Meskalin er ulovligt, så jeg kan ikke helt forestille mig at det bare bliver solgt på nettet? Lyder ret usandsynligt. Sandsynligheden for at de har fået det igennem bekendte, er større.
Umiddelbart ville jeg være ret mistroisk overfor, at de piller indeholdt meskalin. Det må være kæmpemæssige piller til overforvoksede heste, hvis det endelig er.
Prøv at læse lidt her:
http://www.erowid.org/chemicals/mescali ... nfo2.shtmlDe såkaldte smartshops, hvor man kan købe psykoaktive urter og kemikalier (bl.a. research chemicals), har desværre en ulækker tendens til at forklæde deres produkter med iøjenfaldende farver og fancy navne ("eXplosion" blev methylone, en MDMA-derivat, kaldt og blev beskrevet som "just like ecstasy!" eller "legal ecstasy!!"). Hvad jeg ved af, så har methylone næsten ikke gennemgået videnskabelige analyser, og at sætte det i samme bås som ecstasy kan være potentielt livsfarligt, især når ingen HR om stoffet er angivet. Ikke engang en liste over de aktive stoffer var angivet, så der var ingen mulighed for at undersøge de stoffer, som man indtager i forbindelse med eXplosion. Utrolig uansvarligt, og det kan være det samme dine venner bliver udsat for.
I forlængelse af BRB's indlæg: Hvis det er reelt at dine venner har købt det på nettet, så synes jeg de skal undersøge om det drejer sig om et helt andet stof eller en samling af stoffer og/eller urter, der ifølge siden kvalificerer sig til at have navnet "mescaline". Vær konstruktivt kritisk overfor beskrivelsen af stoffet, og hvis der intet står om varedeklarationen, så vil jeg på det kraftigste anbefale at holde jer langt væk fra det.
Gå efter kvalitet, viden og sikkerhed, ikke efter kvantitet og russiske rouletter.