Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hi

Jeg har de sidste 3-4 taget E/MDMA i perioder. Det har aldrig været det vilde forbrug, måske nogen gange 2 weekender i træk, men så ikke rørt det de næste 2-3 måneder.

For godt 4 måneder var jeg til lidt rave og spiste E piller der, 4 stk hvilket er normal dosis for mig. Der kom ingen pludselig voldsom varme og energi, mere en snigende effekt. Ingen tvivl om jeg blev lam, men bare ikke som jeg plejer. Denne der "jeg elsker alle, skal snakke konstant, varme i kroppen" følelse kom aldrig.

Jeg tog så lidt MDMA for et par uger siden, 150mg i en streg til næsen. Effekten var minimal. Ugen efter prøvede jeg 175mg i en bombe med meget svag virkning. Ugen efter igen prøvede jeg så 210mg i en bombe hivlket også gav meget lille effekt. Jeg mistænker lidt MDMA for at være dårlig kvalitet, men andre prøvede en lille streg og blev ret stegte.

Hvad betyder dette? Har jeg brugte op mine ecstasy lammeture? Det lyder altså mystisk, da mit forbrug har været ret begrænset.

Titel:
Medlem

det betyder du skal ta en pause på mindst 2 måneder :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er nok to grunde til at du ikke får den "MDMA high", som du savner. For det første opstår tolerance ret hurtigt, og for at den forsvinder helt skal der gerne være en pause på ihvertfald en måned, for at hjernen kan nå at indstille sig igen, så tolerancen forsvinder.

For det andet, vænner psyken sig til selve følelsen, så det føles mindre intenst, selv om dosen nok har været god nok.

Svaret er, i begge tilfælde - at holde en pause. Det er en god idé at holde ihvertfald en måneds pause mellem hver gang man tager MDMA, måske endda mere - for at få optimal effekt. Stadigvæk kan man godt miste den følelse som det var den første gang, da man ved hvordan det virker og hvordan rusen er, og man bliver måske mindre overrasket.

Hvis du ikke får nogen tilsigtet effekt af en moderat dose (100-150 mg), så lad vær med at redosér, men sig i stedet til dig selv at du har brug for en pause. At redosere ud over de moderate doser, som nævnt, vil kun gøre ondt værre og yderligere øge tolerancen, for ikke at tale om øget risiko for bivirkninger som depression og angst.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

--> måske nogen gange 2 weekender i træk <--

--> Jeg tog så lidt MDMA for et par uger siden, 150mg i en streg til næsen. Effekten var minimal. Ugen efter prøvede jeg 175mg i en bombe med meget svag virkning. Ugen efter igen prøvede jeg så 210mg i en bombe hivlket også gav meget lille effekt. <--

Mere end rigeligt til at fjerne magien 100% ;)

Hvis du værdsætter den ekstatiske mdma følelse så holder du lige 6-8 måneders pause før du prøver igen ;)

Og husk helst 3 måneders mellemrum for at undgå tolerance ;)

my 5 cents

Titel:
Junior medlem

Jeg havde ikke taget E i ca. 12 måneder da jeg tog de piller til rave. Og så gik der 4 måneder før jeg tog det MDMA. Grunden til jeg tog MDMA så ,mange gange tæt på hinanden, var fordi det ikke virkede.

Så de bemærkninger om pause holder ikke.

Men den om psyken havde jeg ikke lige tænkt på, måske er der noget der.

Titel:
Medlem

daxx skrev:
Jeg havde ikke taget E i ca. 12 måneder da jeg tog de piller til rave. Og så gik der 4 måneder før jeg tog det MDMA.

Dejligt at høre!

daxx skrev:
Grunden til jeg tog MDMA så ,mange gange tæt på hinanden, var fordi det ikke virkede.

Knap så klogt gjort.

daxx skrev:
Så de bemærkninger om pause holder ikke.

Det gør bemærkningerne så, kan jeg fortælle dig.
Om du fik effekt eller ej, er fuldstændig ligegyldigt. Du indtog MDMA, mange gange og i høje dosis indenfor ret kort tid. Selvom du ikke mærkede noget første gang til rave, så betyder det ikke at din krop ikke har håndteret stoffet og at stoffet ikke har påvirket kroppens neurale systemer. Tolerance vil opstå, om du vil erkende det eller ej. Og at du så tager det så ofte bag efter, gør det det ikke meget bedre :) Hvis du heller ikke gør det på tom mave, bliver stoffet optaget over et stykke tid, og det er ikke ønskværdigt med MDMA - doseringen skal være rigtig og optages hurtigst muligt. Hvis du også var påvirket inden du tog MDMA, kan det også hæmme MDMAs unikke virkning, eller i hvertfald konvertere det til en anden lignende effekt.

Læs hvad de andre skriver, og tag det så til dig! Mine råd er: Tag mindst 6 måneders pause, gerne et år, og gå efter kvalitet og renhed, drop pillerne og få fat i noget rent MDMA, så du kan bestemme din dosering istedet for at lege med din krop på den måde med de skide ecstasy-piller.

Du virker heller ikke som om du er klar over MDMAs virkningsmekanismer. Nettet er fyldt med det, google, psychedelia.dk, erowid.org - kig dig lidt omkring, lær lidt om de stoffer du tager. De bud der er kommet i denne tråd, er almen MDMA viden, som du burde tage til dig med åbne arme istedet for at se det som upålideligt.

daxx skrev:
Men den om psyken havde jeg ikke lige tænkt på, måske er der noget der.

Bare rolig, det er der - det er ikke kun måske.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hehe...kender godt den der virkning der pludselig sige BOOM og de første gange tror man at man skal dø og så de mere snigende.....Kan ikke forklare hvad det er men Ecstasy er jo stoffernes studenterbrød så du kan aldrig være sikker på hvad du får....

et godt råd er bare at få en fast pusher hvor du nærmest lærer pillerne at kende....så ved man hvad dosen er og hvad der skal ske

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Et godt råd er, at få fat i noget ren MDMA, så kan beskidte piller godt skride hjem :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Hehe, "stoffernes studenterbrød" - hvad med romknaldere ? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
bubbles skrev:
Et godt råd er, at få fat i noget ren MDMA, så kan beskidte piller godt skride hjem :P

Ja men det kommer jo ligesom også lidt an på situationen, hvor man er henne osv.. nogle gange er ren mdma måske ik ligeså praktisk som en pille :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er derfor gelatinekapslerne er opfundet.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har med flere forskellige stoffer oplevet at magien er forsvundet, for kun at vende delvist tilbage efter længere pauser. Det er formentlig noget psykisk som Treasure også er inde på. Til alle jer der siger at daxx bare skal skaffe noget ren MDMA, så er jeg ret sikker på, at det præcis er hvad han mener med "MDMA."

-Psyko

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har med flere forskellige stoffer oplevet at magien er forsvundet, for kun at vende delvist tilbage efter længere pauser. Det er formentlig noget psykisk som Treasure også er inde på. Til alle jer der siger at daxx bare skal skaffe noget ren MDMA, så er jeg ret sikker på, at det præcis er hvad han mener med "MDMA."

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Treasure skrev:
Det er derfor gelatinekapslerne er opfundet.

Det så rigtig nok, men så er der også sådan noget med tilgængelighed af ren MDMA fremfor piller, men det skal vi jo ik diskutere her.. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]