DeeC skrev:
Er i sikre på de "venner" i har mødt virkelig er så fine mennesker, hvis jeres ting til fælles er stoffer?
Jeg startede i 10 for 2 år siden med et gennemsnit der lå på et lille 11 tal. Jeg har altid nydt skole og det at lære. Da jeg så begyndte på 10. fik jeg nogle venner som røg. Jeg begyndte så selv at ryge. Først var det kun i weekenderne, så blev det til nogle hverdage og ti sidst endte det med, at jeg røg til hverdag. I løbet af 10. faldt mit gennemsnit til 9 hvilket jo stadig er en fin karakter, men det skal tages i forhold til jeg aldrig har lavet lektier i det år (siger noget om 10. klasse niveauet:D). Jeg blev ganske enkelt ugidelig jeg orkede intet. Kom så på gymnasiel uddannelse og havde stadig de gamle venner, og fortsatte på samme måde. Der har jeg så kørt samme stil indtil for 3 måneder, hvor mit gennemsnit lå på 6,5. Jeg fik at vide at jeg måske hellere skulle finde en anden uddannelse. Først der gik det op for mig at jeg faktisk var i en bane som kun kunne gå galt. På de 3 måneder røg jeg ikke længere i hverdagen kun i de 2 ferier vi har haft har jeg røget en smule. Jeg er dog ved at vende skuden og ligger nu på 8,6 i gennemsnit men jeg føler jeg har mistet så meget af 1. G at jeg har valgt at flytte til et andet gymnasium. Det kræver bare at jeg skal flytte hjemmefra. Men jeg føler jeg gør det rigtige ved at starte på en frisk.
Mine "venner" imidlertiden har jeg ikke fået snakket meget med, når man er med og ikke ryger med virkede det for mig ikke længere som om man var med i fællesskabet. Måske fordi i mit tilfælle var det Hashen der holdt os sammen. Jeg har dog fået nye venner som jeg kan snakke med i "normal" tilstand, og nyder livet på en hel anden måde end da jeg røg hver dag.
Der er nok ikke noget budskab, men det er rart at komme af med ens historie det letter en del.

Hvad med hvis man bare var en gruppe venner der begyndte at ryge sammen ?
Derudover så har jeg da fået flere gode venskaber bare af at ryge nogle gange med vedkommende, vi er stadigvæk venner, selvom vi ikke ryger sammen mere
Men der er da en del der er faldet fra, nogle som man kun røg med, men selvf. også morede sig med. Men når man holdt op med at ryge, fik man deres sande identitet at se, og den var måske ikke ligeså spændende som den var hvis man røg