Jeg har siddet i præcis samme båd - årelange rygesessioner
Det kræver sin rygrad at holde op efter så heftigt et forbrug, men at du allerede har klaret de 7 dage, siger noget om at du også sagtens kan klare de næste 7.
Svedeturene har jeg ingen kur imod, men lur mig om ikke de er ved at være ovre, hvis ellers du er sund og rask? Det er i høj grad den første uge, at man kan svede tran - sådan har jeg i hvert fald haft det!
Mht. søvnløshed, så er det, let sagt, et spørgsmål om tid før du får normal søvn. Men igen, når du har klaret de første 7 dage, går det med fuld fart i den rigtige retning...hvis du er sund og rask og mentalt "nede på jorden".
Hvis søvnmanglen er så invaliderende, at du hænger med næbbet, så kan du prøve at undersøge om melatonin er noget for dig. Det er et naturligt "døgnrytmehormon", som hjælper kroppen med at holde en dag/nat rytme.
Under rygning undertrykkes kroppens produktion af melatonin, og ved rygestop sker der svjv ikke nogen stor produktion af melatonin i den første tid. Her kommer et lille tilskud af melatonin ind i billedet.
I perioder har jeg selv taget 1,5 mg melatonin før sengetid, men heller ikke mere. Jeg får tyndskid af mere end 1,5 mg.
Du skal dog være klar over, at så længe du tager melatonin, vil kroppens naturlige produktion undertrykkes...men de positive ting overvejer dog de negative IMO.
I håndkøb kan man købe Prometazin 25 mg, som anvendes mod transportsyge og søvnløshed.
Mit bedste råd er, at lade kroppen restituere sig naturligt, uden brug af kemikalier eller andre hjælpere, men idet jeg selv har benyttet de to nævnte substanser i samme situation som dig, vil jeg ikke undlade at nævne dem, da det har virket på søvnmanglen - placebo eller ej.
Velbekomme - jeg formoder, at du er ved at have en fornuftig appetit på syvendedagen