Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 23:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Kan vi ikke snart få stoppet alle de latterlige, meningsløse, ubrugelige topics om narko-syntese? Dextrose har tidligere oprettet et topic om det samme, men det lader ikke til slå ordentligt igennem og jeg er snart ved få ondt i hovedet af at læse det ene topic efter det andet, hvor bundretarderede fjolser igen og igen stiller spørgsmål om hvordan de kan lave narko eller ekstrahere dit og dat fra tabletter eller skamcuttet pulver.

For det første... hvis du har den kemiske viden til overhovedet at udføre en syntese, så behøver du heller ikke spørge om hvordan du gør på et offentligt board. Derfor - lad vær med at opret topics som "Hvordan ka jeg lave Xtasy hjemme i min kælder!?"

For det andet... hvis du ikke ved hvordan man fremstiller et stof og er for doven til at bruge få sekunder ved at søge på google eller anden søgemaskine først, så er du højst tænkeligt heller ikke kompentent nok til at omgås og arbejde med ætsende/sprængfarlige/giftige kemikalier. Derfor - når du absolut ingen viden har om kemi, så lad dog for helvede vær med at tro du kan stå og udføre indviklede og/eller farlige synteser.

For det tredje... de fleste kemikalier, reaktanter, udgangstoffer mm. til de fleste stofsynteser - for ikke at nævne stoffet selv(!) - er ulovlige. Derfor - lad vær med at tro du overhovedet kan anskaffe nogle af de krævede kemikalier og lad vær med at spørg om hvor de fås.

For det fjerde (selv om jeg ikke ønske at skulle lyde som moderator eller admin)... topics hvor der diskuteres køb/salg/anskaffelse af ulovlige stoffer/reagenser/kemikalier er imod regelsættet (som er nævnt på forsiden). Derfor... hvis dit topic drejer sig om en eller flere af disse, spar din energi og få svar på dit/dine spørgsmål et andet sted, f.eks. ved at søge på google eller mange af de utallige sider der gang på gang bliver henvist til (erowid, lyceum osv.)

Og til sidst... selv om dette board godt nok omhandler rusmidler af forskellig art og alkymistens hjørne specifikt omhandler kemi mm., så brug din sunde fornuft først og tænk over om du selv gider sidde og læse i en forum-sektion, hvor der bliver diskuteret noget så omfangsrigt og bredt som kemi - men hvor man kun finder spørgsmål om hvordan man kan anvende kemi til at gøre sit coke mere rent, fremstille amfetamin eller omdanne sin mors hårlak til LSD. Det ødelægger den grundlæggende interesse og selv om der ind i mellem bliver stillet gode interessante spørgsmål, så er størstedelen af sektionen fyldt med dumme og uinteressante spørgsmål, som ingen gider læse. Til sidst stopper folk pr. automatik med at gå ind og læse i en sådan sektion (hvilket efterhånden er tilfældet hos mig selv) og så ødelægges også de seriøse og interessante diskussioner, fordi der ikke er nogen der læser dem.

Jeg ved der er mange herinde der har en bred og omfattende viden om kemi, som forhåbentligt vil kommentere eller besvare topics eller spørgsmål, hvis de det på den ene eller anden måde har en vis interesse, relevans, eller potentiale til at være informerende, uddybende osv. Eller sagt på en anden måde, man vil altid gerne bidrage, hvis det kan give andre ny viden og indsigt eller hjælpe til at forstå, så et emne med kød på vil i alle henseender være til gavn, ikke mindst for ham der spørger, men også for dem der læser med eller dem der f.eks. skal forklare noget kompliceret eller abstrakt ved at formulere sig på en pædagoisk og forståelig måde, så både ham der spørger og evt. andre der læser med, så let som muligt får en besvarelse eller forklaring.

Hvis jeg f.eks. opretter et topic og stiller et spørgsmål som folk synes er interessant, så er det gavnligt på flere punkter. Det er gavnligt for mig, fordi jeg får besvaret mit spørgsmål. Det kan også være gavnligt for ham der besvarer spørgsmålet fordi han bliver udfordret til at få en dybere forståelse for det tilspurgte emne, for at kunne formulere et så letforståeligt, korrekt og præcist svar som muligt. Det er gavnligt for sektionen generelt fordi der kommer mere aktivitet - både for folk med spørgsmål og svar. Det er gavnligt for evt. medlæsere, der får besvaret et lignende spørgsmål og/eller måske samtidig opnår fornyet eller dybere forståelse. Og endelig er det gavnligt for nysgerrige, måske "grønne" medlæsere, der får vækket en interesse og derigennem senere kan bidrage med svar eller spørgsmål der lægger op til diskussioner af forskellig karakter.

Jeg mener selv, at der ikke er nogen dumme spørgsmål, så længe den der spørger gør det fordi han/hun søger et kvalificeret svar eller forklaring. Hvadenten det omhandler hvad den kemiske formel for vand er eller noget abstrakt kemisk kvanteteori, så er alle spørgsmål lige gode så længe man kan hjælpe spørgeren så han/hun får et svar eller en forklaring, der kan føre til noget konstruktivt. Nu er jeg ikke dommer for, hvad der for den enkelte kan føre til noget konstruktivt, men jeg tror godt de fleste kan følge mig, så længe vi bare fastslår at spørgsmål som "Hvordan laver jeg kæxx mayn?!" ikke ummidelbart falder inde for den kategori. Det meste handler jo for fanden bare om at bruge sin sunde fornuft og spørge sig selv: "Hvad kan jeg bruge det her til?" og "hvad kan andre bruge det her til?". For min skyld må folk gerne ville vide hvordan man laver amf eller MDMA, så længe folk bare benytter sig af alternativerne først, f.eks. en simpel søgning på google eller en af de andre mange hjemmesider, hvor man kan finde informationer i den genre. Folk må være lige så hjernedøde som de vil, men behøver de også skilte med det?

Hvis man spørger fordi man synes kemi el. lign. besidder en vis interesse, uden at man har det helt store kendskab, findes der et utal af bøger der gennem illustrationer og gode forklaringer kan være lærerige at læse, uanset hvilket niveau man er på. Mange bøger der anvendes til den gymnasielle undervisning i kemi på C og B-niveau (hed det da jeg gik i gymnasiet) giver en solid forståelse af de vigtigste kemiske grundprincipper, og kan købes hos boghandlere for få hundrede kroner. Bøger på højere niveauer er meget varierende i omfang og forståelighed samt behandlingen af forskellige områder (da bogen oftest omhandler et specifikt område inde for kemien), i det dét som regel forudsættes at man har et vist grundlæggende bekendtskab med almene kemiske principper og teorier. De fleste bøger i den genre koster normalt også en del mere, men bør læses, hvis man vil forstå eller kende til et særligt område på et mere detaljeret og teoretisk niveau. De er dog overhovedet ikke nødvendige, hvis man bare gerne vil danne sig et forholdsvis nuanceret billede af den grundlæggende kemi.

Dextrose har tidligere lagt op til at folk skulle poste nogle flere topics om teoretisk kemi på forskellige planer, så skulle folk ikke snart droppe al snakken om narkosyntese der på ingen måder omhandler noget teoretisk eller praktisk, men kun har til formål at hjælpe folk med at begå dumheder eller komme til skade fordi de tror syntesekemi er det samme som at bage småkager. Der er trods alt en grund til at man ikke bruger dyrt glasudstyr/instrumenter, beskyttelsesbriller, handsker og stinkskab i hjemkundskab (og nej en køkkenvægt og grydelapper tæller ikke).

Jeg vil meget nødigt få det til at se ud som en løftet pegefinger med en bedrevidende indstilling, men kemikalier er altså ikke legetøj. Man udsætter sig selv og andre for alvorlige risici når man forsøger at udføre eller lave noget, som man hverken er kompentent eller på nogen måde forsvarligt kvalificeret til at lave. Selv om man på en eller anden vis kommer i besiddelse af kemikalier eller reagenser til en syntese, så er det på alle måder ualmindeligt uforsvarligt overhovedet at forsøge, så længe man ikke besidder et stærkt og dybdegående teoretisk og praktisk kendkab til kemi, og endnu vigtigere, har de påkrævede omgivelser med vigtige sikkerhedsmæssige foranstaltninger.

I tilfældet af, at man rent faktisk på alle måder er kvalificeret og ansvarligt samt relativt sikkert kan udføre en syntese, synes jeg personligt det er spild af tid og potentiale at syntetisere ulovligt narko og samtidig spille hasard med sine fremtidsplaner.

Så please folkens... spænd lige hjelmen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Inden jeg klikkede mig ind på Alkymistens hjørne tænkte jeg "det er enligt ret lang tid siden jeg har været der" og nu ved jeg hvorfor :|

Mvh. Visias

Ps. Hvordan laver man LSD ud af hårlak? ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Der burde bare laves en regel om at narko synteser ville give en advarsel første gang og anden gang blev man smidt af helvede til.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Treasure > Word up, nigga! :yeah:

Jeg gør lige den her tråd sticky.

For min skyld må der gerne diskuteres narkokemi her på boardet, bare ikke anskaffelse, køb/salg af prækursorer, men gerne syntese.

INFORMATION WANTS TO BE FREE! :twisted:

Og til alle jer andre... sitet bliver 110% overvåget af politiet, da det før har været anmeldt af "lureren" (jeg kan ikke lige huske hvilken politiker det var), så hav det lige in mente.

Jeg har personligt rent mel i posen, og ikke behov for at sløre min IP.
Spørgsmålet er... har du?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har ingen problemer med at der bliver stillet et spørgsmål ind til en narkosyntese, f.eks. hvorfor man blander stof a med b og får stof c, så længe det på en eller anden måde bare udviser, at hensigten ikke er man ligefrem selv vil forsøge at udføre det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Enig.

Der bør udfærdiges et regelsæt for postning i dette forum.
Vi opfordrer jo ikke til produktion af illegale stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Dextrose skrev:
sitet bliver 110% overvåget af politiet, da det før har været anmeldt af "lureren" (jeg kan ikke lige huske hvilken politiker det var), så hav det lige in mente.

Off-topic: Det var Anders Møller fra det yderst respektable ( :? ) parti Venstre.
Han er også kendt for at blive taget i at smugkigge ind i damernes omklædningsrum i svømmehallen og for at hans sekretær har anklaget ham for sexchikane. :)

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
SmølfeFarmer skrev:
Dextrose skrev:
sitet bliver 110% overvåget af politiet, da det før har været anmeldt af "lureren" (jeg kan ikke lige huske hvilken politiker det var), så hav det lige in mente.

Off-topic: Det var Anders Møller fra det yderst respektable ( :? ) parti Venstre.
Han er også kendt for at blive taget i at smugkigge ind i damernes omklædningsrum i svømmehallen og for at hans sekretær har anklaget ham for sexchikane. :)

Mvh Jonas!

Og det skulle være en dårlig ting?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
SmølfeFarmer skrev:

Hvor antyder jeg at denne del er en dårlig ting?
Jeg har enda sat en sød lille ikke roll-eye-smiley bagefter. Hell, hvis der havde været en rating-funktion havde jeg giver ham +++++ med tre pile op!

Mvh Jonas!

Titel: Re:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

LarmerFyr skrev:
Dextrose skrev:

Mvh Jonas!

ROFLMAO
Der er vist en Politiker der har smag for at lure.Det er utroligt hvem de lukker ind i det Ting nu om dage.
Ja det er noget lort når man bliver opdaget. :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Det er lige precic det modsatte dette forum er til............
tosse at skrive sådan en gang ordgejl og håne folk der søger information.

vi bør informere om hvordan man renser speed og coke vi børe skrive amoniak og ikke en slørend kemis forkortelse..
Jo flere der lærer, hvad det er det hele består af på godt dansk, jo flere forstår faren og handler derfeter...
men i øjeblikket sidder der nogle nørder og skyder kemiske forkortelser af i hovedet på hinanden.

Det hjælper ikke nogen......

her er et eks:
på hvordan det kunne gøres.

Cocain fra the poser.

01. du køber 5 kilo "the de mata" i din nærmeste
perker biks.
o2. du åbener alle posrene og blander dem i en stor spand med 5 liter vand og
saltsyren.lader det står i en dag
03 du hælder det sammen med 20 liter bensin fra den nærmeste tankstation
og lader det stå i tre dage, du skal huske at omrøre det ca 3 ganga i døgnet.
04. Nu har du en spand med the og vand og bensin, den hælder du gennem
en stof klud du holder over, en anden spand som er minimum stor nok til 30 liter.
det der er i kluden er teen, og det der er i spanden, er det du skal bruge til produktionen......
husk at tage kluden og folde den som en påser og så præsse alt det sidste væske ned i spnden....

og sådan kan man fortsætte intil man har en hel forklaring på hvordan
5 kilo matethe fra argentina eller bolivia kan laves om til 25 gram ren cocain...

det er ikke fancy og høj pannet men god og ren forklaring, det sparer folk fra kontakt med det kriminelle miljø.
de skal højst købe lidt acetone og nogte benzin...det er vel ikke så farligt.....

lighten up.. der er ingen sympati for en smart ass...

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu den er meget dårligt formuleret den guide der. Sådan noget hjemmekemi er altså heller ikke noget alle burde gå i kast med, ved godt det med at rense amf og sådan er lige til, men lige så snart det bliver mere avanceret er det en god ide at have lidt kemividen på gymnasie niveau. Og dem får du jo netop sorteret fra ved at skrive i kemisprog fordi så er det rent faktisk kun folk der ved hvad der snakkes om der kan lave det.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Jeg synes nu den er meget dårligt formuleret den guide der. Sådan noget hjemmekemi er altså heller ikke noget alle burde gå i kast med, ved godt det med at rense amf og sådan er lige til, men lige så snart det bliver mere avanceret er det en god ide at have lidt kemividen på gymnasie niveau. Og dem får du jo netop sorteret fra ved at skrive i kemisprog fordi så er det rent faktisk kun folk der ved hvad der snakkes om der kan lave det.

ok jeg prøver så du kan forstå det.....altså....det er ikke verdens smarteste personer der
laver narkokriminalitet, de fleste meth labs i florida bliver drevet at mennesker der ikke har den store kemi
eksamen..og det kan de godt finde ud af....der sker uheld men det sker der også med de stoffer man kan købe på gaden...så min pointe er normalt begavde danskere der er gået ud af 9 klasse kan godt finde ud af
at tage 30% saltsyre flasken og lade væree med at hælde det i øjnene, men hvis du kalder det "xxhy2clohjet"
så kan "vi lærlinge" fra glostrup ikke finde ud af hvad vi skal købe og hvor dan det skal blandes.
Vi ved ikke havd der skal i først i karet vand eller syre men vi gør det alligevel...og det er det farlige, herinde taler vi jo med folk der alligevel er igang med noget der grundlæggende er ulovligt endnu..i dk
så at du kommuniker i kode/fagsprog...gør dig ikke klogere det gør dig "Uvenlig" over for dine omgivelser....

Tal i øjenhøjde....hvis du har et budskab.... vi kan alle finde svaret på google, men kunne vi herinde finde svaret på dansk og med en venlig guidende forklaring.... så ville vi holde en del "BRUGERE" hjemme hos dem selv og få billigere stoffer uden at skulle i kontakt med andre kriminelle.......hmmm det er en god ide.. peace and out

information should be free.........det er vi vel enige om...så lad det være information der kan bruges til noget....

så skal vi ikke kalde acetone for acetone og kaustisk soda for hvad det er nemlig acetone og kaustisk soda man kan købe dem i silvan og de er ikke mere farlige en at enhver husholdning har fri adgang til det.....
Sådan forholder det sig faktisk med det meste, omkring stoffer i dk, du kan købe frø til alt det biologiske på nettet
købe dit gro lys hos din akvarie handler, og dit koste skab giver fine valmuer...

men hvid du renser dem i det forkerte, så får du ondt i dine VENER/i armene for de brænder op....... :gud:

Dedikeret medlem

Umiddelbart har jeg ikke nogen holdning til hvilken information der bør deles og hvilken der ikke bør, ej heller hvad det karakterisere et spørgsmål som dumt. Men jeg har en klar holdning om at folk der ikke gider bruge bare et par dage af deres liv på at sætte sig nok ind i hvad de har med at gøre, til ikke at behøve at have penslet alting ud på lavest mulige niveau, formodentligt ikke burde rode med de ting. Om det så er lovligt eller ulovligt finder jeg lidt irrelevant, men mere at det kan udføres uden at skade sig selv eller andre.
Poul Petterson skrev:
acetone og kaustisk soda man kan købe dem i silvan og de er ikke mere farlige en at enhver husholdning har fri adgang til det.....

Det betyder jo ikke at begge dele ikke kan være farlige i hænderne på en tåbe. Enhver kan købe en kniv - men det gør den ikke harmløs..
Poul Petterson skrev:
så at du kommuniker i kode/fagsprog...gør dig ikke klogere det gør dig "Uvenlig" over for dine omgivelser....

Nu er det for det første lettere at kommunikere hvis man taler det samme sprog, og som du selv skriver:
Poul Petterson skrev:
vi kan alle finde svaret på google

Så man er jo frit stillet til at google de "koder" der bliver skrevet; det både letter forståelses processen og giver en et langt mere solidt fundament til at rode med kemi. For det andet siger det almene navn intet om stoffets kemiske egenskaber/bestanddele. 'Kaustisk soda' fortæller som så intet om stoffet, hvorimod NaOH fortæller hvad stoffet består af og i hvilke forhold - det gør det også muligt at opstille et simpelt reaktions skema for udfaldet af en given rekation. En person med meget begrænset viden om kemi ville blot kunne acceptere følgende postulat som værende sandt; "Saltsyre og kaustisk soda blandet 1:1 giver saltvand", men hvis det derimod var "HCl + NaOH -> H2O + NaCl" kan det pludseligt ses hvorfor og hvordan det sker - det behøver ikke længere være et spørgsmål om tillid til at hvad man får at vide er sandt, men at man selv kan se det.

Jeg tror der er meget få personer der vælger at skrive de kemiske navne eller formler fremfor de almene navne blot fordi det giver dem en følelse af at være klogere eller 'bedre' end andre, men derimod fordi det sprog nu engang blev opbygget for at gøre det muligt at kunne diskutere og formidle disse informationer uden at skulle gøre det over flere sider.
Formodentligt ville folk også være mere villige til at pensle informationerne lidt ud, hvis spørgeren reelt viste en vilje til at lære noget, og ikke blot at få en facit liste de tankeløst kan følge uden nogen anelse om hvad de har gang i.
Poul Petterson skrev:
o2. du åbener alle posrene og blander dem i en stor spand med 5 liter vand og
saltsyren.lader det står i en dag
03 du hælder det sammen med 20 liter bensin fra den nærmeste tankstation

de skal højst købe lidt acetone og nogte benzin...det er vel ikke så farligt.....

lighten up.. der er ingen sympati for en smart ass...

Hvis nu du tænkte dig om, ville du informere folk lidt om bagsiden. Som at koncentreret saltsyre afgiver ætsende dampe og at syren skal i vandet og ikke omvendt, eller at benzin afdamper et væld af giftige og kræftfremkaldende stoffer. Det er ikke et større problem hvis man har mulighed for at gøre det udenfor - men hvis John Doe finder på at lave det dér i sin lejlighed synes jeg at det er på sin plads at han er klar over at det er en pænt stupid ide. Og det er uden at tænke på hans naboer...
Hvad man vil udsætte sig selv for er en ting, men når man videreformidler informationer bør man i det mindste tænke sig lidt om og informere om de risici der er involveret - og kender man ikke selv disse, kan man i det mindste tilføje dét som en disclaimer..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]