godt om det ;) Selv om de efterhånden er van til der engang imellem lugter sådan ude foran mit værelse ;)

Men igen, virker den luftrenser virkelig?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Skunk dufter bestemt ikke dejligt! :D De stinker ad helvede til, gerne henad stanken af kattepis og sved.
Den luftrenser tager med sikkerhed ikke stanken, men den kan sikkert være fornuftig at bruge andet sted i huset. Til dine planter skal du helst bruge et aktivt kulfilter. De fås fra små 500kr og opefter, men du kan selvfølgelig vælge at lave dit eget.

Titel:
Methylon Connoisseur

Hvor kan jeg læse mere om sådan et aktivt kulfiber? Og virker det =

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Winta skrev:
Hvor kan jeg læse mere om sådan et aktivt kulfiber? Og virker det =

Ja det virker

Aktivt kul virker ved at der er nogle mikroskopiske revner i kullet, som kan opfange div. molekyler, f.eks. duftmolekyler. Bruges også til størrere akvariefiltre

Det du skal have er et lukket system med et filter bestående af aktivt kul som kan købes mange steder. Du kan også bare købe et færdigt filter

Men det er sådan set meget let, du skal bare sørge for at din lugtende luft bliver ført igennem kullet, brug din fantasi :)

Billede

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

500kr for et aktivt kulstof filter!?

Blah!

Hvad hedder de nu de der ting hvor man kan købe random militjær gear?

Overskudslager eller sådan noget.

Den slags steder kan du få gasmaske kulstof filtre til en 50'er.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Methylon Connoisseur

Ah ja ok : D godt tænkt og tak for svarende :)

Går ud fra det med aktivt kuld nok mest er til i et skab så ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Smart Optimus... Havde jeg ikke tænkt på

Winta: Muligvis fjerner det også lugten fra planterne hvis du dækker dem fuldstændigt med kul, men jeg ved det ikke, du kan da prøve ad ;) :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Winta skrev:
Ah ja ok : D godt tænkt og tak for svarende :)

Går ud fra det med aktivt kuld nok mest er til i et skab så ;)

Jep, det er til et skab. Du får alligevel ikke specielt meget ryger ud af en vinduesplante... :wink:
Find hellere en have eller gå guerilla, der bliver de dejligt store, og så er der MASSER af skunk/pot til en efter tørring... :P

Titel:
Medlem

Citat:
Den slags steder kan du få gasmaske kulstof filtre til en 50'er.

det er selvfølgelig smart til et stealth-grow men hvis det skal være til et størrer skab skal man også ud og købe en del filtre i fremtiden :wink: :lol:

Citat:
HVad med sådan en luyftrenser, kan den virkelig fjerne duften?

ja. det er noget med at apperatet fjerner de negative ioner så lugtmolekylerne (hvilke må være aromastoffer) ikke har den samme kemiske struktur og derfor ikke lugter længere. det er ihvertfald hvad jeg har forstået.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]