Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Hvis alting er uendeligt hvorfor skulle det så stoppe ved den 10 dimension .. det kan jo umuligt rumme alt hvad der finder har fundet og hvad der vil ske ? vil du så også katerogisere gud ind under denne 10 dimensions terori ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
sayeh skrev:
Hvis alting er uendeligt hvorfor skulle det så stoppe ved den 10 dimension .. det kan jo umuligt rumme alt hvad der finder har fundet og hvad der vil ske ? vil du så også katerogisere gud ind under denne 10 dimensions terori ?

Jeg synes, Zarathustra har svaret på det:

Citat:
For: "alle mulige situationer i alle mulige verdener/universer" = ALTING!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror der menes at 10. dimension nærmest redegør for uendeligheden i og med det er et punkt som 1. dimension og kan ledes til de næste 10 dimensioner til de næste 10 til de næste 10 osv. Altså der kan trækkes endnu et punkt fra det 10. punkt, så det fungérer som punkt 1. Det er for mig at se logisk. Et perfekt eksempel på hvorfor verdensrummet er uendeligt og det giver et lille indblik i hvad uendelighed betyder.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Gaia skrev:
Jeg tror der menes at 10. dimension nærmest redegør for uendeligheden i og med det er et punkt som 1. dimension og kan ledes til de næste 10 dimensioner til de næste 10 til de næste 10 osv. Altså der kan trækkes endnu et punkt fra det 10. punkt, så det fungérer som punkt 1. Det er for mig at se logisk. Et perfekt eksempel på hvorfor verdensrummet er uendeligt og det giver et lille indblik i hvad uendelighed betyder.

Jeg er helt sikker på at du tager fejl, hvis du mener, at folkene bag videoen mener, at der kan trækkes uendeligt mange linjer fra punktet som den 10. dimension udgør.

Fyren i klippet siger selv, at det er problematisk at udvide antallet af dimensioner til mere end 10.

Og jeg må endnu engang gentage det jeg har skrevet flere gange efterhånden: Definitionen af den 10. dimension er udtømmende - den betyder stortset "alting", idet du ikke kan forestille dig noget udover "alle mulige situationer i alle mulige verdener".
Du kan jo evt. komme med et mod-eksempel, hvis du mener jeg tager fejl.
Hvad havde du tænkt dig, at de nye punkter skulle være, som man kunne trække en linje fra til den "første" 10.dimension? Hvordan ville du definere dem??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zarathustra> Tror lidt jeg tænkte på den hypotese med at universet konstant udvider sig.. Men jeg har fejlopfattet definationen af d. 10 dimension iflg videoen så. Ser den lige igen. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Hmm ret interessant.. og ret gennemtænkt!
Den 10. dem. indeholder altså "alting", og ved alting mener vi "alle mulige situationer i alle mulige universer" - ok?
Jamen har der ikke altid været snak om hvad der er uden for universet? og hvis der er noget uden for universet, kan den 10. dem. så ikke forbindes til denne helt anderledes, og måske alligevel paralelle verden/system?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Delysid skrev:
Hmm ret interessant.. og ret gennemtænkt!
Den 10. dem. indeholder altså "alting", og ved alting mener vi "alle mulige situationer i alle mulige universer" - ok?
Jamen har der ikke altid været snak om hvad der er uden for universet? og hvis der er noget uden for universet, kan den 10. dem. så ikke forbindes til denne helt anderledes, og måske alligevel paralelle verden/system?

Nej, nej, nej!

Fat det nu! "alle mulige universer" er netop alt det, som kunne være "udenfor" dette univers.
... og "alle mulige situationer i alle mulige universer" = "alle mulige verdener" = ALTING.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh
Kringlet, minder lidt om babelsbiblioteket.

man kan ikke sætte ord eller tal på uendelig, så vores univers er en del af uendeligheden... argh tænker mange tanker lige nu, og nogle som modsiger mig selv, men kan da bide fast i en ting. Det her er ligegyldigt, medmindre at det er muligt at bøje tiden og få dem til at 'krydse' hinanden.

Meget spændende, men kringlet.

A trap is for fish: when you've got the fish, you can forget the trap. A snare is for rabbits: when you've got the rabbit, you can forget the snare. Words are for meaning: when you've got the meaning, you can forget the words. Where can I find someone who's forgotten words so I can have a word with him?...

Titel:
Junior medlem

Det er total pseudovidenskab.. hvis i vil vide noget om de forskellige teorier bør i læse noget om fysik istedet for at se en elendig flash som denne. Der er meget splittelse hvad angår emnet og denne flash fremstiller det som om den 10. dimension er en helt bestemt ting (imagining the 10th dimension), hvor det til dels er et spørgsmål om kontekst (teori) og definition.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Philip-boy skrev:
Det er total pseudovidenskab.. hvis i vil vide noget om de forskellige teorier bør i læse noget om fysik istedet for at se en elendig flash som denne. Der er meget splittelse hvad angår emnet og denne flash fremstiller det som om den 10. dimension er en helt bestemt ting (imagining the 10th dimension), hvor det til dels er et spørgsmål om kontekst (teori) og definition.

Hvis du vil kalde det det 'total pseudovidenskab', må du altså argumentere lidt bedre herfor. At en teori anvender definitioner, der adskiller sig fra andre teoriers ditto, er ikke grund til at kalde det pseudovidenskab. Hvis du derimod kan pege på logiske brister, tautologier etc., er det noget andet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]