Sieht skrev:
Ville lige lave en lille undersøgelse om der er nogen der føler sig afhængige af hash. Jeg ryger vær trejde uge, og er lidt bange for at blive afhængig eller få nogen af bivirkningerne. Hvis det ikke var for det ville jeg nemlig gerne ryge vær anden uge i steden for - selvom jeg allerede nu syntes jeg ryger for meget. Personligt føler jeg mig lidt phsygisk afhængig idet at jeg altid glæder mig til at jeg skal ryge igen sammen med vennerne - kender i vel også.

Jeg ryger selv 2-3 gange om ugen. Ikke voldsomme mængder, men indenfor 2-8 sug i en joint. Nok gennemsnitlig 4,5 sug. Ingen redosering i løbet af aftenen. Rene pot/skunk joints (ingen tobak) eller ren hash (typisk 0,06 gram af min hjemmelavede pot-hash) i en pibe. Jeg er lidt ekstra præcis i min beskrivelse her, da det er et vidt begreb "at ryge hash". Nogen kæderyger nærmest fra de har fri til de går i seng, og det er noget andet end at snuppe nogle få hiv af en joint.
Jeg føler mig ikke psykologisk afhængig, for jeg har ikke en tilbagevendende
trang til at ryge. Det kan godt være jeg glæder mig, men jeg føler mig ikke styret af det og kan sagtens lade det ligge. Det er heller ikke blevet en vane at jeg "bare lige skal ryge". Det er meget efter lyst og behov. I weekenderne er det bare dejligt at kunne nyde rusen og flyde hen. Til hverdage kan det være en belønning for en hård og stresset dag, hvor jeg bare får et par timer eller tre hvor jeg kan slappe helt af. Tit er jeg overgearet og har seriøst brug for at koble af og lade den politiske kamp ligge.
Fysisk føler jeg mig heller ikke afhængig, og jeg ryger praktisk talt den samme mængde, som jeg altid har røget. Altså: jeg føler ingen tolerance mod THC'en og har heller ingen problemer med at fungere, sove eller styre mig mentalt.
2-3 gange betyder pr. definition, at én af rygedagene ligger op af en hverdag. Jeg forsøger at minimere dette, da jeg godt kan være bagskæv dagen efter (ikke voldsomt, men lidt som fornemmelsen af at have sovet for meget eller for lidt... du ved

).