Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
hmmm...

tak for de præcise informationer Brake, beklager din kammerats død.

til Shinsou:
Mig bevidst er de folk som stod bag arrangementet denne lørdag, ikke de samme folk som står for andre arrangemneter på samme sted...
så vidt jeg ved har disse personer ikke lavet skovfester før... (ret mig bare)
og de "Goa Hippier" du taler om var ikke til stede til festen!
så lad være med at hade dem... de har intet med det at gøre....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@ringo gringo: Okay, tak for rettelsen. Var der selv fredag nat, og der lignede arrangementet sig selv, så gik ud fra at de gamle arrangører havde holdt festen kørende lørdag også. Om nogle andre tog over og fortsatte lørdag, ved jeg ikke.

Jeg forstår bare ikke hvordan folk kan få sig selv feste videre, når de ved at en mand lige er død få meter fra dem... :( Jeg ville ihvertfald have en elendig smag i munden, og et meget ødelagt humør - ligegyldigt hvor blæst man var

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@shinsou: Som Ringo Gringo siger, så kom der et andet hold mennesker og holdt fest lørdag nat og et godt stykke op af søndagen.

Don't hate the hippies!

Edit: Hvis ikke det er uansvarligt at sniffe 2g amfetamin, så ved jeg da ikke, hvad der ellers skulle være det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Takker for kondoleringen!!
Kan også bekræfte at det faktisk ikke var goa-hippierne der holdt festen, det var noget elektro der blev spillet ,efter hvad jeg har hørt!!

Gaia:
Citat:
dog står jeg fast ved at mange der ikke sætter sig ind i doserne og stoffet inkl. hvor de får det fra/hvad de får (altså, hensynsløst brug i mine øjne) gør at mange af stofferne i dag er ulovliggjort.

Der har du ret i noget Gaia, det er et problem med at der ikke er ordentlig tjek på hvad det egentlig er der er i stofferne, når det kommer i gennem så mange hænder før det når de fleste forbrugere! Min ven har nok været ubevidst uansvarlig, da amfen, måske ikke har været som han troede!!
Igen et argument for at lovliggøre stoffer, så kunne staten tjekke op om de var rene osv.

noname:
Citat:
Edit: Hvis ikke det er uansvarligt at sniffe 2g amfetamin, så ved jeg da ikke, hvad der ellers skulle være det!

Noget af det amf der er i omløb, er to gram ikke så vildt, kommer jo an på styrken af det amf.Og hvor hærdet man er. Jeg ved ikke hvad for noget amfetamin du relatere det til!! Men hvis det at tage to g amf over 12 timer i bomber og baner er så vildt uansvarligt, så ser jeg mange uansvarlige mennesker rundt om til events,det kan jo os være det er et gennemgribende problem at være uansvarlig, men det er ikke mit indtryk. men lad os lade det ligge!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Mine kondolencer og de bedste tanker til dig og andre personligt berørte.
Det er sørgeligt, at de tilstedeværende ikke har været mere opmærksomme på hans tilstand. :(

Titel:
Junior medlem

Først vil jeg lige sige det efterhånden er ved at være mange år siden jeg sidst har være her. Faktisk så lange side at jeg slet ikke eksistere på dette nye forum. Har ikke været her siden 14. july 2000 hvor jeg var i moesgård skoven men en flok herfra.

Den gang var vi lige blevet eninge om navnet psychedelia og at der skulle laves et logo. (meget er sket siden)

(kan dog se at en enkelt af mine gamle triprapporter har overlevet "overleveringen" :) (opium og æbletobak))

Har siddet som et opserverende øje og fulgt lidt med.

Store kondolencer til familie og venner til den bortgåede forrige lørdag.
- det er altid hårdt at miste liv. Et begreb vi mennesker aldrig bliver kloge på.
Det er især hårdt når liv mistes i "det godes intention".
(Eller definitionen af "det godes" intention").
- så synes livet og dets koncekvenser endnu mere udefinerbart og måske endda tilsyneladende uretfærdigt.

Citat:
Antal døde relateret til rygning: ca. 15.000, antal døde relateret til alkohol: ca. 10.000, antal døde relateret til hårde stoffer: 250

- hmmm ja, okay. Min far har altid lært mig at man kun skal tro på den statestik man selv har været med til at fuske med.
Det er vil lidt svært at sidestille en række brutto-tal ud fra personmængder der er stort varierende i antal. F.eks. vil mit anslag være at der er en del flere der ryger og/eller drikker end der tager hårde stoffer.

Mvh

Psychenauten

---------------------------------------------------------------------------------
Gud er god stil----Jesus er Gud........

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Det må sgu siges at være utrolig chokerende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psychenauten skrev:
hmmm ja, okay. Min far har altid lært mig at man kun skal tro på den statestik man selv har været med til at fuske med.
Det er vil lidt svært at sidestille en række brutto-tal ud fra personmængder der er stort varierende i antal. F.eks. vil mit anslag være at der er en del flere der ryger og/eller drikker end der tager hårde stoffer.

Det har du helt ret i, men det var mere selve tallene jeg hang mig i... var faktisk overrasket over det "kun" var 250, der røg på hårde stoffer... Kender ikke tallet for antal cyklister der rammes af højresvingende lastbiler fx; men vil næsten tro det er højere...

Det jeg prøvede at stikke til med de tal, var vores nuværende rusmiddel politik - hvis det er hensynet til bevaring af menneskeheden, så burde de nok gribe ind over for deres afgiftbelagte rusmidler i stedet for at slå så hårdt ned på de, trods alt, få weekend misbruger i det danske land - måske er det ikke så farligt som de gerne vil have det til at være... Dertil kan ma så konspirere omkring hvor tobaks- og alkoholproducenterne står i sagen - de har næppe interesse i en legalisering...

Men det her er jo en tråd omkring en person, som tæller med i statestikken til næste år - det er dybt beklageligt, så jeg vil stoppe her... Hvis nogen vil debatere vores rusmiddel politik her i landet, så er jeg frisk men lad os lave en ny tråd af hensyn til den afdøde... :(

Titel:
Junior medlem

noname skrev:
Æv, det er sgu pisseærgerligt, at den slags skal ske. Hvordan i alverden kan det være, at folk til et stille og roligt arrangement ikke opdager, at der ligger en fyr og ODer midt på dansegulvet.

Fordi han ikke lå midt på dansegulvet, han lå et stykke oppe ad stien i halvejs mørke.

Titel:
Junior medlem

brake skrev:
Og ja han lå i tre kvarter til en time ALENE og BLÅ i hovedet, uden nogen mennesker gjorde noget!!Og han lå ikke ret langt fra andre mennesker
Der har været fest omkring ham, mens han døde.

Det er rigtigt at han lå længe for sig selv, men andre festede langt fra omkring ham. Han lå helt for sig selv et stykke oppe ad stien krøllet lidt sammen så man ikke bemærkede hans ansigt i mørket. Man kunne slet ikke se at han var blå i hovedet, det lignede bare at han var gået kold eller lå og trippede. I den tid han var alene gik der meget få mennesker forbi ham op ad stien. De fleste var på dansegulvet og jeg forstår sagtens at ingen bemærkede ham. En ven og jeg lå på et tæppe relativt tæt på, men ikke tæt nok til at se ham tydeligt nok til at se at han var blå i hovedet. Vi havde godt siddet og bemærket at vi 2 nok var de eneste der havde lagt mærke til ham. Men en af hans venner (formoder jeg) havde siddet ved ham i ½-1 time og holdt øje, så da han gik og lod ham ligge, formodede vi at det var fordi der ikke var noget galt og han bare lå og sov. Da der så kom nogen tilbage efter noget tid, 45min ca. passer rimelig godt, blev de paniske og dér vidste vi at der var noget helt galt. De slæbte ham væk og det så farligt ud. 45 til 90 min senere blev det meddelt til festen og vi tog hjem 5 min efter. Inden var det ikke mit indtrk at nogen vidste noget, udover dem der var med til at slæbe ham væk (og mig og min ven). Han havde først siddet nede ved dansegulvet sammen med et par stykker og stenet helt vildt. Så prøvede de at støtte ham og de begyndte at gå op ad stien. Da de var nået dét stykke op ad stien kunne de ikke holde ham oprejst mere, så han snublede og lå og stenede. Det lignede ikke på det tidspunkt at der var andet i gære end at han havde fået for meget hvad det nu var. Derefter var det at der var en der blev siddende mens de andre smuttede ned på dansegulvet igen. Der gik mange timer fra vi først så ham sidde og stene ved dansegulvet, til han blev efterladt. Det var langt fra noget der skete på få minutter. Jeg tænkte meget over det dagen efter, så jeg fortalte min gode ven gaia hvad der var sket og han oprettede post'en herinde (har jeg sidenhen bemærket).

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
sKevin>> det er rart at høre historien fra en anden vinkel. Jeg tror ikke det nytter noget at skyde skylden på nogen, og folk (som du) har jo troet at der var styr på det, fordi han blev efterladt af sin ven, og så ud til bare at sove. Jeg forstår godt, at man ikke har lyst til at blande sig for meget. Men vi er forhåbentlig alle sammen blevet klogere af denne historie, så vi næste gang lige tjekker efter hvis vi er i tvivl.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Godt at høre din historie, sKevin. Men følgende foruroliger mig alligevel lidt:

Citat:
Men en af hans venner (formoder jeg) havde siddet ved ham i ½-1 time og holdt øje, så da han gik og lod ham ligge, formodede vi at det var fordi der ikke var noget galt og han bare lå og sov

Jeg ville til hver en tid gå hen til en person, der ligger stille og alene. Uanset at andre måtte have våget over ham. Jeg stoler mere på min egen vurdering end på andres i den slags tilfælde.
Ikke dermed sagt at jeg mener, du greb det forkert an. Jeg siger bare, hvordan jeg selv ville ha' grebet det an, og hvordan jeg reagerer. Det er selvfølgelig svært, når jeg ikke kender situationen, men jeg ville, som jeg forstår situationen, til hver en tid ønske at danne mit eget indtryk af sådan en person, hvis jeg var i stand til det.

Titel:
Junior medlem

New Order skrev:
Jeg ville til hver en tid gå hen til en person, der ligger stille og alene. Uanset at andre måtte have våget over ham. Jeg stoler mere på min egen vurdering end på andres i den slags tilfælde.

Det forstår jeg udmærket. Det ville jeg også normalt have gjort. Men det lå overhovedet ikke i luften på det tidspunkt at der var noget galt, udover at han sov. Det er jo ret normalt at folk ligger og er gået kolde. Vi gik jo også netop ud fra at ham der efterlod ham, var en ven eller lign, der ikke ville gå med mindre alt var ok.

Men det er bestemt ikke en sjov oplevelse at have været vidne til det hele fra start til slut. Især ikke at se ham blive slæbt væk, for dér vidste vi at den var gal :cry:

Titel: hejsa
Junior medlem

Geografisk sted: østjylland
jeg er afdødes ekskæreste og mor til hans to små børn, jeg var videre med mit liv inden han døde men derfor rammer det mig stadig meget hårdt at han er væk og skulle fortælle min søn på fire at hans far er død den lille på to forstår det ikke endnu, jeg er gift igen så de savner ikke faderfiguren men den biologiske vil jo altid have en speciel plads hos dem... jeg hørte fra en af hans venner at der var en tråd herinde om det, jeg kendte ikke denne side. har selv været stofmisbruger sammen med afdøde hvor vi røg fede dagligt og tog en del amf og div. i weekenderne som startede torsdag og sluttede tirsdag.. indtil jeg blev gravid første gang der stoppede både jeg og børnenes afdøde far men der gik ikke mere end godt et års tid så begyndte han at ryge fede igen og tog en del i byen.. vi var gået fra hinanden da jeg blev gravid anden gang.. han kom hos os os og så børnene og har gjort det indtil han døde, jeg er rigtig glad for de tanker der er blevet sendt til mig og børnene herinde fra det varmede rigtig meget, samtidig er det rigtig dejligt og skræmmende at læse om hvordan det hele er forgået fra øjen vidner, jeg har talt en hel del med den person der holdt øje med ham inden han jo som også skrevet her gik fra ham, så hved hvad der skete indtil da og har også talt med dem der slebte ham væk og forsøgte genoplivning men der er et hul der imellem det hul som sKevin kunne udfylde lidt for mig jeg vil enormt gerne høre om der er mere i det end det der allerede er skrevet her..? jeg har været en del plaget af om han led da han døde eller om han var HELT alene.. de spørgsmål er stadig delvis ubesvarede og bliver det måske heller aldrig.. lige nu venter jeg på om jeg må få lov at få obduktionsrapporten udleveret for om den giver mig nogen svar omkring hans død. igen tak for jeres tanker og og jeres beretninger det har været rart at læse...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey...
Vil lige starte med at sige at jeg aldrig villle anklage nogen for at han døde ude ved moesgård, ingen kunne vide at det var så galt!!
Og han´har selv indtaget hvad han er død af!
Når jeg har skrevet at han lå blå i hovedet, er det fordi at det har jeg fået at vide af nogle der os var derude. De kunne se han var blå i hovedet, men troede ikke det var så galt, og de var chokeret da de hørte at personen var død derude!!
Var ikke selv derude så alt hvad jeg ved om hvad der skete derude har jeg fået at vide af gode venner som var der og andre jeg har snakket med!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]