Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Brrr.... Mind mig iøvrigt ikke om Remeron... Dårligste psykofarmaka NOGENSINDE.

Titel:
Insane psychedelia user!

Et stof kan sagtens have affinitet både til de noradrenerge og serotonerge re-uptake receptorer... det er fordi udtrykket "selektiv" er misvisende i forhold til hvordan det fungerer i praksis. SSRI's binder sig selektivt til de serotonerge re-uptake receptorer, men det er set i forhold til de gamle tricycliske antidepressiva som virkede på en hel masse, men ikke noget bestemt.

Km værdien er med garanti forskellig for henholdsvis effexor-NRR og effexor-SRR komplekset, dermed ment, at der nok er tale om større selektivitet til den ene type af de to re-uptake receptorer. Så der vil stadig være tale om en virkningsmekanisme der er til fælles med SSRI's og også SNRI's.

Og så må jeg vist hellere trække sidste udtalelse tilbage... jeg var ikke klar over at SNRI stod for serotonin-noradrenalin re-uptake inhibitor, men troede det var "selektiv..." - my bad, den tager jeg på min kappe.

Min pointe er dog stadig, at effexor hæmmer både noradrenalin og serotonin re-uptake receptorerne, men de stød i kroppen man kan opleve i forbindelse med ophør mener jeg stadig skal tilskrives indvirkningen på det serotonerge system, og har ikke noget at gøre med at det også indvirker på noradranalin systemet, i og med at der også ses samme symptomer med konventionelle SSRI's som citalopram (både R/S og S)

Titel:
Flueknepper kongen

Det er korrekt.

Hvis du vil snakke selektive NA-genoptagelseshæmmere hedder de NARI'er, og bruges mest til ADHD i stedet for stimulanser.

Og ja, Effexor har effekt ved begge receptorsystemer, hvilket er en fordel, da det negerer de ubehagelige effekter som vægtøgning og sexproblemer, som det noradrenerge system kompenserer for.

SNRI'er er, IMO, fremtidens antidepressiva.

Titel:
Junior medlem

Jeg har været clean i 19 år (hele mit liv ;)), og jeg får også disse stød. De er, som mange andre har sagt, ganske ufarlige, og forekommer i overgangen fra fjerde søvnstadie til REM-stadiet.

Har nogen af jer nogensinde prøvet at (være clean og) skulle sove, og lige pludselig vågner I op (med eller uden sæt), og tænker "Shit, den var syret, den der drøm"? Det sker gerne inden der er billeder; det er nærmest bare noget, man tænker. Nå, men de to ting forekommer i hvert fald ved samme lejlighed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
ztinkyfingaz skrev:
Jeg har været clean i 19 år (hele mit liv ;)), og jeg får også disse stød. De er, som mange andre har sagt, ganske ufarlige, og forekommer i overgangen fra fjerde søvnstadie til REM-stadiet.

Har nogen af jer nogensinde prøvet at (være clean og) skulle sove, og lige pludselig vågner I op (med eller uden sæt), og tænker "Shit, den var syret, den der drøm"? Det sker gerne inden der er billeder; det er nærmest bare noget, man tænker. Nå, men de to ting forekommer i hvert fald ved samme lejlighed.

Hmm, måske... Mener du sådan når man ligger og blunder midt på dagen?

Titel:
Junior medlem

ke skrev:
ztinkyfingaz skrev:

Hmm, måske... Mener du sådan når man ligger og blunder midt på dagen?

Det kommer an på hvor meget man blunder. Hvis man blunder så meget, at man drømmer, så kan det forekomme.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jaeh, jeg ved i hvert fald at jeg har de sindssygeste drømme, hvis jeg sover midt på dagen

Titel:
Junior medlem

ztinkyfingaz skrev:

kender selv disse (stød) som der beskrives af PiNkiE! , får dem selv efter kix og de fleste jeg hapser med har også prøvet dem. De kan sammenlignes med hvad ztinkyfingaz beskriver, men det er sgu ikk det samme.. holder på den med at symptomet er forbundet til påvirkningen af serotonin-systemet..:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Tror bare det er en helt naturlig ting det med "stød" eller "ryk" i kroppen, det har ik nogen specielt relation til stoffer og div.

Det er noget man bar ka få 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg får nu også disse stød om natten, hvor man laver et eller andet besynderligt med det ene eller begge ben.

Hver gang jeg gør det sætter jeg mig op i sengen og tænker "Fuck det må have set dumt ud, gad vide om nogen så mig?"

Jeg har det ofte dagene efter weekender med ALT for høj dose MDMA eller kiks. Har det næsten aldig hvis jeg spiser 200-250mg MDMA.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Efexor er nok godt for nogen! Men jeg er sq ikke for vild med det!!! :x

Bivirkninger er der nok af - Svedeture uden sammenligning, hjertebanken, søvnproblemer, rastløshed bare for at nævne noget af lortet. Men ok jeg havde det også godt! IMENS jeg fik det (I starten - INGEN depression dér!) Ja, jeg fik det så godt at jeg var manisk i flere uger af gangen...jeg kunne simpelthen ikke vente med at opleve andre årstider på denne måde...

Og selvfølgelig kom der en pris...tvangstanker, tomhed, følelsesmæssig kulde - ja, faktisk de symptomer jeg kom til lægen med, bare værre... :(

Nå - tilbage til topic - tilsidst blev jeg så træt af det at jeg stoppede med at tage det en dag, uden nedtrapning (fra 225mg/dag). Og så skal jeg ellers love for at der kom "stød"! UBEHAGELIGT!! Jeg tror aldrig jeg har haft det så slemt...man kan ikke koncentrere sig, kan ikke huske noget, kan ikke sove, men alligevel er man træt...og det varede næsten en uge!!!

Ellers har jeg oplevet en anden slags "stød" - som på en måde mere er en krampetrækning - i det ene ben eller arm. Når man er ved at falde i søvn og så vågner man med et spjæt - og ja, det kan også ske midt om natten. Det sker altid om sommeren og når man har været ude i solen hele dagen - aldrig om vinteren. Så mit gæt er at det er noget med det serotonerge system at gøre - og ganske ufarligt - for solen er ikke farlig (medmindre du let bliver solskoldet :) ).

Lige en sidste tilføjelse - jeg har også oplevet at vågne op og ligge i min seng og så får man lige pludselig det VILDESTE "stød"! Det føles lidt ligesom når håret rejser sig i nakken på én hvis du bliver forskrækket eller oplever noget godt (vildt). Bare med den "lille" forskel at det breder sig i HELE kroppen og varer i op til 20-30 sekunder!. Jamen det er så sinddsygt at jeg ikke engang er helt sikker på om det er noget jeg har drømt eller...nå, men i så fald har min drømme-underbevidsthed besluttet sig for at lave genudsendelser ala DR/TV2... :? For jeg har prøvet det flere gange...måske op imod 10 gange i løbet af de sidste 2-3 år ??!

Men jeg oplevede det ikke før jeg begyndte at tage stoffer...så det har måske noget med kroppens op-/nedreguleringer at gøre ? En "neutral" bivirkning ved stofbrug, som man må vænne sig til. Lidt ubehageligt, men ikke umuligt at leve med.

Mvh DARK SKY

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
haha kender det kun alt for godt, det er pisse noia? :lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

holy shit, hvor skal jeg begynde...

Dunno really, men ved en kort konklusion for jeg er stiv og skal samle energi til iaften (vender tilbage)..

I 4 uger har jeg lidt af søvnløshed pga. hver evig eneste gang skulle sove, så lige akkurat som jeg var ved at døse hen, så fik jeg et kæmpe jag i hovedet, og så ligger jeg fuldstændig lammet i op til 10 sekunder. Det "jag" jeg får i hovedet er så sindsygt ubehageligt at hellere ville have det nordlige norge op i røven, og det kan holde mig vågen til jeg simpelt er så træt at jeg falder i søvn under én af de her lammelser. Til sidst opgav jeg også at gå iseng før jeg var lige ved at falde om, alt andet var simpelthen futile.

Vender tilbage her med mere info: Mine venner har dem også, og det er udvidet med mararidt hvor man er lammet, og op til 30-40 sekunder.

Det er helt sikkert KIX der er synderen. I starten håbede jeg det var for lang tids amf misbrug, men ak nej.

Styr dit forbrug, det hjælper allerede med en uges pause, og B6 vitamin (eneste jeg kan skaffe lige pt) har også hjulpet en smule syntes jeg. En gå/løbetur plejer at hjælpe ret godt på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]