Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes det er en udmærket artikel der er blevet skrevet om Tjille(RIP). Den er sand og beskriver ham ikke på en uværdig måde. Jeg vidste dog ikke at det stod SÅ slemt til med ham til sidst at han ikke engang kunne finde ud af at stå af toget, men jeg så ham så heller ikke den sidste måneds tid før hans død. Den er godt nok også et dyk ned i hukommelsen og frisker nogle minder op om ham.

Mht de andre synes jeg, som nogle af de andre også siger, at det er ærgeligt at skovfesterne bliver stillet i så dårligt et lys.

Citat:
I år har festerne i skovene ved Moesgård kostet et menneskeliv.

Jeg synes det er forkasteligt at de kan lukke sådan en omgang lort ud. De får virkelig festerne og arrangørerne til at virke som de store skurke her der ikke har gode hensigter. De får det jo nærmest til at lyde som om festerne går ud på at lege russisk roulette :? De burde nærmere have skrevet at det er et stort plus ved disse fester at der ingen vold er. Det er ihvertfald aldrig noget jeg har oplevet til disse fester.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Imp skrev:
Jeg synes det er en udmærket artikel der er blevet skrevet o
Jeg synes det er forkasteligt at de kan lukke sådan en omgang lort ud. De får virkelig festerne og arrangørerne til at virke som de store skurke her der ikke har gode hensigter. De får det jo nærmest til at lyde som om festerne går ud på at lege russisk roulette :? De burde nærmere have skrevet at det er et stort plus ved disse fester at der ingen vold er. Det er ihvertfald aldrig noget jeg har oplevet til disse fester.

Jeg er ikke uenig med dig, dog synes jeg du mangler et perspektiv på det her der er utroligt vigtigt.

Du skriver at der ingen vold er til festerne, men i samme åndedrag undlader du at nævne den udvikling der er til de fester henimod at flere og flere møder op, og navnligt folk der ikke personligt er blevet inviteret.

Stedet er blevet så kendt, at det er blevet til et "gå i byen sted" - Man "tager på moesgaard" ligesom man tager "i ridehuset". Det er et problem, specielt det med mængden af mennesker og den manglende effektive kontrol over hvem der ender op med informationer omkring arrangementerne.

Det er jo lagt ud til den enkeltes dømmekraft at holde det for sig selv når folk spørger "er der noget ved moesgaard iaften?" - Hvor komme alle rygterne fra ? Er det arrangørens vilje at der står folk på stisystemerne og pusher drugs til folk og der render mindreårige rundt der ? Det tvivler jeg på.

Der er mange gange flere mennesker til moesgaard festerne nu, end der har været før hen i tiden. Jeg har deltaget siden 1997 og der er stor forskel.

I 1997 blev vi hentet i bus og kørt derud, det var anderledes organiseret, og det på trods af det skete via flyers ! Nu finder folk selv vejen, det spredes via SMS og Internettet - Idag 500 mennesker, næste år 1000, næste år.......

Når vi snakker om vold og problemer gør det en stor forskel om der er 100 eller 500 deltagende - Det gør ligeledes en forskel i forhold til hvorvidt "erhvervspushere" stiller sig op og tilbyder alle der ankommer drugs.

Min pointe er at du kan ikke forholde dig til de fester som en statisk enhed hvor du altid kan falde tilbage på en argumentation om "mindre vold" osv når de forhold ændrer sig i takt med flere og flere deltager.

Jeg har hørt om i det mindste optræk til vold og andet - Jeg ligeledes flere gange i år oplevet at folk opførte sig mindre pænt overfor hinanden. Trist men sandt. Samme historie vil du også høre fra andre, hvis de da har øjne i hovedet og rent faktisk har været der + brugt dem.

Man kan ikke ligge ansvaret for de ting hos arrangørerne, men arrangøren har dog et sted ansvaret for sikkerheden på stedet.
Lige netop i forhold til sikkerheden er der en markant forskel på 50-100 folk der kender hinanden, eller noget der reelt er en offentlig masse på 500 mennesker eller mere.

Måske skulle man begynde at kigge sig om efter et "nyt sted", samt gøre sig nogle overvejelser om hvordan man bedst muligt undgår at der kommer for mange mennesker.

- Bart

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan ret :offtopic: ... men prøver nu alligevel...

Den slags skovfester lyder som lige noget for os der er trætte af røgfyldte diskoteker med steroidedrenge og levende barbiedukker - foregår der slet ikke sådan noget på Sjælland? Hvordan kommer man "ind i varmen"?

Gerne svar som PB; hvis det er en hemmelighed 8)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
Sådan ret :offtopic: ... men prøver nu alligevel...

Den slags skovfester lyder som lige noget for os der er trætte af røgfyldte diskoteker med steroidedrenge og levende barbiedukker - foregår der slet ikke sådan noget på Sjælland? Hvordan kommer man "ind i varmen"?

Gerne svar som PB; hvis det er en hemmelighed 8)

Måske du skulle lave en tråd for sig selv om det?

on topic:

Jeg bryder mig nu ikke så meget om de artikler. Især ikke kommentarer som "jakkesæt - sikkert lånte", "piger, nogen af dem gravide" og alt det med monotont musik og 15-16årige.

I artiklen om TJiLLe/Peder lærte jeg lidt om ham jeg ikke vidste i forvejen og det var da meget godt, men mener nu ikke det afbilleder TJiLLe ordentligt. Det ville ha været fedt hvis nogen af hans nære venner havde hjulpet istedet for kun forældrene (Det er iøvrigt flot af dem at fortælle Peders historie, ingen tvivl om det, der ska guts til). Det giver lissom kun en lille del af "legenden" om Peder.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Admin
Brugeravatar

@Bart: Jeg hørte godt nok om den fest hvor bla. Jun havde spillet at det skulle have været gået helt over gevind. Men sidst jeg var derude engang i Juli syntes jeg da at festen var forløbet udmærket. Der var relativt få ubehagelige typer og de gik tidligt, hvilket egentlig passede mig fint. Mit indtryk var dog også at den fest havde været væsentligt mere hush hush end de foregående. Men måske var det bare mig der ikke fornemmede nogle dårlige vibrationer pga mit høje humør, det var virkelig en god fest syntes jeg.

Du har ret i at Moesgaard er ved at blive et gå-i-byen sted som gud og hvermand kender. Men sådan går det vel med alle scener når de begynder at blive mere kendte. Jeg synes din idé om at finde nye steder lyder som en rigtig god idé, bare synd at man skal "forlade" det utroligt dejlige sted.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Imp skrev:
Jeg synes din idé om at finde nye steder lyder som en rigtig god idé, bare synd at man skal "forlade" det utroligt dejlige sted.

Hm... Måske, men der kommer da også noget godt ud af, at der kommer nogle nye mennesker til stedet, og måske får øjnene op for nye mennesker, en ny kultur, bedre musik og bedre stemning.
Jeg synes man skal passe meget på, med at lukke helt af for nogle folk, som man måske synes passer ind i billedet. Min første skovfest ændrede da ihvertfald mit syn på det at feste og være sammen med folk på kraftigt. Trance var noget jeg kun hørte derhjemme, fordi jeg kun kendte nogle få andre, der interesserede sig for det. Men skovfesterne åbnede mine øjne, og jeg har mødt mange fede folk derude, som måske ikke lige passede ind i det stereotype billede af hvad mange af de mere garvede moesgaard-folk mpske forventer.
Desuden har jeg på fornemmelsen, at dem der kommer til festerne for, at være bøvede, voldelige og paranoide ikke kommer igen, da de ikke kan forholde sig til måden at være sammen på.

Senest rettet af shinsou 11 sep 2006 18:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Som det allerede er fremhævet, er det virkelig en skam, at det er et sådant fokus, der lægges på festerne i skoven. Ikke fordi, der skrives deciderede usande ting (i hvert ikke noget alvorligt); men mere fordi, det er den samme smøre, vi har hørt liret af så mange gange før.
Hvor jeg dog savner kontroversielle journalister, som ikke bare lefler for den offentlige opinion, men formår at grave et spadestik dybere og fokusere på forhold, der måske ikke umiddelbart springer uvidende læsere i øjnene. Det er vel for fanden derfor, de blev journalister? Men der er måske grænser for hvor kontroversiel, man kan tillade sig at være, når der skal mad på bordet til familien hver dag, og et job på den lokale sprøjte var alt, hvad karieren bød på... Sørgeligt... Undskyld, hvis jeg lyder lidt bitter!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
noname skrev:
det virker meget som om TJilles forældre mener, at det var stofferne, der tog livet fra ham og ikke det, at han fra barnsben af har været en skrøbelig og usikker person at være sammen med

Det synes jeg nu egentlig ikke. Er det ikke nærmere Stiften, der udlægger det sådan ("Hemmeligt narkoliv tog vores søn")?

Artiklen skrev:
Stofeksperimenterne var hans måde at behandle sig selv på. Han blev mere fri, når han tog stoffer. Måske levede han længere på grund af stofferne. Det tror jeg, siger Tjilles mor.

En sørgelig historie.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
en admin: split tråden op så tjilles artikel, og artiklerne vedr. moesgaard kommer hver for sig
:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Jeg synes mest af alt at det ligner historien om steso fra bogen/filmen Nordkraft!!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Citat:
Hvad gør man så ? Enten accepterer man at de ting vil ske, ligemeget hvad, eller man nedskalerer størrelsen af de events man planligger sådan at hyppigheden af de hændelser samtidig falder til et ubetydeligt plan.

@Bart: Jeg ved, at der til tider er blevet startet "falske" sms-kæder af ukendte personer om, at der er fest på moesgaard, og når den har gået rundt dukker der en masse af palletyperne op i skoven, og forventer fest.
Derfor er det ikke muligt at begrænse festernes størrelse, og det med at holde det tys tys virker i et begrænset omfang, men så straks der kommer en enkelt patrulje af kixeklappere forbi med deres ubegrænsede sms, så går der ikke lang tid, inden skoven er et helvede at befinde sig i.

@Lemmy: Man må jo forvente, at TJilles forældre har snakket en del med journalisten og er blevet enige om, hvordan artiklen nogenlunde skulle se ud. De har jo selv henvendt sig for at få artiklen skrevet og bragt??

@shinsou: Ja, man skal passe på med at lukke af, men man skal dælme også passe på med at åbne dørene op for alt og alle. De folk, der skaber problemerne til moesgaardfesterne er ikke åbne for samtale, og de har helt sikkert en ganske anden årsag til at være til festerne end jeg har.
Og desværre kan jeg modsige din ide om, at fjolserne ikke kommer tilbage. Tvært imod, her er der ingen dørmænd, der smider dem ud. Kun en flok hippier, og hvad hulen skulle de gøre, hvis Hr. Væksthormon og hans gode ven F. Lyvskalle er klar på at smadre stedet?

@LSDrejø: Hehe, du har da vist ikke helt fanget, hvad det er de skriver i artiklerne? Nemlig, at hormondrengene og deres sminkedukker har fundet ud af, at der er fester i skoven i ny og næ og derfor kommer rendende i tide og utide.

Men hvad hulen mener hun iøvrigt med monotont musik? Der er da ikke noget megalangt omkvæd, som bliver spillet efter hvert enkelt vers, der i øvrigt er skrevet over de helt samme noder som det foregående vers?? Se DET er da monotont! (vi ser jo tingene forskelligt, ikke sandt Mette og Morten??)

Hmm, måske I kan fornemme min bitre tone... Men jeg er ærligt talt ked af, at det er sådan det skal lægges frem i medierne, og at det er lige præcis de ting, der bliver fokuseret på.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hamber skrev:
Jeg synes mest af alt at det ligner historien om steso fra bogen/filmen Nordkraft!!!

Tænkte jeg også på, især begravelsen..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Damn, jeg har kuldegysning og virklelig ked på Tjilles vejne. :cry:

Titel:
Medlem

noname skrev:
Citat:
Hvad gør man så ? Enten accepterer man at de ting vil ske, ligemeget hvad, eller man nedskalerer størrelsen af de events man planligger sådan at hyppigheden af de hændelser samtidig falder til et ubetydeligt plan.

@Bart: Jeg ved, at der til tider er blevet startet "falske" sms-kæder af ukendte personer om, at der er fest på moesgaard, og når den har gået rundt dukker der en masse af palletyperne op i skoven, og forventer fest.
Derfor er det ikke muligt at begrænse festernes størrelse, og det med at holde det tys tys virker i et begrænset omfang, men så straks der kommer en enkelt patrulje af kixeklappere forbi med deres ubegrænsede sms, så går der ikke lang tid, inden skoven er et helvede at befinde sig i.

Derfor ville det være en god ide at finde et nyt sted, istedetfor at bruge det samme hver gang. Det behøves nødvendigvis ikke at være på moesgaard strand, der måtte jo også findes andre muligheder.

Det er iøvrigt lykkedes mig + venner at holde arrangementer ganske tys tys, uden der kom en masse uinviterede - også ved moesgaard strand.

Når man arrangerer noget må man gøre op med sig selv om man vil ofre oplevelsen af den store fest til fordel for oplevelsen af den reelt hyggelige fest hvor man har kontrol over forholdende.

For mig er der ingen tvivl om at det for enkelte arrangører af de moesgaard fester har været et success kriterie at der kommer mange mennesker samt der er gang i den på dansegulvet hele natten.

Det successkriterie vil jeg opfordre dem til at tage op til kraftig revision, hvilket jeg dog tror de et eller andet sted allerede gør set i lyset af hvad der er sket i år, samt hvad der sker i medierne.

Det dummeste nogen kunne gøre nu var at lave flere fester derude.

- Bart

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
ZlazkeDågge skrev:
en admin: split tråden op så tjilles artikel, og artiklerne vedr. moesgaard kommer hver for sig
:)

Jeg synes snakken om mosgaard er lige så relevant, da artiklen jo også handler om skovfesterne.

Hilsen Fanny

Medlem

Geografisk sted: hasselager
jeg syns det var en gode artikle og jeg syns os det var stort og godt for hans forælder.. tror det er en gode måde og bearbejde deres tab af tjille på..

jeg har snakke meget med tjille om hans situation.. han prøve virkelig og komme ud af det.. men var desværre for sendt.. og jeg har den mening af det var stoffe der gjord det være for ham.. ved godt jeg ik dele dem med særlig mange her.. men har ret til min holdning..

håber du har det godt hvor end du nu er min ven :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Fuck, har lige læst den artikel... sidder med gåsehud over det hele.... kendte kun tjille herinde fra, men dem der kendte ham i virkeligheden må sgu blive meget bevæget over artiklen - som i øvrigt er ganske godt skrevet....

Titel:
Dedikeret medlem

noname skrev:
@Lemmy: Man må jo forvente, at TJilles forældre har snakket en del med journalisten og er blevet enige om, hvordan artiklen nogenlunde skulle se ud. De har jo selv henvendt sig for at få artiklen skrevet og bragt??

Det står der godt nok i artiklen, men det passer desværre ikke. De gav bare endelig efter for de mange journalister, som pressede på for at skrive historien.

I øvrigt er der nogle nye artikler i dag - og de er virkelig latterlige nogle af dem! Man skal vist være logget ind for at læse de fleste, men her er da lidt af en samt Stiftstidendes utroligt dumme oversigt over enkelte stoffer: http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article ... 20909/1135

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Bart skrev:
noname skrev:
Citat:

Når man arrangerer noget må man gøre op med sig selv om man vil ofre oplevelsen af den store fest til fordel for oplevelsen af den reelt hyggelige fest hvor man har kontrol over forholdende.

For mig er der ingen tvivl om at det for enkelte arrangører af de moesgaard fester har været et success kriterie at der kommer mange mennesker samt der er gang i den på dansegulvet hele natten.

- Bart

Jeg er ret overbevist om, at du ikke finder en eneste af festarrangørerne, der har lavet fester derude, der virkelig gerne ser, at dansegulvet er fyldt hele natten med folk, hvis de folk er pushere, barbiedukker og folk, der hopper på andres biler (ja, de findes desværre også derude i ny og næ :? ). Det er jo ikke ment som den pengemaskine som flere indendørsarrangementer tager udseende af, og derfor er antallet af gæster ikke det afgørende. Det er stemningen!

Moesgaard/instant karmaspottet er oplagt til de intime fester, det finder du ingen arrangør, der ikke er enig i.

Citat:
Det er iøvrigt lykkedes mig + venner at holde arrangementer ganske tys tys, uden der kom en masse uinviterede - også ved moesgaard strand.

Hehe, det kan jo så diskuteres, hvorfor der ikke kommer folk til jeres fester... ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Angående festerne på Moesgård, så er det triste faktum, at der ofte vil være mindst noget træghed over lysten til at kontakte myndighederne. Det vil ikke bare betyde slut på festen, men mange vil også frygte de straffe og repressalier, som ordensmagten udsætter dem for.

Sørgeligt at der skal hænge straffe og konfrontation med politiet over det at ringe til Falck og få hjulpet et af vores medmennesker ind til hospitalet.

Det er godt nok kedeligt, men måske burde arrangørerne overveje altid at have mindst én bil og en ædru chauffør til stede for at mindske skaderne af denne frygt for politiet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]