Citat:
Svampe var for mig "lettere" vis man kan sige det sådan, mindre bodyload og ikke så udfordrene og dybt. Meskalinen er måske en smule mere sløret end svampe IMO. Følte ikke jeg havde meget styr på tiden eller på nogen måde kunne selvom jeg prøvede.
Jeg synes ikke helt sætningen giver mening... Svampe kan være voldsomt dybt.
Jeg har haft nogle ret voldsomme og dybe oplevelser på svampe. Har dog ikke prøvet meskalin endnu, så kan selvfølgelig ikke sige om det er nemmere eller dybere eller whatever, jeg tvivler dog på det, tror bare det er et lidt anderledes trip... Og med alt jeg har prøvet, er det vel et eller andet sted hen en konklusion hos mig, at et full-blown trip er et full-blown trip, ligemeget hvilket substans man har taget af de psykedeliske, men alle substanser tager dig med på en lidt forskellige måde, hver især med nuance-forskelle, der gør det sjovt at prøve lidt at hvert. Eller hvordan man nu skal sige det.
Angående sløretheden kan det vel skyldes du ikke var helt på top? Tidsfornemmelsen kan man miste på alle substanser.
Og jeg ved heller ikke om jeg vil benævne slørethed og tab af tidsfornemmelse som indicier for at trippet er dybt? Eller hvad?
Jeg vil dog lige spørge Viborg, hvorfor du vil have at vide om det ligner svampe? Hvis du først springer ud i det psykedeliske med meskalin, er det vel ligegyldigt for dig om det minder om svampe? Eller har du allerede prøvet svampe, og det er derfor ikke dit spring ud i det psykedeliske, men mere dit spring ud i meskalinens fortællemåde?