Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 08:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash smør
Medlem
Brugeravatar

Hej kan man godt bruge hash eller skal man bruge pot eller skunk?

Og i så fald hvis hash kan bruges til hashsmør skal man så smuldre det ned i smøren imens det koger eller skal man bare smide hele klumpen der ned og så bliver den opløst af sig selv?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja du kan bruge alt med THC i

Smuldr hashen godt og put den ned i smørret/olien og hold det under 200°c ;)

Bruger aldrig god hash til at spise, er for svært at nolre ud i rigtige stykker synes jeg, og god hash skal forresten også ryges imo

En "70'er" eller andet der nemt bliver til "pulver" er at foretrække efter min mening. Ellers er pot og skunk fint

Ned i fedtstoffet i 10min og varmet op

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du kan si potten fra bagefter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ok jeg går ud fra at der er 250gsmør i en pakke kærgården...

Jeg har nemlig tænkt på at lave nogle småkager sammen med nogle af mine venner...

Hvor meget hash skal der bruges til smøren hvis vi er 3... Og der vil jo helt sikkert være kager til overs til en anden dag man skal vel kun spise 1 måske 2? Jeg ved det ikke....

Nogle der har en dosering?

Senest rettet af Polisen 30 jan 2007 13:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Aron skrev:
ok jeg går ud fra at der er 100g smør i en pakke kærgården...

Hvor meget hash skal man bruge til 100g smør?

Jeg har nemlig tænkt på at lave nogle småkager sammen med nogle af mine venner...

Hvor meget hash skal der bruges til smøren hvis vi er 3... Og der vil jo helt sikkert være kager til overs til en anden dag man skal vel kun spise 1 måske 2? Jeg ved det ikke....

For det første er der 250g smør i en standart pakke smør. Jeg plejer at bruge ca. ½-1g pr. person, det kommer an på kvaliteten. Du behøver ikke bruge så meget smør, medmindre du er helt vild med greesy cookies.

Find en lækker opskrift, følg den til punkt og prikke. Du skal kun tilføje cannabis som ekstra ingridiens. Det skulle gerne være lige ud af landevejen :wink:

Titel:
Xp3rt skrev:
Ja du kan bruge alt med THC i

Smuldr hashen godt og put den ned i smørret/olien og hold det under 200°c ;)

Bruger aldrig god hash til at spise, er for svært at nolre ud i rigtige stykker synes jeg, og god hash skal forresten også ryges imo

En "70'er" eller andet der nemt bliver til "pulver" er at foretrække efter min mening. Ellers er pot og skunk fint

Ned i fedtstoffet i 10min og varmet op

Hold den under 155-157 °C hvor THC begynder at koge

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvis man laver sig nogle cookies fx sådan nogle småkager med chokolade stykker i... Så starter man jo først med at smelte smøren og så smuldre man sin klump ned... så langt er jeg i hvert fald med... Hvor lang tid skal den så ligge der eller kan man bare se når det hele er blevet opløst? og når de så er færdige hvor mange skal man så spise er 1 nok eller skal der flere til (første gang)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Aron skrev:
hvis man laver sig nogle cookies fx sådan nogle småkager med chokolade stykker i... Så starter man jo først med at smelte smøren og så smuldre man sin klump ned... så langt er jeg i hvert fald med... Hvor lang tid skal den så ligge der eller kan man bare se når det hele er blevet opløst? og når de så er færdige hvor mange skal man så spise er 1 nok eller skal der flere til (første gang)

10min virker fint for mig...

Piercer: Huh, var ret sikker på at det var lige omkring 200 det koger, der kan man bare se :)

Titel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

dette har overhovedet ikke noget at gøre med emnet men for ikke at oprette et nyt emne så skriver jeg det bare lige her/spørger....

Hvem er egentlig admins her inde?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Aron skrev:
dette har overhovedet ikke noget at gøre med emnet men for ikke at oprette et nyt emne så skriver jeg det bare lige her/spørger....

Hvem er egentlig admins her inde?

Cannabis Generelt
Redaktører: Piercer, Stonez

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
Aron skrev:
ok jeg går ud fra at der er 250gsmør i en pakke kærgården...

det kan anbefales at investere i Den høje kogebog , der er en del gode opskrifter og en rimelig grundig beskrivelse af fordøjelse, optagelse og alt det der.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

OK... Jeg har før tænkt på at bestille den, men jeg har bare ikke fået gjort det da jeg har haft en masse andre ting jeg skulle købe! Men jeg tror jeg vil få den købt her en af dagene... Er der mange opskrifter og er der også en gennemgåelse af hvordan man helt præcist gør eller er det mere historie og nogle få opskrifter? Evt. er der også billeder i den? Jeg synes ligesom at der skal være billeder i den slags bøger da det er nemmere at se hvordan det skal se ud osv...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
ja der er en ret detaljeret beskrivelse af fremgangsmåden, men ingen billeder.

du kan eventuelt smelte xg smør, derefter tilføre den ønskede mængde tjald, lad det simre i ca. 5 min ved meget svag varme, derefter tilfører du 4-5 gange så meget vand som den mængde du har i gryden. lad det simre ved svag varme i Ca. 30 Min. herefter lader du det køle ned til smøret er størknet, når dette er overstået har du et effektivt produkt. der kan bruges i al slags bagværk...
HUSK at si vandet, da der stadig er lidt af det liflige thc tilbage i resterne og det kan sagtens koges med næste gang du skal bage.

jeg har valgt at beskrive denne fremgangsmåde til fremstilling af cannabissmør, da den på en sikker måde holder temperaturen nede på 100 grader ´,og det er godt, ydermere fjerner man størstedelen af de mindre rare smagsstoffer i gallaren.

personligt regner jeg som hoved regel med Ca. 0.5 g standart Pr. cookie, det finder jeg passende da man jo bare kan dosere op med en cookie af gangen til den ønskede effekt opnås.

for mit vedkommende rammer effekten af kagerne efter 30 - 60 min.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
nu er det ikke for at blande mig for meget, men jeg synes jeres opskrifter virker meget indviklede i forhold til at vi i dag kan købe div. dej til kager, muffins osv. lige nede i Brugsen, det eneste du skal gøre er at smuldre din tjums ned i dejen og ellers følge anvisningerne bag på pakken. Tager en time og så kan du imponere dine venner med de lækkereste kager. Det eneste problem er at holde nallerne væk fra kage bøtten efter du har ædt et par stykker. Specielt når du får munchies på. Mums... God fråder... heh he. De smager for vildt!

ZURK skrev:
ja der er en ret detaljeret beskrivelse af fremgangsmåden, men ingen billeder.

du kan eventuelt smelte xg smør, derefter tilføre den ønskede mængde tjald, lad det simre i ca. 5 min ved meget svag varme, derefter tilfører du 4-5 gange så meget vand som den mængde du har i gryden. lad det simre ved svag varme i Ca. 30 Min. herefter lader du det køle ned til smøret er størknet, når dette er overstået har du et effektivt produkt. der kan bruges i al slags bagværk...
HUSK at si vandet, da der stadig er lidt af det liflige thc tilbage i resterne og det kan sagtens koges med næste gang du skal bage.

jeg har valgt at beskrive denne fremgangsmåde til fremstilling af cannabissmør, da den på en sikker måde holder temperaturen nede på 100 grader ´,og det er godt, ydermere fjerner man størstedelen af de mindre rare smagsstoffer i gallaren.

personligt regner jeg som hoved regel med Ca. 0.5 g standart Pr. cookie, det finder jeg passende da man jo bare kan dosere op med en cookie af gangen til den ønskede effekt opnås.

for mit vedkommende rammer effekten af kagerne efter 30 - 60 min.

Junior medlem

Ved godt det er en gammel tråd, men kunne godt tænke mig at der var mere info om rigtig dosering for synes det er relevant. Jeg er ikke så rutineret og nok lidt forsig. Der er dog en god fremgangsmåde til at lave cannaabissmør og olie her syns jeg http://cannabisfakta.dk/?p=211 - og som de skriver handler det vel om hvem man er og hvad man er vant til at bruge... det virkede ihvertfald, men kan godt se at nogle andre herinde bruger nogle lidt mere hidsige doser :peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
phpBB [video]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]