Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Hej
Jeg Har Røget Weed i 6 år og er prøvet at stoppe utrolig mange gange uden held, nu har jeg så holdt den største pause nogensinde har ikke røget i 7 dage, og har haft nogle utrolig dårlige natte uden søvn og med svedture, så ville lige høre om der var nogen der havde nogle ideer til hvordan man ungår de problemer??

kunne være kanon hvis i kunne hjælpe....

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: 6000
Slap af mester det er det vi godt kan lide at kalde abstinenser...
det går jo over.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har siddet i præcis samme båd - årelange rygesessioner :oops:

Det kræver sin rygrad at holde op efter så heftigt et forbrug, men at du allerede har klaret de 7 dage, siger noget om at du også sagtens kan klare de næste 7.
Svedeturene har jeg ingen kur imod, men lur mig om ikke de er ved at være ovre, hvis ellers du er sund og rask? Det er i høj grad den første uge, at man kan svede tran - sådan har jeg i hvert fald haft det!

Mht. søvnløshed, så er det, let sagt, et spørgsmål om tid før du får normal søvn. Men igen, når du har klaret de første 7 dage, går det med fuld fart i den rigtige retning...hvis du er sund og rask og mentalt "nede på jorden".
Hvis søvnmanglen er så invaliderende, at du hænger med næbbet, så kan du prøve at undersøge om melatonin er noget for dig. Det er et naturligt "døgnrytmehormon", som hjælper kroppen med at holde en dag/nat rytme.
Under rygning undertrykkes kroppens produktion af melatonin, og ved rygestop sker der svjv ikke nogen stor produktion af melatonin i den første tid. Her kommer et lille tilskud af melatonin ind i billedet.
I perioder har jeg selv taget 1,5 mg melatonin før sengetid, men heller ikke mere. Jeg får tyndskid af mere end 1,5 mg.
Du skal dog være klar over, at så længe du tager melatonin, vil kroppens naturlige produktion undertrykkes...men de positive ting overvejer dog de negative IMO.
I håndkøb kan man købe Prometazin 25 mg, som anvendes mod transportsyge og søvnløshed.
Mit bedste råd er, at lade kroppen restituere sig naturligt, uden brug af kemikalier eller andre hjælpere, men idet jeg selv har benyttet de to nævnte substanser i samme situation som dig, vil jeg ikke undlade at nævne dem, da det har virket på søvnmanglen - placebo eller ej.

Velbekomme - jeg formoder, at du er ved at have en fornuftig appetit på syvendedagen :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MrHigh skrev:
Hej
Jeg Har Røget Weed i 6 år og er prøvet at stoppe utrolig mange gange uden held, nu har jeg så holdt den største pause nogensinde har ikke røget i 7 dage, og har haft nogle utrolig dårlige natte uden søvn og med svedture, så ville lige høre om der var nogen der havde nogle ideer til hvordan man ungår de problemer??

kunne være kanon hvis i kunne hjælpe....

Nogle personer med det rette temperament kan sommetider slippe afsted med at trappe ned, eller evt. drikke terapeutiske doser af guldkakao eller hashkager. Lidt som nikotinplaster.

Sommetider kan lægen hjælpe med noget beroligende til at klare den første uge eller to. (Han kan også udskrive melatonin.)

Ellers flot gået. Håber virkelig du holder skansen og får brudt det dårlige mønster.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Roller: Ja men ikke mindst pisse irriterende, især hvis man arbejder imens...

Der har været en bunke tråde, men jeg kan ikke rigtigt finde de gode, men her er et resume:

Motion, kan ikke siges tit nok. Det virker, og det er ikke løgn, hvis du ikke kan lide at løbe så cykel, det gør jeg, og det virker. Bare sørg for at træde godt igennem og find en god rytme som du så kører med. Når du er færdig og har cyklet ½ time skulle du gerne føle en dejlig afslappende følelse i kroppen, og et godt humør

Øl i de værste dage, f.eks. 1-3 dage efter stoppet. En enkelt eller to alt efter om du har tom mave eller ej, fjerner mange abstinenser eller lindrer dem. Lad være med at drikke mere så du får lette tømmermænd, og husk at stoppe med at drikke ;)

Smøger kan hjælpe hvis du som mig bla lidt afhængig af selve røgen, altså at puste den ud. Det lindrer, men kun ryg når det er allersværest at holde op, hvis du ikke ryger i forvejen altså. Jeg startede desværre med at ryge bla. pga. denne metode, men kunsten er at ryge 1-2 smøger om dagen i et par dage, højest en uge. Skulle undre mig meget hvis man blev afhængig på den tid, selvom nikotin er et voldsomt afhængighedsskabende stof

Jeg er selv i gang med at forberede mig til en pause, og ville afprøve en "ny" metode. Jeg har røget club-hash her den seneste tid, af god kvalitet, men føj hvor bliver man bong af det. Jeg høstede udegrowet, og røg lidt af det i stedet for hashen. Efter et par dage med det holdt jeg en pause på 2 dage, uden nævneværdige sbstinenser, hvilket jeg plejer at få svagt efter 12 timer uden hash

Held og lykke med det

/crap glemte at poste :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=14991
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15525

motion så du kan sove, og noget at give dig til er det der kan hjælpe en bedst i et rygestop. find noget du kan lave så du ikke hele tiden skal sidde og tænke "jeg har lyst til en joint!".
Nogle folk prøver baldrian til at sove på, men imo er baldrians effekt tvivlsom. En natmad inden sengetid og en stor kop varm mælk med honning virker bedre. Selvom du ikke har ondt i halsen, så er der søvndyssende stoffer i både mælk og honning.

Alkohol og GHB virker udemærket til at tage eventuelle abstinenser, dog skal man passe på man ikke kommer til at udskifte et misbrug med et andet, og kun bruge det til abstinensdulmning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
7 dage, godt gået :)

keep up the good work

Titel:
Junior medlem

Hej tak for tipsene, har godt nok prøvet med lidt øl og har løbet 4 gang på en uge, havde hørt det skulle hjælpe har da godt nok været træt i kroppen men øjnene er stadig lyst vågne, og tror vidst ikke det er en god ide at begynde at tage beroligende medicin, da jeg gerne vil væk fra alt hvad der hedder stoffer et stykke tid...

havde drømme i nat som jeg kunne huske, og det er mange år siden at jeg har kunne det, det er vel første skridt på vejen?

Titel:
Junior medlem

og så vil jeg lige ønske held og lykke med Xp3rt rygestop (rygepause)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har ikke røget i lidt over 2 måneder nu. Får stadig de intense drømme, men det bliver bedre. Vær dog forberedt på, at det fortsætter i lang tid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
hmm jeg ryger hver dag og jeg kan da huske mine drømme stortset hver nat..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Theis skrev:
hmm jeg ryger hver dag og jeg kan da huske mine drømme stortset hver nat..

Det er der vist stor forskel på, jeg kan ikke huske mine drømme når jeg IKKE ryger. Mennesker er forskellige :)

Mrhigh: Taxa men det er lige udsat et par dage

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: en blomstereng omgivet af flyvende grønne guldfisk! (i Århus))
for ca. 5 uger siden stoppede jeg selv efter et intenst hash misbrug! jeg hverken sov eller spiste noget i de første 6 - 7 dage, og jeg fik også selv de grummeste svedeture og den slags, men jeg fandt ud af at en smule alkohol og naturligt sovemedicin dæmper abstinenssymptomerne!! jeg tog en flaske vand og og blandede nogle dråber natursovemiddel og en sjat absint i (det var lige det eneste jeg havde :lol: ) og bundede det.. det holder svedeturene og de ekstremt rystende hænder nede! :P

jeg har i alt røget 1,5 gram siden jeg stoppede, men mit mål var heller ikke at stoppe.. jeg ville bare ud af mit misbrug.. men efter de første 10 -14 dage gik mine abstinens symptomer væk.. man skal bare igennem de første 2 uger og derfra går det let nok..

held og lykke med det! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

MrHigh: Jeg har vist skrevet det før i en anden tråd, men det kan jo ikke skade at skrive det igen: Du skal nok være forberedt på, at det slemmeste kan komme om en uges tid eller to fra nu af. Til den tid er der en ret stor sandsynlighed for, at du får kæmpe tankemylder og føler, at du er ved at blive vanvittig. Det er meget normalt, det skal du bare lige ud over.

God vind med stoppet!

Titel:
Junior medlem

Hej ville bare lige sige at jeg nu ikke har røget i 3 uger, har taget en kold tyrker, mine svedture og søvnproblemer fortsatte i ca. 11 dages tid, men har efter det faktisk aldrig sovet bedre, og så har vennerne og familien virkelig kunne mærke på mig, at jeg er blevet mere frisk og klar i hovedet, har fået nemmere ved at føre en samtale med mennesker som jeg ikke kender og det er sgu rart.
Men må sige at det ikke har været nemt, og tænkte da om det overhovedet var vær at stoppe, når man næsten ikke sov i så mange dage, men tro mig det har været alle abstinenserne vær og håber det kan give andre, mod på at stoppe for kan mærke at det ikke har været godt for hjernen, ihverfald hvis man har røget hver dag som mig i 6 års tid.......

har læst en bog som måske kan hjælpe andre ud, har virkelig kunne genkende mange af de ting som står i den....

http://www.sst.dk/publ/publ2005/CFF/Has ... mtalen.pdf

tak for tipsene igen 8)

Senest rettet af MrHigh 07 nov 2006 01:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]