Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Føler du dig phsygisk eller fysisk afhængig?
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig phsygisk afhængig 14%  14%  [ 11 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig fysisk afhængig 1%  1%  [ 1 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig både fysisk og phsygisk afhængig 1%  1%  [ 1 ]
Jeg ryger 1-3 gange om måneden og føler mig ikke afhængig 40%  40%  [ 31 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig phsygisk afhængig 14%  14%  [ 11 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig fysisk afhængig 4%  4%  [ 3 ]
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig både fysisk og phsygisk afhængig 25%  25%  [ 19 ]
Afgivne stemmer : 77
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Ville lige lave en lille undersøgelse om der er nogen der føler sig afhængige af hash. Jeg ryger vær trejde uge, og er lidt bange for at blive afhængig eller få nogen af bivirkningerne. Hvis det ikke var for det ville jeg nemlig gerne ryge vær anden uge i steden for - selvom jeg allerede nu syntes jeg ryger for meget. Personligt føler jeg mig lidt phsygisk afhængig idet at jeg altid glæder mig til at jeg skal ryge igen sammen med vennerne - kender i vel også. ;)

Udover at i laver stemmer, så ville jeg gerne høre lidt erfaring for folk der ryger mere end mig, dog ikke værdagsrygere, om de føler bivirkninger eller erfaringer med at komme til at ryge mere og mere.

På forhånd tak

Titel:
Junior medlem

Kan se at jeg har glemt at lave et felt for folk der ryger 2< om måneden og ikke føler sig afhængig. Føler man sig ikke det så skriv please bare et indlæg ;)

Iøvrigt. Ryger du færerer end 1 gang om måneden går det stadig ind i 1-2 gange om måneden!

Titel:
Junior medlem

Har lige fundet endnu en fejl i spørgeskemaet. Der menes 3< istedet for 2<

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har netop en pause fra alle stoffer - inklusive cannabis. Grunden er, at jeg i en periode havde ubegrænset adgang til god skunk/pot, og det gik lidt over gevind, eftersom jeg i denne periode intet havde at lave i hverdagene.

Men kan uden nogle problemer holde den pause. Og derudover ryger jeg ca. 2-3 gange om måneden (ved mit sædvanlige forbrug).

Som Malkavian skriver i sit fine dokument (link herunder), så skulle der ikke opstå nogle nævneværdige bivirkninger ved et forbrug som mit.

Så umiddelbart vil jeg, udfra dit indlæg, sige, at du ikke har noget synderligt at bekymre dig om. ;)

http://malkavian.topskud.dk/cannabismyt ... cid3825017

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Indtil for 14 dage siden røg jeg dagligt, og havde gjort det i omkring 5 uger. Jeg stoppede fra den ene dag til den anden, og (modsat hvad jeg regnede med) oplevede jeg ingen abstinenssymptomer, jeg havde faktisk ikke den fjerneste lyst til at ryge i dagene efter.

Så umiddelbart tror jeg ikke der er så meget at være bange for, hvis man ryger mindre end en gang om ugen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kjær skrev:
Jeg har netop en pause fra alle stoffer - inklusive cannabis. Grunden er, at jeg i en periode havde ubegrænset adgang til god skunk/pot, og det gik lidt over gevind, eftersom jeg i denne periode intet havde at lave i hverdagene.

Men kan uden nogle problemer holde den pause. Og derudover ryger jeg ca. 2-3 gange om måneden (ved mit sædvanlige forbrug).

Som Malkavian skriver i sit fine dokument (link herunder), så skulle der ikke opstå nogle nævneværdige bivirkninger ved et forbrug som mit.

Så umiddelbart vil jeg, udfra dit indlæg, sige, at du ikke har noget synderligt at bekymre dig om. ;)

Der vil altid opstå "nævneværdige" bivirkninger ved at ryge cannabis. Det er ingen hemmelighed at stoffet er årsag til koncentrationsbesvær og nedsat indlæringsevne dagene efter. Prøv at lade være med at ryge i nogle måneder og ryg så en enkelt fed. Jeg garanterer man vil kunne mærke bivirkningerne i dage efter.
Jeg synes heller ikke man kan konstatere et misbrug ved at slå op i en tabel, da det må vurderes efter de bivirkninger man føler i hverdagen pga. sit brug/misbrug.
Er det et misbrug når overlægen ryger 20 fede om dagen? Hvad hvis det var en saddhu?
Måske stiller jeg det ikke så klart op. Kan i se forskellen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Kjær skrev:

Der vil altid opstå "nævneværdige" bivirkninger ved at ryge cannabis. Det er ingen hemmelighed at stoffet er årsag til koncentrationsbesvær og nedsat indlæringsevne dagene efter. Prøv at lade være med at ryge i nogle måneder og ryg så en enkelt fed. Jeg garanterer man vil kunne mærke bivirkningerne i dage efter.
Jeg synes heller ikke man kan konstatere et misbrug ved at slå op i en tabel, da det må vurderes efter de bivirkninger man føler i hverdagen pga. sit brug/misbrug.
Er det et misbrug når overlægen ryger 20 fede om dagen? Hvad hvis det var en saddhu?
Måske stiller jeg det ikke så klart op. Kan i se forskellen?

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg vurderede det også bare udfra startindlægget. Og ja, der er selvfølgelig bivirkninger, og det er meget forskelligt fra person til person, og hermed kan man ikke slå misbrug eller bivirkninger op i nogle tabeller. Jeg synes bare Malkavians teksstykke beskriver mine egne erfaringer - og mange af mine kammeraters - meget godt. :)

Titel:
Medlem

Jeg ryger hver anden dag. syns ikke det er noget der hiver særligt i mig når jeg ikke ryger. ud over at jeg self altid har lyst til at ryge inden jeg skal i seng men sådan tror jeg altid jeg har haft det.

Mvh Tom.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Hvor er den der hedder ryger bong fra morgen til aften ? :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
For tiden ryger jeg dagligt, prøver at begrænse det til kun at ryge et par joints... ikke bong... prøver :?

Jeg er ret så psykisk og fysisk afhæning af bønnen, og har heftige søvnproblemer og cravings når jeg ikke ryger. :x

Jeg tager aldrig skæv på arbejde(kun bagskæv), eller andre vigtige happenins, der kræver min både psykiske og fysiske tilstedeværelse. Jeg kan godt lige at bilde mig selv ind, at så længe jeg holder tingene adskilt, er jeg da ikke helt ude i hampen..... :roll:

mvh bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
Jeg ryger 2< gange om måneden og føler mig både fysisk og phsygisk afhængig

Bedre kan det vist ikke siges :(

Men er godt på vej til at stoppe :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
lige for tiden ryger jeg dagligt.. 1-3 gange, meget forskelligt. holder mig dog kun til joints :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sieht skrev:
Ville lige lave en lille undersøgelse om der er nogen der føler sig afhængige af hash. Jeg ryger vær trejde uge, og er lidt bange for at blive afhængig eller få nogen af bivirkningerne. Hvis det ikke var for det ville jeg nemlig gerne ryge vær anden uge i steden for - selvom jeg allerede nu syntes jeg ryger for meget. Personligt føler jeg mig lidt phsygisk afhængig idet at jeg altid glæder mig til at jeg skal ryge igen sammen med vennerne - kender i vel også. ;)

Jeg ryger selv 2-3 gange om ugen. Ikke voldsomme mængder, men indenfor 2-8 sug i en joint. Nok gennemsnitlig 4,5 sug. Ingen redosering i løbet af aftenen. Rene pot/skunk joints (ingen tobak) eller ren hash (typisk 0,06 gram af min hjemmelavede pot-hash) i en pibe. Jeg er lidt ekstra præcis i min beskrivelse her, da det er et vidt begreb "at ryge hash". Nogen kæderyger nærmest fra de har fri til de går i seng, og det er noget andet end at snuppe nogle få hiv af en joint.

Jeg føler mig ikke psykologisk afhængig, for jeg har ikke en tilbagevendende trang til at ryge. Det kan godt være jeg glæder mig, men jeg føler mig ikke styret af det og kan sagtens lade det ligge. Det er heller ikke blevet en vane at jeg "bare lige skal ryge". Det er meget efter lyst og behov. I weekenderne er det bare dejligt at kunne nyde rusen og flyde hen. Til hverdage kan det være en belønning for en hård og stresset dag, hvor jeg bare får et par timer eller tre hvor jeg kan slappe helt af. Tit er jeg overgearet og har seriøst brug for at koble af og lade den politiske kamp ligge.

Fysisk føler jeg mig heller ikke afhængig, og jeg ryger praktisk talt den samme mængde, som jeg altid har røget. Altså: jeg føler ingen tolerance mod THC'en og har heller ingen problemer med at fungere, sove eller styre mig mentalt.

2-3 gange betyder pr. definition, at én af rygedagene ligger op af en hverdag. Jeg forsøger at minimere dette, da jeg godt kan være bagskæv dagen efter (ikke voldsomt, men lidt som fornemmelsen af at have sovet for meget eller for lidt... du ved :) ).

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
phsygisk = psykisk ?

http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Her i ferien har jeg røget mere end jeg plejer, men ellers så er det omkring 1-2 gange om måneden, nok mindre endda, føler mig hverken fysisk eller psykisk afhængig..

Titel: tjah
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
det er lidt forskelligt hvor tit jeg ryger... men synes at jeg burde holde nogen længere pauser, sådan så det ville være noget mere "specielt" at ryge tjald... savner lidt at det var ligesom i starten, hvor det var spændende og noget man bagefter gik og snakkede om...

BTW.
Malkavian skrev:

...Ingen redosering i løbet af aftenen. Rene pot/skunk joints (ingen tobak) eller ren hash (typisk 0,06 gram af min hjemmelavede pot-hash) i en pibe... .

0,06?! seriøst?... må være den vilde smoke...

Titel: Re: tjah
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spiffy skrev:
0,06?! seriøst?... må være den vilde smoke...

Den vildeste placebo, du kan forestille dig ;)

Nej seriøst så blev det rystet af sidste års høst, og der var en udvindingsgrad på 1%. Så jeg fik lige i underkanten af 3 gram på 280 gram pot. Eller også er jeg bare lidt følsom :D

Jeg bryder mig heller ikke om at blive fuldstændig bevidstløs, og jeg synes at man får sindssygt meget ud af selv små doser, når man tillader sig at flyde med strømmen og bare lade cannabissen lede sig derhen, hvor turen går. Cannabis kræver hengivelse :)

Titel: Re: tjah
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Malkavian skrev:
Cannabis kræver hengivelse :)

...og tilgivelse! ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Ups, kom til at stemme på, at jeg "kun" ryger 1-3 gange om måneden, og det er vist løgn.. Ryger 1-2 gange om dagen og føler mig meget psykisk afhængig, men ikke så fysisk afhængig..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
jeg ryger 1-3gange i året

nu er det 2 år siden sist jeg røg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]