Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Oxynorm
Junior medlem

Hej :)
Efter i længere tid at have været lurer herinde, blev det nu tid til selv at oprette en profil.

Mine første spørgsmål drejer sig om præparatet 'Oxynorm', som jeg har fået fat i på pilleform. Jeg er obs på at enkelte spørgsmål er blevet vendt i andre debatter før, men ingen endegyldige svar er blevet givet, ligesom WIKI'en intet har at bidrage om midlet.

Hvad er dose og halveringstid for oxynorm? Hvad er den anbefalede indtagelsesform? Og er der andet jeg bør være opmærksom på i forbindelse med trippet?

Tak for et fedt board!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej og velkommen til! :)

Her er lidt links:

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/oxynorm.htm

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket ... ne&id=2518

http://www.medicin.dk/ - søg oppe i højre hjørne

http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone.shtml

Søg selv her: http://www.psychedelia.dk/forum/search.php

Håber det kan bruges.

Mvh Farmand

Titel: 80
Junior medlem

Tak for linksne!
- Udfra medicin.dk vil jeg kunne forvente en virkningstid på 6-8 timer, i mit tilfælde nok i den høje ende, da doserne på medicin.dk er i forbindelse med smertelindring og velsagtens i den lave ende.

Da det optages igennem mave- tarmkanalen ville der vel være en vis logik i at knuse pillerne og optage det i vand?

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på en dosis for en førstegangsbruger af opiater, nogen med erfaring kan måske hjælpe her?

Og den egentlige forskel på oxynorm og oxycontin kunne også være dejlig at få udredt. Netdoktor anbefaler 1/8-dels doser hvis man går fra -contin til -norm, så oxynorm er 'bare' mere potent? Jeg spørger om dette, fordi nogle af linksne henviste til oxycontin og ikke oxynorm :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
HVa jeg kan læse mig til så skulle 10mg oxynorm svare til 10 morfin...

En godt begynder dosis ville i min verden ligge på 10-20mg

Og jo, da det er depot medicin ville en opløsning eller tygning af pillen gøre at den optages hurtigere....

Men hvis du af lægen har fået en anvisning, så tag og følg denne i stedet!

Titel: 81
Junior medlem

Jeg har ikke fået dem pr. recept men igennem en ven. Tak for dosisforslag :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Oxynorn er ikke depotmedicin.Så heder de Oxycontin.Norm står for normal.
Iøvrigt virker 10 mg Morfin ikke lig 10 mg Oxynorm.Oxynorm er stærkere end Morfin,lige indtil du indtager Morfin IM subcutant eller IV,så er Morfin absolut stærkest,men dets lave biotilgængelighed udligner dette når man tager dem oralt.
Jeg vil også mene 15-20 mg ville være et godt sted at starte med Oxyerne.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har lige været på hospitalet med en brækket ankel, hvor jeg efter "prøvesmagning" på Tramadol og Morfin, fik Oxynorm til sidst i 10 mg. kapsler.

Det er effektivt smertelindrende, og man bliver dejlig bøvet efter de første 20 mg.

Efter 3 x 10 mg. på ca. 16 timer, måtte jeg dog brække mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Hey.

Jeg går faktisk pt og ekspermenterer med både oxynorm og oxycontin for tiden. Jeg har erfaret at der er stor forskel på metoderne man indtager dem på. Tager du oxynorm oralt eller via gumpen har du en blidere langvarig rus. Sniffer du dem derimod får jeg, udover ekstremt stoppet tud, en meget hurtig virkning (inden for et par minutter) og næsten et rush når de først begynder! Rusen varer dog kun op til et par timer. Helt klart min favorit metode, da jeg kan hygge med det om aftenen og være HELT klar i hovedet næste morgen. Jeg sniffer normalt omkring 15-20 mg. 1. gang gjorde jeg 10 mg. Og det kunne klart mærkes.
Oxycontin skal knuses hvis man vil have en virkning nu og her, da det, som nævnt, er depotpiller. Dem har jeg også sniffet, men de er meget hådre, på mig, mod slimhinderne i næsen så dem bryder jeg mig ikke så meget om. Rektalt er de fine.
En aften prøvede 20 mg oxycontin nasalt, 10 mg oxynorm nasalt, t+30 minutter 10 mg. oxynorm rektalt, t+1 time 20 mg. oxycontin nasalt. Det var en fed oplevelse, men jeg fik kvalme når jeg rejste mig op. Ingen problemer når lå ned. Dette er absolut IKKE en 1. gangs dosis!

Som med alle opiater, så husk vejrtrækningen. Man kan faktisk blive overrasket over hvor længe siden det er, man faktisk tog en verjtrækning! Så pas ppå ikke at overdose!

Von K. out

Titel: ->
Junior medlem

Von Kroloc -> Mærker du nogle drawbacks ved oral indtagelse dagen efter?
Jeg gider nemlig ikke rende rundt og koge i dagevis som på metadon :)

Titel:
Flueknepper kongen

OxyNorm er bestemt slet ikke slemt dagen efter, ej heller oralt. Har gjort mig mine egne behagelige erfaringer med det :wink:

Titel:
Junior medlem

Ligesom dextrose har jeg været sengeliggende med en smadret ankel igennem 2 måneder og i de første ca. 1.5 måned af dem, fik jeg nogen af de dejlige oxynormer :D

Er aboslut ikke sikker og har ikke prøvet at indtage stoffet nasalt, men efter sigende skulle den højeste tilgængelig hed være igennem mave-tarm kanalen. Tror dog også indtagelse rektalt kan være temmlig potent.

Ved indtagelse oralt på tom mave går der ca. 20 - 30 min inden virkningen sætter ind og må sige at det er en absolut dejlig følelse.
Vær opmærksom af det ofte gives som pn. smertestillende ved smertegennembrud hos folk der får oxycontin som basis smertestillende og derfor er hurtigtvirkende.
Jeg mener også at en start dosis på 10 - 20 mg er optimalt. 20 mg lammer mig meget dejligt i 3 - 4 timer!

Som de andre siger så pas på med overdosering og vær opmærksom på at det er et opiat og derfor er MEGET vanedannende.

Efter 1.5 måned med indtagelse af 20 mg 4 - 5 ud af 7 aftener om ugen har jeg ikke mærket nogen fysiske abstinenssymptomer.
Til gengæld er de psykiske abstinenser tilstedeværende. Det er absolut et af de dejligste stoffer jeg har prøvet og jeg har derfor meget lyst til at prøve igen. Ja, den første uges tid efter de sidste piller slap op prøvede jeg ihærdigt at finde ud af hvordan jeg skulle få fat på nogen flere.

Eller lad mig sige det sådan her: Har før ikke kunne forstå, hvordan folk falder i herion fælden og bliver hardcore narkomaner. Det er jeg ikke længere!

Uheldigvis (Min fornuft siger heldigvis) har jeg ikke haft succes med at opdrive nogen flere oxynormer :P

Mvh
DrNo

Titel: 83
Junior medlem

Tak for de gode svar! Jeg ser frem til en god videoaften med drengene og en fin dagen-derpå ;)

Og held og lykke med ikke at finde nogle oxynormer DrNo :lol:

Titel: Re: ->
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Himlen over Kronborg
Raoul Duke skrev:
Von Kroloc -> Mærker du nogle drawbacks ved oral indtagelse dagen efter?
Jeg gider nemlig ikke rende rundt og koge i dagevis som på metadon :)

Som også andre siger, er der ikke rigtigt noget at mærke dagen efter, hvilket også (for mig) gør dem rigtigt spændende...
Har netop indtaget 20 mg oxycontin + 5 mg oxynorm oralt og 10 mg oxynorm nasalt... De 10 mg. gør allerede sit indtog efter ca. 2-3 minutter. Herligt! :lol: Jeg er sq tosset med det lort! Dr.no, jeg er fulgt ud enig med dig omkring forhåndsindtrykket af heroin-narkomaner og det dette kunne føre t!l. hehe...

Von K. out

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]