Silver_Bullet skrev:
Hvor går grænsen mellem brug og misbrug af hash efter folks mening?
Du har et sundt/neutralt forbrug af hash, når det ikke påvirker dig negativt socialt, mentalt og fysisk. Det er en
meget individuel ting, men faktum er at meget få mennesker i allerdybeste sandhed har godt af daglig rygning og mange oplever dårlige virkninger selv før den daglige rygning sætter ind.
Prøv at kigge i denne tråd for at se sammenhængene mellem mængder og problemer:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=12117Se evt. dokumentet i min signatur, hvor jeg også behandler emnet.
Det kan også være godt at tage spørgsmålet om afhængighed. Afhængighed kan være både fysisk og psykisk, men sammenlagt er du afhængig hvis du har svært ved at styre din rygning. Altså skal du passe på, hvis du begynder (eller allerede har oplevet) at du egentlig har besluttet ikke at ryge, men pludselig sidder du og pulser uden at ane hvordan det nåede dertil. Jeg vil også mene, at det er et faresignal, hvis du igen og igen begynder at tænke noget i retningen af "shit jeg kan slet ikke klare det lige nu, bare jeg lige snupper nogen sug, så går det igen" (kan måske være begyndende fysisk og psykiske faktorer).
For nogen mennesker kan det være svært at "mærke efter" om hashen i virkeligheden skader personens mentale tilstand (hukommelse, sløvhed, etc). Det bedste du kan prøve, er næsten at lave rygestop i en uge. Og mærk så efter om du får nogen af de kendte abstinenser: kraftig rygetrang, søvnbesvær, irritabilitet, osv. (kig i Medaljens Bagside).