Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Fra TV2's hjemmeside:

Fandt ecstasy i technofestbus

17-09-06: 10:37 | af: olst

En bus med 29 passagerer på vej til en technofest i Løkken blev kort efter starten fra Randers standset af politiet, der gik om bord med en narkohund.

Personerne blev kropsvisiteret, og tre blev sigtet for at have hash eller amfetamin på sig.

Dertil fandt politiet 17 pakker med ca. 100 ecstasy- og amfetaminpiller, som var smidt på gulvet eller gemt under sæder og på hylder i bussen.

Flere af passagererne er ifølge politiet kendt fra bande- og misbrugs­miljøet i Randers.

De tre sigtede kan vente en bøde på 500 kroner.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4893505.html

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
nitten ;s

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Dertil fandt politiet 17 pakker med ca. 100 ecstasy- og amfetaminpiller..

Så de har altså haft 1700 ecstasy piller med til 29 mennesker

Det er jo fucking 58 piller til hver personen.. :D

Titel:
Medlem

Fra Politikken:

Randers Politi slår til mod teknofestbus
Op mod 100 ecstasy- og amfetaminpiller blev fundet i en turistbus, der var lejet til at køre unge fra Randers til teknofest i Løkken

29 teknofestgæster, der tog fra Randers til Løkken i går, måtte undvære narkotika til festen.

Randers Politi standsede bussen, næsten før den var startet, og gik om bord med en narkohund.

Resultatet blev, at tre blev sigtet for at overtræde lov om euforiserende stoffer ved at have hash eller amfetamin på sig.

Kastede pillerne fra sig
Derudover fandt politiet 17 pakker med i alt cirka 100 ecstasy- og amfetaminpiller, som passagererne ifølge politiet har nået at kaste fra sig på gulvet eller gemme under sæder og på hylder i bussen.

»Det kan vi jo ikke hænge nogen op på«, siger vagthavende.

Politiet måtte derfor nøjes med at beslaglægge det fundne narkotika og straffe de tre, der havde stoffer på sig, med bøder.

http://politiken.dk/indland/article174435.ece

Titel:
Medlem

Fra ekstra bladet:

100 narkofund i teknofestbus

Op mod 100 ecstasy- og amfetaminpiller blev fundet i en turistbus, der var lejet til at køre unge fra Randers til teknofest i Løkken

/ritzau/ - 10:03 - 17. sep. 2006

29 teknofestgæster, der tog fra Randers til Løkken lørdag, måtte undvære narkotika til festen. Randers Politi standsede nemlig bussen, næsten før den var startet, og gik om bord med en narkohund.

Resultatet blev, at tre blev sigtet for at overtræde lov om euforiserende stoffer ved at have hash eller amfetamin på sig. Derudover fandt politiet 17 pakker med i alt cirka 100 ecstasy- og amfetaminpiller, som passagererne ifølge politiet har nået at kaste fra sig på gulvet eller gemme under sæder og på hylder i bussen.

- Det kan vi jo ikke hænge nogen op på, siger vagthavende.

Politiet måtte derfor nøjes med at beslaglægge det fundne narkotika og straffe de tre, der havde stoffer på sig, med bøder.

http://ekstrabladet.dk/112/article225415.ece

Medlem

17 pakker = 17 poser vel sagtens.

17 / 100 = 5,8 pille med ialt ~406mg-508mg MDMA ialt pr pakke.

Man må vel gå ud fra der er en der har haft flere piller end de fleste, måske til videresalg (det er dog ren spekulation).

Hvor mange deltagende er der i sådan en bus ? Vel en 50-60 stykker ikke ?

Det giver nogle tal at tygge på, lige netop mhb på bussens gæster hvor mange der tager stoffer til netop de fester, selvom det er ret usikre tal.

Dog tror jeg ikke man er helt ved siden af hvis man siger 1/3 minimum.

RETTELSE:
Der var åbenbart 29 i bussen, dvs regnestykket blivet 58% hvis hver person havde 1 pose.

- Bart

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
Bart skrev:

Man må vel gå ud fra der er en der har haft flere piller end de fleste, måske til videresalg (det er dog ren spekulation).

Det giver nogle tal at tygge på, lige netop mhb på bussens gæster hvor mange der tager stoffer til netop de fester, selvom det er ret usikre tal.

RETTELSE:
Der var åbenbart 29 i bussen, dvs regnestykket blivet 58% hvis hver person havde 1 pose.

- Bart

Tror nærmere vi er ude i 3/3 :P hehe.. Knark & Techno-miljøet lever i en slags "naturlig" symbiose :) hehe..

kermit

Medlem

kermit_dk skrev:
Bart skrev:

RETTELSE:

- Bart

Tror nærmere vi er ude i 3/3 :P hehe.. Knark & Techno-miljøet lever i en slags "naturlig" symbiose :) hehe..

kermit

Ja det tror jeg du har ret i, som du også kan se ved min rettelse er det tættere på 2/3 - Desuden må man antage at en del bare får af hinanden.

Dog tror jeg også de folk der netop hører til den klike omkring den bus er blandt dem der hører til de mest narko glade i miljøet.

Er dog ikke enig med dig i at techno miljøet lever i en symbiose med narkomiljøet, slet ikke. Det ville indikere at det ene var afhængigt af det andet, og det er noget vås. Elektronisk musik er ikke afhængigt af stoffer, ligesom stoffer ikke er afhængigt af elektronisk musik.

En symbiose forudsætter, at forholdet er et krav, samt gensidigt gavnende. Det ene forudsætter, i sammenhængen "Techno + Stoffer", ikke det andet. Derfor er der ikke tale om en symbiose.

Jeg tror dog helt sikkert, at mange gerne ville have at det var sådan, specielt dem der tager en del stoffer samt ikke er så gamle endnu (fordi de ofte har brug for et tilhørsforhold, og det får de igennem narkofællesskabet). Eller dem der søger at sælge flere stoffer, fordi desto stærkere relationen er for dem, desto mere narko får de solgt.

Det ændrer dog intet på, at selvom der ingen narko var her i verden, så ville folk stadig af naturens vej have lyst til at høre musik og feste. Så at sige at "techno" forudsætter stoffer, er det samme som at sige at "techno" ikke er musik. Sådan ser jeg det ihvertfald. Fordi hvis "techno" er musik, så er det heller ikke afhængigt af andet end mennesker til at lave og lytte til det... og af dem er der nu engang massere der ikke tager stoffer, selvom flere ofte søger at underspille det, enten bevidst eller ubevidst.

Jeg tror mere der er en naturlig symbiose imellem narko miljøet og stoffer - Samt, at der er en forbindelse (ikke symbiose), imellen narko miljøet og nattelivet... Derigennem kommer forbindelsen til Elektronisk musik, da nogle "techno arrangementer" repræsenterer en af de hårdest festende dele af nattelivet.

- Bart

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
Den tygger jeg lige på i lidt tid.. svarer en af de følgende dage..

kermit :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
De lever ikke i symbios som sagt, men tilgengæld er der altid folk på stoffer og folk der sælger stoffer til techno fester. Derfor hænger de to miljøer også sammen på en eller anden måde.

Selve musiken, især til de psychedeliske trance fester er jo nærmest også konstrueret til at være på stoffer til. Det tror jeg ikke der hersker nogen tvivl om 8)

Titel:
Medlem

eedeolla skrev:
De lever ikke i symbios som sagt, men tilgengæld er der altid folk på stoffer og folk der sælger stoffer til techno fester. Derfor hænger de to miljøer også sammen på en eller anden måde.

Selve musiken, især til de psychedeliske trance fester er jo nærmest også konstrueret til at være på stoffer til. Det tror jeg ikke der hersker nogen tvivl om 8)

Du kan ikke gå ind, også absolut sige det du gør, og forvente at det "holder i retten". Der findes f.eks. massere producere der aldrig har, eller ikke tager stoffer. Alligevel producerer de ganske psykedelisk musik, så det hænger jo ikke sammen.

Det gælder både full on, dark psy, progressive psy, psy chill og meget mere.

Du har dog ret i, at der er stoffer til næsten alle de fester, dem der tager dem og dem der sælger dem. Måske endda folk der bare er med for at købe dem.

En psykedelisk oplevelse forudsætter per definition ikke brugen af psykedeliske stoffer. Derimod handler det om en sindstilstand. Da den ikke forudsætter brugen af stoffer, forudsætter musikken heller ikke brugen af dem.

Musikken er lavet til at man skal danse til den, komme i trance og få psykedeliske oplevelser. Om de kommer ene og alene igennem musikken, eller i samarbejde med f.eks LSD er mindre vigtigt, så lang tid lytteren oplever noget psykedelisk.

Wikipedia har det meget kort og enkelt beskrevet. http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedelic
"A psychedelic experience is characterized by the perception of aspects of one's mind previously unknown, or by the creative exuberance of the mind liberated from its ordinary fetters. Psychedelic states are one of the stations on the spectrum of experiences elicited by sensory deprivation as well as by psychedelic substances."

Jeg piller lige det vigtige ud af det, for at bevise min pointe.

Altså, oplevelsen karakteriseres ved opfattelsen af aspekter af ens sind der tidligere har været ukendt.
Psykedeliske tilstande er et af niveauerne på spektrummet af oplevelser forårsaget af sanse berøvelse, såvel som psykedeliske substanser.

Når vi går ind og kigger på "trance" fænomenet er der tale om sanseberøvelse, da man i en trance lukker ned for områder i ens hjerne, og derigennem bliver sanseberøvet. Man kunne også ligge sig i en sanseberøvelses tank, det er også en mulighed. Eller måske bare få bind for øjnene, det kan gå mange veje - mange af disse er dog relativt upraktiske til fester. Drømme åbner dog også op for mange psykedeliske muligheder, på mindst 1 trance plan bliver dagdrømme hyperstimuleret.

I Psychedelic Trance er det selvfølgelig trancen der er nøglen, imens det psykedeliske ligesom er "målet" med trancen. Det mål kan opnås igennem trancen, med eller uden psykedeliske stoffer.

Der er dog helt bestemt en forbindelse imellem personer der søger psykedeliske oplevelser, andre bevidsthedstilstande osv i forhold til stoffer, der af utrænet vej, muliggør de oplevelser.
Ligesom der er en forbindelse imellem folk der spiller fodbold, og folk der gerne ser fodbold i TV også.

Det ene forudsætter dog ikke det andet, derfor er musikken, i reglen, skabt til at skabe psykedeliske oplevelser. Mange vælger dog også en genvej dertil, igennem brugen at psykedeliske substanser.

Men da alle producere ikke tager psykedeliske substanser, men i bund og grund nyder at lytte til deres egen musik og opleve det, mener jeg ikke man kan sige at musikken er "lavet til at man skal være på stoffer".

Der vil jeg falde tilbage på hvad jeg tidligere sagde, at der er tale om ønsketænkning blandt mange mennesker. Det er jo rart, at tænke på, at man gør noget rigtigt når man tager stoffer, "Nu hører vi psychedelic trance, så skal vi da være på stoffer, alle er på stoffer, dem der ikke er, de forstår det ikke".
Der ligger også en smule "vi er bedre end Jer" i den tankegang, som om man er mere reel end andre. Dette skaber et skel imellem mennesker, hvilket står i stærk kontrast til endnu en grundpille i den psykedeliske kulturs tankegang, nemlig at danse til musikken handler om kollektive oplevelser der forener folk mere end den skilder dem. Det er, en del af hippie arven, om man vil. Spørgsmålet er så, om folk REELT søger at forenes igennem musikken, eller om det mere rent handler om stofferne. Der er helt sikkert også en hel del, som mig selv, der er åbne overfor begge muligheder.
Ved at sige, at musikken er skabt til og skal opleves på stoffer, så marginaliserer man alle dem der ikke vælger den vej. I den sammenhæng, vil jeg så vælge, at sætte spørgsmålstegn ved, om de mennesker i det hele taget har forstået hvad den kultur handler om.

Når nogle siger "Man må ikke være på stoffer når man hører musik, så forstår man det ikke rigtigt" eller "Man skal være på stoffer når man hører musik, ellers forstår man det ikke", så er det for mig at se bare 2 sider af samme mønt, indenfor hvad jeg vil kalde "social dominans".
Nu er jeg dog, paradoksalt nok, også klar over, at det jeg udøver her kunne kaldes det samme, jeg sidder jo egentlig også og siger "Hør her, det hænger sådan her sammen", i den sammenhæng er det dog vigtigt at forstå, at min fokus her ikke ligger på at prædike en absolut sandhed om at man skal gøre noget på 1 specifik måde, men bare at man skal forholde sig åbent til forskellige måder at gøre ting på, og i det hele taget ikke klistre en kultur (den psykedeliske kultur / psychedelic trance kulturen), til med billige mærkater såsom "Needs drugs to work", "Created for drugs" eller "No drugs needed".
Hvad der er hvad, og hvordan, det er op til individet at bestemme, her er det værdier, som frihed og åbenhed, der skal efterleves, det er igen det som det essentielt handler om.

Så nej, der er ingen der kan "tillade" sig at sige at en hel musik genre bare er lavet til at opleves på stoffer, fordi ingen kan gå ind og tale for alle i den sag.

Sandheden ligger imellem de 2 poler der, og den svinger fra kunstner til kunstner, og person til person. En mærkesag indenfor psychedelic kulturen er at folk må selv om hvad ting de er, og hvad de vil gøre med dem.

Så, at musikken er konstrueret til at være på stoffer, det passer ikke. Det er en populær, og forkert, opfattelse. At musikken er skabt til at skabe psykedeliske sindstilstande igennem trance, det er sandt.
Det er også sandt, at flere producere skaber musik til at man skal være på stoffer, ligesom det er sandt at mange ikke gør det. Selve genren som sådan, er fri for den slags definitioner og forventninger, det ligger ideologisk forankret i scenens værdier.

Alternativ livsstil, Alternativ tankegang, Alternativ Musik, Frihed, Åbenhed, Fællesskab, Respekt etc etc. Boom Festival (hvor jeg selv aldrig har været), viser fint hvor bredt den kultur egentlig spænder, samt at det hele ikke handler om det næste syretrip i forhold til musikken.

Jeg undskylder længden af indlægget, men det er sådan lige noget jeg føler for det her.

- Bart

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg giver dig fuldstændig ret og jeg var også klar over det meste af det du skrev.

Jeg skrev jo også 'nærmest konstruere' til brugen af diverse bevidstheds udvidende rusgifte :wink:

Titel:
Medlem

eedeolla skrev:
Jeg giver dig fuldstændig ret og jeg var også klar over det meste af det du skrev.

Jeg skrev jo også 'nærmest konstruere' til brugen af diverse bevidstheds udvidende rusgifte :wink:

Havde også på fornemmelsen jeg var lidt "over the top" der :-)

- Bart

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]