Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror stadig man skal slappe lidt af.. ud fra mit synspunkt ville sådan en lov lave unødig meget reavage i samfundet og koste staten kassen at skulle kontrollere alle "banditterne" jævnligt oven i hatten..

- Jeg har ikke rigtig fuldt med i hvor stor debatten er, men jeg er sikker på det vil kunne få nogle af politikerne til at råbe højt! argh1!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lalandia skrev:
Jeg tror stadig man skal slappe lidt af.. ud fra mit synspunkt ville sådan en lov lave unødig meget reavage i samfundet og koste staten kassen at skulle kontrollere alle "banditterne" jævnligt oven i hatten..

- Jeg har ikke rigtig fuldt med i hvor stor debatten er, men jeg er sikker på det vil kunne få nogle af politikerne til at råbe højt! argh1!

Så vidt jeg har forstået, skulle det være en hel del billigere rent administrativt og sådan ved at følge Ribe-modellen. Derudover kan jeg fortælle, at Ribe-modellen har spredt sig i det sønderjyske.

Så kort sagt: Nej, vi vil ikke slappe af. ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Der er ingen grund til at slappe af. Fra januar kommer Ribe-modellen til at gælde for hele region syd (sønderjylland), og det kommer dermed også til at gælde for hele Danmark.
Derudover er det jo sådan set billigere for kommunen, for man skal selv betale for urinprøverne, som skal aflægges, hvilket er fuldstændig i strid med normal retspraksis, hvor den tabende part skal betale - og hvis man bliver testet clean i et halvt år, så er politiet jo den tabende part, og dermed burde de betale for deres misser. Derudover er det jo helt horribelt, at man kommer til at betale 6x400 kroner =2400,- for en forseelse, som ellers højst kan koste 500,-

[Mine tal i første indlæg var forkerte. Det koster 400,- at lave urinprøven, ikke 1000,- bare så I ikke undrer jer over regnestykket.]

Titel:
Dedikeret medlem

TheBo skrev:
...Medmindre altså kendelsen ryger til højesteret og bliver... ja, hvad hedder det? Omkendt?

Omstødt :D
Og lad os da håbe det, det er jo fuldkommen hjernedødt. Det har intet at gøre med at forhindre misbrug eller at gøre trafikken sikrere, det er bare ren chikane.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er heldigvis nogle, der arbejder på et bedre forslag. Kan ikke lige finde nogle kilder på det, men det blev nævnt i "Station 2" (så genudsendelse i nat).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Et bedre forslag? Noget i stil med at stoppe det latterlige forslag langt op i røven på de ansvarlige, gentagne gange. Med knyttet næve...

Fandenme fantastisk, så elendigt et land vi bor i.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Den her dækker alt: :roll:³²

Skal med glæde drøne ud og knipse billeder af alle de mange "alkoholikere" der hver weekend fylder sig med 20 genstande når de er i byen

Alle der går på bar vil derved også blive spritbillister hvis de drikker tre øl flere hundrede kilometer fra sin bil?

:roll:

"Hey du grønlænder, det er da vist en sjat øl i den tomme pantflaske, du må være alkoholiker. Hit med kørekortet. Hvor vil du røvpules?"

/edit: Fnis... Jeg skal da nok overleve 6 mdr. hvis jeg blev busted for det, uden de 4 stoffer der bliver testet for. Der findes jo så mange mange andre ;)

Titel:
Relativistisk båthorn

Man ku' istedet gøre traffikken langt mere sikker hvis man indførte obligatoriske køre-prøver hvert 5. eller hvert 2. år. Til _alle_ bilister, ædru som andet. De faktiske køre-egenskaber en person har, vil være det mest sikre at teste en bilist på. Det er jo langt mere præcist end feks en urin-prøve. Så får man 'afsløret' både Usikre ædru bilister, og Usikre ikke-ædru bilister. Sådan en lov tror jeg dog ikke danskerne vil ha' :) Men den ville bestemt være mere direkte retfærdig og trafik-mæssigt sikker, end en eller anden arbitrær ide om at nu ska' folk der fyrer fede altså lægges for had. Det er narko-krig, og har intet med reel trafik-sikkerhed at gøre.

Titel:
Dedikeret medlem

Update: Indsamlingen skal nok stadig komme op. Jeg får lidt hjælp fra Malkavian, for jeg er selv overbebyrdet med eksamensopgave lige nu, men den kommer altså i denne uge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
"Hey du grønlænder, det er da vist en sjat øl i den tomme pantflaske, du må være alkoholiker. Hit med kørekortet. Hvor vil du røvpules?"

Man kan godt risikere at miste sit pap eller skulle bevise at man kan holde sig ædru i x antal tid , Jeg kender en der røg lidt for tit i hullet pga druk og efter ca 1 år hvor han havde været i hullet jeg mener det var 13 gange så mente de han var for våd til at have sit pap så han måtte på bussen og jeg mener så gar han skulle til en ny teori prøve kan ikke huske det er mange år siden . Men han skulle bevise han ikke var alkoholiker .

Titel:
Dedikeret medlem

Det er såmænd også helt ok i forhold til kørekortbekendtgørelsen. Men det kræver, at der er meget gode beviser for, at en person er afhængig af alkohol, før man tager deres kørekort - når det gælder andre stoffer, så skal der lige pludselig kun en enkelt besiddelse til!
Hvordan hænger det sammen med de juridiske definitioner, som siger, at en person, der bruger ulovlige rusmidler er narkoman, mens man først er misbruger, når man tager sine rationelle beslutninger på baggrund af at skulle have et rusmiddel for at kunne fungere?

Der er så mange ting, som rent juridisk set er helt hen i hampen her!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
Thebo jeg er enig med dig , jeg syntes det er forkastligt at man i terorien kan blive taget med en Jay til en koncert festival what eva også skal man smide rene urin prøver i 6 mdr for at bevise man ikke er narkoman , i øverigt syntes jeg at med den alkohold politik vi køre med her hjemme er det for slapt at man må køre bil efter at have drukket en genstand eller 2 alt efter for brændings evnen .

Så deres test op in the ass kunne de lave en test på fx canna der kunne sige helt nødagtigt om man har røget den dag man bliver stoppet så syntes jeg det var i orden men det har vi ikke og derfor er det helt hen i vejrt.

There's Something Rotten in the state off denmark ( illdisposed )

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er sgu galt det her. Tænker de slet ikke på at der måske er nogen af os som fungerer bedre i samfundet, hvis vi engang imellem har mulighed for at ryge en pind? Er det bedre at vi får ødelagt de muligheder og ender som alkoholikere i kontanthjælpsystemet?

Og er der overhovedet nogen statestik der viser at personer påvirket af hash foresager nogen nævneværdige trafikulykker? Vi kører sgu ikke bil, når vi har røget. Vi ringer til det lokale pizzaria, så rent faktisk vil jeg påstå at hash er med til at nedsætte antallet af trafikulykker.

/me er i det arrige hjørne nu

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Dedikeret medlem

Bearclaw skrev:
There's Something Rotten in the state off denmark ( illdisposed )

Lige lidt off-topic flueknepperi... jeg tror nu nok, Shakespeare skrev det et par år før Ill Disposed ;-)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Til jer der ikke så det, så har i muligheden for det i aften:

Citat:
(...)Hvis man bliver taget med hash på lommen - gående på gaden i Ribe, kan det koste kørekortet. Det er resultatet af en ny og strammere kurs fra politiet over for potentielle narko-bilister. Selv en ganske lille mængde narkotika kan betyde, at kørekortet ryger, medmindre man siger ja til at indgå i et urintestprogram over et halvt år for at bevise, at man ikke er afhængig af stoffer. Den hårdere kurs har nu bredt sig fra Ribe til det sydlige Jylland og er måske på vej til hele landet.

23:45 på TV2tempel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu er det altså stadig kun en byretsdom, med mindre Ribe da pludselig er blevet hovedsæde for Vestre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Aldrig har jeg hørt noget så absurd!

At det kan koste éns kørekort, hvis man har hash på sig? Det kan jeg altså heller ikke forestille mig bliver en realitet.
Hvis der bliver lavet en underskriftsindsamling mod det, vil jeg da gerne skrive under. Men lad nu være med at sende noget, før vi véd med sikkerhed, at der vil komme et lovforslag om det. . Sender man underskriftsindsamlingen FØR det er blivet stillet, vil det blot være søm til vores egen kiste, fordi højrefløjen bare vil se det som et oplæg snarere end en protest.
Kommer der et lovforslag, skal det først igennem folketinget, og dér kan jeg ikke forestille mig, at det ville gå igennem. Heldigvis er der da nogle få, som har lidt sjæl tilbage på Christiansborg, og de ville aldrig gå med til noget så vanvittigt - en for grov indgriben i folks liv.

Derfor: Saml en masse underskrifter (just in case) så de er klar til at blive sendt afsted omgående hvis dette fascist-lovforslag skulle komme på dagsordenen på Christiansborg!

Som flere af jer er inde på, er vi netop nu i en tid, hvor rigtig mange danskere kører spritstive rundt på landeveje og i byer, efter deres julefrokoster. (Også resten af året, tænk på alle alkoholikerne, som har bil -- de HAR med sikkerhed en promille). Loven er i forvejen på dette område helt ude i hampen. De fleste, som ryger en joint, kan sagtens køre efter nogle timer (afhængig af personen og hvor meget der bliver røget). Det kan man ikke efter at have drukket. Skal man også have frataget kørekortet, hvis man kommer gående med 10 pilsnere i en pose, og sætter sig ind i sin bil? Nej, vel? Men det kunne jo sagtens være, at man havde til hensigt at drikke mens man kørte...Derfor beviser Ribe-modellen bare, at den er opfundet af nogle skrivebords-fascister, som ikke har sat sig godt nok ind i sagerne...

Men som sagt vil jeg også foreslå, at vi lige slår koldt vand i blodet,
og venter og ser, om det kommer op og vende på Borgen...
Gør det dét, og bliver det vedtaget?
Ja; Så er det jo stadigvæk bare et spørgsmål om at undgå at blive taget af panserne med tjald. Så hvis man ikke går på åben gade og vifter en joint rundt i luften, mens man hører Bob Marley på fuld drøn fra en ghettoblaster, så er risikoen mindre for at blive snuppet.

Og Lene Espersen? Hun skal bare lukke røven.

:evil:
Drµmىtick

(Blev afbrudt i at mixe en joint for at skrive dette indlæg).

Titel:
Junior medlem

@Drumstick Nu er der jo ikke tale om et lovforslag men om en praksis, som ER gældende, og som bliver BRUGT i Ribe og Aabenraa, og fra d. 1. jan 2007 vil blive brugt i resten af Sønderjylland. Så al din snak om at vente til at der kommer et lovforslag er sådan set uden betydning, idet der IKKE kommer et lovforslag, da de allerede HAR en lov, som de bruger til det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ciba skrev:
@Drumstick Nu er der jo ikke tale om et lovforslag men om en praksis, som ER gældende, og som bliver BRUGT i Ribe og Aabenraa, og fra d. 1. jan 2007 vil blive brugt i resten af Sønderjylland. Så al din snak om at vente til at der kommer et lovforslag er sådan set uden betydning, idet der IKKE kommer et lovforslag, da de allerede HAR en lov, som de bruger til det.

Ja DET er det skræmmende ved det - at de BØJER loven og pludselig får sig selv sat op som dommer, jury og bødler. De er jo totalt hævet over loven. FY FOR SATAN NOGEN FUCKING FASCISTSVIN!!!!!!!!!!!!!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
FY FOR SATAN NOGEN FUCKING FASCISTSVIN!!!!!!!!!!!!!!!

:yeah:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]