Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/ ... 074121.htm

Unge indtog hestebedøvelsesmiddel
17. feb. 2007 07.55 Skive

Tre unge mænd fra Salling blev sent i aftes indlagt på Skive Syghus, da man frygtede at de var blevet alvorligt forgiftet.

Mændene deltog i en privat fest i Durup, og her havde de indtaget hestebedøvelses-midlet ketamin, som menes at kunne forårsage hjertestop.

- Vi tog det meget alvorligt, og de blev bragt med udrykning til sygehuset, siger vagthavende Henrik Høgh.

Den ene af de to mænd forlod dog hurtigt skadestuen igen.

- Vi har en formodning om, at det er ham, som har skaffet ketaminen - hvor så end stoffet kommer fra, det ved vi faktisk ikke på nuværende tidspunkt, siger Henrik Høgh.

Et eksempel på k-hole og potentiel fare herved..?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tja, en K-hole dosis for en normal person er mindre end det, de bruger i ambulancerne til at bedøve folk med. Hvilken dose de tre fra artiklen så har taget kan man jo ikke sige noget om, men det er da lidt bemærkelsesværdigt, at de bruger et stof til at bedøve folk med, der kan give hjertestop... :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De har vidst nok sniffet for meget i posen af det ketamin, synes også det er noget heftigt noget!!
Jeg vidste ikke lige at man brugte ketamin på mennesker i danmark. i de fleste lande bliver det jo kun brugt til dyr nu. Selvom det er udviklet til mennesker!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Ketamin

Titel:
Medlem

brake skrev:
Jeg vidste ikke lige at man brugte ketamin på mennesker i danmark

de bruger det akut til feks trafikuheld, hvor de ikke ved om personen kan tåle normal bedøvelse. de har det også i ambulancer. det bliver også brugt til børn

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Min dyrlæge bruger det også, ''for at få 'tøserne' til at slappe mere af,'' som hun siger :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
tøser = heste :S?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
Tja, en K-hole dosis for en normal person er mindre end det, de bruger i ambulancerne til at bedøve folk med. Hvilken dose de tre fra artiklen så har taget kan man jo ikke sige noget om, men det er da lidt bemærkelsesværdigt, at de bruger et stof til at bedøve folk med, der kan give hjertestop... :roll:

Jeg er ikke sikker på at ketamin bliver brugt i ambulancerne, men de bruger derimod fentanyl, der må siges at være i stand til at stoppe hjertet ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Indigo Spinx skrev:
Min dyrlæge bruger det også, ''for at få 'tøserne' til at slappe mere af,'' som hun siger :)

Hehe, dateraping? :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jo, de bruger ketamin i ambulancerne til at bedøve folk med. Har det fra en overlæge på Århus Kommunehospital...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Unge fester på dyremedicin (FRA BT)

Et bedøvelsesmedikament til heste og andre større dyr er tilsyneladende begyndt at brede sig som rusmiddel blandt unge i party- og misbrugsmiljøet.

På internettet udveksler de unge erfaringer med hestebedøvelsesmidlet Ketamin, og så sent som fredag aften blev to unge mænd kørt på skadestuen efter at have indtaget det hvide krystalliserede stof ved en fest i landsbyen Durup ved Skive. Den ene blev indlagt med alvorlige tegn på forgiftning. Det skriver JydskeVestkysten tirsdag.

- Det er ikke ukendt for os, at de unge i miljøet bruger medicin, som er beregnet til dyr. De har en ufattelig lyst til at eksperimentere, og deres risikovillighed er enorm. Det ser ud til, at de er ligeglade med at tage noget, som de kan blive syge eller i værste fald dø af, siger Bent Eenberg, kriminalkommissær ved Syd- og Sønderjyllands Politi i Esbjerg til JydskeVestkysten.

Stoffet har i årevis været udbredt blandt især festfolket i Storbritannien, og nu har de unge i Danmark altså også fået øjnene op for det. Det overrasker ikke misbrugs-konsulent Steen Bach fra Esbjerg.

- Det har jeg ventet på i 20 år. Det overraskende er, at det ikke er kommet før. Men man er virkeligt ude på tynd is, hvis man leger med det her. Det kan være livsfarligt,
advarer han.

Ved for store mængder risikerer Ketamin blandt andet at lamme åndedræts-funktionen. Medikamentet går blandt misbrugerne under navne som "Special K", Kit Kat" eller bare "K", og både Steen Bach og kollegaen Ole Schack fra Sønderjylland antager, at det havner blandt de unge efter at være stjålet fra dyreklinikker.

Citat:
Det er ikke ukendt for os, at de unge i miljøet bruger medicin, som er beregnet til dyr. De har en ufattelig lyst til at eksperimentere, og deres risikovillighed er enorm. Det ser ud til, at de er ligeglade med at tage noget, som de kan blive syge eller i værste fald dø af, siger Bent Eenberg, kriminalkommissær

Det er godt at Bent (49 år. og kriminalkommissær i skive) har styr på hvordan ketamin virker og hvad det bruges til :roll:

Citat:
Men man er virkeligt ude på tynd is, hvis man leger med det her. Det kan være livsfarligt,
advarer han.

Yes sir :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
http://www.bt.dk/article/20070219/NYHEDER/70219035/0/A

så kom der lige lidt mere om heste bedøvelse

EDIT: kaffen virker nu og mine øjne er åbne, så nu kan jeg se at artiklen står lige op over o_O

Titel:
Insane psychedelia user!

Fantastisk at de "opdager" det nu... mig bekendt var Special K det helt store hit i 80'erne, omend i USA, men stadigvæk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg troede ellers at det var relativt ufarligt. At det var noget med at det skulle være fysisk umuligt at kunne nå, at indtage nok til at dø inden man trippede godt og grundigt, eller var ude af stand til at tage mere? Jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Tårnet Der Åd Mennesker skrev:
Jeg troede ellers at det var relativt ufarligt. At det var noget med at det skulle være fysisk umuligt at kunne nå, at indtage nok til at dø inden man trippede godt og grundigt, eller var ude af stand til at tage mere? Jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Altså man kan vel godt sniffe/æde så meget at man dør,, der går jo lige en lille smule tid inden det sparker igennem.

Men ja den dosis det kræver burde være svær at opnå.

K-Hulet plejer at sparke ind

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]