Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg sad og spekulerede på hvordan de gamle hellige cermonielle planter og stoffer er blevet frarøvet deres oprindelige brug i form af deres spirituelle og terapeutiske muligheder og er blevet til en form for middel til at fyre den af til høj trancemusik og være "brændt af".

Hvad er jeres mening om det? Jeg er klar over at indlægget her er subjektivt og afspejler min egen holdning til det, hvilket er at jeg synes det er ærgeligt at de hellige planter udnyttes på en sådan måde af uforsvarlige mennesker der bare er ude efter at blive blæst til en fest.

Jeg er selvfølgelig klar over at der er særtilfælde hvor nogen netop ser mulighederne ved at indtage bevidsthedsudvidende planter til en trancefestival for at komme ind i sig selv og nær det spirituelle stadie. Der er der vel flere faktorer der er indblandet, bl.a. musikken og dansen osv.

Men for mig at se er det en svær udnyttelse af de stærke redskaber vi har fået foræret, at tage dem for bare at blive blæst og fyre den af.
Det er efter min mening også de folk der bruger dem på den lettere uansvarlige måde der får et rap over nallerne enten pga. dårlig set og setting, misinformation og ligegyldighed omkring stoffets forhistoriske brug og potentiale da målet bare er at blive "fucked" til noget vildt psytrance eller hvad den nu måtte stå på.

Det er vel ikke stoffets oprindelige formål at blive brugt til at blive blæst, hvilket jeg tror der er med de psykedeliske stoffer i sær. Jeg er overbevist om at det er en skjult skat og gave vi kan tage i brug for at fjerne os fra den ignorante og snæversynede måde de fleste primært i den vestlige verden kører deres filosofi og livsstil på. For at bryde igennem den evindelige neglicering af det spirituelle og guddommelige og den overfladiske verden af materielle værdier og skæve normer.

Jeg er overbevist om at det godt kan gå fint i spænd at ryge sig halvskæv til en koncert, hvilket jeg i hvert fald selv (og jeg ved mange andre) har haft enormt gode oplevelser med.
At tage et opkvikkende og euforiserende stof der giver én lyst til at danse og grine er vel i sig selv også ganske givende til en musikfestival.
Men jeg synes der er et væsentligt skridt fra disse relativt svage (i moderate doser) intoxicanter til de kraftigere psykedeliske planter (så som Psilocybin-svampe, DMT, 5-Meo-DMT, Meskalin-kakti osv) når det gælder et sted med mange mennesker og høj musik.

Jeg er godt klar over at mange kan styre det, det er ikke så meget der den ligger for mit vedkommende, det er mere at man fjerner fokus fra de oprindelige brugsformål som vores forfædre har gjort brug af og haft godt gavn af i mange tusinder af år og gør stoffet til noget man bare skal tage for at fyre den af og blive blæst.
Jeg er selvfølgelig af den overbevisning at man er frit stillet til at gøre hvad man vil med sin egen krop og med naturens redskaber men jeg mener nu stadig at man fjerner respekten og seriøsiteten omkring hvor krafitgt det egentlig kan virke på én at indtage disse stærke psykedeliske stoffer når man forbinder det med at fyre den af og have det sjovt til en fest.

Det var min opinion omkring emnet, værsgo at byd ind.

edit:
Jeg synes lige jeg ville tilføje at jeg meget gerne vil høre fra jer der gør brug af psykedelika til trancefester og koncerter, hvad det er der gør at det er noget i finder tiltalende? Og hvad i får ud af det.
Føler I at stoffet kommer bedre til sin ret (som i: gør det mere udvidende for bevidstheden, hvilket jo oprindeligt er formålet med stofferne) når man danser til trancemusik eller er det netop fordi i synes det virker på en mere overfladisk måde når man danser og har det sjovt?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvor længe har du været i trance-miljøet?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Hvor længe har du været i trance-miljøet?

Jeg ved ikke om jeg vil beskrive mig selv som værende en del af trancemiljøet. Jeg går relativt sjældent til trancefester men jeg vil sige at jeg i et par år har haft kendskab til folk der har gjort brug af psykedeliske stoffer til fester og er også selv kommet til festerne en del gange.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg kan sagtens følge din tankegang. Stofmiljøet er efter min mening delt i 2 lejre med deres undergrupper. På den ene side har vi "pusher-miljøet" og på den anden side en gruppe mennesker der tænker meget mere på de spirituelle elementer end på at blive blæst. Her tænker jeg ikke bare på hippier, men mennesker på tværs af stil, kulturer og samfundslag der værdsætter stofferne som et middel, et værktøj, til personlig udvikling og granskning af sindet.

Jeg er enig med dig i at mange nok ikke værdsætter sindsudvidende stoffers evne til at ændre livsyn og holdninger. Men jeg synes ikke man kan drage en parallel mellem dem der ikke værdsætter stoffernes potentiale, og dem der tager dem til fester. Hvem siger at en oplevelse til en fest ikke kan være lige så meningsfuld og tankevækkende som hjemme i stuen? Det handler ikke om hvor man er, hvem man er med og hvad man hører, men snarre om hvilken sindsindstilling man har. Tænker man filosofisk og tager stofferne på dén baggrund, vil det kunne give stof til eftertanke ligemeget hvor man er. Jeg mener blot der er tale om en varieret oplevelse når man tager stoffer under forskellige omstændigheder, fremfor at tale om hvad der er 'rigtigt og forkert'. Skal du kende køreegenskaberne på en bil og føle dig godt hjemme i den, er det ikke nok at holde i indkørslen hvor der er 'sikkert', man må også ud og køre landevej, motorvej og alle andre former for kørsel, for at kunne lære bilen at kende og vide hvordan den opfører sig i forskellige situationer. På samme måde mener jeg det er med stoffer, for at lære et stof godt at kende bør man opleve den fra mange forskellige sider. For at man kan vide hvordan det påvirker ens sind, tror jeg det er vigtigt at undersøge hvordan set og setting påvirker stoffets virkning. Tages det under rolige og stille forhold, er det måske mere indadvendt og lukket på mange måder. Til fester giver stoffer, alt efter hvilke selvfølgelig, en meget kraftigere forbindelse mellem sind og sanser. Musikken fremkalder følelser og tanker i sindet, mens dansen kan give en følelse af frihed, nærhed til sine rødder, sine medmennesker og følelsen af sammenhæng og struktur i universet. Jeg er helt enig med dig i at det er en helt anden oplevelse, men mener dog ikke at den er mere forkert end alternativet. Det hele handler om hvilken type oplevelse du søger, og jo bedre du kender et stof og hvordan det påvirker dit sind under forskellige omstændigheder, desto bedre kan du vurdere hvilken type oplevelse du reelt søger for at finde svar på de spørgsmål du ønsker svar på.

Der gik noget tid før jeg indså forskellen og ikke mindst værdien i at kende til stoffers virkninger alt efter indflydelse. Ikke bare af ydre omstændigheder men også af humør og følelser. Men efter at have oplevet hvordan forskellen på virkningen af stoffer under varierede omstændigheder kan ændre karakter, synes jeg dette er meget facinerende. For det betyder at søger du svar på noget bestemt du filosoferer over, men ikke har kunnet få et egentligt gennembrud på emnet, kan det være at en ændring af set eller setting pludselig kan skubbe tingene i en ny retning der kan åbne op for nye tanker som før lå fjernt. Jeg mener man bør undersøge hvilken indflydelse lyd/musik, omgivelser, lys/mørke, sindstilstand/humør og lign har på virkningen af de stoffer man oppererer med, samt hvordan en evt kombination af disse kan ændre på dette og derigennem åbne op for nye døre i sin grænskelse af sind, eksistens og univers.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
...og så er der dem der godt kan lide at være blæst, men samtidig interesserer sig for det spirituelle :)

Deler jeres opfattelse, men gider ikke skrive noget :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sKevin skrev:
Jeg kan sagtens følge din tankegang. Stofmiljøet er efter min mening delt i 2 lejre med deres undergrupper. På den ene side har vi "pusher-miljøet" og på den anden side en gruppe mennesker der tænker meget mere på de spirituelle elementer end på at blive blæst. Her tænker jeg ikke bare på hippier, men mennesker på tværs af stil, kulturer og samfundslag der værdsætter stofferne som et middel, et værktøj, til personlig udvikling og granskning af sindet.

Det har du ganske ret i, det er også sådan jeg ser det. Det er fedt at se at så mange forskellige slags mennesker kan finde en samlet interesse omkring de store emner som bevidsthedsudvidelse netop er.
Men sammen med forskellige kulturer og miljøer er der naturligvis også forskellige måder at gøre tingene på osv.
Derfor ser jeg en hvis nødvendighed i at vi måske burde tage lidt ved lære af vores forfædre som havde en helt speciel politik omkring hvordan stofferne burde behandles og viste en stor respekt for hvordan stofferne kunne påvirke dig.
De har jo lang tids erfaring med hvordan det skulle behandles så man netop undgik bad trips og varige mén som man kan opleve ved urespektfuld behandling af planterne.

sKevin skrev:
Jeg synes ikke man kan drage en parallel mellem dem der ikke værdsætter stoffernes potentiale, og dem der tager dem til fester. Hvem siger at en oplevelse til en fest ikke kan være lige så meningsfuld og tankevækkende som hjemme i stuen? Det handler ikke om hvor man er, hvem man er med og hvad man hører, men snarre om hvilken sindsindstilling man har. Tænker man filosofisk og tager stofferne på dén baggrund, vil det kunne give stof til eftertanke ligemeget hvor man er. Jeg mener blot der er tale om en varieret oplevelse når man tager stoffer under forskellige omstændigheder, fremfor at tale om hvad der er 'rigtigt og forkert'.

Det er selvfølgelig rigtigt at nogen får godt, hvis ikk bedre udbytte af de psykedeliske stoffer til fester pga. deres kærlighed til stemningen i omgivelserne, folkene osv.
Dog holder jeg fast i at hvis du virkelig vil bruge stofferne med respekt, i følge vores forfædre som var de første til at bruge stofferne på en måde der vendte op og ned på vores opfattelse af livet, eksistens osv., så er det problematisk at være blandt mange mennesker og højt musik og udenfor trygge og rolige omgivelser hvis det skulle ske at du fik en stærk oplevelse.
Det er i mine øjne uforsvarligt at gøre det i sådanne situationer hvor der ikk er mulighed for komplet ro og en person der kan dysse dig ned.

sKevin skrev:
Skal du kende køreegenskaberne på en bil og føle dig godt hjemme i den, er det ikke nok at holde i indkørslen hvor der er 'sikkert', man må også ud og køre landevej, motorvej og alle andre former for kørsel, for at kunne lære bilen at kende og vide hvordan den opfører sig i forskellige situationer. På samme måde mener jeg det er med stoffer, for at lære et stof godt at kende bør man opleve den fra mange forskellige sider. For at man kan vide hvordan det påvirker ens sind, tror jeg det er vigtigt at undersøge hvordan set og setting påvirker stoffets virkning. Tages det under rolige og stille forhold, er det måske mere indadvendt og lukket på mange måder. Til fester giver stoffer, alt efter hvilke selvfølgelig, en meget kraftigere forbindelse mellem sind og sanser. Musikken fremkalder følelser og tanker i sindet, mens dansen kan give en følelse af frihed, nærhed til sine rødder, sine medmennesker og følelsen af sammenhæng og struktur i universet. Jeg er helt enig med dig i at det er en helt anden oplevelse, men mener dog ikke at den er mere forkert end alternativet. Det hele handler om hvilken type oplevelse du søger, og jo bedre du kender et stof og hvordan det påvirker dit sind under forskellige omstændigheder, desto bedre kan du vurdere hvilken type oplevelse du reelt søger for at finde svar på de spørgsmål du ønsker svar på.

Hvis man drager parallel mellem psykedelika med en bil, så er det netop dig der prøver stoffet af og bliver fortrolig med det. Man starter op i indkørselen til man til sidst kan køre max hastighed på motorvejen.
Til en hvis grad kan man sige at det er vigtigt med psykedeliske stoffer at prøve dem af på sig selv og starte stille op i små doser før man bevæger sig længere ud, det er dog i følge mig selv forkert at se det som en form for test af sig selv og "hvor langt man kan gå" og i hvilke omgivelser man kan prøve det af. Jeg er enig med dig i at det kan give variation men omvendt skal man hele tiden minde sig selv om at med psykedeliske stoffer er det nærmere stoffet der prøver dig af til tider, ikke dig der prøver dét af.
Der er tidspunkter hvor man kommer så langt ud at der ikke længere er kontrol over "bilen" og man må slippe rattet og lade bilen føre for dig, hvilket ikke kan være forsvarligt andre steder end indkørselen. :wink:
Derfor mener jeg ikke man kan sammenligne med en bil, som man netop selv styrer.

sKevin skrev:
Der gik noget tid før jeg indså forskellen og ikke mindst værdien i at kende til stoffers virkninger alt efter indflydelse. Ikke bare af ydre omstændigheder men også af humør og følelser. Men efter at have oplevet hvordan forskellen på virkningen af stoffer under varierede omstændigheder kan ændre karakter, synes jeg dette er meget facinerende. For det betyder at søger du svar på noget bestemt du filosoferer over, men ikke har kunnet få et egentligt gennembrud på emnet, kan det være at en ændring af set eller setting pludselig kan skubbe tingene i en ny retning der kan åbne op for nye tanker som før lå fjernt. Jeg mener man bør undersøge hvilken indflydelse lyd/musik, omgivelser, lys/mørke, sindstilstand/humør og lign har på virkningen af de stoffer man oppererer med, samt hvordan en evt kombination af disse kan ændre på dette og derigennem åbne op for nye døre i sin grænskelse af sind, eksistens og univers.

Jeg følger dig i at man kan ændre omgivelserne for at ændre trippets karakter. Hvis man har været nede i lang tid, kan man evt. sætte sit yndlingsmusik på eller være sammen med gode venner der får én til at grine og slappe af eller hvis man føler at man er kommet langt væk fra sig selv og sin spiritualitet, kan man sætte sig i smukke naturomgivelser og høre cermonielt musik eller ligge sig med lukkede øjne og rejse ind i sig selv. Eller man kan hvis man bare synes det er fedt at møde nye mennesker med samme interesse for stofferne og musikken, gå til trancefester.
Det er helt rigtigt at man kan ændre på omgivelserne og indflydelserne alt efter hvilken retning man vil "skubbes i mod", dog skal man altid huske på at når man er et offentligt sted med mange fremmede mennesker, er det ikke altid én selv der bestemmer hvad omgivelserne skal byde på. :wink:

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har selv tænkt meget over netop samme emne, og er glad for at se at andre også tænker over det.

Jeg har også ofte tænkt på det som at man kunne dele "stofbrugere" op i to grupper præcis som du siger det sKevin :)

Jeg gør også meget ud af at forklare mine venner hvad der sker når man tager stoffet, og hvad det oprindeligt blev brugt til og den slags før jeg tager stoffer med venner, og jeg syntes det er vigtigt at man fortæller andre om at stoffer nok ikke er så "slemme" hvis bare de bliver behandlet korrekt og med respekt.

På den anden side forstår jeg godt at medierne altid fortæller hvor farligt det er, for det er ganske rigtigt farligt, både mentalt og fysisk at indtage visse stoffer hvis ikke man ved hvad man laver og gør det med respekt.

Og jeg aver mig også hver gang jeg ser folk der tager den ene kix efter den anden og drikker alcohol til imens de danser hele natten.. Jeg aver mig både fordi jeg ved hvor farligt det er for dem der gør det, men også fordi jeg ved at hvis han falder død om bliver der endnu engang vidst i medierne hvor farligt det er, og hver gang det sker får mine venner mindre og mindre respekt for at jeg tager stoffer, også selv om jeg gør det med respekt, i et moderet omfang og jeg ved hvad jeg laver.

Havde folk bare tænkt sig om, havde det måske ikke været så ilde set at tage stoffer..

Titel:
Relativistisk båthorn

Winta skrev:
Og jeg aver mig også hver gang jeg ser folk der tager den ene kix efter den anden og drikker alcohol til imens de danser hele natten.. Jeg aver mig både fordi jeg ved hvor farligt det er for dem der gør det, men også fordi jeg ved at hvis han falder død om bliver der endnu engang vidst i medierne hvor farligt det er, og hver gang det sker får mine venner mindre og mindre respekt for at jeg tager stoffer, også selv om jeg gør det med respekt, i et moderet omfang og jeg ved hvad jeg laver.

Havde folk bare tænkt sig om, havde det måske ikke været så ilde set at tage stoffer..

Din pointe er reel nok, men det er bare synd at vi ska' lide under genereliseringen's tyrani :(
Hvad _andre_ gør, ska' _ikke_ bruges til at dømme _mig_. Sådan burde det være (jeg ved godt det ikke er sådan, men sådan _burde_ det være. At man kun bli'r dømt på det man _selv_ gør, og ikke på en eller anden fordom baseret på hvad _andre_ gør.)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Gaia@

Du kører lidt meget i det faktum at vore "forfædre" ikke benyttede sig af de psykedeliske stoffer på mange måde som vi gør idag - Alt andet i samfundet udvikler sig, er du også imod det?

Måske skal det også tilføjes at det tilsyneladende er yderst sjældent folk benytter sig af meskalin, DMT og 5-meo-dmt til de trance fester jeg har været til, for ikke at sige JEG ikke personligt har mødt 1 eneste af slagsen.

Og for at holde mig til topic igen, så kan jeg ikke se problemet i at folk dropper et mærke eller lidt svampe, hvis rusen behager dem, uanset om det er i hjemmet eller til en trance fest.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Johndeere skrev:
Gaia@

Du kører lidt meget i det faktum at vore "forfædre" ikke benyttede sig af de psykedeliske stoffer på mange måde som vi gør idag - Alt andet i samfundet udvikler sig, er du også imod det?

Måske skal det også tilføjes at det tilsyneladende er yderst sjældent folk benytter sig af meskalin, DMT og 5-meo-dmt til de trance fester jeg har været til, for ikke at sige JEG ikke personligt har mødt 1 eneste af slagsen.

Og for at holde mig til topic igen, så kan jeg ikke se problemet i at folk dropper et mærke eller lidt svampe, hvis rusen behager dem, uanset om det er i hjemmet eller til en trance fest.

Ja jeg kører i at vi ikke benytter os af de psykedeliske stoffer på samme måde som vore forfædre. :wink:

Jeg skriver længere oppe at jeg synes man må gøre præcis hvad man vil med stofferne, hvis det behager éen.
Hovedbudskabet i dette emne var nu mere at jeg synes vi bevæger os længere og længere væk fra de oprindelige metoder og formål der er gjort brug af i forhistoriske stammer og kulturer.
Det er vigtigt at vi hverken glemmer eller neglicerer dem.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg er røvligeglad med hvordan folk bruger stoffer. Selvfølgelig håber jeg at de passer på sig selv, men udover det, så er det vel deres sag. Må indrømme at jeg har det svært med folk der skal definere sig selv som "seriøse stofbrugere" ved at distancere fra dem der bruger stofferne mere hedonistisk. Det kommer nemt til at virke lidt frelst, og i min erfaring er det sjældent at dem der bruger stoffer "seriøst" er nogen der har opnået specielt stor indsigt i noget som helst. Ofte kan man endda opleve at folk er blevet større idioter af det, fordi de føler at de ved noget andre ikke ved, eller blot fordi de bruger stoffer på en måde som de mener er den rigtige.

Jeg kan ikke se at det ene udelukker det andet. I sidste ende må det være den enkelte der afgør hvordan han/hun vil bruge stoffer. Jeg tror det er spild af tid at lede efter en universel sand måde at gøre det på.

PS. Fuck forfædrene

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg tog mit første svampetrip på en festival, hvor jeg dansede mange timer i træk - og det står frem som den kraftigste, smukkeste og mest lærerige psykedeliske oplevelse i mit liv, der slår samtlige af mine sofatrips med mange længder.

Og hvem siger at vores forfædre ikke også har haft det pisse sjovt på diverse naturlige psykedelika? Der er da sikkert masser af mazatekere, der lammede svampe, for bare at se farver og få en god griner :!: :?: :idea:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Helt enig med dank

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er vel heller ikke helt tilfældigt at både nord- og sydamerikanske indianere bruger trommer under deres ceremonier?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Dextrose skrev:
Det er vel heller ikke helt tilfældigt at både nord- og sydamerikanske indianere bruger trommer under deres ceremonier?

Det var jo illuminati der fik dem til det, så nej, det var ingen tilfældighed.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Dextrose skrev:

Det var jo illuminati der fik dem til det, så nej, det var ingen tilfældighed.

Ellers er det måske fordi at monotome rytmer (bl.a. trance) lyder røvfedt på psykedelika?

Personligt foretrækker jeg LSD til trance-festivaller, netop af den årsag at jeg oplever musikken bliver integreret i mit sind, til en tilstand af noget nær ren ekstase.

Jeg tager sjældent LSD til fester herhjemme, netop fordi at der tit er typer ud på morgenen man godt kunne undvære at være i nærheden af når ens tredje øje er vidt åbent.

Det er jo ikke for ingenting at musik-genren netop hedder trance.
Om man dropper et syremærke/spiser svampe, eller danser i 12 timer før man opnår trance-tilstanden, kan jeg ikke se den store grund til at forskelsbehandle.

shinsou skrev:
Og hvem siger at vores forfædre ikke også har haft det pisse sjovt på diverse naturlige psykedelika? Der er da sikkert masser af mazatekere, der lammede svampe, for bare at se farver og få en god griner :!: :?: :idea:

Godt argument, jeg er tilbøjelig til at være enig...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

shinsou skrev:
Jeg tog mit første svampetrip på en festival, hvor jeg dansede mange timer i træk - og det står frem som den kraftigste, smukkeste og mest lærerige psykedeliske oplevelse i mit liv, der slår samtlige af mine sofatrips med mange længder.

Det har de garanteret men hvis man ser på deres respekt for stoffet gennem forberedelsen til indtagelsen er den noget anderledes end "bare at droppe et syremærke til en fest".
De undgår netop at komme ud i de større kriser på stoffet ved at rense dem selv inden for negative ting og tanker osv.

Og jeg er skam slet ikke frelst. Jeg hævder ikke jeg sidder og laver ritualer og søger kontakt med åndeverden og søger svar fra forfædrene osv. Jeg kan skam sagtens tage psykedeliske stoffer for at få en på opleveren, jeg viser dog dyb dyb respekt og undgår steder og situationer hvor uventede indtryk kan optræde.

dextrose skrev:
Jeg tager sjældent LSD til fester herhjemme, netop fordi at der tit er typer ud på morgenen man godt kunne undvære at være i nærheden af når ens tredje øje er vidt åbent.

Hvad gør folk herhjemme så meget anderledes end til de trance-festivaller du omtaler?

Man løber vel altid en risiko ved at være i blandt fremmede mennesker når man får en stærk oplevelse?[/quote]

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
JEL skrev:
Winta skrev:

Din pointe er reel nok, men det er bare synd at vi ska' lide under genereliseringen's tyrani :(
Hvad _andre_ gør, ska' _ikke_ bruges til at dømme _mig_. Sådan burde det være (jeg ved godt det ikke er sådan, men sådan _burde_ det være. At man kun bli'r dømt på det man _selv_ gør, og ikke på en eller anden fordom baseret på hvad _andre_ gør.)

Kunne ikke give dig mere ret, det er også genereliseringen jeg har et problem med.. Døm for pokker mig ud fra hvad jeg gør, og ikke ud fra hvad nogen der har noget til fældes med mig gør.. Og slet ikke hvis det eneste vi har tilfældes er noget vi spiser en gang imellem :S

Titel:
Relativistisk båthorn

edit: lidt rettelser og tilføjelser.

Nemlig. Jeg tror heller ikke alle der feks drikker alkohol ku' tænke sig at blive sat i samme båd (eller bås hedder det vel), så jeg ka' ikke se hvorfor alle narko-brugere ska' det.

Gaia skrev:
Jeg sad og spekulerede på hvordan de gamle hellige cermonielle planter og stoffer er blevet frarøvet deres oprindelige brug i form af deres spirituelle og terapeutiske muligheder og er blevet til en form for middel til at fyre den af til høj trancemusik og være "brændt af".

Hvad er jeres mening om det? Jeg er klar over at indlægget her er subjektivt og afspejler min egen holdning til det, hvilket er at jeg synes det er ærgeligt at de hellige planter udnyttes på en sådan måde af uforsvarlige mennesker der bare er ude efter at blive blæst til en fest.

For lige at kommentere på hvad tråden egentlig handler om; så er jeg også tilhænger af hedonisme, og derfor mener jeg ikke man er Uforsvarlig bare fordi man bruger narko.
Mennesker der er tilfredse i deres liv, er generelt mere harmoniske og behagelige at være sammen med.

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 25 jul 2006 17:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg synes det er noget fis at sige at en plante er hellig.

Planten indeholder af evolutionsmæssige årsager et stof der påvirker hjernen på mennesker såvel som (i nogen tilfælde) dyr. Det er der ikke noget helligt ved. Og derfor mener jeg heller ikke at man kan sige der er en rigtig og forkert måde at bruge planten på, der er jo ikke en eller anden guddom der har sagt "Du må gerne tage svampe derhjemme med dine venner, men ikke til fester hvor der bliver spillet trance!". Der er kun hvordan du selv vælger at bruge den, og det vil jeg ikke blande mig i.

Så jeg er nok på hold med dankdawg her.

Mvh. Christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]