Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mit grow
Medlem

Så modtog jeg mit grow kit i går og kunne enderlig komme igang.. Men der er allerede dukket et par spørgsmål op..

Har haft det til at stå i vand i de 12 timer man skulle, det undre mig bare om den virkelig ka holde vand de næste 25 dage eller hvor længe den skal stå ind den bliver høste første gang..

Nu har den stået inde i posen i små 10timer og luftfugtiheden er vist ikke specielt høj, da er ikke noget dug på indersiden af posen skal jeg købe en sprayer og hjælpe lidt til?

Læste i en anden tråd at det ville være godt at skabe lidt luftcirkulation med et blad et par gange om dagen men skal det gøres med posen åben??

uploader nogle billeder så snart der begynder at ske noget.. håber i kan bære over med de mange stavefelj.. på forhånd tak for svarene..

Titel: Re: Mit grow
Dedikeret medlem
Brugeravatar

doll skrev:
Så modtog jeg mit grow kit i går og kunne enderlig komme igang.. Men der er allerede dukket et par spørgsmål op..

Har haft det til at stå i vand i de 12 timer man skulle, det undre mig bare om den virkelig ka holde vand de næste 25 dage eller hvor længe den skal stå ind den bliver høste første gang..

Nu har den stået inde i posen i små 10timer og luftfugtiheden er vist ikke specielt høj, da er ikke noget dug på indersiden af posen skal jeg købe en sprayer og hjælpe lidt til?

Læste i en anden tråd at det ville være godt at skabe lidt luftcirkulation med et blad et par gange om dagen men skal det gøres med posen åben??

uploader nogle billeder så snart der begynder at ske noget.. håber i kan bære over med de mange stavefelj.. på forhånd tak for svarene..

Du skal bare følge grovejledningen. Hver gang du har høstet, skal du gøre klar til et nyt flush ved at lade det stå med vand i 12 timer endnu en gang.

Du skal høste dem, når de største er på vej til at smide deres sporer.

Jeg vil ikke råde dig til at spraye derned i, eftersom svampene helst ikke skal sprayes med vand, når de vokser. Det kan skabe kontaminering. Prøv eventuelt at finde et andet rum med større luftfugtighed, og sæt så dit growkit herind.

Luftcirkulation klarede jeg ved blot at at vifte en bog (et par gange om dagen) foran filteret i posen.

Held og lykke med dit grow!

Titel:
Medlem

Tak kjær det besvarede det meste men kan det virkelig holde vand i 25 dage ellern hvor længe det tager inde man hørste førte gang..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

doll skrev:
Tak kjær det besvarede det meste men kan det virkelig holde vand i 25 dage ellern hvor længe det tager inde man hørste førte gang..

Jeg tror ikke, der går 25 dage, før du kan høste. Jeg tror det tog ca. 16 dage for mig. Det er alligevel ca. ti dage mindre. :)

Titel:
Medlem

okay du har nok ret, gik bare ud fra at det ca. tog 14dage inde svampene viste sig og så yderliger 10 dage inde de var så store at de skulle høstes..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Kjær skrev:
doll skrev:

Jeg tror ikke, der går 25 dage, før du kan høste. Jeg tror det tog ca. 16 dage for mig. Det er alligevel ca. ti dage mindre. :)

Jeg vil lige tilføje, at vi ventede lidt under en måned før de små smølfeboliger kiggede frem. Det havde muligvis noget med temperaturen at gøre, men det er nemt at blive utålmodig :wink:

peace bubbles

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Tror næppe du behøver at finde et rum med højere luftfugtighed. Mine kits stod i et knastørt skab, og var rigeligt fugtige. Hvis bare du har lukket posen forsvarligt foroven (lavet en fold og clips på), så kommer fugten på siden helt af sig selv....-ihvertfald min erfaring.

Titel:
Medlem

Det har vist sig ikke at være noget problem med luftfugtiheden Neglens erfaringer viste også at holde stik ved mig da dannede sig ret hurtig dug i possen.. I går begyndte den så at pinne men indtil vider har kun 4 mini-svampe vist sig hvilket må siges ikke at være særlig mange, har jeg noget at være bekymret over??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Doll, du skal ikke være bekymret. Der er altid et par stykker, der titter op før de andre følger trop. I morgen eller i overmorgen burde du kunne se en del flere :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Doll, du skal ikke være bekymret. Der er altid et par stykker, der titter op før de andre følger trop. I morgen eller i overmorgen burde du kunne se en del flere :)

:yeah:

Jeg har selv den erfaring, at de første, der titter frem, oftest er dem, der ikke bliver meget større, end de er her i starten. Men vent på de andre, det er dem, der (i mit tilfælde) er blevet store og flotte. :)

Titel:
Medlem

Tak for svare begge to det gjorder mig lidt mere rolig..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: NordJylland
Min erfaringer med kittet er at anden gang du dyrker kommer der meget færre svampe op. Mine var tilgengæld meget størrere end i første batch. Jeg har ikke vejet dem endnu da de ikke er tørre, men første batch gav ca. 15 gram tørret svampe. De reklamerer med 200-300 gram udbytte, men det må da være i frisk form.

Hvad er jeres erfaringer med mængde?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Datura_Inoxia skrev:
Min erfaringer med kittet er at anden gang du dyrker kommer der meget færre svampe op. Mine var tilgengæld meget størrere end i første batch. Jeg har ikke vejet dem endnu da de ikke er tørre, men første batch gav ca. 15 gram tørret svampe. De reklamerer med 200-300 gram udbytte, men det må da være i frisk form.

Hvad er jeres erfaringer med mængde?

Med growkits har jeg hørt og har selv den erfaring, at der i første flush bliver produceret små svampe i massevis. Herefter bliver de en del større, men tilgengæld bliver der produceret meget færre svampe.

Der er jo stor forskel på de forskellige growkits, man kan købe over nettet. Men umiddelbart vil jeg sige, at de 200-300g er i frisk tilstand.

Personlig opnåede jeg selv 65g tørret med mit growkit. Producenten skrev, at jeg ville opnå mellem 400-600g friske. Så, det passer vel egentlig meget godt. :)

Titel:
Medlem

Måske et dumt spørgsmål men er de små svampe hvis hat ikke er slået ud i nu lige så potente som de store der er færdige... Skal jeg høste de få store som er blevet først færdig og så gi de små lidt ekstra tid??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

doll skrev:
Måske et dumt spørgsmål men er de små svampe hvis hat ikke er slået ud i nu lige så potente som de store der er færdige... Skal jeg høste de få store som er blevet først færdig og så gi de små lidt ekstra tid??

Der er forskel på svampenes potens i ethvert grow, men umiddelbart vil jeg ikke mene, der er en nævneværdig forskel på de de små og store.

Nogle vælger at høste de store først og lade de små vokse lidt mere, mens de fleste (det vil jeg i hvert fald tro) vælger at høste det hele på én gang og herefter gøre klar til næste flush.

Det er jo heller ikke sikkert at de små bliver meget større, og så udsætter du jo det næste flush.

Titel:
Medlem

Indnu engang tak Kjær... rat at der altid er nogen der vil ele ud af deres erfaring

Titel:
Medlem

Selvom de jo nok ik ser så meget anderledes ud end alle andres, skal vi så ikke se nogle billeder? (: Om ik andet, så bare for hyggens skyld!

Titel:
Medlem

Jo det havde jeg jo også lovet men har kun et cam på en gammel mobil men arbejder på det.. Håber på at kan smide nogle billeder op, hvis ikke af andet så fra flush 2 for der går nok kun et par enkelt dage inde jeg høster første gang :D ..

Titel: Re: Mit grow
Junior medlem

jeg har nu høstet første gang og fik afvide det var nok og spraye dem og ikke give dem vand 12 timer igen er det forkert?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]