Efexor er nok godt for nogen! Men jeg er sq ikke for vild med det!!!
Bivirkninger er der nok af - Svedeture uden sammenligning, hjertebanken, søvnproblemer, rastløshed bare for at nævne noget af lortet. Men ok jeg havde det også godt! IMENS jeg fik det (I starten -
INGEN depression dér!) Ja, jeg fik det så godt at jeg var manisk i flere uger af gangen...jeg kunne simpelthen ikke vente med at opleve andre årstider på denne måde...
Og selvfølgelig kom der en pris...tvangstanker, tomhed, følelsesmæssig kulde - ja, faktisk de symptomer jeg kom til lægen med, bare værre...
Nå - tilbage til topic - tilsidst blev jeg så træt af det at jeg stoppede med at tage det en dag, uden nedtrapning (fra 225mg/dag). Og så skal jeg ellers love for at der kom "stød"!
UBEHAGELIGT!! Jeg tror aldrig jeg har haft det så slemt...man kan ikke koncentrere sig, kan ikke huske noget, kan ikke sove, men alligevel er man træt...og det varede næsten en uge!!!
Ellers har jeg oplevet en anden slags "stød" - som på en måde mere er en krampetrækning - i det ene ben eller arm. Når man er ved at falde i søvn og så vågner man med et spjæt - og ja, det kan også ske midt om natten. Det sker altid om sommeren og når man har været ude i solen hele dagen - aldrig om vinteren. Så mit gæt er at det er noget med det serotonerge system at gøre - og ganske ufarligt - for solen er ikke farlig (medmindre du let bliver solskoldet

).
Lige en sidste tilføjelse - jeg har også oplevet at vågne op og ligge i min seng og så får man lige pludselig det
VILDESTE "stød"! Det føles lidt ligesom når håret rejser sig i nakken på én hvis du bliver forskrækket eller oplever noget godt (vildt).
Bare med den "lille" forskel at det breder sig i HELE kroppen og varer i op til 20-30 sekunder!. Jamen det er så sinddsygt at jeg ikke engang er helt sikker på om det er noget jeg har drømt eller...nå, men i så fald har min drømme-underbevidsthed besluttet sig for at lave genudsendelser ala DR/TV2...

For jeg har prøvet det flere gange...måske op imod 10 gange i løbet af de sidste 2-3 år ??!
Men jeg oplevede det ikke før jeg begyndte at tage stoffer...så det har måske noget med kroppens op-/nedreguleringer at gøre ? En "neutral" bivirkning ved stofbrug, som man må vænne sig til. Lidt ubehageligt, men ikke umuligt at leve med.
Mvh DARK SKY