Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

De fleste som debaterer herinde, må have stået i den situation, at bordet fanger ved f.eks. morfinpræperater og man er nød til at ta sit stof.

Jeg selv kronisk smertepatient. Rotererer mellem 60 mg Contalgin og 30 mg Metadon samt pn. morfin/oxynorm

Jeg har været på det i ca 8 år - 24/7.

Jeg havde forestillet mig at fjerne enten 10 mg Contalgin eller 5 mg Metadon. Der er lidt med halveringstiden - det er jeg opmærksom på.

1) Såfremt jeg følger ovnævnte måde - hvor lang tid har jeg abstinenser? Og hvornår skal jeg smide den næste pille?

2) Kan jeg ta en kold tyrker?? Jeg har masser af diazepam, så hvis morfinabstinenserne er værst indenfor de første 2-3 uge, kunne det være en løsning.

Alternativt skal jeg ud og finde nogle Subutex - men det ønsker jeg ikke, da jeg ikke er bekendt med hvorledes man gør. Fik 2 mg iforb med smertebehandling, men blev mærkelig i hovedet af det.

ps. Min læge skal ikke inddrages. Jeg vil bare gerne se om jeg rent smertemæssigt kan fungere uden alt det dope - føler mig låst fast - klaustrofobisk over at være afhængig

Titel:
Medlem

Hej er ikke sikker på at jeg har forstået dit indlæg helt rigtigt.. har selv fået donner lidt over et år fik 70 ml eller 14 donner som det bliver kaldt på gaden.. er dog kommet ud af dem for et lille års tid siden.. tro ikke du vil få de hel store abstines problemmer ved at gå 5 ml ned og vil synes at det vil være dumt af dig at sætte dit benzo forbrug op.. hvis man tager metadon MÅ MAN ALDRIG TAGE Subutex eller timgesic da man så bliver alvorlig syg af det man for nedtur på af det..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Hvis du har modet og nysgerrigheden, er ibogain måske en måde at komme ud af det på?
Jeg har før hørt om smertepatienter, der med jævne mellemrum har taget sådan en behandling, for at "nulstille" deres opiod-tolerance.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Citat:
1) Såfremt jeg følger ovnævnte måde - hvor lang tid har jeg abstinenser? Og hvornår skal jeg smide den næste pille?

Det er ikke sikkert, at du overhoved får abstinenser, men generelt er det ikke advisabelt at gå mere end 15-20 % ned pr. uge, og selv dette kan være for voldsomt et drop for mange. Læg også mærke til, at det er i procent, og at den mængde du kan droppe pr. uge altså daler i takt med at den samlede mængde daler. Således kan der blive behov for at hugge pillerne i mindre bider, efterhånden som du får behov for at kunne dosere på de mellemliggende intervaller.

Citat:
2) Kan jeg ta en kold tyrker?? Jeg har masser af diazepam, så hvis morfinabstinenserne er værst indenfor de første 2-3 uge, kunne det være en løsning.

Du kan jo altid prøve, men jeg tror at det vil være en meget ubehagelig oplevelse, når du har været hooked så længe. Min egen erfaring er at diazepam ikke hjælper en stort, når det handler om at kunne sove.
Held og lykke med projektet, jeg har selv haft bedst erfaringer med at substituere med Subutex, og så langsomt gå ned i dosis derfra.
Jeg håber, det lykkes for dig!

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har også hørt om ibogain men det er langtfra alle det hjælper. Der er dog ingen tvivl om at klinikkerne tjener tykt på det. Og iøvrigt er Kenneth vist ikke ude på at holde helt op...

Buprenorphin er desværre et no-no. Hvis du tager det, fjerner det den lækre metadon og morfin som holder sig til dine dopamin receptorer, og kaster dig i en kold tyrker.

En kold tyrker ville jeg heller ikke anbefale, på grund af metadonen. En kold tyrker på morfin ville tage en uge. På metadon snakker vi en måned, og måske flere måneder indtil de begynder at sove normalt.

En nedtrapning af 10mg contalgin eller 5mg metadon lyder mest realistisk. Det vil nok være lettere at skære ned på contalginen end på metadonen, men vent... Contalgin er jo depotpiller, ikke?

Hvis jeg var dig, ville jeg begynde at skære 2,5 mg af metadonen, og efter en uge skære yderligere 2,5 mg ned. Det burde ikke være så slemt...

Titel:
Medlem

Nu er årsagen til jeg tager morfin eller metadon en helt anden, end hovedparten af øvrige skribenter - nemlig smerter.

Jeg har været trappet ud én gang - og ja, det var satme hårdt. Det var med Contalgin og Risolid. De hjælper godt Risolid - men føj de er klamme at komme med.

Pt. er jeg på metadon - så jeg venter til jeg rotere tilbage om 3 mdr til Contalgin, før jeg trapper ud.

Så er spørgsmålet så, om mine smerter er blevet mindre. Er de det - så ryger Contalgin og Metadon i tønden og alt det man ellers får som kronisk smerter patient, Amitriptylin, Backlofen, Remeron og Stesolid.

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Pt. er jeg på metadon - så jeg venter til jeg rotere tilbage om 3 mdr til Contalgin, før jeg trapper ud.

Fornuftigt. Metadon er alt for lang tid i systemet til at trappe ned. Hvis jeg var dig, ville jeg vente til jeg havde været på Contalginen i en måneds tid, før jeg starter på en nedtrapning, for at sikre dig at alt metadonen er ude af dit system... Ang Stesolid skal du sgu være forsigtig. Bedst at nedtrapningen er overvåget af en læge. I modsætning til opiater kan benzo-abstinenser rent faktisk være farlige. Og det tager lang tid.

Citat:
Så er spørgsmålet så, om mine smerter er blevet mindre. Er de det - så ryger Contalgin og Metadon i tønden

NEEEJ!!!! For alt hvad der er helligt!!! Behold dine recepter, og del dem ud med rund hånd til uforbedrelige opiophiler! Eller junkier! Du kan forhindre en del indbrud! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]