Mecka skrev:
Petter skrev:
... mener stadig at narkomani er selvforskyldt.
Men blot fordi et problem er selvforskyldt, bør vi vel hjælpe alligevel? Der er ret mange ting der i grunden er selvforskyldte:
Folk der har taget sol/solarie ofte, som får hudkræft = selvforskyldt.
Rygere der får lungekræft = selvforskyldt.
Alt misbrug = selvforskyldt.
osv. osv...
Hvis vi slet ikke skal hjælpe folk, der på en eller anden måde selv er skyld i deres problemer (og folk er jo som oftest selv skyld i deres problemer), så skal vi sgu ikke hjælpe så mange. Jeg kan ikke se nogen grund til at vi ikke skal hjælpe narkomanerne, da det er en lidelse som så meget andet. Du lyder virkelig intolerant - går du overhovedet ind for at hjælpe andre, eller er du en ultraliberalist, der mener at enhver er sig selv nærmest?
Desuden lyder du svært nationalistisk ("Danmark for de danske - og ingen andre!!!") - kan det passe at du ligger langt til højre i det politiske spektrum?
Nazi-Petter skrev:
JA, Hvis man bor i Danmark skal man købe ind, bo have sin konto osv. i Danmark. Er helt enig.
Så er det sgu slut med at bestille svampekits fra Holland, og hente bajere i Tyskland...

Det er utroligt så nationalistiske og egoistiske nogle folk lader til at blive når det drejer sig om svenskere og/eller narkomaner...
Jo, selvfølgelig skal vi lære at hjælpe, jeg mener bare at SVERIGE skal hjælpe deres narkomaner og VI skal hjælpe vores. Men når de svenske narkomaner udtaler at det danske sygehusvæsen er fedt fordi de bare kan komme og næsten få smidt metadon i nakken, da mener jeg sku det er gået lidt for vidt "Lad os bare smutte til danmark og hente vores dope, ingen problem du!".
Mener ikke danmark for danskere, og i tager alt hvad jeg skriver meget bogstaveligt og at der åbanbart ikke kan være undtagelser.
Mener vi skal åbne grænserne meget mere for flygtinge, de deres situation på ingen måde er selvforskyldt. Jeg mener jeg mere selvforskyldt situationen er, og jo mindre personen engagerer sig i at blive hjælpe, jo mindre skal personen hjælpes. man skal ikke spilde kræfter på et slag der er tabt i forevejen.
Undtagelser er der jo altid, i tager ALT hvad jeg siger meget seriøst, man kan da altid lige købe et svampekit i holland, importere en ramme eller to, men man skal bare huske at man snyder sit land for penge hver gang man gør det.
Men med ting der ikke kan skaffes i danmark, eller er meget svære at skaffe, er det i orden at tage til udlandet og hente, efter min mening.
Desuden ligger jeg til venstre for midten.
- IGEN, med undtagelser, husk der er altid undtagelser.
Psyko, Jeg tænker stadig på de ekstreme tilfælde som er benævnt i artikelen. Jeg ved at de svenske narkomaner der er omtalt i artiklen kender konsekvenserne af deres misbrug, og alligevel fortsætter de, netop fordi at de har det fint nok som det er, hvis de derimod kom tilbage til Sverige ville de kraftigt overveje om deres misbrug var værd at fortsætte.
Jeg mener ikke alle landets love er lige kloge.
men hvis jeg bliver taget med noget fed på mig, så må jeg enten tale mig ud af den, eller også tage min straf som en mand. Jeg vil ivertfald ikke sidde og whine over det.