Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 10:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
[iframe]http://politiken.dk/indland/article268078.ece[/iframe]

http://politiken.dk/indland/article268078.ece

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er et yndigt land..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Kjær skrev:
Der er et yndigt land..

Og alt for mange svenskere

Titel:
Dedikeret medlem

de kommer efter vores øl, narko, et eller andet sted burde man bare sætte en stor mur op og rive den lorte bro ned og lukke færgerne, eller osse skal vi bare lave det så vi danskere er de eneste der må bruge den bro der!.

Titel:
Dedikeret medlem

SiCris, ser du det som et meget stort problem, at vi hjælper 30-40 stakler, hvis liv er et større helvede i Sverige, end det er i DK? Eller var dit indlæg ironisk?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Hvis deres liv er et helvede i Sverige, så må de leve i helvede.
svenskere i Sverige.
danskere i Danmark.
Argumenter som billig dope, gratis bad og andre luksusting er ikke nok til at flytte!
Hvis man absolut skal være narkoman og bo på gaden, så må man tage det som en mand og tage de straffe der nu medfølger.
De vil jo tydeligvis ikke stoppe deres livsstil?

Men så igen, de er sku nok allesammen døde om en 10 års tid. så who gives a fuck?

"Elsker Danmark og Danskerne"
HURRA! De svenske narkomaner elsker os. Nu kan jeg sove roligt om natten.

Titel:
Dedikeret medlem

TheBo skrev:
SiCris, ser du det som et meget stort problem, at vi hjælper 30-40 stakler, hvis liv er et større helvede i Sverige, end det er i DK? Eller var dit indlæg ironisk?

var nu ik så meget de 30-40 narkomaner, men mere de 100-1000 unge svenskere som vælter rundt i kbh nogle gange, dem har jeg noget imod

Titel:
Medlem

hvis de ikke kan få hjælp i sverige, så synes jeg sku det er godt vi kan! Jeg bryder mig dog ikke om ham, som siger at alt bare er gratis.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det var da en rimelig ignorant holdning, Petter.
Så du forholder dig vel også sådan, med asylansøgere? Hvis de ikke kan klare mosten, så må de dø? Jeg synes da netop, det er vores opgave, som et velfærdssamfund at nappe alle de svenske narkomaner herover, for så kan Sverige se, hvad de gør galt.

Jeg møder aldrig nogle junkier, så mig generer de ikke. Fulderikker har vi mange af her i Roskilde, og de er sgu flinke nok. Så lad være med at være så ignorant, for om hvem ved, om fyrre år er det måske dig der er blevet skilt, endt i misbrug og søger hjælp, og så er det mig, som slår hånden af dig :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Det var da en rimelig ignorant holdning, Petter.
Så du forholder dig vel også sådan, med asylansøgere? Hvis de ikke kan klare mosten, så må de dø? Jeg synes da netop, det er vores opgave, som et velfærdssamfund at nappe alle de svenske narkomaner herover, for så kan Sverige se, hvad de gør galt.

Jeg møder aldrig nogle junkier, så mig generer de ikke. Fulderikker har vi mange af her i Roskilde, og de er sgu flinke nok. Så lad være med at være så ignorant, for om hvem ved, om fyrre år er det måske dig der er blevet skilt, endt i misbrug og søger hjælp, og så er det mig, som slår hånden af dig :P

Du kan på ingen måde saammenligne svenskere med asylandssøgere?
Der er sku ikke krig i sverige, og ja, mener stadig at narkomani er selvforskyldt.
Der er sku også en del fulderikker Her hvor jeg bor, har gået op og ned af dem flere gange om ugen på mit tidl. arbejde. og ja de er sku flinke nok, har intet imod dem.
Mere princippet i at "vi kan ikke få varmt bad og mad og metadon gratis i sverige, vi flytter sku til danmark!" jeg ikke bryder mig om.

Titel:
Medlem

det samme gør alle de selvfede forretningsmænd som holder deres formuer i skalkeskjul og køber dyre biler i tyskland eller sverige og forurener med dem her i landet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Morfman skrev:
det samme gør alle de selvfede forretningsmænd som holder deres formuer i skalkeskjul og køber dyre biler i tyskland eller sverige og forurener med dem her i landet

JA, Hvis man bor i Danmark skal man købe ind, bo have sin konto osv. i Danmark. Er helt enig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Petter skrev:
... mener stadig at narkomani er selvforskyldt.

Men blot fordi et problem er selvforskyldt, bør vi vel hjælpe alligevel? Der er ret mange ting der i grunden er selvforskyldte:

Folk der har taget sol/solarie ofte, som får hudkræft = selvforskyldt.

Rygere der får lungekræft = selvforskyldt.

Alt misbrug = selvforskyldt.

osv. osv...

Hvis vi slet ikke skal hjælpe folk, der på en eller anden måde selv er skyld i deres problemer (og folk er jo som oftest selv skyld i deres problemer), så skal vi sgu ikke hjælpe så mange. Jeg kan ikke se nogen grund til at vi ikke skal hjælpe narkomanerne, da det er en lidelse som så meget andet. Du lyder virkelig intolerant - går du overhovedet ind for at hjælpe andre, eller er du en ultraliberalist, der mener at enhver er sig selv nærmest?

Desuden lyder du svært nationalistisk ("Danmark for de danske - og ingen andre!!!") - kan det passe at du ligger langt til højre i det politiske spektrum?

Nazi-Petter skrev:
JA, Hvis man bor i Danmark skal man købe ind, bo have sin konto osv. i Danmark. Er helt enig.

Så er det sgu slut med at bestille svampekits fra Holland, og hente bajere i Tyskland... :(

Det er utroligt så nationalistiske og egoistiske nogle folk lader til at blive når det drejer sig om svenskere og/eller narkomaner...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Petter skrev:
Hvis man absolut skal være narkoman og bo på gaden, så må man tage det som en mand og tage de straffe der nu medfølger.

Medmindre man mener, at loven om euforiserende stoffer er legitim, så er det noget fis at sige, at man bare skal tage straffen som en mand.
Et lands love er ikke givet på stentavler fra Sinai, så der er en betydelig risiko for, at de i nogle tilfælde er fuldstændigt urimelige. Tænk på prohitionsperioden i USA, og overvej så om du overhoved er på den rigtige side?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Petter skrev:
... mener stadig at narkomani er selvforskyldt.

Men blot fordi et problem er selvforskyldt, bør vi vel hjælpe alligevel? Der er ret mange ting der i grunden er selvforskyldte:

Folk der har taget sol/solarie ofte, som får hudkræft = selvforskyldt.

Rygere der får lungekræft = selvforskyldt.

Alt misbrug = selvforskyldt.

osv. osv...

Hvis vi slet ikke skal hjælpe folk, der på en eller anden måde selv er skyld i deres problemer (og folk er jo som oftest selv skyld i deres problemer), så skal vi sgu ikke hjælpe så mange. Jeg kan ikke se nogen grund til at vi ikke skal hjælpe narkomanerne, da det er en lidelse som så meget andet. Du lyder virkelig intolerant - går du overhovedet ind for at hjælpe andre, eller er du en ultraliberalist, der mener at enhver er sig selv nærmest?

Desuden lyder du svært nationalistisk ("Danmark for de danske - og ingen andre!!!") - kan det passe at du ligger langt til højre i det politiske spektrum?

Nazi-Petter skrev:

Så er det sgu slut med at bestille svampekits fra Holland, og hente bajere i Tyskland... :(

Det er utroligt så nationalistiske og egoistiske nogle folk lader til at blive når det drejer sig om svenskere og/eller narkomaner...

Jo, selvfølgelig skal vi lære at hjælpe, jeg mener bare at SVERIGE skal hjælpe deres narkomaner og VI skal hjælpe vores. Men når de svenske narkomaner udtaler at det danske sygehusvæsen er fedt fordi de bare kan komme og næsten få smidt metadon i nakken, da mener jeg sku det er gået lidt for vidt "Lad os bare smutte til danmark og hente vores dope, ingen problem du!".
Mener ikke danmark for danskere, og i tager alt hvad jeg skriver meget bogstaveligt og at der åbanbart ikke kan være undtagelser.
Mener vi skal åbne grænserne meget mere for flygtinge, de deres situation på ingen måde er selvforskyldt. Jeg mener jeg mere selvforskyldt situationen er, og jo mindre personen engagerer sig i at blive hjælpe, jo mindre skal personen hjælpes. man skal ikke spilde kræfter på et slag der er tabt i forevejen.

Undtagelser er der jo altid, i tager ALT hvad jeg siger meget seriøst, man kan da altid lige købe et svampekit i holland, importere en ramme eller to, men man skal bare huske at man snyder sit land for penge hver gang man gør det.
Men med ting der ikke kan skaffes i danmark, eller er meget svære at skaffe, er det i orden at tage til udlandet og hente, efter min mening.

Desuden ligger jeg til venstre for midten.
- IGEN, med undtagelser, husk der er altid undtagelser.

Psyko, Jeg tænker stadig på de ekstreme tilfælde som er benævnt i artikelen. Jeg ved at de svenske narkomaner der er omtalt i artiklen kender konsekvenserne af deres misbrug, og alligevel fortsætter de, netop fordi at de har det fint nok som det er, hvis de derimod kom tilbage til Sverige ville de kraftigt overveje om deres misbrug var værd at fortsætte.
Jeg mener ikke alle landets love er lige kloge.
men hvis jeg bliver taget med noget fed på mig, så må jeg enten tale mig ud af den, eller også tage min straf som en mand. Jeg vil ivertfald ikke sidde og whine over det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Du nævner til sidst, at de godt er klar over konsekvenserne ved deres misbrug, og alligevel fortsætter - det er jo det, som er et kendetegn ved et misbrug. Jeg røg hash, jeg var godt klar over, at det fuckede min skolegang op, men jeg var lidt ligeglad, og vupti, jeg fattede det egentlig først rigtig, da jeg mere eller mindre blev sparket ud af gymnasiet.

Havde det så været heroin eller coke, så havde det været endnu værre - så ville jeg måske først have stoppet, når jeg lå nær døden.

Titel:
In our memories

Petter skrev:
men hvis jeg bliver taget med noget fed på mig, så må jeg enten tale mig ud af den, eller også tage min straf som en mand. Jeg vil ivertfald ikke sidde og whine over det.

Det synes jeg er en tam holdning. Ville du også gladeligt have modtaget din straf, hvis du havde levet i USA i 30'erne og din eneste forbrydelse var at tage dig en drink?

Eller hvad med de folk, der kæmpede for menneskerettigheder i Sydafrika, hvor det ikke var lovligt at demonstrere. Skulle de så også bare have taget deres mangeårige fængselsstraffe som mænd?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Petter skrev:

Det synes jeg er en tam holdning. Ville du også gladeligt have modtaget din straf, hvis du havde levet i USA i 30'erne og din eneste forbrydelse var at tage dig en drink?

Eller hvad med de folk, der kæmpede for menneskerettigheder i Sydafrika, hvor det ikke var lovligt at demonstrere. Skulle de så også bare have taget deres mangeårige fængselsstraffe som mænd?

Hjalp det at sidde og whine over det? Virkede det bare at sidde og tude og sige "ad bad jeg har det skidt"
NEJ!
Det hjalp at komme ud af hullet og gøre oprør, protester, og at blive hørt!
Just my 5 cents.

Undskyld for alt det OT lort.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Petter skrev:
Men så igen, de er sku nok allesammen døde om en 10 års tid. så who gives a fuck?

Jeg synes IMO at det er en utrolig ringe holdning at have. :roll:

Men det er jo din holdning, og ikke min. Så den kan jeg ikke gøre meget ved.

Titel:
In our memories

Petter skrev:
Psyko skrev:
Petter skrev:

Hjalp det at sidde og whine over det? Virkede det bare at sidde og tude og sige "ad bad jeg har det skidt"
NEJ!
Det hjalp at komme ud af hullet og gøre oprør, protester, og at blive hørt!
Just my 5 cents.

Korrekt, men det var jo netop, når man gjorde oprør - dvs. forbrød sig mod landets love, at man blev straffet. Faktum er at lovene er menneskeskabte, og derfor er der en betydelig risiko for, at nogle af dem er så urimelige, at man gerne må bryde dem. Det store spørgsmål er selvfølgelig hvordan man objektivt vurderer hvornår en lov er ilegitim.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]