Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 11:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey alle på psy.

Jeg står og skal have fat i nogle svampe. Jeg er så blevet tilbudt "Ecuador(ske) svampe". Problemet er jo så bare at jeg ikke kan bruge det navn til en skid og efter at have søgt (uden held) tyr jeg nu til at oprette en tråd.

Så er der nogen der ved hvilke svampe der snakkes om når der "på gaden" snakkes om "Ecuador(ske) svampe" ?

Mvh Farmand

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Psilocybe cubensis "Ecuador"

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tak til Halifaxxx 8)

EDIT: doserings forslag med denne svamp til en førstegangs svampe spiser er desuden også velkommen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg ville tage en lille dosis, F.eks. 0.5 g, for at danne mig et indtryk af deres styrke. Også ugen senere, tage den mængde jeg kunne forestille mig gav et trip af den intensitet, som jeg ønsker.

Titel:
MEGATRON

"Equadorianske" er vel det rigtige udtryk :) ?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Bergthora skrev:
Jeg ville tage en lille dosis, F.eks. 0.5 g, for at danne mig et indtryk af deres styrke. Også ugen senere, tage den mængde jeg kunne forestille mig gav et trip af den intensitet, som jeg ønsker.

Har jeg desværre ikke mulighed for, da jeg først får svampene på torsdag og jeg har det perfekte "setting" på fredag hvor jeg har hele huset for mig selv og desuden får en god ven på besøg.

Andre der har nogle doserings forslag? Mig og min ven får 2 g tørret svamp hver og indtil videre hælder jeg mest til at indtage 1 g til at starte med og så have 1 g i baghånden til en evt redosering hvis jeg skulle føle for dette.

Er der desuden nogle der ved hvordan de er i psilocybin/Psilocin indhold i forhold til feks P. Cubensis (Mexicanske svampe) ?

Syntes det er utroligt svært at finde noget brugbart info om denne svamp, så hvis nogle har et link til noget info, ja så er linket mere end velkommen 8)

Mvh Farmand

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja, start du hellere ud med 1 g, og så kan du jo altid redosere.
Jeg havde selv en mere eller mindre uheldig oplevelse, faktisk med mine egne, hjemmedyrkede, Equador.

Jeg havde hidtil kun prøvet tampanensis-svampe, som også går under navnet "mexikanske". Men der findes også P. Cubensis med et strain der hedder mexican something-something.

Pointen er, at jeg hele tiden havde troet det var P. Cubensis jeg havde indtaget. Jeg fik høstet mine egne, fik lavet mig en hygglig kop med normal mængde svampe, og drak så teen.

Et stykke tid efter kunne jeg godt mærke, at svampene virkelig var kraftige, og jeg fik det skidt. Det endte med, at jeg valgte at brække mig ud af vinduet, i skræk for et alt for dybt og dystert trip.

Men jeg indtog også en virkelig god portion.

Link til oversigt over svampenes styrke

Mexikanske = tampanensis

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
Er der desuden nogle der ved hvordan de er i psilocybin/Psilocin indhold i forhold til feks P. Cubensis (Mexicanske svampe) ?

Så vidt jeg er orienteret er det da Psilocybe cubensis der går under gadenavnet "mexikanske svampe" eller "mexier"? Og da dine ecuador tilsyneladende blot er et strain af cubensis (se Halifaxxx' post), så burde der ikke være nogen stor forskel i psilocybinindhold - udover den forskel der kan være fra strain til strain og/eller fra grow til grow.

Jaspar skrev:
Mexikanske = tampanensis

Arh hvad? Psilocybe tampanensis kommer ganske rigtigt fra Mexiko, men de kendes bedre under navnet "Philosopher's Stones". Jeg har altid selv hørt cubensis omtalt som mexikanske...

Altså:
Psilocybe cubensis = "Mexikanske svampe"
Psilocybe tampanensis = "Philosopher's stones"

Altså er dine ecuador sandsynligvis IKKE tampanensis, men derimod et cubensis-strain. Du bør nok være 100% sikker før du indtager dem! Spørg evt. din dealer, da han må vide om der er tale om cubensis eller tampanensis, idet der er tale om vidt forskellige svampe ("normal" svamp kontra trøffel).

Mht. til dosis afhænger det af din erfaring med svampe - hvad plejer du at tage, hvordan plejer du at få det, og hvad ønsker du?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det har du ret i. Min fejl.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Mht. til dosis afhænger det af din erfaring med svampe - hvad plejer du at tage, hvordan plejer du at få det, og hvad ønsker du?

Som der står lidt længere oppe (dog ikke direkte) så er det første gang på fredag.

Citat:
Så vidt jeg er orienteret er det da Psilocybe cubensis der går under gadenavnet "mexikanske svampe" eller "mexier"? Og da dine ecuador tilsyneladende blot er et strain af cubensis (se Halifaxxx' post), så burde der ikke være nogen stor forskel i psilocybinindhold - udover den forskel der kan være fra strain til strain og/eller fra grow til grow

Rygtet går ellers at de er en hel del bedre end de alm mexi´er men kan jo som sagt, sagtens bare være hvordan de er dyrket der gør forskellen her

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Farmand skrev:
Som der står lidt længere oppe (dog ikke direkte) så er det første gang på fredag.

Hvis det er første gang, kan det godt være, at du alligevel bør starte ud lidt mildt med 0,5 - 0,75 g. Har du heller ikke prøvet andre former for psykedelika?

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... er/6634969

Der står lidt i den post.

Men jeg vil også holde mig under 1g, nu når det er første gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fanny skrev:
Farmand skrev:

Hvis det er første gang, kan det godt være, at du alligevel bør starte ud lidt mildt med 0,5 - 0,75 g. Har du heller ikke prøvet andre former for psykedelika?

Hilsen Fanny

Kun cannabis (masser af gange) og MDMA (et par gange) og så HBWR 1 gang, men der tog jeg kun 5 frø og fik ingen virkning af dem

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan sagtens se fornuften i at starte forsigtigt ud, men en dosis på 0.5 gram cubensis vil nok være en skuffelse hvis du forventer et stort trip. Men det afhænger 100% af hvor meget du har læst om emnet, hvor sikker du er på dig selv, og hvad du ønsker at opnå. Jeg ville ikke have skrupler med at give en uerfaren ven 1 gram cubensis som førstegangsdosis, såfremt jeg var sikker på at vennen vidste meget om emnet, vidste hvad han kunne forvente og havde en stabil psyke.

Et halvt gram cubensis vil nok være en skuffelse hvis du forventer et hæftigt trip - men samtidig kan et gram være for meget hvis du blot ønsker at snuse til effekten. I sidste ende må du altså finde ud af hvad du ønsker at opnå, og tænke det hele godt igennem. Jeg er overbevist om at du er den er bedst til at vurdere hvilket niveau du ønsker at opnå.

Men altså 0.5 g hvis du vil være forsigtig, og 1 g hvis du ikke har de store skrupler. Jeg vil ikke anbefale dig at gå over 1 g, da der trods alt er folk der er mere følsomme for svampe end andre. Min kæreste tripper f.eks. hårdere på 1 g end jeg gør på 2 g.

Umiddelbart vil jeg sige god for at spise 1 gram og have 1 klar til en eventuel redosering - hvis set og setting er i orden kan det ikke gå galt!

Uddyb gerne din situation - så er det lettere at vurdere (ønsker du at trippe meget/lidt, er du nervøs, hvor gammel er du, etc. etc.)

Edit:
Nu læste jeg lige lidt på den tråd Skizo' linkede, og der står bl.a. flg.:
TurricaN skrev:
Believe me, there is no doubt that the strain can make a huge difference. Here in Holland, strains of Cubensis sold in shops range from Mexican (weakest) to Ecuadorian (Strongest), and there is a huge difference between them.

Jeg ved ikke om dette udelukkende gør sig gældende på det Hollandske svampemarked, men det er nok værd at tage med i dine overvejelser. Desuden vil jeg råde dig til at spørge din dealer yderligere til råds, vdr. potensen af dine svampe. Hvis han virker som om han ikke har en skid styr på det, bør du ikke købe svampene af ham!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Okay, Mecka så får du da lige sitiuationen i detaljer :wink:

Mit setting er som sagt (efter min mening) perfekt til et første gangs trip. Jeg har et stort hus helt for mig selv hele weekenden. Trippet kommer som sagt til at foregå fredag aften sammen med en god ven der som sagt også skal trippe svampe. Min ven har mange erfaringer med MDMA og cannabis og har desuden prøvet en "threshold" dosis svampe før hvilket gav en lille virkning som han dog mener lige så godt kunne være placebo.

Ang mig selv så er jeg 16 år, bliver 17 til august (min ven er 1 mdr yngre end mig). Jeg har haft interesse i drugs (især de psychedeliske) lige siden 13-14 års aldren og har sådan set læst på tingene lige siden. Jeg går meget op i HR og læser altid om tingene inden jeg forsøger mig. Har læst alle svampe rapporter på psy igennem, læst bøger, psychedelia, the shroomery osv så jeg mener selv at jeg har en god viden om emnet rent teoretisk.

Jeg mener desuden også selv at dette er det rette tidspunkt i mit liv at forsøge mig med svampe da jeg på det seneste er gået igennem en kæmpe udvikling rent mentalt. Jeg blev fyret tilbage i december fra mit arbejde og har gået hjemme indtil fornylig hvor jeg er startet på et nyt arbejde, som jeg desuden er rigtigt glad for. Jeg har i denne hjemmegående periode fået "finpusset" mit liv af så tingene er som jeg gerne vil have de skal være.

Jeg havde før dette røget hash dagligt i knapt et år, hvilket jeg til sidst var blevet lidt træt af så valgte at holde 6 ugers pause. I disse 6 uger fik man så oveni købet valgt de venner ud som man kun var sammen med pga røgen hvilket så er nogle venner jeg nu har valgt at droppe. Da de 6 uger var gået, valgte jeg så kun at ryge 3-4 gange pr mdr (og kun i weekender selvom jeg havde fri hele tiden) hvilket jeg har overholdt lige siden.

Jeg er så begyndt at leve sundt og løbe træne hvilket jeg ser som endnu et plus til min hverdag. Nå, men som sagt så har jeg udviklet mig rigtig meget rent mentalt i denne periode. Føler at jeg er begyndt at se verden som den virkelig er (posetivt som negativt) og har i det hele taget fået et mere voksent og modent syn på tingene (føler jeg iværtfald selv).

Er jo som sagt også begyndt på et nyt arbejde hvilket går rigtig godt.

Ja ja, jeg ved det. Sikke en smøre!

Men alt i alt, er det jeg vil sige vel engelig bare at jeg aldrig har følt mig så godt i kontakt med mig selv som jeg gør nu. Jeg er i balance og har det godt.

Ang, mine forventninger til trippet så ønsker jeg at få noget ud af trippet. Jeg føler ikke jeg kan være tilfreds med "bare" at have en sjov aften. Nej, jeg vil gerne dybere ind i bevidstheden. Self vil jeg gerne have noget sjovt ud af aftenen og det bliver sikkert en oplevelse i sig selv lige meget hvad. Men vil gerne have noget med fra trippet, som jeg vil kunne bruge senere hen. Vil gerne lære mig selv endnu bedre at kende, vil gerne lære min ven endnu bedre at kende og vil i det hele taget gerne lære verden bedre at kende.

Så en rigtig lille dosis vil nok ikke være sagen. Dog vil en stor dosis (self) også være dumt første gang. Så jeg søger en dosis der med sikkerhed vil bringe mig derud hvor man kan sige man tripper. Dog uden at være for voldsomt for en firsttimer. Ja, den er svær, men hælder pt til at starte ud med 1 g.

Ang, setting så skal det også lige med at der er mulighed for flot natur 500 meter fra stuen som jeg regner med også skal besøges under trippet.

Ja, Mecka, det blev en fandens smøre, men du bad sq selv om det!
:wink:

Mvh Farmand

EDIT:
Citat:
Jeg ved ikke om dette udelukkende gør sig gældende på det Hollandske svampemarked, men det er nok værd at tage med i dine overvejelser. Desuden vil jeg råde dig til at spørge din dealer yderligere til råds, vdr. potensen af dine svampe. Hvis han virker som om han ikke har en skid styr på det, bør du ikke købe svampene af ham!

Har jeg skam gjort. Han har prøvet mexier nogle gange og disse en del gange. Han siger han foretrækket de ecuadorianske. Men det skal han jo sige

Senest rettet af Farmand 24 apr 2007 19:47, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for den smøre - det var lige den slags jeg fiskede efter.

Med det i baghovedet vil jeg anbefale dig at starte med 1 gram. Det burde give dig et let/middel trip, uden at blive overvældende. Alt derunder vil nok være en skuffelse, da du søger en rimeligt fuld effekt.

Det er muligt at du vil kunne håndtere større doser (1.5 g f.eks.), men da du er førstegangsbruger syntes jeg det ville være en dum idé at starte der. 1 gram burde sikre dig en klar effekt, uden det bliver overvældende. Der er dog en risiko for at du ønsker mere intensitet, og ikke føler du tripper hårdt nok(dette kan afhjælpes med en evt. redosering), men det er dog bedre end at ende i et alt for intensivt trip.

Med 1 gram i maven, og 1 klar hvis du ikke føler dig blæst nok efter 2 timer - så kan det ikke gå helt galt.

Held og lykke, og nyd det nu! Svampe er virkelig en fantastisk ting...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Tak for den smøre - det var lige den slags jeg fiskede efter.

Med det i baghovedet vil jeg anbefale dig at starte med 1 gram. Det burde give dig et let/middel trip, uden at blive overvældende. Alt derunder vil nok være en skuffelse, da du søger en rimeligt fuld effekt.

Det er muligt at du vil kunne håndtere større doser (1.5 g f.eks.), men da du er førstegangsbruger syntes jeg det ville være en dum idé at starte der. 1 gram burde sikre dig en klar effekt, uden det bliver overvældende. Der er dog en risiko for at du ønsker mere intensitet, og ikke føler du tripper hårdt nok(dette kan afhjælpes med en evt. redosering), men det er dog bedre end at ende i et alt for intensivt trip.

Med 1 gram i maven, og 1 klar hvis du ikke føler dig blæst nok efter 2 timer - så kan det ikke gå helt galt.

Held og lykke, og nyd det nu! Svampe er virkelig en fantastisk ting...

Som en lille tilføjelse kan det nævnes, du ved det nu nok godt, at cannabis er et glimrende supplement til svampe. Jeg ved ikke hvilke tanker du har gjordt dig om cannabis i fobindelse med de svampe, men en mulighed kunne jo være, at du hvis du vil ha' lidt mere gang i den ryger lidt hash. Hvis du holder dig til ét gram gør det næppe nogen skade, men en god idé kunne måske være lige at få en fornemmelse for hvordan trippet udvikler sig, førend du tænder op.
Hvis du har tænkt dig eventuelt at redosere, så vent med hashen til du har afgjordt hvorvidt du redoserer, og hvis du redoserer så vent til du har en fornemmelse for hvordan trippet udvikler sig.

Hash og svampe er lækkert, men mine egne oplevelser siger mig, at det, hvis det i forvejen er et kraftigt trip, kan bidrager med forvirring, uro og desuden besvær med at huske det bagefter - ting, der kan være irriterende specielt hvis det nu er første gang.

Men hash på comedown derimod ... ja tak! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hvordan gik dit trip igår så? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil gerne tilføje, at det efter min mening er særdeles effektivt at indtage svampene som te. Prøvede det for første gang igår, som te altså, og det trip var langt kraftigere end alle de andre gange og varede desuden i omkring 6-7 timer. Morsom oplevelse, klare CEVs selv uden musik og lige til at starte med en vild omgang OEVs på fliserne på toilettet. Men det var jo så godt vejr, synes ikke der var så vildt gang i det udenfor. Ikke med visuals ihvertfald.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

kemal skrev:
Hvordan gik dit trip igår så? :)

Vi fik ikke fat i nogle svampe da der ikke var flere. De kommer dog igen, så vi forsøger os bare en anden gang

Mvh Farmand

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]