Citat:
1) Såfremt jeg følger ovnævnte måde - hvor lang tid har jeg abstinenser? Og hvornår skal jeg smide den næste pille?
Det er ikke sikkert, at du overhoved får abstinenser, men generelt er det ikke advisabelt at gå mere end 15-20 % ned pr. uge, og selv dette kan være for voldsomt et drop for mange. Læg også mærke til, at det er i procent, og at den mængde du kan droppe pr. uge altså daler i takt med at den samlede mængde daler. Således kan der blive behov for at hugge pillerne i mindre bider, efterhånden som du får behov for at kunne dosere på de mellemliggende intervaller.
Citat:
2) Kan jeg ta en kold tyrker?? Jeg har masser af diazepam, så hvis morfinabstinenserne er værst indenfor de første 2-3 uge, kunne det være en løsning.
Du kan jo altid prøve, men jeg tror at det vil være en meget ubehagelig oplevelse, når du har været hooked så længe. Min egen erfaring er at diazepam ikke hjælper en stort, når det handler om at kunne sove.
Held og lykke med projektet, jeg har selv haft bedst erfaringer med at substituere med Subutex, og så langsomt gå ned i dosis derfra.
Jeg håber, det lykkes for dig!
Mvh. Psyko