Gaia skrev:
Jeg tror der menes at 10. dimension nærmest redegør for uendeligheden i og med det er et punkt som 1. dimension og kan ledes til de næste 10 dimensioner til de næste 10 til de næste 10 osv. Altså der kan trækkes endnu et punkt fra det 10. punkt, så det fungérer som punkt 1. Det er for mig at se logisk. Et perfekt eksempel på hvorfor verdensrummet er uendeligt og det giver et lille indblik i hvad uendelighed betyder.
Jeg er helt sikker på at du tager fejl, hvis du mener, at folkene bag videoen mener, at der kan trækkes uendeligt mange linjer fra punktet som den 10. dimension udgør.
Fyren i klippet siger selv, at det er problematisk at udvide antallet af dimensioner til mere end 10.
Og jeg må endnu engang gentage det jeg har skrevet flere gange efterhånden: Definitionen af den 10. dimension er udtømmende - den betyder stortset "alting", idet du ikke kan forestille dig noget udover "alle mulige situationer i alle mulige verdener".
Du kan jo evt. komme med et mod-eksempel, hvis du mener jeg tager fejl.
Hvad havde du tænkt dig, at de nye punkter skulle være, som man kunne trække en linje fra til den "første" 10.dimension? Hvordan ville du definere dem??