Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Rygestop!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
Hey Psy..

Jaa nytårs aften aftalte jeg med mig selv at jeg vil til at holde med at ryge hash.
Mit hash forbrug har stået på hver dag de sidste 2 år, jeg føler jeg både er psykisk og fysisk afhængig, jeg har prøvet nogen gange på at holde op, men har aldrig rigtig haft held med det.
Så nu kommer mit spørsmål til jer,
Hvad har i af gode tips, ideer eller lign, til at få tankerne væk fra det.

btw Godt nytår til jer alle

Mvh Viborg

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg er også igang med rygestop, og det eneste der hjælper mig er tanken om hvor ynkelig jeg synes jeg selv er hvis jeg ikke kan leve uden cannabis.
og det går fint, de første par dage svedte jeg meget om natten og havde svært ved at falde i søvn, men så er det altså heller ikke værre!
Self vil det have konsekvenser, men så er det at man skal være moden og tage ansvar istedet for at falde i igen.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey

Det kan være en hjælp at krydse af hver dag i en kalender fx. så du kan se hvor langt du er nået. Ellers besøg noget familie eller nogle venner og brug din tid sammen med dem.

Lidt sent, bare hurtigt skrevet ned, men håber det kan bruges.

Og godt nytår der ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
Hey viborg...
Har selv lige holdt 10 ugers pause, i ugerne op til nytårsaften. Jeg har selv røget mere og mere fast de sidste, ja mere end 5 år, og holder pauser jævnligt.

I år kom jeg til at sætte hakker i oversigten i min kalender, hver gang jeg hevde puffet en jay. Da jeg efter 3 ugers afkrydsning kunne se at jeg med undtagelse af en eller to dage havde røget ca min 3 gange om dagen, bestemte jeg mig for at stoppe en periode...

Når jeg holder pauser synes jeg altid der er en god idé, at sætte mål. Dette virker selvfølgelig ikke på samme måde hvis man vil stoppe for good, men det er i andre tilfælde en god hjælp... Ikke så meget fordi man måske kan glæde sig til at være skæv for første gang for anden gang, som fordi man undervejs kan se hvor langt man er nået i forløbet. Nogen sætter krydser i sin kalender, nogle kinesere ville måske fjerne ris fra en skål, og andre vil gøre det på andre måder. Det gør det hele lidt mere overskueligt, og man kan se det hele lidt oppefra.

Under pauser kan de mennesker man omgiver sig med også have stor indflydelse på hvor meget man tænker på eller får lyst til at ryge. Hvis man ikke er så sikker i sine pauser, kan det være en hjælp at hænge mere ud med deaf ens venner, som ikke ryger. Det lyder måske hyklet, men kan virkelig være til hjælp...

Omgivelser kan også have indlydelse. Da jeg går ud fra du nok er fra viborg, kommer du nok ikke så meget på staden. Men ligesom med vennerne, kan det være specielle steder man tit hænger ud, der kan have indflydelse på hvor ofte man har lyst til at puffe. Hvis man er en person der sidder hjemme og puffer - med eller uden venner - er det selvfølgelig en idé at skille sig af med eventuelt stash, man ikke har fået røget endnu. (D'uh)...

Kan ikke overskue at skrive mere...

Godt nytår!
-Bowphus

Titel: Re: Rygestop!
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Viborg skrev:
Hey Psy..

Jaa nytårs aften aftalte jeg med mig selv at jeg vil til at holde med at ryge hash.
Mit hash forbrug har stået på hver dag de sidste 2 år, jeg føler jeg både er psykisk og fysisk afhængig, jeg har prøvet nogen gange på at holde op, men har aldrig rigtig haft held med det.
Så nu kommer mit spørsmål til jer,

btw Godt nytår til jer alle

Mvh Viborg

Hej.

Der er ingen nem løsning på den udfordring du har givet dig selv. Jeg har selv røget galar i 10 år x 10 g dagligt efter en turbulent fortid med christianitforældre og kollektiv dagligdag og valgte at tage en lang pause på 1½ år sidste år men den var tuff. Hvis du skal stoppe, så skal du bare vide at een gang hasser altid hasser. Det du kan gøre er at holde pause. Men helt stoppe det kommer du aldrig til hvis du først har været rigtig hooked. Og det er rigtigt at svedeturene og drømmene der kommer tilbage godt kan have en afskrækkende effekt, men det er værd at hænge i. For nogen mennesker kan de udvikle helt nye personligheder som de ikke kendte til efter de begyndte på deres pause. Pausen kan vare i mange år, men en eller anden dag tager man lige et hvæs på en Joint eller lign. Hæng i, kom væk fra dine normale rammer, tag ud at rejs (det gjorde jeg i 6 måneder i mellemøsten) det hjalp for mig. Mn hvorfor vil du stoppe? KAn dine lunger ikke mere eller er du blevet for sløv eller koster det bare for mange penge ??

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DeSuspekte skrev:
så skal du bare vide at een gang hasser altid hasser....
Jeg er ubestridt kongen af olie. Jeg kan lave noel du går kold af flere dage i træk.
Ingen laver noel som jeg.
Du har bare styr på det der, hva'?
Velkommen til.

Titel: Re: Rygestop!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Viborg skrev:

Prøv også at kigge i Medaljens Bagside. Der ligger rimelig mange tråde af denne type.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Viborg: Det der virkede for mig, var at jeg hver dag kunne mærke at jeg blev mere og mere frisk. Efter en uge er du et helt nyt menneske, og det bliver bedre endnu.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Brainforest
Vær optimistisk omkring dig selv. Hvis du f.eks vil væk fra din afhængighedsfornemmelse, så sigt efter det. Tankerne irriterer dig kun indtil de har irriteret dig nok til at du bliver for træt af det, og vil se fremskridt.

Lav nogle ændringer i dit liv. Prøv ting du ikke har prøvet før, men har lyst til at prøve. Vær aktiv, det hjælper ikke noget at sidde og tænke på hvor dejligt det kunne være med en lille pind.

Vær stolt af dig selv når du har opnået noget. Det er helt igennem okay at synes man selv har gjort et godt stykke arbejde.

Som der er blevet nævnt før, så prøv evt. at bruge noget tid på din familie (nu ved jeg så ikke hvor meget tid du bruger på dem i forvejen) og måske venner du ikke har snakket med lidt tid.

Forandring fryder. Hvem ved måske en dag du har lyst til at fornandre dig tilbage igen. Det skal du nok selv få helt styr på.

Held og lykke!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Stonez skrev:
DeSuspekte skrev:
så skal du bare vide at een gang hasser altid hasser....
Jeg er ubestridt kongen af olie. Jeg kan lave noel du går kold af flere dage i træk.
Ingen laver noel som jeg.
Du har bare styr på det der, hva'?
Velkommen til.

Hehe og tak.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Først, takker jeg pænt for alle de svar der er kommet.
Jeg stopper pga jeg skal til at begynde i skole igen efter lang tid uden arbejde eller noget.
Jeg har længe haft lyst til at stoppe, men har bare ikke rigtig haft lysten eller grunden til det, men så nytårsaften gjorde jwg op med mig selv det skulle være nu.
Blev simpelthen for sløv i hverdagen, glemte mange ting som skulle gøres osv.

Men ellers vil jeg prøve det med kalenderen, eller i det hele taget sætte mig et mål, og når det kommer til stykket er det jo blot et spørgsmål om viljestyrke.

Btw, kommer ikke fra viborg, hedder det til efternavn :P

Mvh Viborg

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det lyder bare som en god plan! Jeg er selv gået i gang med at krydse af i kalenderen, dog af andre årsager. Men herfra skal du bare have god pause, og det skal nok virke bare du tror på dig selv og holder fast i beslutningen.
Der lyder btw. som en rigtig fornuftig ide, nu hvor du skal til at begynde i skole igen, når du så er startet får du jo sikkert banket en masse viden ind i knolden, som du jo skal bruge fremover, så lad være med at ryg det væk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Thomhash skrev:
Det lyder bare som en god plan! Jeg er selv gået i gang med at krydse af i kalenderen, dog af andre årsager. Men herfra skal du bare have god pause, og det skal nok virke bare du tror på dig selv og holder fast i beslutningen.
Der lyder btw. som en rigtig fornuftig ide, nu hvor du skal til at begynde i skole igen, når du så er startet får du jo sikkert banket en masse viden ind i knolden, som du jo skal bruge fremover, så lad være med at ryg det væk.

Skal til at starte på social og sundheds skolen, så der er en del der skal læres og huskes.
Men kommer nok ikke til at ligge det helt på hylden, kun for nu, indtil jeg har fået en normal hverdag igen.
Men holder fast i at det kun skal være et weekend stof.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Under min hat!
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16584

Der kan du se lidt om mit rygestop..

Jeg røg en joint nytårsaften, og siden har jeg ikke røget, eller haft lyst til at ryge..

Hvem man omgås med, har ekstremt meget at sige..
De folk jeg røg med og kom meget sammen med den gang, ser jeg ikke så meget til mere, nogle af dem overhovedet ikke..

Jeg er cirka 20 gange mere frisk nu, end jeg var for bare nogle måneder siden!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige et ekstra tip, som jeg har set få - men alligevel nogle - der har fået glæde af. Det hjælper især ved nikotin-stop.

Hver gang, du ikke har noget at lave, og lysten titter frem, så gå ud snup et glas cola eller noget vand. Jeg ved, det er lidt, men lidt har også ret. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Hey Viborg. Kan godt forstå du gerne vil stoppe.
Da jeg skulle bevise overfor mig selv at jeg ikke er afhængig af noget, tænker mest på cannabis, der var jeg meget derhjemme med fam, hvor jeg ikke må ryge. Heller ikke smøger. Jeg besøgte venner som ikke ryger cannabis og jeg prøvede virkelig at gå op i mit skolearbejde.

Det virkede. Efter ca 2 uger følte jeg at jeg havde overskud. Både fysisk og mentalt. Det er helt klart starten der er værst.

Jeg oplevede utrolig meget søvnbesvær i starten. Men det klarede jeg ved at træne rigtig meget, løbe en tur lige inden sengetid og lign.

Men ellers så skal du virkelig have viljestyrke. Ikke have noget ryger liggende.

Det er et par af mine råd. Håber du kan bruge dem. Held og Lykke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
Hey Viborg. Kan godt forstå du gerne vil stoppe.
Da jeg skulle bevise overfor mig selv at jeg ikke er afhængig af noget, tænker mest på cannabis, der var jeg meget derhjemme med fam, hvor jeg ikke må ryge. Heller ikke smøger. Jeg besøgte venner som ikke ryger cannabis og jeg prøvede virkelig at gå op i mit skolearbejde.

Det virkede. Efter ca 2 uger følte jeg at jeg havde overskud. Både fysisk og mentalt. Det er helt klart starten der er værst.

Jeg oplevede utrolig meget søvnbesvær i starten. Men det klarede jeg ved at træne rigtig meget, løbe en tur lige inden sengetid og lign.

Men ellers så skal du virkelig have viljestyrke. Ikke have noget ryger
liggende.

Det er et par af mine råd. Håber du kan bruge dem. Held og Lykke

Tak igen også til jer andre, kan altid bruge et godt råd.
Rygestoppet, går udemærket i øjeblikket, trangen er dog meget voldsom, har en del svede ture i løbet af dagen.
Desværre kom jeg til at tage et par hoveder igår, prøvede virkelig og lade være, men når mixet og bong'en bare står der.
Dog har jeg skåret meget ned inden for de sidste 2 uger, og vil selv mene jeg er godt på vej.

Jeg har dog følt en mærkelig fornæmmelse i kroppen den sidste tid, nærmest som jeg var påvirket at et stof af en art, når jeg ikke har røget.
Nogen der har prøvet noget lign ?

Kom til skade i weekenden, hvor jeg fik en stivkrampe, kan det have noget med det at gøre ?

Mvh Viborg

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Viborg skrev:

Jeg har dog følt en mærkelig fornæmmelse i kroppen den sidste tid, nærmest som jeg var påvirket at et stof af en art, når jeg ikke har røget.

Det kender jeg faktisk meget godt, det er som om man er i en lidt anden bevisthed, jeg er overbevist om at det er fordi man har røget for meget for længe og derved har vænnet sig til rusen som noget der altid er der, og når man så begynder at mærke det gamle jeg virker det meget anderledes.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
Viborg skrev:

Det kender jeg faktisk meget godt, det er som om man er i en lidt anden bevisthed, jeg er overbevist om at det er fordi man har røget for meget for længe og derved har vænnet sig til rusen som noget der altid er der, og når man så begynder at mærke det gamle jeg virker det meget anderledes.

Ja måske, men det er nærmest en summen i kroppen, sådan tung i kroppen, lidt svær at forklare.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]