Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brug dog søgemaskinen! - Denne kommentar er desværre ved at blive en rigtig genganger her på Psychedelia. Især til nyere brugere, men også til de ældre.

Der er kun ét problem ved denne kommentar, og det er, at søgemaskinen jo ikke virker optimalt. Hvorfor skulle folk bruge forummets søgemaskine, når de kan finde langt flere resultater på Psychedelia på en anden måde? Jeg vil her forklare denne meget simple metode.

Hvis du vil søge på Psychedelia, så brug Google! Det er meget simpelt. Du skal blot skrive følgende i søgeord:

site:psychedelia.dk søgestreng

- og så vil du kunne finde mange af de resultater frem, som forummets egen søgemaskine ikke er i stand til at finde for dig. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lækkert tip. Tak skal du ha' :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
JA klart selvfølgelig skal man søge men det er tit svært at finde relevant info da folk har svært ved at holde sig til emnet i trådene og at overskrifterne ikke altid passer m emne da trådene udvikler sig til en diskusion om noget andet og det resulterer i alt for mange hits når man søger på f.eks. meskalin...

Ville det ikke være en ide at lave en lidt mere præcis opdeling af de mest populære emner. Feks. at man i visionære planter delte den yderligere op

Ayahuasca/DMT
Meskalin
Morning glory/HWBWR/LSA
Salvia Divinorum
Opiater

Og i cannabis dyrkning:

Gødning
Jord
Hydro
osv....

Kunne man ikke også generelt prøve at adskille emnerne på denne måde

Dyrkning
Erfaringer/gode råd
Opskrifter/fremgangsmåde

Eller mulighed for at sammenflette tråde ved at f.eks. spørge en moderator

Eller mulighed for at fjerne folks ligegyldige kommentarer

Nu ved jeg ik så meget om html/asp halløj men det burde da være muligt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nematoden skrev:
JA klart selvfølgelig skal man søge men det er tit svært at finde relevant info da folk har svært ved at holde sig til emnet i trådene og at overskrifterne ikke altid passer m emne da trådene udvikler sig til en diskusion om noget andet og det resulterer i alt for mange hits når man søger på f.eks. meskalin...

Ville det ikke være en ide at lave en lidt mere præcis opdeling af de mest populære emner. Feks. at man i visionære planter delte den yderligere op

Ayahuasca/DMT
Meskalin
Morning glory/HWBWR/LSA
Salvia Divinorum
Opiater

Og i cannabis dyrkning:

Gødning
Jord
Hydro
osv....

Kunne man ikke også generelt prøve at adskille emnerne på denne måde

Dyrkning
Erfaringer/gode råd
Opskrifter/fremgangsmåde

Eller mulighed for at sammenflette tråde ved at f.eks. spørge en moderator

Eller mulighed for at fjerne folks ligegyldige kommentarer

Nu ved jeg ik så meget om html/asp halløj men det burde da være muligt!

Jeg har tit selv gået og tænkt på det samme. Forummet kunne godt bruge lidt flere kategorier/emner, men jeg kan nu også godt lide den nuværende opdeling, da vi her kan få svar på en masse ting, ved blot at skrive det i én tråd, fremfor at skulle oprette 5 tråde i hver sin kategori. Det er også her muligt at flette nogle emner lidt lettere sammen, og det kan jo oftest vise sig at være til fordel for mange.

Og lige for at understrege det, så bruger Psychedelia phpBB2 - altså har vi ikke at gøre med ASP. Hurra for det! :)

Jeg kom forresten til at tænke på, om man ikke burde gøre denne tråd "sticky"? Eller på anden måde gøre den "nemt" tilgængelig, uanset om folk skriver indlæg heri eller ej. Det er jo trods alt ét godt tip. :)

Titel:
In our memories

Citat:
Jeg kom forresten til at tænke på, om man ikke burde gøre denne tråd "sticky"? Eller på anden måde gøre den "nemt" tilgængelig, uanset om folk skriver indlæg heri eller ej. Det er jo trods alt ét godt tip. Smile

Titel:
Psychedelia Sponsor

Måske var det en ide for adminerne at erstatte phpbbs søgefunktion med et google søgefelt? Det er eksempelvist gjort her: http://forum.newspaperindex.com/

Fordelen er at google-søgningen simpelthen er bedre og mere relevant end phpbbs. Der er ikke så mange muligheder for at indstille søgningen, hvilket gør det mindre forvirrende (for ikke at sige umuligt for småstenede researchers)

Titel:
In our memories

Jeg googlede lige site: psychedelia.dk på ordet NaSSA, her fandt den intet,.. mens søgemaskinen her fandt 1 hit.
Måske man skal prøve at søge på begge, for en sikkerheds skyld..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
harnz skrev:
Måske var det en ide for adminerne at erstatte phpbbs søgefunktion med et google søgefelt? Det er eksempelvist gjort her: http://forum.newspaperindex.com/

Fordelen er at google-søgningen simpelthen er bedre og mere relevant end phpbbs. Der er ikke så mange muligheder for at indstille søgningen, hvilket gør det mindre forvirrende (for ikke at sige umuligt for småstenede researchers)

Men søger den ikke i googles database?
For så vil der jo med sikkerhed være sider som ikke er taget med..

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg tror ikke det bliver et problem. - og hvis det gør så er det altid en fordel i forholdet til Google at have et sitemap kørende, som fortæller google hvor ofte ens content bliver opdateret. Googleboten kommer gerne forbi flere gange dagligt på fora.
http://www.google.com/webmasters/sitemaps

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Nick Namiac aka Hypnotika skrev:
Jeg googlede lige site: psychedelia.dk på ordet NaSSA, her fandt den intet,.. mens søgemaskinen her fandt 1 hit.
Måske man skal prøve at søge på begge, for en sikkerheds skyld..

Du skal huske ikke at have mellemrum efter kolon. Så får du skam det samme hit på Google. :wink:

http://www.google.dk/search?q=site%3Apsychedelia.dk+Nassa&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg bruger også tit google til at søge på psy.dk..

Jeg opdagede en vejledning idag til hvordan man kan modificere sin google toolbar til at have an knap til søgning på bestemte sider.

Denne vil sagtens kunne bruges på psychedelia.dk også

vejledningen kan ses her:
http://www.pcworld.dk/art/8205?page=1

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
phpBB2 er jo en gratis service, så jeg troede også den blev hostet på phpBB2's server, og ikke på ens egen server, som fx. Psychedelias? Men at på stien til forumet (psychedelia.dk/forum) i betragtning, ser det ud som om jeg tager fejl...

Hvis I har direkte adgang til PHP koderne bag systemet, kan jeg måske forbedre søgemaskinen mm., da jeg har rimelig stor erfaring indenfor php :) Så kan en moderator bare lægge database-informationerne (kode, brugernavn mm.) i en ekstern php-fil som kan inkluderes, så der ikke er nogen der kan se dem (inkl. mig)

:shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

mani skrev:
Så kan en moderator bare lægge database-informationerne (kode, brugernavn mm.) i en ekstern php-fil som kan inkluderes, så der ikke er nogen der kan se dem (inkl. mig)

:shock:

Hvorfor skulle en moderator dog gøre det?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
For at ingen ville kunne se database-oplysninger :)
Hvis de ligger i en ekstern fil inkluderer programmøren dem i sine egne filer, så kan har mulighed for at søge i databasen, men uden at kunne se hvilke informationer der er brugt til at logge ind i databasen med. Det vil altså på den måde gøre det mere sikkert :wink: Psychedelia har jo også allerede en PHP koder, ser det ud til, mht. triprapport-systemet. Det var bare for at give en hånd med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]