Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 03:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
TIKHAL = Trypthamines I have known and loved.

PIKHAL = Phenetylamins I have known and loved.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hva betyder det..?
At man kun skal ta de stoffer hvor man kan holde sig selv ud?
Eller er det bare noget mindfuck der ikke spiller nogen rolle for ens forhold til stoffet.. Nej vel?

Jeg tror ikke man skal lægge det store i det. De fleste folk ser ikke ret kønne ud på nogen stoffer. Alkohol får jo også en del folk til at se åndssvage ud, men det afholder jo ikke folk fra at tage det. Hvis det er om dagen man er lam kan man jo evt bruge solbriller, det hjælper en del på det når man ikke har sovet :)

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Til Op :

Tror du skal passe en lille smule på med det blanding der.

Spejlbillede oplevelsen som du kan se er nok meget normal (måske ikke lige at du følte en trang til at smadre dig selv), men det med din mor på sofaen minder sgu for sygt om en af mine gamle venner.

Vi havde fået E'er og efter et langt trip var han gået kold, men jeg kørte stadig videre. Efter et stykke tid begyndte han at ligge og sige "mor ?... Mor ?.. MOR?"!
Jeg tænkte han havde noget mareridt og tænkte så ikke videre over det indtil han sprang op af sofaen og lignede en der SLET IKKE var til stede i rummet. Han fik ikke øjenkontakt med nogen af os og hans ansigtsudtryk lignede en lille bange dreng i en mørk skov. Han bevægede sig rundt i lokalet og kaldte videre på sin mor og jeg gik forsigtig hen til ham og sagde, "yo mikkel er du ok?" Da fik jeg øjenkontakt men han så ekstremt bange ud som om han ikke rigtig kunne se mig, han stak sit bange ansigt helt hen til mig og spurgte "Mor ?" mens han lignede en der var parat til at sprænge i luften.

Det var pisse spooky og for at gøre en lang historie kort, kan jeg sige at han har været indlagt nu de sidste tre år.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hehe her er en lille film om det at se sig i spejlet på stoffer :P

http://www.youtube.com/watch?v=X_WyObcPV_0

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
SunVeil skrev:
Hehe her er en lille film om det at se sig i spejlet på stoffer :P

http://www.youtube.com/watch?v=X_WyObcPV_0

Fuuuuuck den er uhyggelig man.. Er fandme ved at skide i bukserne.. :shock:

Lyden minder mig så meget om et "badtrip" eller en psykotisk reaktion som jeg havde for lidt over 1 år siden..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene, at ændringen i spejlet skyldes egne associationer. Formerne i verden bliver bløde og bevægelige og nu er det din egen indre virkelighed der bliver ekstoriseret (ført ud i verden). Psykedeliske stoffer har det med at ha den psykologiske effekt. Det er effektivt i terapi, hvor den påvirkede kan fortælle hvad han oplever og på den måde kan terapeuten se hvilke indre forestillinger den påvirkede har om sig selv og verden.

Derudover er det meget almindeligt, at sådan noget kan sætte sig fast (psykologisk), så alene din forventning om at det vil ske, vil få det til at ske...

Titel: Update.
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Update, se første post.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ars Moriendi skrev:
Psykedeliske stoffer har det med at ha den psykologiske effekt. Det er effektivt i terapi, hvor den påvirkede kan fortælle hvad han oplever og på den måde kan terapeuten se hvilke indre forestillinger den påvirkede har om sig selv og verden.

Det er bestemt en terapeautisk metoder der virker, men faktisk har den mest successfulde form for terapi med psykedeliske stoffer vist sig at være høje doser med øjenbind, således at man ikke får mulighed for at projicere sine indre oplevelser ud på omverdenen, men istedet konfronterer dem direkte inden i sig selv.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Update 30/11/06:

Jeg stoppede ikke, trippede stadigvæk hver weekend, både amf, kiks, svampe, morifn, ritalin, dexofan og andre medicinske 'stoffer'. (hovedesagligt amf).
Sådan som det ser ud nu, er jeg meget deprimeret, går med selvmordstanker, og har halvt svampe-syn når det bliver mørkt.
Samtidig selvom det er dagslys, kan jeg få sorte pletter hist og pist, tror mit syn har taget skade af stofferne eller lign. (ved ikke om det er muligt?) - det sker dog kun 3-4 gange i ugen, og varer et par minutter.
Er paranoid, og er bange for at alle vil slå mig ihjel, alle svigter mig, alle er generalt bare nogle røvhuller.

Min hud har fået en masser knobber, røde mærker, og mine øjne ser ud til at være blevet 'trykket indaf' (overskydende skind ved øjen lågerne).
Desuden synes jeg det klør over det hele, det kribler og kravler, jeg ved ikke om det har noget med stofferne at gøre, men det føles faktisk som en fjerd stryges stille hen over hårdene på armen (dog mest i ansigtet).

Mit liv er ved at være meget fucked, og det er nu, jeg har besluttet mig for at stoppe.
Kan godt være det er lidt sent, men bedre sent end aldrig.
Jeg kan ikke leve på denne måde, jeg kan ikke tage mig sammen til noget, sover 19-20 timer i døgnet, og når jeg endelig er vågen, er jeg gnaven, vrisser af folk og hvad der ellers hører med.

Jeg har mistet stort set alle mine venner og veninder, kort sagt, fungerer jeg ikke socialt.
Jeg tør ikke gå til min læge, sidst jeg var der, spurgte jeg om noget opfriskende (hvilket i sig selv er meget dumt, men det var mens jeg var påvirket).

Har tit holdt mig oppe i 4+ dage, hvor vi har taget amf, mange frarådede det, men kunne ikke se hvorfor, og efter 4 dag (skete altid), fik jeg hallucinationer som jeg var på svampe, hvilket er ret mærkeligt, da jeg aldrig har hørt om det før.
Kan godt se nu, at det højst sandsynligt kan være det der har skabt problemer med synet, jeg ved det ikke.

Jeg synes lige jeg ville lave denne update, for at i ligesom kan følge med, hvad der skete efter det.

Jeg ved ikke om dette er en normal deprission, eller hvad det er.
Jeg føler mig dum, jeg føler mig ulækker, og generalt kan jeg ikke se meningen med livet, og vil bare væk herfra, sådan har det stået på i en del tid, og bliver værre og værre.

Jeg skylder penge væk, og jeg kan ikke se noget positivt i noget som helst, det hele går ned af bakke.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal 'komme op' igen, hvis der er nogen der har en ide, må i hjertens gerne smide en kommentar, for jeg kan ikke holde det her ud.

Nogle gange er jeg virkelig glad, men føler samtidig at jeg har taget noget, selvom jeg ikke har (?), og tænker generalt meget på de trippe-ture jeg har haft, især et bad svampetrip, hvilket derefter gør mig deprimeret, og meget aggrasiv.

Hvis nogen har en løsning, eller kan hjælpe på en eller anden måde, må i meget gerne sige til, for dette er ikke til at holde ud.

Det med spejlet er desuden gået væk, men jeg ser tit personer, som virkelig ikke er der, (noget ala det med min mor i sengen (læs længere oppe, første post)), hvilket gør mig meget bange, og forvirret.

Jeg ved ingenting, kan ingenting, og vil ingenting, i forstår sikkert hvordan jeg har det.

Tak på forhånd.

Bamsefar.

Jeg er sikker på at der er nogle her inde der kan give dig nogle gode råd, men overordnet set lyder det som om dine problemer er så alvorlige at det eneste rigtige vil være at anbefale dig at søge professionel hjælp.

Man kan ikke bare selv arbejde sig ud af en depression, så du er simpelthen nødt til at få hjælp fra nogen der har erfaring med den slags. Start eventuelt med at snakke med din læge og få en tid hos en psykolog.

Det er iøvrigt en helt normal reaktion på længere tids søvnmangel at begynde at hallucinere, men det kan være utroligt psykisk skadeligt. Jeg har læst herinde regelmæssigt de sidste fire år og de fleste af dem der har berettet om at have fået akutte psykoser af stoffer i den tid har fået det efter at have været vågen i længere tid på amf.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det er bestemt en terapeautisk metoder der virker, men faktisk har den mest successfulde form for terapi med psykedeliske stoffer vist sig at være høje doser med øjenbind, således at man ikke får mulighed for at projicere sine indre oplevelser ud på omverdenen, men istedet konfronterer dem direkte inden i sig selv.[/quote]

Helt enig. Metoden hedder psykedelisk terapi og jeg har selv praktiseret den en del.

Titel:
Flueknepper kongen

Sidste LSD-oplevelse bevægede jeg mig igennem mit kød rent visuelt. Det var ret ubehageligt.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvordan går det Bamsefar? Jeg håber at du har fået det lidt bedre og at du har haft mod til at søge hjælp. Det lyder som om at du har/er gennem en afgiftningsfase af alle de stoffer du har fyldt på dig, og det kan godt være en barsk tur, hvor man føler lede ved alting, -indklusiv sig selv.
Jeg vil anbefale dig at søge hjælp til behandling, gennem din læge. Der er mange andre end dig, som går det samme helvede igennem, og det kan være godt at kunne snakke med andre om det.

Jeg håber at du stadig holder dig clean.

Hilsen Fanny

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:31, rettet i alt 1 gang.

Titel: .
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men prøver:

Det er som min hjerne ikke funker, den står på standby, jeg er blevet utrolig dum, hvis man kan sige det på den måde.

Føler folk fucker med min hjerne.

Men:

Var ved lægen idag, og han anbefalede mig at finde et arbejde (har en psykiater også fortalt mig tidligere (et stykke tid siden)).
Så var det jeg sagde til ham at jeg ikke kunne fungere ordenligt socialt, og at han nok ikke vidste hvordan jeg havde det.

Han gav mig så et nummer til et afvænnings center, og andet kunne han ikke gøre.

- Ved ikke hvad jeg skal gøre, for kan sagtens stoppe selv, så har ikke brug for det center.

Jeg har ingen ide om hvad jeg kan, eller skal gøre, for dette helvede kan jeg ikke holde ud.

Har også snakket med kommunen (Jeg er på bistand, og i 'skole'. Det er en slags skole, hvor man bare har mødepligt, og ikke laver en skid. Sidde ved computeren, se tv, eller ryge smøger, er det eneste man kan lave, medmindre man vil lære tyrkisk eller dansk.).
Spurgte min sagsbehandler om jeg ikke kunne droppe skolen (forklarede hende hele situationen), fordi jeg ikke kunne holde ud at være der, det gik mig på, og jeg blev virkelig nedkørt af at være der.
Eller om jeg ikke bare kunne få sat timerne lidt ned (Er der 30 timer i ugen).
Men det var ikke en mulighed, da det er fastsat fra starten af, og ikke kan ændres (Lyder som en røver).

Men generalt føler jeg mig ret fucked up, og som sagt, kan ikke se det positive i noget som helst.

Hvis nogle har et nummer til en, som kan hjælpe, eller andet, må i hjertens gerne skrive det, da det ikke ser ud til hverken kommunen, eller min læge vil hjælpe.

Og tak for de hurtige svar, og råd.

Mvh.
Den håbløse Bamse.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror altså, du er nødt til at gå til det behandlingscenter. Med lidt held kan de henvise dig til en psykolog, for det lyder som om, du kraftigt har brug for det. Du er efter min mening nødt til at stoppe med stofferne og prøve at komme videre, og den slags kræver altså hjælp!

Prøv evt. http://www.depnet.dk - du lyder ret deprimeret, og der sidder psykologer og læger på den side, som ganske gratis vil give dig råd.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
for guds skyld bamse skynd dig at få noget professionel hjælp, og måske er et afvænnings center slet ikke en dårlig ide også selvom du har lært at du ikke skal tage flere drukqs. Du skal tænke på at et afvænnings center ikke kun afvænner folk med at tage stoffer, men at de også hjælper folk med at få det godt igen og hjælper dem til at kunne stå på egne ben igen. Dem der arbejder på disse centre er vant til at håndtere og hjælpe mennesker der står i din situation.

og det er slet ikke underligt med disse symptomer du beskriver når du har haft sådan et forbrug, specielt af speed. at kører flere døgn i træk på speed er sindsygt usundt både for krop og psyke, meget psykose frembringende især når der også kommer andre stoffer oven i hatten.

men alt held og lykke i fremtiden, skynd dig at få professionel hjælp. og husk: what does not kill you only makes you stronger(SKAL IKKE FORSTÅES I DEN FORSTAND AT DU BØR INDTAGE MER NAKO, BARE DU IKKE DØR AF DET)

much love, håber du får det godt igen.

Titel:
Junior medlem

Hey Bamsefar.

Det med selvhad, er vidst en velkendt fase man kommer ud for før eller senere. Vil tro de fleste har oplevet den på et eller andet tidspunkt, men måske på forskellige måder og niveuer.

Jeg har os selv prøvet den med spejlet, hvor agression bare bygger med lynets hast i en, og til sidst bare udbryder. Der imod kunne jeg ikke holde mig tilbage og skar mig ved at ramme det spejl.
Selv derefter kunne jeg ikke engang falde til ro. Tror det er fordi man tænker meget over hvad man laver, og hvem man bliver til.
Hvordan livet kan have taget den drejning og er gået så meget den forkerte vej?

Det er især galt med Amfetamin, da det nok er det stof som ændre folks personlighed mest.

Men som sagt, så tror jeg det er noget alle kommer til at prøve før eller senere.

Mvh Nolle.

Titel: Re: Selvhad
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
Bamsefar86 skrev:

Har tit holdt mig oppe i 4+ dage, hvor vi har taget amf, mange frarådede det, men kunne ikke se hvorfor, og efter 4 dag (skete altid), fik jeg hallucinationer som jeg var på svampe, hvilket er ret mærkeligt, da jeg aldrig har hørt om det før.
Kan godt se nu, at det højst sandsynligt kan være det der har skabt problemer med synet, jeg ved det ikke.

Bamsefar.

Hej Bamsefar!

Det du beskriver der er mestsanlynligt pga at din krop er tret og at din hejerne ikke kan se forskæld på virklighed og fantasi efeter 4 dage ( det er rimelig langtid og være vågen) jeg kænder til det fra mig selv men jeg får det allerede efter 2 dage.. man kan væl kalde det en slags vågen drømme tilstand, jeg har snakked med nogen venner (som ved lidt mere om speed en det jeg gør) om det og de siger det samme som mig.

så skal jeg lige sige at jeg ikke bruger speed ofte..

p.s. min dansk er lidt rusten :wink:

Good luck to you Bamse
Knus
Northen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]