Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rygegrej
Jeg kom sådan til at tænke på om størrelsen eller andet kan have betydning for hvor skæv man bliver jeg ynder at ryge tjubang!? Det var føste spørgsmål, mit andet spørgsmål går på er det rigtict at ,am får 100 thc af at drikke guld kakao, hvis ja nogen der har en god op skrift, og ca 80 % ved bong og tjubang, og ca kun 30 ved en joint????

Peace allesammen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Dit første spørgsmål er jo ret simpelt - jo større en tjubang eller lign., jo mere røg, jo mere røg, jo mere skævhed.

Op dit andet spørgsmål - ja. Jointen har jo en masse spildrøg, og jo vildere et ryge-apparatur, jo mindre spildrøg - ved godt nok ikke lige med chokoladen ...

Titel:
Jaspar skrev:
Dit første spørgsmål er jo ret simpelt - jo større en tjubang eller lign., jo mere røg, jo mere røg, jo mere skævhed.

Op dit andet spørgsmål - ja. Jointen har jo en masse spildrøg, og jo vildere et ryge-apparatur, jo mindre spildrøg - ved godt nok ikke lige med chokoladen ...

Ja jeg mener bare at effekten er 100 % ved oral indtagelse

Titel:
Medlem
Brugeravatar

molte skrev:
Ja jeg mener bare at effekten er 100 % ved oral indtagelse

Det er den teoretisk set også, selvom man nok i praktisk altid vil miste nogle procent. Hvis man har mod på at vente en times tid på sin skævert er oral-hashindtagelse helt klart den rigtige løsning - jeg foretrækker dog selv den direkte kontante måde, med fede joints og masser af dejlig røg til lungerne.. Uhm, godt det snart er weekend...

Titel: Re: Rygegrej
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

molte skrev:
Jeg kom sådan til at tænke på om størrelsen eller andet kan have betydning for hvor skæv man bliver jeg ynder at ryge tjubang!?

Potensen af dit mix/hash/pot/skunk betyder naturligvis også noget, og hvor lang tid du holder røgen i lungerne.

molte skrev:
Det var føste spørgsmål, mit andet spørgsmål går på er det rigtict at ,am får 100 thc af at drikke guld kakao, hvis ja nogen der har en god op skrift, og ca 80 % ved bong og tjubang, og ca kun 30 ved en joint????

Du optager helt sikkert mere af THC'en gennem guldkakao, men alt varer længere. THC'en optages langsomt og du er derfor ikke skæv efte 5-10 minutter. Til gengæld holder peaket sig længere og klinger langsommmere ud. Kurven ved røg er rimelig hurtig op og med en relativt spids top. Spist er kurven fladere og mere jævn.

Det betyder til gengæld også, at du skal dosere en smule mere i kakaoen, ellers risikerer du at du får en for lang og for flad kurve (altså at peak ikke er høj nok). Jeg vil dog mane til forsigtighed, for overdoserer du kan du se frem til en flere timers lang og lettere ubehageligt peak.

Mit råd er: find en opskrift (brug søgemaskinen eller google (med "guldkakao site:psychedelia.dk"). Lav den så med noget hash, pot, skunk, som du har nok af. Test så potensen på dit bryg: indtag en smule, vent 1 time før du drikker mere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Citat:
Potensen af dit mix/hash/pot/skunk betyder naturligvis også noget, og hvor lang tid du holder røgen i lungerne.

Mht hvor lang tid man holder røgen i lungerne læste jeg en undersøgelse der viser at det faktisk ikke betyder voldsomt meget.

Jeg finder rapporten til dig lige pludeslig..

Titel:
5 - 10 minuter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Piercer skrev:
5 - 10 minuter

5 - 10 minutter hvad? Røg i lungerne :?

Titel:
Junior medlem

Selfølgelig Virker det bedre hvis man holder røgen nede...
og selfølgelig får man mere ud af at ryge på et stort ryge intrument medmindre man er kold i røven og suger selvom man får røg i lungerne eller at det er bong som kun er lavet til 1 person... der betyder det jo ikk noget om bongen er stor eller lille men hvor stort Hovedet er...

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kan ikke tåle bong længere :cry: jeg hoster og harker mig ihjel inden jeg får suget færdigt. Til gengæld er jeg gået tilbage til den behagelige joint :) og vi har fået et rigtig godt venskab igen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]